Carrie_S Skrevet 16. november 2022 #71941 Del Skrevet 16. november 2022 (endret) 16 hours ago, Skrottefar said: Jeg syns det fortsatt er rart at mediene ikke har skrevet noe som helst om det LKE bedrev med, det er jo noe alle vet, blir han beskyttet? Om så, hvorfor? Bernt Hulsker ble outet, men han innrømmet det, fair enough, og nå Atle Antonsen, han har også innrømmet det, også fair enough, men allikevel, LKE er kanskje ikke like kjent og profilert, men det var en villet handling, å kalle det affekt er bare et misbruk av uttrykket affekt Det handler nok om dokumentasjon, og i tillegg om åpne vs skjulte kilder. Hvis man leser sakene om Atle Antonsen, så forklarer feks VG hvorfor de har valgt å skrive om saken. Der ligger det også informasjon om hvorfor de ikke alltid skriver om liknende saker: "Det er ikke alltid media omtaler en sak når det kun foreligger en anmeldelse, som er et tidlig stadium i straffesakskjeden. Derfor har VG jobbet for å skaffe egne opplysninger og kilder om hva som skjedde på utestedet der Antonsen og Jirde Ali var til stede. Opplevelsen og uttalelsene til de to hovedpersonene er også svært viktige for saken." Slik jeg har forstått det vil ikke A stå frem, og ganske sikkert ikke LKE heller. Der foreligger det heller ikke en rettslig dom. Det finnes heller ikke kilder som har vært vitne til det som skjedde, og som kan stå frem. Særlig VG skriver over at de er veldig opptatt av å ha egne, uavhengige kilder som kan bekrefte sannhetsgehalten i sakene de skriver om, og har uttalt seg om dette flere ganger. De skrev ikke om saken hvor en kvinne hevdet at hun ble skutt på utenfor London Pub (noe som viste seg å være oppdiktet) fordi de ikke greide å skaffe god nok dokumentasjon som underbygget saken fra flere hold. Media beskytter ikke LKE. Denne saken ville sikkert gitt mange klikk om det ble laget, og sånn sett vært gull for mediene. Men her handler det nok om dokumentasjon og åpne kilder. Når det er sagt synes jeg det er rart at ikke lokalavisen har laget sak. De har mindre strengere regler for hva de trykker, er min opplevelse, og en lokal kjendis som gjør noe kriminelt er noe de kunne skrevet om helt anonymt. Det synes jeg det virker som lokalavis ofte gjør. Ting av typen: "kjendis fra Tveit skjelte ut kvinne på utested, får bot" Endret 16. november 2022 av Carrie_S 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 16. november 2022 #71942 Del Skrevet 16. november 2022 Sirisiri10 skrev (8 minutter siden): Det er jeg helt enig i og påpekt også, at de burde ha anbefalt å ta kontakt med en pt eller fysio. Men viktig å forholde seg til det de skriver og ikke lage egne utsagn. Da blir diskusjonen her inne svært lite troverdig. Jeg har ikke laget mine egne utsagn. Jeg oppfattet det som at de rådet til at markløft og knebøy var de beste øvelsene. For meg ville det være det absolutt verste. Jeg har stivet av ryggen med skruer og stag og er lammet i det ene benet etter prolaps, og blir rystet når noen bare kan uttale seg om slike ting uten kompetanse, og gi generelle råd til folk de ikke vet noe om. Dette gjelder også ernæring og graviditet! 23 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 16. november 2022 #71943 Del Skrevet 16. november 2022 De har overhodet ikke kompetanse til å uttale seg vedr. trening ved prolaps. Hva vet vel de om vedkommende som stilte spørsmålet var i akuttfase? Hadde nerverotaffeksjon? Låsninger i bekken? "Ikke la prolapsen diktere". Jo, det skal man faktisk! En prolaps kan gjøre at man blir lam f.eks. Så hver enkelt prolaps trenger sitt program og sine hensyn. Noen kan trene markløft, andre kan gjøre vondt værre ved å trene markløft. 28 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 16. november 2022 #71944 Del Skrevet 16. november 2022 Nå er det en som spør om det er dumt at det ser ut som knærne skjelver/peker innover på vei opp når man tar knebøy? Og da svarer hun 'Nei, det betyr at du tar i og det er jo bra' Synes @Sirisiri10 at dette også er et godt og riktig råd? 27 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 16. november 2022 #71945 Del Skrevet 16. november 2022 (endret) Sirisiri10 skrev (14 timer siden): For mange med prolaps fungerer faktisk markløft og knebøy samt andre styrke øvelser veldig bra. Men det forutsetter at man har riktig teknikk og ikke har for tunge vekter på. Og noen fungerer det ikke på i det heletatt. Dårlig teknikk og for mye vekter kan forverre det. I stede burde de anbefale at personer med prolaps burde få hjelp av en pt eller fysio. Det er vel heller fine øvelser for å forebygge prolaps, men det er nok individuelt. Og helt idiotisk å anbefale på et sånt generelt grunnlag. Vitner bare om en enorm kunnskapsløshet, rett og slett latterlig patetisk. Endret 16. november 2022 av kraftwerk 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 16. november 2022 #71946 Del Skrevet 16. november 2022 loffen skrev (6 minutter siden): Nå er det en som spør om det er dumt at det ser ut som knærne skjelver/peker innover på vei opp når man tar knebøy? Og da svarer hun 'Nei, det betyr at du tar i og det er jo bra' Synes @Sirisiri10 at dette også er et godt og riktig råd? Herlighet, det er til å bli helt matt av! Hva i alle dager er det de holder på med? Riktig knebøy er når man har tyngden på hælen - og at knærne peker over tærne. Hvis knærne peker innover, så forstår ikke jeg hvordan man klarer å ha tyngden på hælen iallefall. Men det er kanskje ikke så farlig å trene på seg belastningsproblemer, eller ikke ha noen som helst effekt av treningen. 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 16. november 2022 #71947 Del Skrevet 16. november 2022 loffen skrev (12 minutter siden): Nå er det en som spør om det er dumt at det ser ut som knærne skjelver/peker innover på vei opp når man tar knebøy? Og da svarer hun 'Nei, det betyr at du tar i og det er jo bra' Synes @Sirisiri10 at dette også er et godt og riktig råd? 😂😂 Slutt!! Hva er dette for noe tull? Hvis knærne skjelver og peker innover, så løfter man trolig mer enn kroppen tåler - man må faktisk jobbe seg oppover i vekter. Og det kan ta tid. Knærne skal være stabile, vekta skal skytes fra hælen - og knærne skal helst presses utover når man skyver seg opp. 24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 16. november 2022 #71948 Del Skrevet 16. november 2022 Som andre skriver; de insisterer på at det er cbe som svarer på spørsmålene på netfit. Dette må jo være en stor svakhet da hun hverken er PT, fysioterapeut eller annen helseutdannelse eller noen erfaring fra toppidrett. Det er da helt på kanten at hun svarer på alle disse spørsmålene? Det virker utrolig useriøst og er ikke greit overhodet mener jeg. 44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 16. november 2022 #71949 Del Skrevet 16. november 2022 (endret) Sirisiri10 skrev (2 timer siden): Jeg er enig i at man heller bør anbefale personer med prolaps å ta kontakt med pt eller fysio. Men her så sa hun at det var veldig inviduelt og ga et eksempel. Og faktisk er det mange med prolaps som tar både markløft og knebøy med god effekt, men forutsetter da riktig teknikk og ikke for tungt, som man da kan få hjelp med av en pt eller fysio. Hun rådet ikke mennesker med prolaps til å ta knebøy og markløft. Da tolker vi det ulikt. Her er hva hun skrev !!!!!! Dette er helsefarlige råd. Hadde rapportert innlegget. «ikke la prolapsen diktere hva du skal trene» «målet bør være å trene som om PROLAPSEN ALDRI SKJEDDE» 🤣🤣🤣🤦🏻♀️ Endret 16. november 2022 av kraftwerk 38 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 16. november 2022 #71950 Del Skrevet 16. november 2022 kraftwerk skrev (1 minutt siden): !!!!!! Dette er helsefarlige råd. Hadde rapportert innlegget. «ikke la prolapsen diktere hva du skal trene» «målet bør være å trene som om PROLAPSEN ALDRI SKJEDDE» 🤣🤣🤣🤦🏻♀️ er hun stokk dum i hodet sitt? Der er Lars Kristian som svarer, ikke cbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 16. november 2022 #71951 Del Skrevet 16. november 2022 Blinkie skrev (1 minutt siden): Der er Lars Kristian som svarer, ikke cbe. Vi kan tro hva vi vil, men de har ved flere anledninger nå skrevet at det er cbe som svarer og da er det en helt uten kompetanse, og det er skikkelig ugreit når det gjelder mange av disse spørsmålene. 25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 16. november 2022 #71952 Del Skrevet 16. november 2022 (endret) Blinkie skrev (6 minutter siden): Der er Lars Kristian som svarer, ikke cbe. Blåser i hvem av dem det er, Netfit sin person utad er CBE - og uavhengig hvem av de som skriver, så reflekteres det over på henne. Ingen av de har verken utdanning eller relevant kunnskap om både nevrologi, medisin m.m. Hadde jeg hatt IG hadde jeg rapporter alle slike innlegg som helsefarlig/skadelig. Endret 16. november 2022 av kraftwerk 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 16. november 2022 #71953 Del Skrevet 16. november 2022 Hvem i alle dager er det LKE trener?! Ref Netfit - Instagram. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 16. november 2022 #71954 Del Skrevet 16. november 2022 Irja skrev (2 minutter siden): Hvem i alle dager er det LKE trener?! Ref Netfit - Instagram. Tviler sterkt på at han trener noen i det hele tatt, men hvis han gjør det så er det helt sikkert et familiemedlem. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 16. november 2022 #71955 Del Skrevet 16. november 2022 (endret) loffen skrev (44 minutter siden): Nå er det en som spør om det er dumt at det ser ut som knærne skjelver/peker innover på vei opp når man tar knebøy? Og da svarer hun 'Nei, det betyr at du tar i og det er jo bra' Synes @Sirisiri10 at dette også er et godt og riktig råd? Absolutt ikke et riktig og godt råd av det jeg vet og lest. Større feilbelastninger, større sannsynlighet for skader og det er mest sannsynlig pga andre svakheter i kroppen som f.eks hoftene. Edit: og forresten, jeg sa ALDRI at de ga gode råd. Jeg korrigerte på et innlegg som ikke var hele bildet og tatt ut av kontekst. Bedre å diskutere hva de faktisk skriver. Da blir det en bedre og mer seriøs diskusjon. Regner med det var denne? Endret 16. november 2022 av Sirisiri10 La til svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåpille Skrevet 16. november 2022 #71956 Del Skrevet 16. november 2022 Sirisiri10 skrev (54 minutter siden): Det er jeg helt enig i og påpekt også, at de burde ha anbefalt å ta kontakt med en pt eller fysio. Men viktig å forholde seg til det de skriver og ikke lage egne utsagn. Da blir diskusjonen her inne svært lite troverdig. Enig i det, leste kanskje for fort gjennom det du skrev! Jeg ville i hvertfall påpeke alvorligheten i å uttale seg på ting de ikke har forutsetninger for å svare på. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet 16. november 2022 #71957 Del Skrevet 16. november 2022 (endret) De har jo tidligere sagt at de har eksperter med på laget. Spurte dem, ift denne prolaps-posten, hvem ekspertene de konfererer med er. Fikk til svar at det er LKE og Adrian, da de begge har god kunnskap og erfaring. Endret 16. november 2022 av BuffyTheVampire Ønsker å være anonym 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 16. november 2022 #71958 Del Skrevet 16. november 2022 (endret) kraftwerk skrev (29 minutter siden): !!!!!! Dette er helsefarlige råd. Hadde rapportert innlegget. «ikke la prolapsen diktere hva du skal trene» «målet bør være å trene som om PROLAPSEN ALDRI SKJEDDE» 🤣🤣🤣🤦🏻♀️ Les det engang til. Og ikke legg til eller trekk fra ord. Ikke ett eneste sted skrev hun "ikke la prolapsen diktere hva du skal trene". Faktisk sier hun det motsatte, men på en veldig klønete måte. Endret 16. november 2022 av Sirisiri10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg BuffyTheVampire Skrevet 16. november 2022 Populært innlegg #71959 Del Skrevet 16. november 2022 Sirisiri10 skrev (27 minutter siden): Les det engang til. Og ikke legg til eller trekk fra ord. Ikke ett eneste sted skrev hun "ikke la prolapsen diktere hva du skal trene". Faktisk sier hun det motsatte, men på en veldig klønete måte. Hæ? Er det du som er blind, eller jeg? Står det ikke der at hun sier at ‘prolapsen ikke skal diktere hva du trener’? 42 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 16. november 2022 #71960 Del Skrevet 16. november 2022 (endret) BuffyTheVampire skrev (43 minutter siden): Hæ? Er det du som er blind, eller jeg? Står det ikke der at hun sier at ‘prolapsen ikke skal diktere hva du trener’? Hvis man leser de to første avsnittene sammen så kan man forstå det som det motsatte av det du siterer her, men jeg tror veldig mange oppfatter dette som deg og da et veldig dårlig råd som i verste fall kan gi ytterligere skade/smerter. Skal man gi råd rundt en slik medisinsk tilstand, uten kompetanse, må man i alle fall være presis i fremstillingen av rådet. Endret 16. november 2022 av Jobbermedbarn 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå