Surikatt Skrevet 23. november 2022 #72341 Del Skrevet 23. november 2022 Hvordan pynte til nitrist jul. Hun kan virkelig ingenting om interiør. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 23. november 2022 #72342 Del Skrevet 23. november 2022 Jeg tittet på kommentarene på podcasten, og der står navnet til den ene datteren deres? På en av de få positive kommentarene 🤣. Er nok ikke datteren, men er nok en av dem selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 23. november 2022 #72343 Del Skrevet 23. november 2022 kraftwerk skrev (11 minutter siden): Jeg tittet på kommentarene på podcasten, og der står navnet til den ene datteren deres? På en av de få positive kommentarene 🤣. Er nok ikke datteren, men er nok en av dem selv. Jeg la også merke til den. Veldig spesielt. Alternativene er vel ca: *Navnets eier. *Opphavet. *En følger. Vet ikke hva som er verst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 23. november 2022 #72344 Del Skrevet 23. november 2022 (endret) Ut i fra alderen på eldste så er det ikke lenge til vedkommende kommer til å ta i bruk sosiale medier, noen venner og andre på skolen og rundt gjør det kanskje allerede. De blir mer selvbevisste og ser hvordan ting henger sammen. Store endringer skjer fra ca 10 år og oppover. Endret 23. november 2022 av Surikatt 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. november 2022 #72345 Del Skrevet 23. november 2022 Rastebenk skrev (1 time siden): Det er liksom bare jula som gjenstår som et blaff av den gamle CBE som faktisk var artig å følge. Dette er desverre helt sant. Av den "gamle CBE" er det ikke mye igjen. Det var tidligere en blogg av kvinne for kvinner, og selv om det var ting å reagere på da også - så hadde hun god kontakt med følgerne sine, og virket å være til inspirasjon for mange av dem. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 23. november 2022 #72346 Del Skrevet 23. november 2022 Alle går vel igjennom endringer i jobbsammenheng med mål om forbedring. Brudd på barns rett til privatliv og et forvrengt forhold til kropp, mat og trening er ikke forbedringer men et resultat av hva livet som influencer kan gjøre med hodet ditt og egen oppfatning av virkeligheten. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 23. november 2022 #72347 Del Skrevet 23. november 2022 RødeRandi skrev (12 timer siden): Det er jo hver sin smak, men disse «tinnsoldatene» eller hva de skal forestille er regelrett grusomme. CBE selv kaller dem "nøtteknekkere". 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. november 2022 #72348 Del Skrevet 23. november 2022 (endret) En nøtteknekker-soldat er nok ikke helt uvanlig som julepynt ( julehistorien om nøtteknekkeren har blitt ytterligere kjent for barn - via Jane Ray - og er tradisjonsrik for mange) - men å ha flere store slike er ikke så vanlig. Jeg har iallefall ikke sett det hos noen. Disse soldatene blir liksom et gjennomgående "tema" i et ellers ganske upersonlig og "stivt" hjem. At de fokuserer på å ta mørke bilder av pynten, og ellers har mye sort/hvitt gjør det hele nesten litt skummelt. Det er vel varmt, lunt, koselig og "prøysensk" som er in hos de fleste til jul. Personlig syns jeg ikke de har god smak når det gjelder interiør. Men, dette er vel deres smak, og det er vel greit nok. Uten sammenligning forøvrig så får jeg litt samme følelse som når Melania Trump pyntet til jul. Hun inspirerte heller ikke så mange "- et ævla begravelsesbyrå" ble vel pynten hennes kalt i 2020. Endret 24. november 2022 av Isild 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie77 Skrevet 23. november 2022 #72349 Del Skrevet 23. november 2022 Jeg tenker at alle må få ha den stilen de selv liker best, så det er jo sånn sett ikke noe å kritisere henne for. Imidlertid synes jeg det er merkelig at hun frontes som et forbilde innen interiør, for det er åpenbart at hun ikke kan selv de basale regler for interiørkomposisjoner. Det hele blir livløst, fargefattig og i mine øyne ganske nitrist, og med lite spor av identitet eller levd liv. Bildet jeg har lagt ved er fra Patrick Batemans leilighet i filmen American Psycho. Mon tro om den er inspirasjonskilden? 25 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 23. november 2022 #72350 Del Skrevet 23. november 2022 Hun er helt stilforvirret når det gjelder innredning og interiør. Hun prøver hardt da for å få huset til å ose overklasse og herskapelig til og med i julepynten men bommer totalt. Hun ser det jo selv i og med at de fleste møblene er byttet ut flere ganger selv om hun elsket det i utgangspunktet. Det blir dystert, mørkt og fargeløst uansett hva hun gjør. Ikke magisk som hun vil ha det til. Kanskje noe feil med bildebehandlingen når de tar interiørbilder. 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cissacissa Skrevet 23. november 2022 #72351 Del Skrevet 23. november 2022 Hvor ser dere kommentarer på podcasten? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 23. november 2022 #72352 Del Skrevet 23. november 2022 Isild skrev (1 time siden): En nøtteknekker-soldat er nok ikke helt uvanlig som julepynt ( julehistorien om nøtteknekkeren av Jane Rey er kjent og tradisjonsrik for mange) - men å ha flere store slike er ikke så vanlig. Jeg har iallefall ikke sett det hos noen. Disse soldatene blir liksom et gjennomgående "tema" i et ellers ganske upersonlig og "stivt" hjem. At de fokuserer på å ta mørke bilder av pynten, og ellers har mye sort/hvitt gjør det hele nesten litt skummelt. Det er vel varmt, lunt, koselig og "prøysensk" som er in hos de fleste til jul. Personlig syns jeg ikke de har god smak når det gjelder interiør. Men, dette er vel deres smak, og det er vel greit nok. Uten sammenligning forøvrig så får jeg litt samme følelse som når Melania Trump pyntet til jul. Hun inspirerte heller ikke så mange "- et ævla begravelsesbyrå" ble vel pynten hennes kalt i 2020. Nøtteknekkeren i operaen har nok vært/er en obligatorisk greie for oss som bor i og rundt Oslo, i alle fall så lenge man har barn i aktuell alder. Fortellingen er for meg litt mystisk og veldig koselig, nettopp fordi den forbindes med familie og hygge. Om jeg vil ha huset fullt av digre plastfigurer? Nei takk. Det tar bort all magi. Carolines nøtteknekker-greie begynte i 2017(eller tidligere?) med et samarbeid med Luxurydesign, en butikk som måtte gi opp under den verste coronapanikken. https://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/06/jul-i-hallen/ 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 23. november 2022 #72353 Del Skrevet 23. november 2022 Surikatt skrev (3 timer siden): Ut i fra alderen på eldste så er det ikke lenge til vedkommende kommer til å ta i bruk sosiale medier, noen venner og andre på skolen og rundt gjør det kanskje allerede. De blir mer selvbevisste og ser hvordan ting henger sammen. Store endringer skjer fra ca 10 år og oppover. Men tror du ikke at datteren kommer til å få en "offisiel" konto når hun tar i bruk sosiale medier? Altså en som forvaltes av mor og far og brukes til å dra inn spons / penger? (Også har hun sikkert en veldig lukket en for nærmeste venner. Kanskje. Om hun er heldig og får ha det da.) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NordreSving Skrevet 23. november 2022 #72354 Del Skrevet 23. november 2022 Surikatt skrev (1 time siden): Hun er helt stilforvirret når det gjelder innredning og interiør. Hun prøver hardt da for å få huset til å ose overklasse og herskapelig til og med i julepynten men bommer totalt. Hun ser det jo selv i og med at de fleste møblene er byttet ut flere ganger selv om hun elsket det i utgangspunktet. Det blir dystert, mørkt og fargeløst uansett hva hun gjør. Ikke magisk som hun vil ha det til. Kanskje noe feil med bildebehandlingen når de tar interiørbilder. Jeg har lyst til å minne om at som regel har møbler og inventar som vises frem vært reklame for ulike annonsører. Når hun «bytter ut» ting hun «elsker», er det er narrativ som hun spinner historien rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 23. november 2022 #72355 Del Skrevet 23. november 2022 Scutum skrev (15 minutter siden): Men tror du ikke at datteren kommer til å få en "offisiel" konto når hun tar i bruk sosiale medier? Altså en som forvaltes av mor og far og brukes til å dra inn spons / penger? (Også har hun sikkert en veldig lukket en for nærmeste venner. Kanskje. Om hun er heldig og får ha det da.) Nei, det får vi da inderlig håpe at de har vett nok til å unngå. 🥺 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 23. november 2022 #72356 Del Skrevet 23. november 2022 Snødronninga skrev (16 timer siden): Caroline er opptatt av dekorering og interiør, men er hun god på det? Jeg ville sagt NEI. Jeg vil tro at for henne er det perfekte, det som er symmetrisk, upersonlig og oppstilt. Helst uten farger. Hvor er kreativiteten? Trangen hun har til å ha all pynt symmetrisk, er egentlig ganske komisk men vitner også om at hun ikke har så god peiling. Det er som med så mye annet hun presenterer. Strengt, kaldt, stivt og kunstig. Ikke minst kjedelig! Kan bare snakke for meg selv, og dette gir meg null julestemning. Det er nesten så jeg vil kalle det nitrist. Jeg lurer oppriktig på hvem som blir inspirert av dette. På ekte. Skjermdump fra instastory Smaken er som baken, men dette var virkelig NITRIST!! 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 23. november 2022 #72357 Del Skrevet 23. november 2022 FruRosa skrev (3 timer siden): CBE selv kaller dem "nøtteknekkere". Det er nøtteknekkere 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 23. november 2022 #72358 Del Skrevet 23. november 2022 RødeRandi skrev (15 timer siden): Det er jo hver sin smak, men disse «tinnsoldatene» eller hva de skal forestille er regelrett grusomme. Ja det er hver sin smak, for mange hører nøtteknekkere julen til, bra man bestemmer selv 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 23. november 2022 #72359 Del Skrevet 23. november 2022 Isild skrev (2 timer siden): En nøtteknekker-soldat er nok ikke helt uvanlig som julepynt ( julehistorien om nøtteknekkeren av Jane Rey er kjent og tradisjonsrik for mange) - men å ha flere store slike er ikke så vanlig. Jeg har iallefall ikke sett det hos noen. Disse soldatene blir liksom et gjennomgående "tema" i et ellers ganske upersonlig og "stivt" hjem. At de fokuserer på å ta mørke bilder av pynten, og ellers har mye sort/hvitt gjør det hele nesten litt skummelt. Det er vel varmt, lunt, koselig og "prøysensk" som er in hos de fleste til jul. Personlig syns jeg ikke de har god smak når det gjelder interiør. Men, dette er vel deres smak, og det er vel greit nok. Uten sammenligning forøvrig så får jeg litt samme følelse som når Melania Trump pyntet til jul. Hun inspirerte heller ikke så mange "- et ævla begravelsesbyrå" ble vel pynten hennes kalt i 2020. Det er helt normalt med flere , det ser man i diverse julegrupper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynlen Skrevet 23. november 2022 #72360 Del Skrevet 23. november 2022 Isild skrev (2 timer siden): En nøtteknekker-soldat er nok ikke helt uvanlig som julepynt ( julehistorien om nøtteknekkeren av Jane Rey er kjent og tradisjonsrik for mange) - men å ha flere store slike er ikke så vanlig. Jeg har iallefall ikke sett det hos noen. Disse soldatene blir liksom et gjennomgående "tema" i et ellers ganske upersonlig og "stivt" hjem. At de fokuserer på å ta mørke bilder av pynten, og ellers har mye sort/hvitt gjør det hele nesten litt skummelt. Det er vel varmt, lunt, koselig og "prøysensk" som er in hos de fleste til jul. Personlig syns jeg ikke de har god smak når det gjelder interiør. Men, dette er vel deres smak, og det er vel greit nok. Uten sammenligning forøvrig så får jeg litt samme følelse som når Melania Trump pyntet til jul. Hun inspirerte heller ikke så mange "- et ævla begravelsesbyrå" ble vel pynten hennes kalt i 2020. Hvem er Jane Rey og hvordan er hun relatert til Nøtteknekkeren? https://no.m.wikipedia.org/wiki/Nøtteknekkeren 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå