Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

RachelGreen skrev (9 timer siden):

Kan forøvrig melde om en kommentar under redigert-jula deres på Instagram fra en Brooke Eriksen med sitat:

”it always looks like we weren’t there 😆

Treffende kommentar fra noen som tydeligvis var der. Og en grei oppsummering på livet deres; de ser kun seg selv. 

(Forøvrig synes jeg det er ganske morsomt det fotoet der CBE poserer med to andre voksne personer i bildet, hvor hun virker å være flombelyst, mens de andre er litt på siden i mørket. Ikke så nøye med flatterende lys på andre enn seg selv, si)

Lurer på hva hun egentlig mener med det sitatet?🤔

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes synd på svigerfamilien som får dette sirkuset midt i fleisen. En ting er mors juleantrekk, men merkelig at eldste datter finner seg i å bli behandlet og kledd som en liten unge. Når barna blir statister i fruas perfekt jul, er det bare uendelig trist. Disse julebildene har gått på repeat, røde kjoler, sløyfer, krøller, like pysjer, høye hæler, hvite smil, osv.

• Liker 39
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrisssi skrev (1 minutt siden):

Synes synd på svigerfamilien som får dette sirkuset midt i fleisen. En ting er mors juleantrekk, men merkelig at eldste datter finner seg i å bli behandlet og kledd som en liten unge. Når barna blir statister i fruas perfekt jul, er det bare uendelig trist. Disse julebildene har gått på repeat, røde kjoler, sløyfer, krøller, like pysjer, høye hæler, hvite smil, osv.

Tipper de kommer til å si fra oftere framover 😊

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (5 minutter siden):

Jada, vi skal alle få kle oss hva vi vil uansett kropp og anledning. Men: Kan vi ha i mente at uansett hva Berg Eriksen ifører seg på annonsekanalen sin, så handler det verken om tilfeldigheter, personlige valg (bortsett fra å dekke til minst mulig) eller om hva som er sømmelig eller ei for anledningen så lenge hun velger å tagge leverandøren i alle svar i kommentarfeltet der spørsmålene er: "Hvor kommer kjolen fra?"

Ikke bare det, men dette slår også ihjel den nylige fremstillingen av å sove med flanellpysj, ullsokker og morgenkåpe fordi hun tigger ny peis på soverommet, siden biopeisen hun tidligere fikk betalt for å annonsere for, ikke lenger er der, og erklærer seg selv som en frysepinn når hun gjennom resten av året vandrer rundt i hjemmet og utenfor for det meste avkledd og dokumenterer det i SoMe.

Narrativ, narrativ, narrativ. Eller som jeg kaller det: Jug og fanteri for å tuske til seg noe gratis og fakturere det.

Nettopp! (Dog litt uforståelig at dette ikke er selvforklarende for alle).

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 timer siden):

men er deg ikke en diskusjon om kritikkverdige ting da argumenterer jeg for hva jeg syns er kritikkverdig og ikke. Og noen ganger er tråden skikkelig stygg og da sier jeg fra. 

Du argumenterer ikke når du kritiserer hva andre diskuterer/bemerker. Om du er uenig så kan du enten scrolle forbi eller rapportere. Du lager bare støy når du hele tiden skal fortelle oss hva du syns om hva andre mener. 

Og syns du at diskusjonen om kjolen var skikkelig stygg? Siden du følte du måtte kommentere det?

• Liker 17
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (På 27.12.2022 den 11.17):

Kanskje fordi du spurte om akkurat det samme bildet i sommer og fikk svar om at det ser normalt ut? Hvorfor da spørre om det samme igjen? Det var et merkelig spørsmål i sommer og ikke mindre merkelig nå. For å være ærlig, siden du mener CBE oftest ikke skal kritiseres, kan det virke som om du forventer at folk skal hive seg på kritikk av armen og at du dermed kan hevde «se, så lite som skal til for KG-bermen å hive seg over CBE, her representert med en helt vanlig arm. Folk på Rampelys kritiserer alt. » Mulig hensikten med innlegget er en helt annen, det regner jeg med du vil hevde, men når innleggene dine er så lite konsistente, er det vanskelig å tro noe annet. 

Hva er problemet? Tråden består stort sett av oppramsing og repetering av tidligere hendelser? Blir det bedre av å hive på litt hersketeknikker, kritikk av kropp etc? Hvis du bruker energien din på alle andre som gjentar og repeterer, så har du mer enn nok å drive med. Tror det er lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrisssi skrev (2 timer siden):

intet nytt der nei… ingen overraskelser og ny inspirasjon. 
og den nattkjole greia fruen har på er bare så trashy og billig i stilen. Nesten absurd at den var antrekket på en familiejulaften . 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (19 minutter siden):

intet nytt der nei… ingen overraskelser og ny inspirasjon. 
og den nattkjole greia fruen har på er bare så trashy og billig i stilen. Nesten absurd at den var antrekket på en familiejulaften . 

Kjolen er verken billig i pris ( utrolig nok) eller "trashy" i seg selv. Det er atter bare en dyr polyesterfille fra et @varemerke som baserer seg på salg gjennom avkledd kvinnekropp via påvirker-kanaler som akkurat carolinebergeriksenno. Aberet med den selverklærte fashionistaen i Sarpsborg er mangelen på teft - hvordan få en blank polyesterfille til å fremstå lekker, delikat, anvendelig og stilig gjennom styling.

Berg Eriksen velger å dra på seg filla uten noe tilbehør, og satser på at kroppen skal selge kjolen gjennom fokus i ti bilder på Instagram og benevnelser i kommentarfeltet samtidig som hun glemmer (driter i) at kjolen ikke er attraktiv for andre enn de som redigerer og poserer seg på tilsvarende måte. Det er SÅ mye hun kunne vist frem og stylet med det som fremstår som en nattkjole. Jeg får en dullion ideer selv mens jeg skriver.  Når hun ikke gjør noe av det, fremstår det som ren latskap, i likhet med en god del slappe rekkameoppdrag hun har hatt de siste årene. "Jeg løper hver dag, så det burde holde å vise frem kjolen på meg selv, for jeg inspirerer jo andre bare ved å være meg". Og lignende latskap. Det ligger jo ikke arbeid i noe som helst annet enn filter og krampeposeringer fra den kanten. Det burde ikke utgjøre mer enn en halv minstelønn en gang.

• Liker 36
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (7 minutter siden):

Kjolen er verken billig i pris ( utrolig nok) eller "trashy" i seg selv. Det er atter bare en dyr polyesterfille fra et @varemerke som baserer seg på salg gjennom avkledd kvinnekropp via påvirker-kanaler som akkurat carolinebergeriksenno. Aberet med den selverklærte fashionistaen i Sarpsborg er mangelen på teft - hvordan få en blank polyesterfille til å fremstå lekker, delikat, anvendelig og stilig gjennom styling.

Berg Eriksen velger å dra på seg filla uten noe tilbehør, og satser på at kroppen skal selge kjolen gjennom fokus i ti bilder på Instagram og benevnelser i kommentarfeltet samtidig som hun glemmer (driter i) at kjolen ikke er attraktiv for andre enn de som redigerer og poserer seg på tilsvarende måte. Det er SÅ mye hun kunne vist frem og stylet med det som fremstår som en nattkjole. Jeg får en dullion ideer selv mens jeg skriver.  Når hun ikke gjør noe av det, fremstår det som ren latskap, i likhet med en god del slappe rekkameoppdrag hun har hatt de siste årene. "Jeg løper hver dag, så det burde holde å vise frem kjolen på meg selv, for jeg inspirerer jo andre bare ved å være meg". Og lignende latskap. Det ligger jo ikke arbeid i noe som helst annet enn filter og krampeposeringer fra den kanten. Det burde ikke utgjøre mer enn en halv minstelønn en gang.

Nå ble jeg nysgjerrig. Hva burde kjolen blitt stylet med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (8 timer siden):

Du argumenterer ikke når du kritiserer hva andre diskuterer/bemerker. Om du er uenig så kan du enten scrolle forbi eller rapportere. Du lager bare støy når du hele tiden skal fortelle oss hva du syns om hva andre mener. 

Og syns du at diskusjonen om kjolen var skikkelig stygg? Siden du følte du måtte kommentere det?

Nei? 
Og det jeg skrev var vel mer om hva jeg finner kritikkverdig med bedriften. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (9 timer siden):

Da kan du jo sjekke storyen selv, evt bla deg bakover i tråden. Noe spesielt du var ekstra interessert i her?

Ja noen ganger diskuteres ting fra cbe sine kanaler jeg ikke har sett. Så jeg lurer på hvor det ligger hen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snøsøta

Diskusjon rundt antrekk i ulike anledninger burde vært det naturlige temaet i en forumtråd om en influencer som fronter seg som moteinteressert og som selger klær. Det unormale er at diskusjonen rundt CBE ikke går på de temaene og de produktene hun selger. Når diskusjonen istedet går mer og mer på hvordan hun og mannen bruker SoMe til å skape en pervertert virkelighet av kropp, liv og familie sier det mye om hva temaet for kanalene er. De har null troverdighet igjen, jeg tenker de har kjørt virksomheten sin i grøfta. Hun kan ikke selge en skolesekk uten å bli tatt for sharentingvirksomheten sin. Kan ikke drive veldedighet uten å bli tatt for dobbeltmoralen. Kan ikke selge sminke eller hudpleie uten å bli avslørt på at hun selv bruker andre produkter, og at resultatet hun viser fram først og fremst er filter og redigering. Klarer ikke fronte interiør uten å bli tatt for overforbruk og manglende kunnskap. Og kan ikke selge klær uten at det er kroppen som havner i fokus. Det er det som er problemet.

Jeg heier på diskusjon rundt antrekk jeg, selv om jeg ikke tror det er noe håp for at CBE kommer til å klare å flytte fokuset over på noe annet enn seg selv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun var rålekker i den svarte kjolen da! Det syns jeg man må få lov å si.

At antrekket skiller seg ut fra søsteren sitt er en annen diskusjon.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sozzen skrev (7 minutter siden):

Hun var rålekker i den svarte kjolen da! Det syns jeg man må få lov å si.

At antrekket skiller seg ut fra søsteren sitt er en annen diskusjon.

Jeg er enig. Det er ikke noe som tilsier at søsteren er fasitsvaret på hvordan man skal kle seg i et selskap av den typen. Vi vet heller ikke hvordan de andre gjestene gikk kledd. Noen elsker å bruke enhver anledning til å pynte seg, og kanskje CBE var overpyntet i forhold til andre, men her vil jeg faktisk gi henne ros for å bruke en fin kjole (burde heller valgt denne til julaften) og for å bidra til gjenbruk for en gangs skyld. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...