Gjest Finlay Skrevet 12. november 2022 #71781 Del Skrevet 12. november 2022 ~ Ada ~ skrev (3 timer siden): Hørte innledningen og jeg kommer definitivt ikke til å ha Caroline på øret for å komme i julestemning (sjokk), som er intensjonen som hun sier. Skulle jeg noen gang, mot formodning, likevel ty til noe så kjønnstradisjonelt og bakpå, måtte det blitt bestemor av den gamle sorten som snakker om omtanke for andre over julebaksten og som er hel ved, uten verdier stikk i strid med egne. Ikke presenterte hun seg heller, men gikk rett på å fortelle om kvalmen på Halloween. Ps. For dere som ikke skal høre, så kan jeg opplyse at hun og LKE kjøper inn hver sin sjokoladeadventskalender og spiser en hver, hver dag fram til jul. Romantisk og koselig. Forøvrig en veldig lang intro om kvalmen, med detaljer og flere bekreftelser fra «agenten» på at hun VAR faktisk på do hele to ganger og var kjempedårlig. Sikkert helt tilfeldig, dog.... Tror nok dette er tenkt som noe mer enn en jule-podcast, noe navnet også bærer preg av. Life of Caroline. Dette inntrykket understrekes ved at de første minuttene går med til å utdype detaljene rundt bilsyken under Halloween-festen, der bla. antall turer på do antas å være av interesse for lytteren. Samme med venninnen/agenten/managerens bryllup, og hvor fyllesyke de var etter den festen. Det ligger an til nok en podcast av typen to venninner skravler, du skal føle at du sitter ved samme cafebord som dem, evt bordet ved siden av, mens du lytter og koser deg sammen med dem. Som rendyrket "julestemning-pod" kan det kanskje fungere hvis de går inn for det med liv og sjel. Men som nok en "tovenninnersomskravler"-podcast vil den neppe ha noe for seg, annet enn for ekte fans av CBE. Hadde podcast vært nytt da CBE var stor, og hun hadde kastet seg på, hadde det vært noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fufu Skrevet 12. november 2022 #71782 Del Skrevet 12. november 2022 Finlay skrev (Akkurat nå): Men som nok en "tovenninnersomskravler"-podcast vil den neppe ha noe for seg, annet enn for ekte fans av CBE. Hadde podcast vært nytt da CBE var stor, og hun hadde kastet seg på, hadde det vært noe annet. Det hadde nok blitt kjempesuksess om hun startet for 5 år siden. Men nå er nok det toget gått. 16 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 12. november 2022 #71783 Del Skrevet 12. november 2022 MacBeth skrev (4 minutter siden): Helt ærlig så hørte jeg gjennom hele (29minutter, på vei til jobb) og følte ikke jeg satt igjen med noen ting. Eneste var en mer behagelig stemme på begge to enn forventet. Jeg hadde forhåpninger med tanke på at de skulle snakke om jul, der er det mye som kunne blitt snakket om, men det eneste jeg husker er at hun er best på interiør og ikke utelys, det er det LKE som gjør, langt ute i desember, at hun elsker julekalendere og at hun ville ha lys i flaggstanga, og lutefisk. Podcasten begynte som om det var episode 2 eller 3, manglet introduksjon. Det var mest to venninner som snakket sammen, avbrøt hverandre og fortalte om siste fylletur og en annen fylletur, og ting dem liker. Altfor random, for mange temaer som dem kunne spredd over flere episoder ved å gå i dybden. Ble litt sånn:"spiser du lutefisk? Ja. Liker du det? Ja, jeg spiser jo ikke kjøtt. Jeg vil ha lys i flaggstanga. Liker egentlig ikke lys i flaggstanga, jeg liker lys som er varme, jeg liker ikke reinsdyr med lys." Hun måtte jo selvsagt eksponere barna litt her og, men ikke noe som ikke har blitt sagt før. Som lytter satt jeg igjen og lurte på hva poenget dems var.. Jeg håper for hennes del at de neste episodene har litt mer innhold, tips til juleforberedelser, feks planlegging, inspirasjon til dekor, mat, kanskje julemarkeder, og annet sprell man kan finne på ila desember. Det finnes en million podcaster der ute, så det skal litt til å hevde seg, så tror man må være fan av CBE for å like podcasten. Nettopp, skrev akkurat mye av det samme som deg ser jeg😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 12. november 2022 #71784 Del Skrevet 12. november 2022 Hvis man begynner å interessere seg for andre og ikke alltid sentrerer kommunikasjonen rundt seg selv og sitt eget, kunne kanskje CBE.no fått flere bein å stå på. 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 12. november 2022 #71785 Del Skrevet 12. november 2022 Så hvis jeg forstår det riktig, og tittelen antyder mye av det samme, så er dette blogg i podcast-form. Det er enda en kanal hvor heldige følgere kan få vite hvordan CBE lever livet. Hva hun liker og hva hun ikke liker. Vi skal altså nok en gang inviteres inn for passivt å studere den akk så interessante CBE? Er ikke dette allerede dekket via IG? 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie77 Skrevet 12. november 2022 #71786 Del Skrevet 12. november 2022 (endret) Jeg er positiv til at hun ENDELIG prøver noe nytt, men dette var så kjedelig at jeg ikke orket å følge med etter de første fem minuttene. Som når man havner ved siden av de aller kjedeligste venninnene ved festbordet, de som snakker bare om ting ingen andre er interessert i 🥱😴 Liker dog hvordan Sarpsborgdialekta hopper fram fra tid til annen. Hvorfor prøver hun å legge den vekk? Endret 12. november 2022 av Ellie77 27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 12. november 2022 #71787 Del Skrevet 12. november 2022 (endret) Syns faktisk den var helt grei, men det kom ingen fantastiske råd som gjør at jeg fikk stor inspirasjon. Lag tema-podder, Caroline. Ideer til aktiviteter i adventstida for hele familien, beskrivelse av deilig julemat, din beste julebakst, pynting til jul, alternativ til dyre adventskalendre, hva fyller man ventetida (adventen) med, julesanger med gode minner, julekonserter/forestilling/opplevelser /film osv. Dette du presenterte nå, ble uinspirerende. Endret 12. november 2022 av reiseglad 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LisenL Skrevet 12. november 2022 #71788 Del Skrevet 12. november 2022 https://www.vg.no/nyheter/i/JQOov7/venstre-varsler-nye-grep-for-aa-beskytte-barn-jeg-er-opproert Venstre vil be om et eget lovutvalg som skal se på og komme med endringer for å beskytte barn på nett. Vi kan jo håpe det ikke begrenser seg til å kun handle om barn i barnevernets system/ saker hvor foreldre har mistet omsorgen for barnet 🤞🏻 31 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mia10 Skrevet 12. november 2022 #71789 Del Skrevet 12. november 2022 NordreSving skrev (59 minutter siden): Så hvis jeg forstår det riktig, og tittelen antyder mye av det samme, så er dette blogg i podcast-form. Det er enda en kanal hvor heldige følgere kan få vite hvordan CBE lever livet. Hva hun liker og hva hun ikke liker. Vi skal altså nok en gang inviteres inn for passivt å studere den akk så interessante CBE? Er ikke dette allerede dekket via IG? Hehe 😂 "Noen" mener vel at det aldri kan bli nok. Følger ikke henne noen steder og kommer heller ikke til å høre på dette, men synes likevel at dette er veldig positivt 👌 Man unngår nemlig at hun bruker tid på andre tvilsomme saker så lenge hun sitter og pludrer i vei, så JA til mer av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 12. november 2022 #71790 Del Skrevet 12. november 2022 NordreSving skrev (1 time siden): Så hvis jeg forstår det riktig, og tittelen antyder mye av det samme, så er dette blogg i podcast-form. Det er enda en kanal hvor heldige følgere kan få vite hvordan CBE lever livet. Hva hun liker og hva hun ikke liker. Vi skal altså nok en gang inviteres inn for passivt å studere den akk så interessante CBE? Er ikke dette allerede dekket via IG? Ja, det du skriver er 100% dekkende. Blogg om CBE i podcast-form, der alt allerede er behørig dekket på IG. Nytt format for henne, men gammelt nytt for de som har fulgt henne over litt tid. Ektehet, engasjement og personlighet er like fraværende i podcasten som på blogg og instagram. Rett ut sagt - Det finnes ingen GNIST! Det kan jo ta seg opp underveis. Men jeg tror ikke vi skal holde pusten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 12. november 2022 #71791 Del Skrevet 12. november 2022 (endret) mia10 skrev (1 time siden): Hehe 😂 "Noen" mener vel at det aldri kan bli nok. Følger ikke henne noen steder og kommer heller ikke til å høre på dette, men synes likevel at dette er veldig positivt 👌 Man unngår nemlig at hun bruker tid på andre tvilsomme saker så lenge hun sitter og pludrer i vei, så JA til mer av dette. Så du mener at man ikke kan mene noe om innholdet i en podcast? Og er det der vi legger lista, at det å «pludre i vei» er bra nok? Tilføyelse: Stryk denne, jeg leste feil Endret 12. november 2022 av NordreSving 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 12. november 2022 #71792 Del Skrevet 12. november 2022 Finlay skrev (2 timer siden): Nettopp, skrev akkurat mye av det samme som deg ser jeg😄 Viser bare at det var flere som satt med samme tanke😅😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mia10 Skrevet 12. november 2022 #71793 Del Skrevet 12. november 2022 NordreSving skrev (18 minutter siden): Så du mener at man ikke kan mene noe om innholdet i en podcast? Og er det der vi legger lista, at det å «pludre i vei» er bra nok? Tror du misforsto eller så skrev jeg på en klønete måte. Jeg mente at "noen" (hun selv) mener at vi ikke kan få nok av henne, derfor podcast også. Meninger om innholdet må folk gjerne ha, det legger ikke jeg meg borti. Skjønte ikke helt hva du mente med det siste. Jeg mente: Hun bruker tid på denne podcasten og det medfører mindre tid til å påvirke usikre jenter, utlevere barna osv. Må presisere at jeg er super kritisk til henne (og stort sett alle andre influensere) selv om jeg ikke følger de, får nok info fra andre steder som f.eks. denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 12. november 2022 #71794 Del Skrevet 12. november 2022 mia10 skrev (56 minutter siden): Hehe 😂 "Noen" mener vel at det aldri kan bli nok. Følger ikke henne noen steder og kommer heller ikke til å høre på dette, men synes likevel at dette er veldig positivt 👌 Man unngår nemlig at hun bruker tid på andre tvilsomme saker så lenge hun sitter og pludrer i vei, så JA til mer av dette. NordreSving skrev (21 minutter siden): Så du mener at man ikke kan mene noe om innholdet i en podcast? Og er det der vi legger lista, at det å «pludre i vei» er bra nok? Jeg er faktisk helt enig med @mia10 her, "pludre i vei" er faktisk akkurat der lista ligger for CBE når man ser på innholdet hennes på IG. Som nevnt over her av @NordreSvingså virket dette mest sannsynlig til å bli en slags verbal IG. Og jeg priser meg lykkelig for at eksponeringen av barn minskes drastisk på en pod. Dessverre så regner jeg med at IG fortsetter og hun vil nok garantert utlevere barna på poden også ettersom det allerede ble gjort i liten grad i første episode. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkenoledig Skrevet 12. november 2022 #71795 Del Skrevet 12. november 2022 MacBeth skrev (6 timer siden): "Godt trent" er et så vidt begrep at det er tullete å bruke. Godt trent iforhold til hva? Er hun sterk? Har hun stamina? Jeg tør å si at følgende påstander er sanne: CBE har lav fettprosent, hun har synlige muskler, hun trener ofte. Godt trent derimot, er en påstand som er umulig å bevise for følgerne hennes, jeg har bedre tid på løp enn henne, men kanskje hun ikke tar seg ut i løp hun legger ut? Kanskje hun løper med lavere intensitet når man ser på strava? Jeg løfter tyngre enn henne, og tilsynelatende flere repetisjoner, men hun legger jo ikke utvhele økten, så umulig for meg å vite. Jeg definerer meg ikke som godt trent. Ser du poenget mitt? Når det gjelder denne "kanten" på rumpa: Det kunne vært mulig at akkurat hennes rumpe ser sånn ut, men denne påstanden er falsk da denne kanten kommer og går. Ene dagen er den der, neste dag ikke. Det kan være en mix av muskler, undertøy(eller mangel på sådann), skjæring på bukse og øyeblikket bildet er tatt, eller at hun bruker innlegg. Dette er en påstand vi heller aldri vil få vite så jeg tror det er bare å legge den ballen død.. Tillegg: Det som derimot er forstyrrende med denne kanten, eller kroppen hennes generelt er at den er annerledes fra ene dagen til den andre og virkelig annerledes IRL. Jeg har sett henne pent kledd og i treningsklær med tre dagers mellomrom og hun er forskjellig fra hva som vises på IG. Og dét er rimelig drøyt når man fronter et treningfokus og skal inspirere andre... Å påstå at CBE ikke er godt trent er bare tullete. At du er bedre betyr ikke at hun ikke er i god form. Hun har løpt flere løp med offentlige tider, og ligger godt an i forhold til sin klasse. Liker jeg kroppsfokuset hennes? Absolutt ikke! Det er også grunnen til at jeg har sluttet å følge henne. Men basert på de bilder som er postet her inne tror ikke jeg hun bruker rumpepute. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 12. november 2022 #71796 Del Skrevet 12. november 2022 (endret) mia10 skrev (12 minutter siden): Tror du misforsto eller så skrev jeg på en klønete måte. Jeg mente at "noen" (hun selv) mener at vi ikke kan få nok av henne, derfor podcast også. Meninger om innholdet må folk gjerne ha, det legger ikke jeg meg borti. Skjønte ikke helt hva du mente med det siste. Jeg mente: Hun bruker tid på denne podcasten og det medfører mindre tid til å påvirke usikre jenter, utlevere barna osv. Må presisere at jeg er super kritisk til henne (og stort sett alle andre influensere) selv om jeg ikke følger de, får nok info fra andre steder som f.eks. denne tråden. Det er en kombo. Jeg forstod ikke hvem «noen» pekte mot, og så leste jeg feil og trodde du skrev «det kan aldri bli bra nok»😇(for kritikerne). Jeg kan bare skylde på at jeg akkurat prøver å bli vant til mine nye briller med progressive glass😂 Endret 12. november 2022 av NordreSving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fufu Skrevet 12. november 2022 #71797 Del Skrevet 12. november 2022 Ikkenoledig skrev (3 minutter siden): Å påstå at CBE ikke er godt trent er bare tullete. At du er bedre betyr ikke at hun ikke er i god form. Hun har løpt flere løp med offentlige tider, og ligger godt an i forhold til sin klasse. Liker jeg kroppsfokuset hennes? Absolutt ikke! Det er også grunnen til at jeg har sluttet å følge henne. Men basert på de bilder som er postet her inne tror ikke jeg hun bruker rumpepute. Det er jo rart da, at rumpa minsker og øker i størrelse fra dag til dag. Ikke at jeg bryr meg så veldig om rumpeputene hennes. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 12. november 2022 #71798 Del Skrevet 12. november 2022 https://www.nbcnews.com/pop-culture/influencers-parents-posting-kids-online-privacy-security-concerns-rcna55318?cid=sm_npd_nn_fb_ma&fbclid=IwAR2DUqr9hm6SvMsmXAxfzVSj55dMV3E-mYhO8Zsv7-oAN1_ktJl4t8wV5QU En person som fikk sin barndom utlevert til kreti og pleti og resten av røkla og ei mor som nå angrer bittert. 31 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkGordon Skrevet 12. november 2022 #71799 Del Skrevet 12. november 2022 MacBeth skrev (3 timer siden): Helt ærlig så hørte jeg gjennom hele (29minutter, på vei til jobb) og følte ikke jeg satt igjen med noen ting. Eneste var en mer behagelig stemme på begge to enn forventet. Jeg hadde forhåpninger med tanke på at de skulle snakke om jul, der er det mye som kunne blitt snakket om, men det eneste jeg husker er at hun er best på interiør og ikke utelys, det er det LKE som gjør, langt ute i desember, at hun elsker julekalendere og at hun ville ha lys i flaggstanga, og lutefisk. Podcasten begynte som om det var episode 2 eller 3, manglet introduksjon. Det var mest to venninner som snakket sammen, avbrøt hverandre og fortalte om siste fylletur og en annen fylletur, og ting dem liker. Altfor random, for mange temaer som dem kunne spredd over flere episoder ved å gå i dybden. Ble litt sånn:"spiser du lutefisk? Ja. Liker du det? Ja, jeg spiser jo ikke kjøtt. Jeg vil ha lys i flaggstanga. Liker egentlig ikke lys i flaggstanga, jeg liker lys som er varme, jeg liker ikke reinsdyr med lys." Hun måtte jo selvsagt eksponere barna litt her og, men ikke noe som ikke har blitt sagt før. Som lytter satt jeg igjen og lurte på hva poenget dems var.. Jeg håper for hennes del at de neste episodene har litt mer innhold, tips til juleforberedelser, feks planlegging, inspirasjon til dekor, mat, kanskje julemarkeder, og annet sprell man kan finne på ila desember. Det finnes en million podcaster der ute, så det skal litt til å hevde seg, så tror man må være fan av CBE for å like podcasten. Dette var akkurat det jeg satt igjen med også, typ; «hva var meningen med dette?» Veldig rart de ikke hadde en skikkelig introduksjon av seg selv, ikke en liten introduksjon engang. Det har jo selv podcaster som er på fjerde-femte-sjette året. Er vel bare å regne med at man vet hvem begge er? 🤷🏼♀️ 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 12. november 2022 #71800 Del Skrevet 12. november 2022 Hunter7 skrev (14 minutter siden): https://www.nbcnews.com/pop-culture/influencers-parents-posting-kids-online-privacy-security-concerns-rcna55318?cid=sm_npd_nn_fb_ma&fbclid=IwAR2DUqr9hm6SvMsmXAxfzVSj55dMV3E-mYhO8Zsv7-oAN1_ktJl4t8wV5QU En person som fikk sin barndom utlevert til kreti og pleti og resten av røkla og ei mor som nå angrer bittert. Skremmende. Dessverre; CBE og minions mener det er greit siden bildene, filmene og tekstene er «delikate». 🙁 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå