Gjest Keikolina Skrevet 4. november 2022 #70801 Del Skrevet 4. november 2022 Carrie_S skrev (33 minutter siden): Det nevnes ingen navn i den saken. Vanskelig for folk der inne å vite hvem dette er. Jeg tror de vet, fordi det ikke er noen nysgjerrige som spørr hvem dette er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Chlypa Skrevet 4. november 2022 Populært innlegg #70802 Del Skrevet 4. november 2022 (endret) Ojheisann skrev (15 minutter siden): Hei! Etter å ha blitt oppmerksom på denne tråden er jeg mildt sagt sjokkert. Her er det bokstavelig talt et shittrain av nettroll, tastaturkrigere og selverklært moralpoliti som bruker fritiden sin på å spekulere, kritisere, mobbe, henge ut og pirke borti mennesker de OVERHODET ikke kjenner. Ja, dette paret er aktive på some og lever av det. Ergo er de et subjekt for konstruktiv kritikk. Men det her? 3543 (!!!) sider med oppkast, "analyser", mobbing og drittslening fra voksne mennesker her ekstremt sjokkerende og helt forferdelig å bevitne. Selv bruker jeg tiden min på positive ting, som trening, familie, lære meg noe nytt og andre ting. Ikke mobbing av andre. SKAM DERE! Og ellers har vi det bra? Litt sånn amper der nede i villaen din? Endret 4. november 2022 av Chlypa 49 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 4. november 2022 #70803 Del Skrevet 4. november 2022 Poenget til FruJohsnsen i det siste innlegget er jo et viktig poeng. A satt hjemme som offer, (kanskje som redd i eget hjem) mens avisene skriver og fotbsllfruens side av saken. Her er jo mediene med på å fordreie sannheten og gi et talerør til den ene part mens det faktiske offeret sitter hjemme og ikke blir hørt. Så får den ene part fortsette å tjene penger som om ingenting har skjedd og samarbeidspartneren får ikke vite. Og sånn vil det da fortsette.... Det mediene her gjør er jo like horibelt som det denne mannen har gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 4. november 2022 Populært innlegg #70804 Del Skrevet 4. november 2022 1 hour ago, Felis said: Lars Kristian har muligens skjønt at han burde få seg en utdannelse og ny jobb. Stå på egne ben, etter å ha kjørt fruens bedrift i grøfta. Jeg er litt usikker på om denne utdannelsen er jobbgivende, da, for det ser jo ut som noe LKE har snekret sammen selv. Ser veldig "science based ut". Og den pizzaen tror jeg ble kald før de fikk spist den, for begge to var opptatt med å slette kommentarer på SoMe hele kvelden. Ingenting fikk stå mer enn i 10 minutter, tror jeg (sjekket jo ikke hvert tiende minutt, men dere skjønner hva jeg mener). Jeg kan ikke si jeg kjenner på misunnelse, når jeg ser hvordan de har det. Men andre influencere, som ikke har en rabiat mann, har det kanskje enklere? Bilde fra story, kan ikke lenkes til Med tanke på det som nå er kommet frem om godeste Herr Eriksen, så fremstår valget av knyttneve-emoji i story'en temmelig taktløs og umusikalsk. ___________ Jeg leser flere steder at folk, hovedsaklig kvinner, vegrer seg for å like og/eller kommentere under navn det som nå har kommet frem i frykt for represalier fra Lars Kristian Eriksen. Indirekte gir man ham dermed adskillig mer makt enn han skal ha og fortjener. Skulle han nå nok en gang angripe en person (ei kvinne), være seg fysisk eller psykisk, så er det langt fra garantert at lovmyndighetene vil ha silkehanskene på nok en gang. Fyren har jo vist seg å ikke være så mye annet enn en ynkelig tastaturtøffing med uttalt maktbegjær og mindreverdighetskomplekser. Hvis Lars Kristian Eriksen har et snev av respekt for seg selv, sin familie, og ikke minst sin kones livsverk (det er jo tross alt Caroline Berg Eriksen som brødfør ham), så skjønner sågar han at han er nødt til å holde seg i ro. Det minste tegn til bøllefrø-oppførsel fra han vil kunne få konsekvenser. 51 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fizzypo Skrevet 4. november 2022 #70805 Del Skrevet 4. november 2022 (endret) Villroses hage skrev (10 minutter siden): Ikke enig i dette. Når denne influenseren er "relevant " nok til å få oppslag på klaging over nettroll, og nylig offentliggjort bilde fra Haloweenfeiring i sladderpressen, så er det ikke grunn nok til å la være å publisere denne skandalen. Du får tipse Se&Hør om saken, kanskje de biter på. De var vel en av de første om skrev om Beckmann-saken. Forøvrig kom også den saken ut i løpet av sommeren så noe måtte de fylle spalteplassen med. Og Halloweenfeiringen har jeg ikke fått med meg noe publisitet rundt. Om du sikter de til artiklene der de samler opp antrekkene til ulike kjendiser er jeg uenig i at det gjør personen relevant, men skal ikke havne inn i en avsporingsdiskusjon om definisjonen av ordet "relevant". Tillegg: Nå fant jeg Se&Hør artikkelen om Halloweenfeiring og det var den type reportasje som jeg trodde. De har også inkludert bilde av sitat: "totalt ugjenkjennelig gjest" så da tenker jeg det sier alt om viktigheten av menneskene som er avbildet. Endret 4. november 2022 av Fizzypo 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 4. november 2022 #70806 Del Skrevet 4. november 2022 (endret) Han løper og løper, virker nesten så han løper ifra noe. Forstår ikke helt hvorfor han plutselig bestemte seg for å drive med ultraløp? Ultraløp er utrolig krevende å fullføre, og jeg tror ikke han er i nærheten av å være på top 20 engang. Han har vel dokumentert denne løpingen sin i flere år nå, begynner faktisk å bli på kanten til pinlig å se på. Ettersom han til stadighet skryter på seg diverse løp, men alltid legger seg sjuk når løpet skal være. Han har vel bare vært med i ett løp enn så lenge, og der måtte han jo avslutte ikke langt inn? Leste om ei kvinne i avisen som var ultraløper, tidligere rusavhengig og prostituert. Hun måtte amputere armen pga sprøyter, og hun var jo en helt rå ultraløper nå. Hun hadde fullført i Chile tidligere i år og kom på top 20 tror jeg. Og LKE som har trent i så mange år, løper og løper - han hadde ikke vært i nærheten av denne kvinnen. Endret 4. november 2022 av kraftwerk 36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 4. november 2022 #70807 Del Skrevet 4. november 2022 30 minutter siden, Pust said: Det er ikke nødvendig å vite navn for å diskutere det prinsipielle i saken. Den type adferd det vises til er et resultat av livet de lever, influenserne. Det skapes et falskt selvbilde og mange får storhetstanker av oppmerksomheten, så sånn sett er det kanskje ikke så rart at noen av influenserne ikke takler kontakt med den virkelige verden og føler seg berettiget til fysisk hevn når de får kritikk. Når det gjelder den FB-gruppa tenker jeg folk er redde for å uttale seg nå når «alle» vet hvem det er. Jeg vil i alle fall ikke risikere å bli stalket, oppringt eller få eiendeler herpet, bare fordi jeg vil diskutere bransjens bakside. Det er jeg enig i, men jeg svarte på kommentar om at de kanskje ble beskyttet der inne og derfor folk ikke skrev. Det er vanskelig å beskytte noen man ikke vet hvem er. Den Facebookgruppa har forøvrig veldig lite aktivitet, og algoritmene til Facebook skjuler raskere poster og grupper som ikke får mye engasjement. Når det bare er et par kommentarer på et døgn, er det sannsynlig at posten ikke vises til så mange. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Fufu Skrevet 4. november 2022 Populært innlegg #70808 Del Skrevet 4. november 2022 (endret) Altså. Helt enig i resonnementet til frujohansen i del 4. Hvorfor er det greit å ikke skrive om hva LKE gjorde, men vie spalteplass til CBE og skrive om påstått sjikanering og hets mot henne når det i realiteten var slik at en saklig og ikke-hetsende kommentar får LKE til å forfølge, skremme og attpåtil bedrive hærverk mot den som skrev kommentaren? Det er ikke første gang LKE tar kontakt med folk etter å ha funnet frem til dem, han har jo ofte gjort dette via FB. Altså kontaktet mennesker der fordi de har lagt igjen epostadressen i sin kommentar. Skremmende og truende nok i seg selv, men derfra til å fysisk oppsøke, skremme og bedrive hærverk. Det var et langt skritt og jeg er også en av dem som lurer på om dette faktisk var første gang eller om dette er noe han kan ha gjort før. Endret 4. november 2022 av Fufu 62 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 4. november 2022 #70809 Del Skrevet 4. november 2022 25 minutter siden, Ojheisann said: Hei! Etter å ha blitt oppmerksom på denne tråden er jeg mildt sagt sjokkert. Her er det bokstavelig talt et shittrain av nettroll, tastaturkrigere og selverklært moralpoliti som bruker fritiden sin på å spekulere, kritisere, mobbe, henge ut og pirke borti mennesker de OVERHODET ikke kjenner. Ja, dette paret er aktive på some og lever av det. Ergo er de et subjekt for konstruktiv kritikk. Men det her? 3543 (!!!) sider med oppkast, "analyser", mobbing og drittslening fra voksne mennesker her ekstremt sjokkerende og helt forferdelig å bevitne. Selv bruker jeg tiden min på positive ting, som trening, familie, lære meg noe nytt og andre ting. Ikke mobbing av andre. SKAM DERE! Du har ikke lest så mange innlegg om det er din konklusjon. Det er ikke utelukkende negative kommentarer til den her. Selv har jeg kommentert flere ganger når jeg mener noen er usaklige eller for pirkete. Personlig opplever jeg at det er mye uenighet i denne tråden - og det er bra! 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 4. november 2022 #70810 Del Skrevet 4. november 2022 13 minutter siden, Hoppetau said: Poenget til FruJohsnsen i det siste innlegget er jo et viktig poeng. A satt hjemme som offer, (kanskje som redd i eget hjem) mens avisene skriver og fotbsllfruens side av saken. Her er jo mediene med på å fordreie sannheten og gi et talerør til den ene part mens det faktiske offeret sitter hjemme og ikke blir hørt. Så får den ene part fortsette å tjene penger som om ingenting har skjedd og samarbeidspartneren får ikke vite. Og sånn vil det da fortsette.... Det mediene her gjør er jo like horibelt som det denne mannen har gjort. Når skal dette ha skjedd? Vet man at det han gjorde skjedde før Dagbladet trykket sin sak? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 4. november 2022 #70811 Del Skrevet 4. november 2022 Tv2 og andre medier har i sin tid publisert såkalte "skandale" saker av CBE og LKE, og at dette skal være en sak som er så forskjellig fra de andre, for uten om offeret i saken - ser jeg ingen grunn til at mediene ikke kan trykke dette. Stakkars "A" som sitter med dette alene, og mediene som skal være den fjerde statsmakt - feiler tydelig. 33 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 4. november 2022 #70812 Del Skrevet 4. november 2022 Carrie_S skrev (4 minutter siden): Det er jeg enig i, men jeg svarte på kommentar om at de kanskje ble beskyttet der inne og derfor folk ikke skrev. Det er vanskelig å beskytte noen man ikke vet hvem er. Den Facebookgruppa har forøvrig veldig lite aktivitet, og algoritmene til Facebook skjuler raskere poster og grupper som ikke får mye engasjement. Når det bare er et par kommentarer på et døgn, er det sannsynlig at posten ikke vises til så mange. Men den posten har jo langt mer aktivitet en enn det har vært på evigheter. Sist jeg så et såpass stort engasjement, var da SoMe"eksperten" Hans Petter Nygård Hansen hevdet at bruken av ordet "kvinnehelse" var en genistrek. Man kan vel trygt si at folk flest hadde det morsomt på SoMe-ekspertens bekostning... Ellers har @Keikolina er fryktelig godt poeng: Det er en rystende historie om en ikke navngitt styreleder og INGEN spør hvem det er. Det er ganske talende, synes du ikke? 41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 4. november 2022 #70813 Del Skrevet 4. november 2022 1 minutt siden, Felis said: . Ellers har @Keikolina er fryktelig godt poeng: Det er en rystende historie om en ikke navngitt styreleder og INGEN spør hvem det er. Det er ganske talende, synes du ikke? Jeg tror ikke folk generelt bryr seg, rett og slett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 4. november 2022 #70814 Del Skrevet 4. november 2022 Ojheisann skrev (31 minutter siden): Hei! Etter å ha blitt oppmerksom på denne tråden er jeg mildt sagt sjokkert. Her er det bokstavelig talt et shittrain av nettroll, tastaturkrigere og selverklært moralpoliti som bruker fritiden sin på å spekulere, kritisere, mobbe, henge ut og pirke borti mennesker de OVERHODET ikke kjenner. Ja, dette paret er aktive på some og lever av det. Ergo er de et subjekt for konstruktiv kritikk. Men det her? 3543 (!!!) sider med oppkast, "analyser", mobbing og drittslening fra voksne mennesker her ekstremt sjokkerende og helt forferdelig å bevitne. Selv bruker jeg tiden min på positive ting, som trening, familie, lære meg noe nytt og andre ting. Ikke mobbing av andre. SKAM DERE! Så du opprettet ny bruker for å skrive dette 😉 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 4. november 2022 #70815 Del Skrevet 4. november 2022 (endret) Ojheisann skrev (33 minutter siden): Hei! Etter å ha blitt oppmerksom på denne tråden er jeg mildt sagt sjokkert. Her er det bokstavelig talt et shittrain av nettroll, tastaturkrigere og selverklært moralpoliti som bruker fritiden sin på å spekulere, kritisere, mobbe, henge ut og pirke borti mennesker de OVERHODET ikke kjenner. Ja, dette paret er aktive på some og lever av det. Ergo er de et subjekt for konstruktiv kritikk. Men det her? 3543 (!!!) sider med oppkast, "analyser", mobbing og drittslening fra voksne mennesker her ekstremt sjokkerende og helt forferdelig å bevitne. Selv bruker jeg tiden min på positive ting, som trening, familie, lære meg noe nytt og andre ting. Ikke mobbing av andre. SKAM DERE! Og du lagde deg en helt ny bruker for å si dette? Typisk 🙄 Noen kommentarer her kan være usaklige, ja - og du velger måten du vil tolke ting på. Flertallet av innlegg her inne er saklige og konstruktive, hvis du er en voksen person så vet du vel hva det betyr? Eller ser du ikke forskjellen? Over 3000 sider fordelt på flere ÅR, det er ikke slik at denne tråden ble opprettet i år, men det tror jeg du er svært klar over. Du syntes vel det er helt greit at en ustabil mann forfulgte en skremt kvinne, ødelegger hennes eiendom og truer hun senere på kvelden? Fordi denne kvinnen skrev en konstruktiv tilbakemelding til de gjeldene. Er du som burde SKAMME deg. Endret 4. november 2022 av kraftwerk 38 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 4. november 2022 Populært innlegg #70816 Del Skrevet 4. november 2022 Fufu skrev (5 minutter siden): Altså. Helt enig i resonnementet til frujohansen i del 4. Hvorfor er det greit å ikke skrive om hva LKE gjorde, men vie spalteplass til CBE og skrive om påstått sjikanering og hets mot henne når det i realiteten var slik at en saklig og ikke-hetsende kommentar får LKE til å forfølge, skremme og attpåtil bedrive hærverk mot den som skrev kommentaren? Det er ikke første gang LKE tar kontakt med folk etter å ha funnet frem til dem, han har jo ofte gjort dette via FB. Altså kontaktet mennesker der fordi de har lagt igjen epostadressen i sin kommentar. Skremmende og truende nok i seg selv, men derfra til å fysisk oppsøke, skremme og bedrive hærverk. Det var et langt skritt og jeg er også en av dem som lurer på om dette faktisk var første gang eller om dette er noe han kan ha gjort før. Ja, jeg husker at under Kremmerhusetgate så ble to av de som kommenterte( i Kremmerhusets kommentarfelt, på Kremmerhuset sin side) nettstalket og hengt ut for tusenvis av mennesker. Blant annet ble barna til hun ene brukt for å henge henne ut. Det er skremmende nok i seg selv. Nå vet vi at han er i stand til å forfølge folk fysisk også. Det er ikke hyggelig å tenke på... 70 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 4. november 2022 #70817 Del Skrevet 4. november 2022 Carrie_S skrev (11 minutter siden): Det er jeg enig i, men jeg svarte på kommentar om at de kanskje ble beskyttet der inne og derfor folk ikke skrev. Det er vanskelig å beskytte noen man ikke vet hvem er. Den Facebookgruppa har forøvrig veldig lite aktivitet, og algoritmene til Facebook skjuler raskere poster og grupper som ikke får mye engasjement. Når det bare er et par kommentarer på et døgn, er det sannsynlig at posten ikke vises til så mange. Og mitt tilsvar var et innspill på at det ikke er nødvendig å vite hvem det er for å kunne diskutere saken. Det er innlysende at gruppen ikke når så mange, men det var heller ikke det som var poenget. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fufu Skrevet 4. november 2022 #70818 Del Skrevet 4. november 2022 Felis skrev (Akkurat nå): Ja, jeg husker at under Kremmerhusetgate så ble to av de som kommenterte( i Kremmerhusets kommentarfelt, på Kremmerhuset sin side) nettstalket og hengt ut for tusenvis av mennesker. Blant annet ble barna til hun ene brukt for å henge henne ut. Det er skremmende nok i seg selv. Nå vet vi at han er i stand til å forfølge folk fysisk også. Det er ikke hyggelig å tenke på... Han har en skremmende historikk. Gang på gang outer, kontakter og truer han de som legger igjen reell epostadresse når de kommenterer. Han svarer folk i kommentarfelt med at de "fortjener en kule i panna" o.l. Jeg begynner å helle mot at saken ikke omtales av mediene ikke bare fordi han tydeligvis er psykisk syk, men kanskje også av hensyn til CBE og barna. 28 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoppetau Skrevet 4. november 2022 #70819 Del Skrevet 4. november 2022 Carrie_S skrev (7 minutter siden): Når skal dette ha skjedd? Vet man at det han gjorde skjedde før Dagbladet trykket sin sak? Jeg finner ikke tilbake til når innlegget for Backmann ble lagt ut, men hendelsen var jo dagen etter etter det jeg forstod. Jeg vil tippe at intervjuet med Dagbladet ikke var så kjapt ute at det kom allerede dagen etter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 4. november 2022 Populært innlegg #70820 Del Skrevet 4. november 2022 (endret) Carrie_S skrev (21 minutter siden): Jeg tror ikke folk generelt bryr seg, rett og slett. Hittil har 12 000 brydd seg nok til å se Fru Johansens reels, i hvert fall. Det er et betydelig antall mennesker! Dette sprer seg som ild i tørt gress, langt utenfor KG Hoppetau skrev (15 minutter siden): Jeg finner ikke tilbake til når innlegget for Backmann ble lagt ut, men hendelsen var jo dagen etter etter det jeg forstod. Jeg vil tippe at intervjuet med Dagbladet ikke var så kjapt ute at det kom allerede dagen etter? Beckmanngate var 11. juni, hærverket og truslene skjedde 12. juni. Saken i Dagbladet/Se og Hør ble publisert 16 juni. Tillegg: De har neppe brukt 5 dager på den artikkelen. De har ikke engang giddet å sende en fotograf til Kulås for å ta bilder, og de har brukt resirkulerte sitater fra Kristin Gjelsvik og Jenny Skavlan. Dette intervjuet er gjort på telefon, hamret sammen før lunsj og publisert maks dagen etter. Endret 4. november 2022 av Felis Tillegg 56 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå