~ Ada ~ Skrevet 2. januar 2023 #74441 Del Skrevet 2. januar 2023 De lever nok veldig greit med kritikken ettersom de ikke endrer kurs til tross for at de er tatt i mange løgner, juks og hykleri i årenes løp. Selv om antall følgere har sunket drastisk, får cbe hver bidige dag sin dose vitamininnsprøytning med hjerter, flammer og go'ord. Eller som denne (gamle) hyllesten; en hel post med drivstoff: https://www.trinestreningsglede.no/2017/08/30/jeg-hyller-caroline-berg-eriksen/ Det er speiling som er motoren og en går ikke tom så lenge den får påfyll. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 2. januar 2023 #74442 Del Skrevet 2. januar 2023 Felis skrev (5 minutter siden): Dette er veldig rart, for jeg kontaktet faktisk arrangørende for Idyllfestivalen, og de benektet ethvert samarbeid med CBE. 🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 2. januar 2023 #74443 Del Skrevet 2. januar 2023 Rastebenk skrev (14 minutter siden): Dette er jo ikke sant! Det er en stor konsensus blant kritikerne i tråden om at CBE ser mye yngre, søtere og hyggeligere ut uten retusjering og filtere! Ja, det er riktig det du skriver og var det jeg skrev også. Men cbe har hele veien fått masse kritikk for utseende sitt selv uten retusjering, operasjoner og filter. Ikke nødvendigvis kun her, men andre plasser også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 2. januar 2023 #74444 Del Skrevet 2. januar 2023 Sirisiri10 skrev (18 minutter siden): Ja, det er riktig det du skriver og var det jeg skrev også. Men cbe har hele veien fått masse kritikk for utseende sitt selv uten retusjering, operasjoner og filter. Ikke nødvendigvis kun her, men andre plasser også. Internett er et ubeskyttet sted, med utrolig mye dritt også. Det er derfor det finnes noe som heter nettvett, å beskytte privatlivet og være forsiktig med hva man deler. Velger man det motsatte, inkl.å dele egen kropp, er det fryktelig naivt å tro det bare blir fryd og gammen. Synes ikke det jeg har sett i denne tråden er uforholdsmessig i så måte. 29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 2. januar 2023 #74445 Del Skrevet 2. januar 2023 Felis skrev (45 minutter siden): Dette er veldig rart, for jeg kontaktet faktisk arrangørende for Idyllfestivalen, og de benektet ethvert samarbeid med CBE. Jeg vil bare legge til at det ikke nødvendigvis er feil å merke, selv om man ikke har et samarbeid. Hvis man skal følge reglene slavisk, så SKAL man faktisk merke, dersom man lager innlegg med en forventning om samarbeid. Praksisen står i sterk kontrast til tidligere praksis i firmaet, da merking har vært både utydelig og til tider ikkeeksisterende. Det er i så fall positivt hvis de har lest seg opp på regelverket. Og kanskje de lykkes, kanskje Idyllfestivalen betalte dem i ettertid. Samtidig er det ikke første gang vi ser dette. Brimi sæter ble jo også flittig tagget, samt fikk bedre eksponering enn mange faktiske samarbeidspartnere. Likevel benektet Brimi sæter ethvert samarbeid med Treasures i dette oppholdet. Igjen, det er ikke feil, det kan tvert imot være oppsiktsvekkende ryddig i influencersammenheng. Samtidig er det en lei tendens i bransjen å skryte på seg samarbeid som ikke eksisterer, for å signalisere til potensielle samarbeidspartnere at de er attraktive markedsførere. Idyllfestivalen og Brimi Sæter har jo fryktelig mye mer kred enn polyesterklær og ukjent sminkemerke... 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 2. januar 2023 #74446 Del Skrevet 2. januar 2023 (endret) Felis skrev (20 minutter siden): Jeg vil bare legge til at det ikke nødvendigvis er feil å merke, selv om man ikke har et samarbeid. Hvis man skal følge reglene slavisk, så SKAL man faktisk merke, dersom man lager innlegg med en forventning om samarbeid. Praksisen står i sterk kontrast til tidligere praksis i firmaet, da merking har vært både utydelig og til tider ikkeeksisterende. Det er i så fall positivt hvis de har lest seg opp på regelverket. Og kanskje de lykkes, kanskje Idyllfestivalen betalte dem i ettertid. Samtidig er det ikke første gang vi ser dette. Brimi sæter ble jo også flittig tagget, samt fikk bedre eksponering enn mange faktiske samarbeidspartnere. Likevel benektet Brimi sæter ethvert samarbeid med Treasures i dette oppholdet. Igjen, det er ikke feil, det kan tvert imot være oppsiktsvekkende ryddig i influencersammenheng. Samtidig er det en lei tendens i bransjen å skryte på seg samarbeid som ikke eksisterer, for å signalisere til potensielle samarbeidspartnere at de er attraktive markedsførere. Idyllfestivalen og Brimi Sæter har jo fryktelig mye mer kred enn polyesterklær og ukjent sminkemerke... Når det gjaldt reklame for ferie i Brimi-regionen, viste det seg at samarbeidet var eller ikke var med "Visit Jotunheimen". Noe lignende kan gjelde for Idyllfestivalen. Det ble en god del uklarheter mtp hvem reklamen egentlig dekket og hvem som betalte eller ikke betalte fakturaene. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/2468/ Videre: Sånt rot som dette er nettopp de tingene som gjør det vanskelig å se hvem som betaler for reklamen, om den er betalt helt eller delvis, og om det er betalt reklame i det hele tatt. Men camperen de annonserte for som lke dekorerte med en hest og delte på SoMe, for deretter klage over en låne-Skoda druknet kanskje denne debatten. Endret 2. januar 2023 av Revenge o'Cavatina tilføyelse 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 2. januar 2023 #74447 Del Skrevet 2. januar 2023 pøbelsara skrev (2 timer siden): Hvem snakker du på vegne av her? Aquarius04 skrev (3 timer siden): «Det vi mener..» Hvem er vi? Men du har jo sjelden gode argumenter fir annet enn brukerdebatt selv. Det er en grunn til at denne tråden eksisterer og det er liv og levnet til året i Kulås. De klarer fint å stelle ting i stand for seg selv. Hadde de ikke holdt på som de gjør så hadde ikke denne tråden eksistert. Enda flere gode eksempler. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 2. januar 2023 #74448 Del Skrevet 2. januar 2023 Sirisiri10 skrev (46 minutter siden): Ja, det er riktig det du skriver og var det jeg skrev også. Men cbe har hele veien fått masse kritikk for utseende sitt selv uten retusjering, operasjoner og filter. Ikke nødvendigvis kun her, men andre plasser også. Mener du omtale av rumpeputene hennes? Det er ikke kritikk av kroppen hennes, men av rumpeinnleggene som IKKE er en del av kroppen hennes. Igjen så er det kritikk omkring fake/kunstig utseende som ikke engang CBE lever opp til, selv om hun har egenpleie og hjemmetrening med egen PT som heltidsjobb. https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=YmMyMTA2M2Y= 40 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 2. januar 2023 #74449 Del Skrevet 2. januar 2023 (endret) Sirisiri10 skrev (54 minutter siden): Ja, det er riktig det du skriver og var det jeg skrev også. Men cbe har hele veien fått masse kritikk for utseende sitt selv uten retusjering, operasjoner og filter. Ikke nødvendigvis kun her, men andre plasser også. Du skriver här att hon har fått kritik hela vägen för sitt utseende när hon har postat helt naturliga bilder på sig själv. Det här får du nästan ta och dokumentera, för första avslöjande av hennes massiva redigering var i 2014 och drog sig ett par år bakåt- så långt man hann kolla innan paret stängde för möjligheten att kolla sina obeskyddade filer. Så visa gärna till när hon ”har fått massor med kritik” utan att det är redigering och filter inblandad. Endret 2. januar 2023 av Hei2016 33 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. januar 2023 #74450 Del Skrevet 2. januar 2023 Klink skrev (17 minutter siden): Enda flere gode eksempler. På hva? 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 2. januar 2023 #74451 Del Skrevet 2. januar 2023 Rastebenk skrev (12 minutter siden): Mener du omtale av rumpeputene hennes? Det er ikke kritikk av kroppen hennes, men av rumpeinnleggene som IKKE er en del av kroppen hennes. Igjen så er det kritikk omkring fake/kunstig utseende som ikke engang CBE lever opp til, selv om hun har egenpleie og hjemmetrening med egen PT som heltidsjobb. https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=YmMyMTA2M2Y= Helt greit å kommentere rompeputa på en saklig måte, ikke noe i veien med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 2. januar 2023 #74452 Del Skrevet 2. januar 2023 Hei2016 skrev (16 minutter siden): Du skriver här att hon har fått kritik hela vägen för sitt utseende när hon har postat helt naturliga bilder på sig själv. Det här får du nästan ta och dokumentera, för första avslöjande av hennes massiva redigering var i 2014 och drog sig ett par år bakåt- så långt man hann kolla innan paret stängde för möjligheten att kolla sina obeskyddade filer. Så visa gärna till när hon ”har fått massor med kritik” utan att det är redigering och filter inblandad. Mulig det har vært lagt ut før: https://influencere.wordpress.com/2019/02/17/cbe-no-lognene-rundt-bilderedigering/ 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 2. januar 2023 #74453 Del Skrevet 2. januar 2023 (endret) Hei2016 skrev (34 minutter siden): Du skriver här att hon har fått kritik hela vägen för sitt utseende när hon har postat helt naturliga bilder på sig själv. Det här får du nästan ta och dokumentera, för första avslöjande av hennes massiva redigering var i 2014 och drog sig ett par år bakåt- så långt man hann kolla innan paret stängde för möjligheten att kolla sina obeskyddade filer. Så visa gärna till när hon ”har fått massor med kritik” utan att det är redigering och filter inblandad. Tråden om cbe her inne tidligere ser ut til er slettet. Men er en tråd fra 2013 med kommentarer om kroppen hennes, hva hun spiser og størrelsen hennes https://www.carolinebergeriksen.no/2013/02/15/endelig-gjensyn/ Her er en kommentar fra bloggen hennes i 2013: Jeg har aldri kommentert her før, men nå vil jeg for en gangs skyld gjøre det. Måten folk snakker om kroppen din, vekta di og utseendet ditt både på bloggen og diverse forums gjør meg KVALM. Dette skrev cbe selv i 2010 i et intervue, der hun blant annet angret på å fikset leppene sine: Føler du på kroppspresset? – Det kan virke som at enkelte tror det er fritt frem å bruke meg som en skyteskive, bare fordi jeg har en blogg. Det er viktig å ha selvtillit og ikke la seg knekke av hetsen. Mange glemmer at jeg er et helt vanlig menneske. Jeg føler faktisk et ekstra press for å holde meg slank på grunn av bloggen, hadde jeg lagt på meg, hadde det blitt bråk. Det er mange som går inn på bloggen og legger igjen kommentarer om at jeg ser gravid ut eller har lagt på meg, når jeg vet at jeg ikke har det. https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2011/11/25/141581/jeg-sa-ut-som-en-and?redirect=true Endret 2. januar 2023 av Sirisiri10 Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 2. januar 2023 #74454 Del Skrevet 2. januar 2023 (endret) Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden): Når det gjaldt reklame for ferie i Brimi-regionen, viste det seg at samarbeidet var eller ikke var med "Visit Jotunheimen". Noe lignende kan gjelde for Idyllfestivalen. Det ble en god del uklarheter mtp hvem reklamen egentlig dekket og hvem som betalte eller ikke betalte fakturaene. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/2468/ Videre: Sånt rot som dette er nettopp de tingene som gjør det vanskelig å se hvem som betaler for reklamen, om den er betalt helt eller delvis, og om det er betalt reklame i det hele tatt. Men camperen de annonserte for som lke dekorerte med en hest og delte på SoMe, for deretter klage over en låne-Skoda druknet kanskje denne debatten. Jeg tenker på årets opphold på Brimi, det var det ingen samarbeidspartnere som ville vedkjenne seg. Det var en lang diskusjon her om dette fordi paret lot barna sine løfte opp kattungene på gården, selv om det tydelig var skiltet at dette var forbudt. De postet til alt overmål plakaten hvor det sto at det var forbudt. De sliter jo med å forholde seg til regler, så det er innmari pussig hvis de plutselig har lest den svært lettfattelige veiledningen om reklamemerking. Men det KAN ha skjedd... Her fra https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/page/3332/, @kraftwerks innlegg: Forøvrig hjertens enig med deg i forvirringen som oppstår når de roter med merking av reklame. Endret 2. januar 2023 av Felis 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 2. januar 2023 #74455 Del Skrevet 2. januar 2023 Sirisiri10 skrev (1 time siden): Ja, det er riktig det du skriver og var det jeg skrev også. Men cbe har hele veien fått masse kritikk for utseende sitt selv uten retusjering, operasjoner og filter. Ikke nødvendigvis kun her, men andre plasser også. ? Denne tråden handler om iscenesettelse i sosiale medier, og virkemidler som tas i bruk i den forbindelse. Dette skrives det om av mange ulike personer, med ulik grad av refleksjonsnivå og (u)gjennomtenkt språkbruk. At privatpersonen Berg Eriksen utover dette "hele veien" får "masse kritikk" for utseendet sitt der ute i virkeligheten i denne tråden, det må faktisk dokumenteres grundig med eksempler. Det stemmer rett og slett ikke. Jeg skal ikke si at det ikke har forekommet, men aldeles ikke "hele veien". Da har man ikke forstått tematikken for diskusjonen. Og hvorvidt Berg Eriksen får kritikk for utseendet sitt andre steder enn her, det vedkommer ikke denne diskusjonen. 38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 2. januar 2023 #74456 Del Skrevet 2. januar 2023 Sirisiri10 skrev (6 timer siden): Ja, det høres absolutt kjent ut. Jeg forstår så godt hvorfor mange influencere har lukket profil, stengt av kommentarer osv. Selv de minst provoserende influencere får grusomme kommentarer. Jeg forstår hvorfor cbe sletter negative kommentarer, selv om de er konstruktive, for med en gang det får stå, så åpner man opp en sluse som man ser her inne. Og ikke minst, hvem normal person tør å vise sitt ekte jeg som influencere når det er så mye dømming og negativitet? Man etterlyser naturlige influencere som ikke opererer seg legger på filter, retusjerer seg. Men når ikke det er godt nok heller? Jeg tror og tenker at det ikke kun er influencer virksomheten som kun er problemet når det kommer til alle operasjoner, filter, retusjering, narrativ osv. Men også hvordan befolkningen forholder seg til influencere og andre, hvordan vi skriver til folk på nettet, hva som er akseptert og ikke osv. Og jeg mener dette er en ekstrem viktig del å diskutere, særskilt i denne tråden og om cbe. For ønsker folk egentlig at cbe tar til seg den konstruktive kritikken og gjør noe med det, eller ønsker man bare å ha en å finne feil med? For selv når hun var mer naturlig, ekte og delte mer av seg selv var det feil det å. Hets, mobbing og unødvendige kommentarer er ikke greit selv om den man kritiserer er influencer og influenceren er en bedrift. Ikke bare ovenfor influencerene, men også hva slags budskap og aksept man sender ut til andre. Likevel avskriver jeg ikke det ansvaret en influencere har, som mange her argumenterer godt for. Og til dere som mener dette er et kjedelig tema å diskutere og rapporterer, er det faktisk viktigere enn hva slags kjole hun har på seg, om puppa "detter ut" av kjolen, om hun ligner på en and. Dette handler om cbe, men et annet perspektiv. Jeg håper mod lar det stå. Hvilken influenser er det som viser seg ekte og uten operasjoner og får pes for det? (Og det heter hvilken normal person, ikke hvem) 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 2. januar 2023 #74457 Del Skrevet 2. januar 2023 Klink skrev (1 time siden): Enda flere gode eksempler. På hva? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 2. januar 2023 #74458 Del Skrevet 2. januar 2023 (endret) @Felis Ah, Brimi Sæter 2022 hadde jeg helt glemt pga Beckmann, og den dukket heller ikke opp ved søk. Jeg husker det nå. Ved søk på Idyllfestivalen mener jeg å huske at det var en eller annet markedsføringsbyrå/eventbyrå i Fredrikstad som var ansvarlige for gratisbillettene, mens cbe annonserte for selve festivalen. Og ja, det blir uproft når en ikke vet hvem som sponser billetter og opphold når reklamen merkes med noe annet. Tilføyelse: Instagramprofilen Fredrikstad Sentrum har benyttet seg av et innholdsmarkedsføringsbyrå som jobber med spredning og rekkevidde i SoMe, som har hatt ansvar for profilering og markedsføring av Idyllfestivalen sammen med noen flere påvirkere enn cbe. Dette blant andre oppdrag for det lokale næringslivet i Fredrikstad og Sarpsborg. For eksempel Sarahsnailfashion og podden til "bak fasaden"-Ine. Daglig leder for dette byrået og cbe kommenterer hverandres innlegg, i likhet med flere andre "lokale" kjendiser. Så da er vi tilbake til bindinger og vennetjenester. Denne måten å drive markedsføring på, gjennom kanaler som stories på Instagram som forsvinner, gjør det også vanskeligere å se nøyaktig hva som er reklame og når, og kan kanskje forklare hvorfor det skorter på synlig merket reklame på Instagram hvis fakturaer for reklameoppdrag sendes til byråer ansvarlige for å markedsføre lokale eventer, spisesteder, kystveier, og markedsdager i en region via korte filmsnutter på stories. Det er kanskje ikke feilmerking, men villedende i så fall. Endret 2. januar 2023 av Revenge o'Cavatina Tilføyelse 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 2. januar 2023 #74459 Del Skrevet 2. januar 2023 Sirisiri10 skrev (1 time siden): Tråden om cbe her inne tidligere ser ut til er slettet. Men er en tråd fra 2013 med kommentarer om kroppen hennes, hva hun spiser og størrelsen hennes https://www.carolinebergeriksen.no/2013/02/15/endelig-gjensyn/ Her er en kommentar fra bloggen hennes i 2013: Jeg har aldri kommentert her før, men nå vil jeg for en gangs skyld gjøre det. Måten folk snakker om kroppen din, vekta di og utseendet ditt både på bloggen og diverse forums gjør meg KVALM. Dette skrev cbe selv i 2010 i et intervue, der hun blant annet angret på å fikset leppene sine: Føler du på kroppspresset? – Det kan virke som at enkelte tror det er fritt frem å bruke meg som en skyteskive, bare fordi jeg har en blogg. Det er viktig å ha selvtillit og ikke la seg knekke av hetsen. Mange glemmer at jeg er et helt vanlig menneske. Jeg føler faktisk et ekstra press for å holde meg slank på grunn av bloggen, hadde jeg lagt på meg, hadde det blitt bråk. Det er mange som går inn på bloggen og legger igjen kommentarer om at jeg ser gravid ut eller har lagt på meg, når jeg vet at jeg ikke har det. https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/helse/2011/11/25/141581/jeg-sa-ut-som-en-and?redirect=true Hvor mye selvtillit har man egentlig når man legger ansvaret for egne følelser på de som følger henne/kommenterer? Min påstand er at hun ikke hadde fått på langt nær så mye pes om kropp og kroppspress hvis hun viste seg naturlig, ufiltrert og uredigert. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 2. januar 2023 #74460 Del Skrevet 2. januar 2023 pøbelsara skrev (1 time siden): På hva? Det kommenteres et ord eller en setning i et innlegg som kanskje er litt feilskrevet. Eller burde vært formulert annerledes. Det som blir kommentert har ingenting å gjøre med det som står i innlegget som blir sitert. Altså samme det hvem «vi» er… Hun kunne eller burde skrevet j»eg.» Betydningen av det som ellers står blir den samme. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå