Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Ojheisann skrev (3 minutter siden):

Elsker at jeg trigger dere (og at dere bruker tid og energi på å snoke på min nyopprettede konto)🤣

Ser det er en del tilbakemeldinger på hva jeg skrev. Målet ble nådd og nettrollene ble krenka. Sikkert sånn 90% av folk/influencere dere kritiserer føler det også - dere kommer ut med anklager basert på 10% av hva dere vet, så er det (som dere også påpeker) et relativt nybalansert og annerledes bilde dersom man setter seg godt inn i saken, menneskene (les; kjenner disse godt) og andre forhold av betydning for en balansert, reflektert og helhetlig vurdering av andres oppførsel og væremåte. Samme gjelder 100% meg her også og det var litt av poenget med min "krasse" kommentar - lokke dobbelmoralen ut av dere og det fikk jeg til også. Forsvarer ikke fjompen LKE eller hans handlinger, men nettroll og tasturkrigere som sitter i sine anonyme hjem og moraliserer alt og alle er en debatt verdt å ta. En 3545 lang tråd om et ektepar mener jeg er et godt utgangspunkt for dette. 

Skål for helg dere!

Jeg er her inne for å diskutere, så du har bare gitt meg litt ekstra underholdning! Kjenner absolutt ikke på irritasjon/trigger eller What not. Jeg har ikke kikka på profilen din, og det har jeg heller ingen interesse av. :P tolket at det var en ny profil basert på antall innlegg og din egen kommentar. 

Utover det - engasjer deg gjerne. Men det kan være lurt å holde seg på tema. Velkommen til KG ☺️

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ojheisann skrev (2 minutter siden):

Psykotisk faktisk. Basert på to innlegg? Sterke påstander og karakteristikker du kommer med her om meg som person. Basert på to innlegg (!) - Igjen blir poenget mitt brettet ut og eksemplifisert i måten du svarer på. Humrer godt her jeg sitter. 

God helg 🙂

Basert på din bastante oppspilte formulering, var ikke ment bokstavlig talt - har du ingen humor? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (38 minutter siden):

men dette har da ikke kommet fram i FruJ’s historie? (Det er jo dumt om det spres om det faktisk ikke er sant…)

Jeg ser du har rett, hvis du peker meg i retning av innlegget hvor jeg (hvis det er meg) skrev dette, så skal jeg redigere innlegget😘 Og så kan du redigere ditt. Hvis dette er noe Fru Johansen ikke har sagt, så er det en grunn  til det.

Jeg beklager hvis det var jeg som skrev det, men denne saken har vært en snakkes lenge, så opplysningen kommer nok fra et annet sted

Endret av Felis
Glemte egen redigering
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie
Ojheisann skrev (1 time siden):

Hei!

Etter å ha blitt oppmerksom på denne tråden er jeg mildt sagt sjokkert. Her er det bokstavelig talt et shittrain av nettroll, tastaturkrigere og selverklært moralpoliti som bruker fritiden sin på å spekulere, kritisere, mobbe, henge ut og pirke borti mennesker de OVERHODET ikke kjenner. Ja, dette paret er aktive på some og lever av det. Ergo er de et subjekt for konstruktiv kritikk. Men det her? 3543 (!!!) sider med oppkast, "analyser", mobbing og drittslening fra voksne mennesker her ekstremt sjokkerende og helt forferdelig å bevitne. 

Selv bruker jeg tiden min på positive ting, som trening, familie, lære meg noe nytt og andre ting. Ikke mobbing av andre. SKAM DERE!

Så du oppretter en ny konto, og du skriver akkurat de samme sakene? Ta å sett deg inn i saken. Cbe/lke sitt omdømme er ødelagt. De er lite troverdige som holder på slik de gjør. Det er en forkastelig oppførsel å gjøre noe slikt mot et annet menneske, som kun har skrevet en kommentar på cbe sin ig profil. Lke burde ikke forfulgt og skrapet opp bilen til denne personen. Jeg skjønner ikke hva som foregår oppe i hodet til paret fra særp. De er så utrolig dårlige forbilder, og bedriften burde vært nedlagt for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojheisann skrev (1 time siden):

Hei!

Etter å ha blitt oppmerksom på denne tråden er jeg mildt sagt sjokkert. Her er det bokstavelig talt et shittrain av nettroll, tastaturkrigere og selverklært moralpoliti som bruker fritiden sin på å spekulere, kritisere, mobbe, henge ut og pirke borti mennesker de OVERHODET ikke kjenner. Ja, dette paret er aktive på some og lever av det. Ergo er de et subjekt for konstruktiv kritikk. Men det her? 3543 (!!!) sider med oppkast, "analyser", mobbing og drittslening fra voksne mennesker her ekstremt sjokkerende og helt forferdelig å bevitne. 

Selv bruker jeg tiden min på positive ting, som trening, familie, lære meg noe nytt og andre ting. Ikke mobbing av andre. SKAM DERE!

Hei PT-Åge😉

• Liker 34
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (Akkurat nå):

Jeg håper alle overser lavpannede avsporingsforsøk og holder seg til saken. 

Jeg tenker at mediene absolutt burde skrive om dette, særlig Dagbladet, fordi de har vært brukt som miktofonstativ i det vi kan anta er denne saken tidligere. 

Helt enig. Jeg kjøper ikke at dette ikke er interessant nok, Dagbladet burde virkelig følge opp her og gi et riktig bildet av hva som skjedde. 

• Liker 35
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver caroline brannslukking ved å ikke være tilstede på sosiale medier om dagen? Tror hun folk glemmer bare hun går under jorda noen dager? 🤣

• Liker 19
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man vil ha en debatt rundt netthets og trakasering av de stakkars influenserne og offentlige personene som sliter med sånne tråder som det her på kvinneguiden og ekle kommentarer i kommentarfelt, er vel neppe en tråd på kvinneguiden stedet å starte. Vil foreslå leserinnlegg i feks, aftenposten, vg og dagbladet. 
Problemet er vel at  ikke bare vil komme frem ❤️, smilefjes og stakkars dem, men også mye av grumset som denne bransjen står for og slipper unna med i en slik debatt. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medici skrev (14 minutter siden):

Tenker CBE bekrefter sin egen påstand om at kvinner er kvinner verst ved å ikke ta standpunkt i denne saken. Alle vet det er hennes ektemann og far til døtrene hennes som har trakassert en annen kvinne og utført hærverk på hennes eiendom. 

Om hun ikke tar standpunkt fordi hun ikke tør synes jeg synd på henne og håper hun har anledning til å skaffe seg kvalifisert hjelp.

Om hun ikke tar standpunkt fordi hun stiller seg bak ektemannens handlinger er det bare sørgelig, og da er det vanskelig å si noe annet enn at jeg unner henne alt som måtte komme hennes vei nå av kritikk.

Om de nå fortsetter å dra barna inn i denne sørpa av en overfladisk og manipulert fremstilling av mor og med lettkledde bilder av henne og med en far som fremstår som i total ubalanse psykisk så er det ikke håp for at de noen gang kommer til å slutte.

Tror tiden nå er inne for å plante føttene godt i jorda og reflektere godt og grundig over hva som er viktig her i verden og hvilke assosiasjoner barna deres skal bli knyttet til. Slik det er per nå er det ingen problem å kjenne dem igjen om man skulle møte dem, men de kommer til å forandre seg i årene som kommer. La dem få tilbake anonymiteten de har krav på og la dem slippe å bli assosiert med saker som denne hærverk-/trakasseringssaken.

Men, reflekterer de og går inn i seg selv når de de driter seg ut? Virker ikke sånn. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkel skrev (4 minutter siden):

Vil foreslå leserinnlegg i feks, aftenposten, vg og dagbladet. 

Nå har jo Fru Johansen (Mariann Johansen) skrevet en god del for Aftenposten, så mulig hun har vurdert et debattinnlegg? Tror ingen kunne gjort akkurat den jobben bedre👍

Av en eller annen grunn ser det ikke ut til at media vil (eller kan) i dette tilfellet.

Man kan jo  uansett tipse media om saken, men usikker på om det er noen vits da de har fått inn mange tips, og vært klar over dette i lang tid allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (4 timer siden):

Det kan se sånn ut, men jeg tror heller at folk er redde for å kommentere eller like. Tror ikke det er SÅ mange som har laget seg falske kontoer for å bruke på Facebook, og hele saken hadde utspring i at A ble identifisert. Hvis jeg bodde innenfor bilripe-avstand til Kulås, hadde jeg også vært forsiktig😉

Men jeg tror en god indikasjon på hvor mange som bryr seg, er å se på følgertallet til Fru Johansen. Det har steget med mange hundre siden saken sprakk. Og jeg tror ikke vi er mange hundre som følger denne tråden... Og da kan man jo tenke seg hvor mange som har sett storyene, men som ikke har trykket på "følg". Hun har åpen profil, så jeg vil tro det dreier seg om mange tusen. Dette strekker seg langt utenfor Kvinneguiden, og det hjelper ikke om paret bruker hvert ledige minutt på å blokkere folk, for denne saken går ikke vekk nå.

Er jo enig med deg i dette..  er jo helt sykt at han har gått så langt🙈 men overrasker det meg? Nei egentlig ikke 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

Tror toget har gått for Carolines omdømme også. Hun har i mange år tolerer mannens horrible oppførsel på nett, og nå kulminerte det i dette. Og hun har gått helt "stand by your man", det er business as usual med latter og kaffe. Etter alle solemerker bryr hun seg nada om A eller barnet hennes. 

Uansett om hun skiller seg fra LKE, så kan det ikke skje raskt nok. For å hente inn et snev av sympati, måtte hun gått i går. Eller aller helst den dagen hun fant det ut. 

Jeg skal ikke spekulere i hvordan hun har det hjemme, ut over mitt tidligere innlegg om Bloggerne. Men hun er tydelig på at hun aksepterer oppførselen til mannen, så jeg konkluderer med at hun bifaller handlingen. Men at han er lett å leve med, kan jeg ikke tenke meg...

Har null tro på at hun skiller seg fra LKE..  tror ikke hun er noe bedre enn han men hun hadde kanskje ikke gått så langt som i dette tilfelle

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ojheisann skrev (2 timer siden):

Hei!

Så du synes det er helt greit at paret oppfører seg som de gjør? Du trenger bare svare JA eller NEI

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Så du synes det er helt greit at paret oppfører seg som de gjør? Du trenger bare svare JA eller NEI

Ikke gi pt-Åge oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litago2 skrev (1 time siden):

Hva er det de står opp så tidlig for? De har jo hele dagen på å trene..

jeg trente meg forøvrig opp til maraton med to små barn, ca 120% jobb og 85% studier. Må si jeg ikke blir imponert av to friske voksne i sin beste alder som velger å leke toppidrettsutøvere uten å bidra med noe fornuftig til samfunnet.. 

Jeg forsvarer ikke dette paret på noen punkter . Men de har jo barn som skal opp og på skole. Å jeg ser faktisk noen innimellom som er å løper ute før de drar på jobb. Altså jeg har møtt de mellom 6-7. Så tidspunktet de trener på bryr jeg meg lite om.... Men derimot at de må dokumentere hvert minutt er noe annet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (9 minutter siden):

Jeg er villig til å vedde høyre armen min at vedkommende ikke hadde brydd seg om CBE & co hadde slått ned noen på åpen gate😏

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...