Gjest Lily Of the Valley Skrevet 25. november 2022 #72461 Del Skrevet 25. november 2022 Rastebenk skrev (29 minutter siden): Helene Drage-tråden er bevis på at lubne kvinner overhodet ikke får noe mer slækk enn slanke kvinner. Folk generelt begynner å bli lei av å få dyttet andre personers pupper og rumper opp i ansiktet når de er på SoMe. Hvorfor er det så innmari viktig for disse voksne kvinnene å få bekreftelse på at kroppene deres er deilige og sexy? Kvinner er mer enn kroppene sine, vi lever faktisk i 2022. At profesjonelle, kvinnelige påvirkere velge å definere den lettkledte kroppen sin som den viktigste verdien de har er gammeldags og trist, og særdeles respektløst for alle de modige kvinnene som har banet vei for likestilling. For at kvinner er MER enn bare pupper, mage og rumpe. CBE kan skryte av at mannen hennes jobber for henne, men vi ser jo godt i SoMe hvordan arbeidstiden hans brukes på hobbyer, og hvordan han raserer bedriftens rykte uten at hun som sjef tar solide grep for å stoppe ham. Jeg er enig i at fokuset bør være noe annet enn kvinners kropp uavhengig av størrelse. Men jeg er ikke enig i at denne og tråden om HD kan sammenlignes. I den andre tråden, så er det, men noen få unntak, fokus på Helenes dobbeltmoral og at hun ikke ser ut til å ta tak i sin egen spiseforstyrrelse hvis vi snakker om kropp og vekt. Det skrives også noe om at hun tidvis bruker for små klær. Men ellers er det lite «fatshaming» hvis vi kan kalle det for det. Det ser ut til at det er mer akseptabelt å poengtere hvor tynne noen er enn det motsatte, selv om overvekt fører til mye uhelse det også. Jeg tenker at både thinspo, men også den graden av overvekt vi ser i samfunnet, er skadelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 25. november 2022 Populært innlegg #72462 Del Skrevet 25. november 2022 Ellie77 skrev (1 time siden): Det står litt dårlig til med kreativiteten om dagen, eller? Flere reels er gjenbruk fra i fjor, og det er aldri noe nytt å melde. Virker som at all motivasjon er forduftet…😴💤 Ut fra hva som har skjedd med omdømmet spesielt i år, og gjennom flere brutte samarbeid etter kjekling og elendig representasjon i kommentarfelt de siste årene, stakkars meg-innlegg i aviser som brannslukking og kamuflasje av rabiat og truende adferd fra styreleder i firmaet, stille forflytning av styreleders deltakelse ut fra firmaets virke, treningsuniverset Netfit som ble til en fis på nettet...jeg hadde fankern ikke hatt særlig til motivasjon og kreativitet for å produsere og selge skreddersydd fengende, glanset innhold til målgruppa hver dag jeg heller. En sykmelding og kanskje utbrenthet på en vanlig arbeidsplass ville vært naturlig. Her, som selvstendig næringsdrivende, selger av annonseplass og dertil hørende innholdsproduksjon, kan man egentlig ikke ta fri for å lade batterier hvis omsetningen faller. Kreativitet kommer ikke av å trykke på en knapp. Det har knirket i fundamentet for firmaet i noen år nå. Det er helt tydelig at daglig leder sliter med driften der hun har gjort en god del av livet sitt til inntekt og innhold. I tillegg bor hun privat sammen med styreleder som i flere år har gjort sitt for å offentlig gruse livsverket hennes. Han har virkelig ikke bidratt positivt på firmaets vegne. Utad kan/vil hun ikke reagere eller utagere, men hvordan hun har det privat kan vi bare gjette oss til. I mellomtiden fortsetter showet, og Caroline berg eriksen gjør det eneste hun kan: Seg selv som hun alltid har gjort. Jeg syns egentlig ikke synd på henne som daglig leder for varemerket sitt. Hun har hatt flerfoldige muligheter og valg som kunne snu skuta, løfte omdømme og troverdighet, og gi firmaet et ansiktsløft og nye visjoner. Istedet har daglig leder og styreleder sammen valgt å fortsette med alt som mottar massiv kritikk. De vet best. Frem til i høst da det ble kjent at styreleder har utagert skikkelig stygt og gitt det synkende skipet en skikkelig slagside. Igjen. Denne gangen må kapteinen nå stå alene i pølen av dritt de var to om å skape, frem til styreleder valgte å forfølge en kvinnelig kritiker og ble anmeldt og bøtelagt. Det er slitsomt å stå i alt dette. Hverdagen på jobb og privat blir grå og svart, akkurat som bildene med julepynten. Og det fins absolutt ingenting å misunne. 37 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 25. november 2022 #72463 Del Skrevet 25. november 2022 (endret) Sirisiri10 skrev (13 timer siden): Men er det ikke bedre at hun legger ut bilde av seg selv enn barna? 💁♂️ Hadde hun vært lubben, hadde nok de færreste reagert på samme måte. Jo, folk kritiserer kroppen hennes også her. ALT kritiseres. Uansett om hun hadde gjort alt dere ønsket hadde man funnet feil på feil. Det er jo regelrett mobbing! Hva får man liksom ut av det? Er det ikke bedre å holde diskusjonen her inne saklig? Nå la hun ut bilde av seg selv i stede for bursdagsbarnet, likevel ble det feil også. Det stemmer ikke - bare ta en titt i Helene Drage-tråden her inne. Og nei - at folk her inne diskuterer og er kritiske er ikke regelrett mobbing. Å dra mobbekortet er utdatert og lite realt mot mennesker som faktisk blir mobbet i det virkelige liv. Dette ekteparet, med ektemannen i spissen, er de virkelige nettmobberne, som omtaler særlig kvinner i stygge ordelag. Eller som oppsøker folk hjemme, riper opp bilen deres og trakasserer samme person på telefon. Hvem er den virkelige mobberen her? Endret 25. november 2022 av Aquarius04 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 25. november 2022 #72464 Del Skrevet 25. november 2022 (endret) Aquarius04 skrev (5 minutter siden): Det stemmer ikke - bare ta en titt i Helene Drage-tråden her inne. Og nei - at folk her inne diskuterer og er kritiske er ikke regelrett mobbing. Å dra mobbekortet er utdatert og lite realt mot mennesker som faktisk blir mobbet i det virkelige liv. Dette ekteparet, med ektemannen i spissen, er de virkelige nettmobberne, som omtaler særlig kvinner i stygge ordelag. Eller som oppsøker folk hjemme, riper opp bilen deres og trakasserer samme person på telefon. Hvem er den virkelige mobberen her? Folk reagerer på kroppspresset og det ekstreme behovet for å kle av seg i monitor, uansett vekt. Endret 25. november 2022 av Lill :) 25 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. november 2022 #72465 Del Skrevet 25. november 2022 Surikatt skrev (7 timer siden): Ja, og når hun på toppen av alt redigerer seg tynnere. Eller, hun har jo ikke peiling på hvordan man gjør det. Det er Lars Kristian Eriksen som gjør den jobben. Fint når man står ansvarlig for det som publiseres å legge skylda på andre . Det var CBE som innrømmet å ha redigert seg tynnere, så jo, hun har peiling. 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 25. november 2022 #72466 Del Skrevet 25. november 2022 Kollontaj skrev (17 minutter siden): Det var CBE som innrømmet å ha redigert seg tynnere, så jo, hun har peiling. Før det avviste hun kategorisk alle spørsmål om bearbeiding av bilder med at hun ikke hadde kunnskap om hvordan hun kunne gjøre det i Photoshop. Men så ble de tatt med buksa nede og av to onder var det best at hun tok på seg skylden under dekke av sin egen usikkerhet. Det var tross alt bedre enn å innrømme at mannen ikke syns hun var tynn nok på bildene han tok av henne. 27 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 25. november 2022 #72467 Del Skrevet 25. november 2022 Hallepalle2 skrev (27 minutter siden): Før det avviste hun kategorisk alle spørsmål om bearbeiding av bilder med at hun ikke hadde kunnskap om hvordan hun kunne gjøre det i Photoshop. Men så ble de tatt med buksa nede og av to onder var det best at hun tok på seg skylden under dekke av sin egen usikkerhet. Det var tross alt bedre enn å innrømme at mannen ikke syns hun var tynn nok på bildene han tok av henne. Ja, det er min vurdering også, men vi får ta henne på ordet; hun kan redigere. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 25. november 2022 #72468 Del Skrevet 25. november 2022 13 hours ago, Felis said: Igjen, hun er påvirker, det er jobben hennes. Det gir henne et særskilt ansvar for hva hun presenterer i sine kanaler. Kjernen i denne påvirkerbedriftens uheldige og sterkt kritikkverdige valg. Redd denne og lignende bedrifter aldri fullt ut vil forstå og ta innover seg dette ansvaret, og at samfunnet derfor trenger sterk lovregulering og kontroll av påvirkersegmentet. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 25. november 2022 #72469 Del Skrevet 25. november 2022 (endret) Rastebenk skrev (8 timer siden): Folk generelt begynner å bli lei av å få dyttet andre personers pupper og rumper opp i ansiktet når de er på SoMe. Hvorfor er det så innmari viktig for disse voksne kvinnene å få bekreftelse på at kroppene deres er deilige og sexy? Kvinner er mer enn kroppene sine, vi lever faktisk i 2022. At profesjonelle, kvinnelige påvirkere velge å definere den lettkledte kroppen sin som den viktigste verdien de har er gammeldags og trist, og særdeles respektløst for alle de modige kvinnene som har banet vei for likestilling. For at kvinner er MER enn bare pupper, mage og rumpe. Så sant!! Og jeg vil legge til det «forelskede, deilig-blikket» de til stadighet setter opp i ethvert speil som måtte dukke opp. Endret 25. november 2022 av cerruti 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medici Skrevet 25. november 2022 #72470 Del Skrevet 25. november 2022 Men elsker muligheten til å dele bilder av ikke samtykkekompetente barn mer enn barns rett til privatliv... 14 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 25. november 2022 #72471 Del Skrevet 25. november 2022 (endret) Svenskene beskytter ikke små-kjente som utfører skadeverk på andres eiendom pga sinne. Litt avsporing, jeg vet, men…. https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/wA3dmG/artist-atalad-misstanks-skurit-sonder-grannens-dack?fbclid=IwAR1SXxNAlSBRZLETTTbF1i7iziimnLF-Bz8NCRtX2dif7rsy54r5SoERNt0 Endret 25. november 2022 av Fjugur La til 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 25. november 2022 #72472 Del Skrevet 25. november 2022 Medici skrev (4 timer siden): Men elsker muligheten til å dele bilder av ikke samtykkekompetente barn mer enn barns rett til privatliv... La dere merke til hvordan CBE snakker til datteren sin på stories? En 9-åring er ganske stor. Men CBE snakker til henne som om hun skulle vært en treåring! 30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg platypus Skrevet 26. november 2022 Populært innlegg #72473 Del Skrevet 26. november 2022 (endret) «*Navn på bursdagsbarn*, kan ikke du komme hit litt? Beklager å forstyrre deg i leken, men jeg vil filme deg der du sier at ni er halvveis til atten, og smiler lurt, for det vet voksne hva betyr. Det blir en sååå morsom story, der jeg ler og liksom blir overraska over at du sa det. Hørtes ikke det morsomt ut? Mamma må ha content, skjønner du.» La barna ha barndommen sin i fred! Jeg jobber med niåringer i skolen, ingen der tenker over at de er halvveis til atten og vet at det å bli atten er en milepæl. edit: skriveleif. Endret 26. november 2022 av platypus 64 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg NordreSving Skrevet 26. november 2022 Populært innlegg #72474 Del Skrevet 26. november 2022 Medici skrev (12 timer siden): Men elsker muligheten til å dele bilder av ikke samtykkekompetente barn mer enn barns rett til privatliv... Kan vi stoppe opp og reflektere over hvorfor mors kjærlighetserklæring til barnet må postes på en kanal med hundretusener av fremmede mennesker? Hva er egentlig hensikten? Hvem er dette egentlig for? 49 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Malum Skrevet 26. november 2022 Populært innlegg #72475 Del Skrevet 26. november 2022 (endret) En ironikonto jeg følger på instagram: Endret 26. november 2022 av Malum 81 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy23 Skrevet 26. november 2022 #72476 Del Skrevet 26. november 2022 Revenge o'Cavatina skrev (22 timer siden): Ut fra hva som har skjedd med omdømmet spesielt i år, og gjennom flere brutte samarbeid etter kjekling og elendig representasjon i kommentarfelt de siste årene, stakkars meg-innlegg i aviser som brannslukking og kamuflasje av rabiat og truende adferd fra styreleder i firmaet, stille forflytning av styreleders deltakelse ut fra firmaets virke, treningsuniverset Netfit som ble til en fis på nettet...jeg hadde fankern ikke hatt særlig til motivasjon og kreativitet for å produsere og selge skreddersydd fengende, glanset innhold til målgruppa hver dag jeg heller. En sykmelding og kanskje utbrenthet på en vanlig arbeidsplass ville vært naturlig. Her, som selvstendig næringsdrivende, selger av annonseplass og dertil hørende innholdsproduksjon, kan man egentlig ikke ta fri for å lade batterier hvis omsetningen faller. Kreativitet kommer ikke av å trykke på en knapp. Det har knirket i fundamentet for firmaet i noen år nå. Det er helt tydelig at daglig leder sliter med driften der hun har gjort en god del av livet sitt til inntekt og innhold. I tillegg bor hun privat sammen med styreleder som i flere år har gjort sitt for å offentlig gruse livsverket hennes. Han har virkelig ikke bidratt positivt på firmaets vegne. Utad kan/vil hun ikke reagere eller utagere, men hvordan hun har det privat kan vi bare gjette oss til. I mellomtiden fortsetter showet, og Caroline berg eriksen gjør det eneste hun kan: Seg selv som hun alltid har gjort. Jeg syns egentlig ikke synd på henne som daglig leder for varemerket sitt. Hun har hatt flerfoldige muligheter og valg som kunne snu skuta, løfte omdømme og troverdighet, og gi firmaet et ansiktsløft og nye visjoner. Istedet har daglig leder og styreleder sammen valgt å fortsette med alt som mottar massiv kritikk. De vet best. Frem til i høst da det ble kjent at styreleder har utagert skikkelig stygt og gitt det synkende skipet en skikkelig slagside. Igjen. Denne gangen må kapteinen nå stå alene i pølen av dritt de var to om å skape, frem til styreleder valgte å forfølge en kvinnelig kritiker og ble anmeldt og bøtelagt. Det er slitsomt å stå i alt dette. Hverdagen på jobb og privat blir grå og svart, akkurat som bildene med julepynten. Og det fins absolutt ingenting å misunne. Nå har ikke jeg lest denne tråden så mye den siste tiden, men hva har skjedd i høst angående LKE?🙀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rastebenk Skrevet 26. november 2022 Populært innlegg #72477 Del Skrevet 26. november 2022 (endret) Lillemy23 skrev (9 minutter siden): Nå har ikke jeg lest denne tråden så mye den siste tiden, men hva har skjedd i høst angående LKE?🙀 Han oppsøkte en kvinne som hadde skrevet 1 stk saklig kommentar under Beckmann-innlegget om at hun ikke lenger kom til å kjøpe produkter fra Beckmann når de benyttet seg av influensere som utleverer barna sine. Han parkerte utenfor huset hennes, kjørte rett etter henne når hun dro for å hente barnet sitt på trening (hun så det sinte ansiktet hans tydelig i sidespeilet sitt) , og ripet opp hele bilen hennes mens hun var inne og hentet barnet. Samme kveld så ringte han henne flere ganger uten å gi seg til kjenne. Hun anmeldte forholdet og han var inne til politiavhør og erkjente etterhvert alt, inkludert en kraftig bot, for å unngå rettssak. Men han er nå i strafferegisteret og kan f eks ikke lenger drive Omvendt Julenisse, da det krever plettfri vandel. Jeg har felles venner med denne stakkars kvinnen, og dette er noe hele Sarpsborg har fått med seg. Det at CBE pludrer videre i SoMe som om ingenting er skjedd, er bare helt katastrofe. Nå ligger instagraminnleggene deres på mellom 350-1100 likes, og det er bare de få innleggene hvor de ikke har skjult engasjementraten.. Endret 26. november 2022 av Rastebenk 47 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trude.lutt.lutt Skrevet 26. november 2022 #72478 Del Skrevet 26. november 2022 Malum skrev (1 time siden): En ironikonto jeg følger på instagram: Takk for tipset om denne kontoen. Mye humor 🤪 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charminia Skrevet 26. november 2022 #72479 Del Skrevet 26. november 2022 Barnet er nå 9 år, er ikke lenge til hun finner ut selv hvor mye av barndommen hennes som er spredd på nettet😪 Håper inderlig at hun føler seg komfortabel med det når hun finner det ut, jeg husker selv hvor ekstremt selvbevisst jeg var som 12/13 åring. Hvis mamma hadde brukt et bilde av meg jeg ikke likte i en kalender (til nær familie) var det utrolig ubehagelig, husker godt den følelsen. Det er så mange detaljer og så mye privat som er delt her, alle bursdagsfeiringer, ferier - hvordan rommet ser ut.. Får et ubehag av å tenke på hvordan det hadde vært hvis det var min barndom som var delt med hele verden på den måten. 35 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 26. november 2022 #72480 Del Skrevet 26. november 2022 NordreSving skrev (3 timer siden): Kan vi stoppe opp og reflektere over hvorfor mors kjærlighetserklæring til barnet må postes på en kanal med hundretusener av fremmede mennesker? Hva er egentlig hensikten? Hvem er dette egentlig for? Dette er en helt naturlig ting å gjøre for Caroline Berg Eriksen. Koordinere antrekk med mor, hår, sminke, hva barnet skal si og gjøre. Dette er for mors ego og for å få klikk, likes og skrytekommentarer som hun har gjort seg avhengig av. Disse tingene kunne hun sagt direkte til barnet. Har aldri skjønt hva dette har å gjøre på en kanal som følges av vilt fremmede mennesker. Men jentene er en del av forretningsdriften hennes og de har ikke krav på privatliv der i huset. Mor er på alerten med mobilen og filmer i tide og utide for så å spre det på nettet. Her var det planlagt og jeg vet ikke hva som er verst. Disse foreldrene har NULL respekt for barnas rett til privatliv. 29 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå