Rev. Revenge Skrevet 13. november 2022 #71821 Del Skrevet 13. november 2022 "Life by Caroline" gir meg ingen holdepunkter til hvem dette er som vil prate med hvilken målgruppe, hva er innhold/tema/formål, eller hvorfor dette er nyttig for meg. Uten denne informasjonen ser jeg ingen grunn til å velge denne podcast'en fremfor andre. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 13. november 2022 #71822 Del Skrevet 13. november 2022 LisenL skrev (17 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/i/JQOov7/venstre-varsler-nye-grep-for-aa-beskytte-barn-jeg-er-opproert Venstre vil be om et eget lovutvalg som skal se på og komme med endringer for å beskytte barn på nett. Vi kan jo håpe det ikke begrenser seg til å kun handle om barn i barnevernets system/ saker hvor foreldre har mistet omsorgen for barnet 🤞🏻 👍Barneombudet har påpekt dette lenge. Barns rettigheter må styrkes, blant annet klagemuligheten. Det vil gi viktige føringer for all praksis knyttet til eksponering av barn. 25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. november 2022 #71823 Del Skrevet 13. november 2022 Revenge o'Cavatina skrev (2 minutter siden): "Life by Caroline" gir meg ingen holdepunkter til hvem dette er som vil prate med hvilken målgruppe, hva er innhold/tema/formål, eller hvorfor dette er nyttig for meg. Uten denne informasjonen ser jeg ingen grunn til å velge denne podcast'en fremfor andre. Alt og ingenting, samme konsept som bloggen og IG. Man skal være en sterk formidler for at det skal fungere i lengden. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 13. november 2022 #71824 Del Skrevet 13. november 2022 Hanne357 skrev (14 minutter siden): Dette med å lytte på bussen er et veldig godt bilde, som fyller ut venninne-narrativet som CBE har forsøkt å jobbe frem over år. Det er jo hele feilen i forretningsmodellen til CBE, det handler ikke om å fylle et behov hos mottaker, men om budskapet menneskene i bedriften har behov for å sende. De snakker ikke TIL (hvertfall ikke med) følgere, unntatt ved å takke for komplimenter, og det er omtrent like involverende som å bukke når man tar imot applaus. Alt annet enn applaus blokkeres, så konstruktiv kritikk kastes ut med badevannet. De har jo effektivt ødelagt sin egen kundegruppe og mulighet for å fornye seg, ved bare å snakke med de som er enige med seg. (Det er vi som gjør det selv, gjør det selv.) Jeg har flere ganger tenk (og skrevet) at hvis det var noen voksne hjemme, en rådgiver som kunne forklare kundegruppe, markedsanalyse og forretningsutvikling for dem, kanskje si noen ting om målgruppetilpasset kommunikasjon og engasjementsrate - så kunne hun lett unngått de største blemmene. Men hun har jo en agent! Hva gjør hun? Jo, kaster på seg paljetter og blir med i manesjen! Jeg vet alt dette, men likevel blir jeg nesten sjokkert av å lese det du skriver om podcasten. Har de ingen intro? Til å være selverklærte perfeksjonister som jobber til sent på kveld, gjør de alt så halvveis! Kunne de ikke introdusert agenten og sagt de er venner og jobbpartnere? Hvorfor engelsk tittel, de snakker vel norsk i podden? Life of Caroline - skal det komme mer i fremtiden da? Ulike sesonger som skal handle om ulike ting som er viktig for.. Caroline? Det er hvertfall vanlig i en ny pod å fortelle «hvem er vi» og «hvorfor skal du ha nytte av å lytte til oss» og at det uteblir, er jo bare bekreftelsen på at det ikke er så farlig med målgruppen i dette. Sant sant. En annen ting, konstruktiv kritikk er gull verdt for enhver bedrift. Det gir muligheter for forbedringer som man kanskje ikke har tenkt på selv. Mulighet for et bredere "publikum" og se bedriften utenfra. Men i og med cbe er bedriften er det tydelig at hun tar kritikken personlig og et angrep på henne i stede for å vokse på det. Det er ingen god business uansett om man er influencer eller selger tjenester eller produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne357 Skrevet 13. november 2022 #71825 Del Skrevet 13. november 2022 Sirisiri10 skrev (2 minutter siden): Sant sant. En annen ting, konstruktiv kritikk er gull verdt for enhver bedrift. Det gir muligheter for forbedringer som man kanskje ikke har tenkt på selv. Mulighet for et bredere "publikum" og se bedriften utenfra. Men i og med cbe er bedriften er det tydelig at hun tar kritikken personlig og et angrep på henne i stede for å vokse på det. Det er ingen god business uansett om man er influencer eller selger tjenester eller produkter. Og selvfølgelig - en fryktelig slitsom måte å leve på, hvis du oppriktig tror at alle som kritiserer produktet du presenterer, er ute etter deg personlig. For å leve sånn må man klare å skille mellom produkt og person, og det kan man trygt si at CBE ikke gjør. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 13. november 2022 #71826 Del Skrevet 13. november 2022 (endret) Kollontaj skrev (1 time siden): Alt og ingenting, samme konsept som bloggen og IG. Man skal være en sterk formidler for at det skal fungere i lengden. De som ikke vet hvem "Caroline" er, får ingen incentiver til å lytte til snakk om livet hennes. Det er en stund siden merkevaren hadde stor rekkevidde. Hun har jo til og med kortet ned merkevarenavnet sitt til kun et fornavn som kan være en hvilken som helst Caroline. Uten introduksjon vet jo ikke nye lyttere hva de egentlig blir presentert. Tilføyelse: For meg fremstår denne podcasten som noe som er slengt sammen i hui og hast uten grundig forarbeid, og lastet på en dressin for å prøve å ta igjen podcast-toget der alle allerede er ombord. Endret 13. november 2022 av Revenge o'Cavatina språkvask 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
h/k Skrevet 13. november 2022 #71827 Del Skrevet 13. november 2022 Sier litt om hvor mye hun har falt fra incluencertronen når podcasten hennes ikke er nevnt med et ord i noe annet medie enn hennes egen Instagram. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. november 2022 #71828 Del Skrevet 13. november 2022 Bianco by Caroline Berg Eriksen. Adax by Caroline Berg Eriksen. Life by Caroline. 🧐 29 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Advokadoen Skrevet 13. november 2022 #71829 Del Skrevet 13. november 2022 Jeg måtte høre starten på podcasten, og det er helt påfallende at de bare starter rett med «Da var Halloween over» og så fortsetter de å gå rett inn i en fortelling om bilsyke. Ingenting om hvem de er. Nå tenker jeg at de som hører på antagelig vet hvem Caroline er i utgangspunktet, men jeg hører mye på podcasts og de fleste starter jo med en kort presentasjon enten av podcast eller deltagerne selv om det er relativt kjente folk/temaer. Lurer på hva de har tenkt når de har planlagt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 13. november 2022 #71830 Del Skrevet 13. november 2022 Kollontaj skrev (2 minutter siden): Bianco by Caroline Berg Eriksen. Adax by Caroline Berg Eriksen. Life by Caroline. 🧐 Fordi dette er kun for/av/med henne,og skal ikke forbindes med en halvkriminell, besserwisser av en annen Berg Eriksen? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 13. november 2022 #71831 Del Skrevet 13. november 2022 (endret) MacBeth skrev (2 minutter siden): Fordi dette er kun for/av/med henne,og skal ikke forbindes med en halvkriminell, besserwisser av en annen Berg Eriksen? Meget mulig. Kreativiteten er jo ellers ikke påtagelig her. Det må være BY! (men alle vet jo at livet er til salgs på linje med vesker og sko.) Endret 13. november 2022 av Kollontaj 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 13. november 2022 #71832 Del Skrevet 13. november 2022 Kollontaj skrev (20 minutter siden): Bianco by Caroline Berg Eriksen. Adax by Caroline Berg Eriksen. Life by Caroline. 🧐 Og Treasures by Caroline. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 13. november 2022 #71833 Del Skrevet 13. november 2022 Kollontaj skrev (23 minutter siden): Meget mulig. Kreativiteten er jo ellers ikke påtagelig her. Det må være BY! (men alle vet jo at livet er til salgs på linje med vesker og sko.) Has to be in English, like superduperinternational 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 13. november 2022 #71834 Del Skrevet 13. november 2022 Jeg hørte ca halve podcasten, og var open-minded. Jeg skal ikke slakte den, for den var helt grei. Men jeg tror det forblir med det, "helt grei", midt på treet, med relativt lavt stabile lyttertall (faste følgere antar jeg) Den er ikke dårlig, men den er ikke bra heller. Den drukner litt i "to venninner som sitter og prater om seg og sitt"-podcaster, det er rett og slett lite interessant (med mindre man er stor fan av Caroline og hennes juletradisjoner selvfølgelig, jeg skal ikke nedvurdere at det fortsatt er en del av de) Influencere har en tendens til å havne i den "to venninner som skravler om seg selv"-sjangeren. Sophie Elise og Fetisha, Anne Brith og Isabel, Caroline og Susan. Veldig ofte så er den ene mer kjent enn den andre, og den mindre kjente venninnen inntar en fanaktig, beundrende "intervjuerrolle" ovenfor den som er kjent. Det blir nok en kanal med ufattelig mye fokus på Caroline føler jeg. 39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 13. november 2022 #71835 Del Skrevet 13. november 2022 Mulig det handler om mulighetene for å selge reklamesnutter? Kanskje gjør det det mulig å selge inn reklamepakker til annonsører der det fristes med enda flere flater som annonsøren kan få eksponert produktet sitt? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 13. november 2022 #71836 Del Skrevet 13. november 2022 hufsaaaaa skrev (1 time siden): Og Treasures by Caroline. Det navnet har de stjålet også.. Det er et navn Disney bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie77 Skrevet 13. november 2022 #71837 Del Skrevet 13. november 2022 Beklager noob-spørsmål, men: Hvordan tjener man penger på podkast, egentlig? Er det ved å selge reklame? Tenker jo at hun ikke gjør noe sånt om det ikke er penger involvert….? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mia10 Skrevet 13. november 2022 #71838 Del Skrevet 13. november 2022 "Life by Caroline"... Synes at tittelen er både fancy og komisk. Hadde jeg vært med på en quiz og skulle gjettet hvem sin podcast dette var, da hadde jeg tippet på hun prinsessa i Monaco og at hun skulle fortelle om sitt turbulente liv i stedet for å gi ut selvbiografi. Hadde ikke tenkt på at det kunne være en fra Sarpsborg som snakket om toalettbesøk og spy 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 <3 Skrevet 13. november 2022 #71839 Del Skrevet 13. november 2022 mia10 skrev (17 minutter siden): "Life by Caroline"... Synes at tittelen er både fancy og komisk. Hadde jeg vært med på en quiz og skulle gjettet hvem sin podcast dette var, da hadde jeg tippet på hun prinsessa i Monaco og at hun skulle fortelle om sitt turbulente liv i stedet for å gi ut selvbiografi. Hadde ikke tenkt på at det kunne være en fra Sarpsborg som snakket om toalettbesøk og spy 😂 snakk om å lure folk😂 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 13. november 2022 #71840 Del Skrevet 13. november 2022 Ellie77 skrev (52 minutter siden): Beklager noob-spørsmål, men: Hvordan tjener man penger på podkast, egentlig? Er det ved å selge reklame? Tenker jo at hun ikke gjør noe sånt om det ikke er penger involvert….? I prinsippet kan alle som ønsker det starte podcast, så avgjør lyttertallene om/når annonsører og sponsorer kommer inn i bildet. Husker Anne Brith var veldig stolt da hun og venninnen fikk sin første sponsor i sin tid😅 Målet er naturligvis å tjene penger på dette, men et kjent navn er ikke nok. Det er antallet lyttere som betyr noe, ved nok nedlastinger/strømminger kan de tjene penger som gress. Tror IKKE det er enkelt å lykkes med podcast i dag, var nok en grunn til at f.eks Pilotparet gav seg. Var neppe særlig innbringende, selv om de hadde litt reklame. Om CBE & co lykkes vil tiden vise. Har mine tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå