AnnePåLande Skrevet 23. oktober 2022 #69961 Del Skrevet 23. oktober 2022 Kollontaj skrev (2 minutter siden): Tviler på at CBE.no sier nei til reklameoppdrag, for de er veldig få. Da har hun i tilfelle mye skjult reklame. Lurer på hvor lenge de klarer å holde liv i virket når engasjementet er så lavt. Reklameoppdragene er jo så og så ikke eksisterende. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 23. oktober 2022 #69962 Del Skrevet 23. oktober 2022 Jeg tror de overlever på at det sitter en del sidrumpa folk i bedriftene rundt om kring, som ikke forstår seg på engasjementsrater og trender. De ser seg blind på antall følgere og at CBE en gang var landets største. Men disse menneskene er i ferd med å bli byttet ut av unge content managere, og de gjenkjenner både bot-er og lavt engasjement. Samtidig begynner folk å få øynene opp for uredelig markedsføring. Det er ikke lenger slike cowboytilstander som i CBEs glanstid. Influencere kan ikke lenger veive med vinglasset midt i et reklameoppdrag, for nå kan oppdragsgiver måtte ta straffen. Det samme med manglende merking. I tillegg har paret bygget seg et rykte for å skape bråk i kommentarfeltet, og flere og flere bedrifter konkluderer med at ikke all reklame er god reklame. Jeg nevner Cubus, Beckmann, Brimisæter, Get Inspired og Hoka og sikkert en hel haug andre havarerte samarbeid. Så hvis CBE takker nei til oppdrag, så lurer jeg på to ting. Hvorfor takker hun nei? Er det produktene hun reagerer på? Det virker ikke som hun har så høy terskel, jeg nevner bare chiquelle, mobildeksler, svisker og dåsespray. Og hvor mange ganger takker hun nei i løpet av et år? 34 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 23. oktober 2022 #69963 Del Skrevet 23. oktober 2022 Felis skrev (2 minutter siden): Jeg tror de overlever på at det sitter en del sidrumpa folk i bedriftene rundt om kring, som ikke forstår seg på engasjementsrater og trender. De ser seg blind på antall følgere og at CBE en gang var landets største. Men disse menneskene er i ferd med å bli byttet ut av unge content managere, og de gjenkjenner både bot-er og lavt engasjement. Samtidig begynner folk å få øynene opp for uredelig markedsføring. Det er ikke lenger slike cowboytilstander som i CBEs glanstid. Influencere kan ikke lenger veive med vinglasset midt i et reklameoppdrag, for nå kan oppdragsgiver måtte ta straffen. Det samme med manglende merking. I tillegg har paret bygget seg et rykte for å skape bråk i kommentarfeltet, og flere og flere bedrifter konkluderer med at ikke all reklame er god reklame. Jeg nevner Cubus, Beckmann, Brimisæter, Get Inspired og Hoka og sikkert en hel haug andre havarerte samarbeid. Så hvis CBE takker nei til oppdrag, så lurer jeg på to ting. Hvorfor takker hun nei? Er det produktene hun reagerer på? Det virker ikke som hun har så høy terskel, jeg nevner bare chiquelle, mobildeksler, svisker og dåsespray. Og hvor mange ganger takker hun nei i løpet av et år? Helt uaktuelt at CBE.no takker nei, har i høst hatt reklame for merker jeg aldri har hørt om før. Det sier litt. 34 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. oktober 2022 #69964 Del Skrevet 23. oktober 2022 Lenge siden jeg har vært innom kontoen til CBE nå. Men "Hot mama" og "Vakra mi" fra mor og tante? Kjære vene, det høres jo ut som noe man skrev til hverandre på Facebook da det kom i 2006-07. "Penami" osv, er ikke det ungdomsskole-slang? 47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 23. oktober 2022 #69965 Del Skrevet 23. oktober 2022 Angående hets, @Lin10 https://www.nettavisen.no/innrommer-a-ha-jukset-pa-bloggen/s/12-95-8529413 Berg Eriksen kollega og ektemann er nettroll.. så det er greit når hetsen kommer fra virket? 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leda Skrevet 23. oktober 2022 #69966 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) Isild skrev (29 minutter siden): Lenge siden jeg har vært innom kontoen til CBE nå. Men "Hot mama" og "Vakra mi" fra mor og tante? Kjære vene, det høres jo ut som noe man skrev til hverandre på Facebook da det kom i 2006-07. "Penami" osv, er ikke det ungdomsskole-slang? Det er vel ikke helt greit å henge ut mor og tante når man vil kritisere bedriftseier? Mye god og saklig kritikk drukner i personkarakteristikker dessverre. Er det bedriftseier man vil kritisere, bør man holde seg til saken - selv om bedriftseiers konto er en salig blanding av privat og offentlig og bedriftseier er sin egen merkevare. Og, det er vel derfor kritikk, også konstruktiv, ender med å bli oppfattet som surmaga mobbing. Endret 23. oktober 2022 av Leda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 23. oktober 2022 #69967 Del Skrevet 23. oktober 2022 Leda skrev (17 minutter siden): Det er vel ikke helt greit å henge ut mor og tante når man vil kritisere bedriftseier? Mye god og saklig kritikk drukner i personkarakteristikker dessverre. Er det bedriftseier man vil kritisere, bør man holde seg til saken - selv om bedriftseiers konto er en salig blanding av privat og offentlig og bedriftseier er sin egen merkevare. Og, det er vel derfor kritikk, også konstruktiv, ender med å bli oppfattet som surmaga mobbing. Personkarakteristikker? Henge ut mor og tante? Surmaga mobbing? Det syns jeg var veldig overdrevent. Det er da ikke personlig mot noen å mene at det ser rart ut med disse tydelig private kommentarene på kontoen. Og ja, jeg står for at "Vakra mi" osv er komplimenter som iallefall jeg som oftest ser i kommentarfelt hos den yngre garde. Det er ikke rart influenceren blir sett som lettkrenket når det er så mange som lar seg krenke på vegne av de. Det var kanskje unødvendig av meg å si noe om kommentarfeltet, den tar jeg. Jeg pleier ikke å kommentere noe som ikke er direkte kritkkverdig hos CBE. Disse kommentarene er selvsagt ikke det. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leda Skrevet 23. oktober 2022 #69968 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) Isild skrev (1 time siden): Personkarakteristikker? Henge ut mor og tante? Surmaga mobbing? Det syns jeg var veldig overdrevent. Det er da ikke personlig mot noen å mene at det ser rart ut med disse tydelig private kommentarene på kontoen. Og ja, jeg står for at "Vakra mi" osv er komplimenter som iallefall jeg som oftest ser i kommentarfelt hos den yngre garde. Det er ikke rart influenceren blir sett som lettkrenket når det er så mange som lar seg krenke på vegne av de. Det var kanskje unødvendig av meg å si noe om kommentarfeltet, den tar jeg. Jeg pleier ikke å kommentere noe som ikke er direkte kritkkverdig hos CBE. Disse kommentarene er selvsagt ikke det. Jeg lar meg overhodet ikke krenke på vegne av influencere, tvert imot, hvis det er det du antyder. Svært mye av kritikken er på sin plass. Poenget mitt er kun at det er lett å avfeie all kritikk som surmaget mobbing dersom kritikerne går løs på familiemedlemmer, i stedet for faktisk å holde seg til saklig kritikk. Usakligheter er noe jeg har sett flere ganger både her inne og i kommentarfelt, og jeg synes det er synd at det får fokus i stedet for reell kritikk. Et eksempel er at Beckman-saken endte for cbe og hennes følgere med å handle om personen som kalte cbe for anorektisk, i stedet for om barneeksponering. Beklager hvis kommentaren fremsto som for overdrevent, eller som et angrep, det var ikke slik ment. Endret 23. oktober 2022 av Leda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 23. oktober 2022 #69969 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnnePåLande skrev (1 time siden): Angående hets, @Lin10 https://www.nettavisen.no/innrommer-a-ha-jukset-pa-bloggen/s/12-95-8529413 Berg Eriksen kollega og ektemann er nettroll.. så det er greit når hetsen kommer fra virket? Såpass, ja. Og kommentaren som ble slettet var grei oppsummering og helt legitim kritikk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 23. oktober 2022 #69970 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) ~ Ada ~ skrev (5 minutter siden): Såpass, ja. Og kommentaren som ble slettet var grei oppsummering og helt legitim kritikk. Det er så mye verre enn det, https://influencere.wordpress.com/2019/07/06/caroline-berg-eriksen-kommentarfeltproblematikk-i-reklameinnlegg/ Endret 23. oktober 2022 av AnnePåLande 27 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medici Skrevet 23. oktober 2022 #69971 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnnePåLande skrev (8 minutter siden): Det er så mye verre enn det, https://influencere.wordpress.com/2019/07/06/caroline-berg-eriksen-kommentarfeltproblematikk-i-reklameinnlegg/ Sjarmtroll det der... 34 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 23. oktober 2022 #69972 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnnePåLande skrev (8 minutter siden): Det er så mye verre enn det, https://influencere.wordpress.com/2019/07/06/caroline-berg-eriksen-kommentarfeltproblematikk-i-reklameinnlegg/ 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 23. oktober 2022 #69973 Del Skrevet 23. oktober 2022 Medici skrev (2 minutter siden): Sjarmtroll det der... Frekkere enn flatlusa. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 23. oktober 2022 #69974 Del Skrevet 23. oktober 2022 AnnePåLande skrev (12 minutter siden): Frekkere enn flatlusa. Passer godt inn i salmeboka de blar i nå. Blir bare flås fra meg da det er umulig å ta dette seriøst. Jeg har sett et Thon hotellrom før, altså. Gjør kontoen privat om du vil dele sånne trivialiteter med noen overhodet. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 23. oktober 2022 #69975 Del Skrevet 23. oktober 2022 ~ Ada ~ skrev (2 minutter siden): Passer godt inn i salmeboka de blar i nå. Blir bare flås fra meg da det er umulig å ta dette seriøst. Jeg har sett et Thon hotellrom før, altså. Gjør kontoen privat om du vil dele sånne trivialiteter med noen overhodet. Er vel derfor engasjementet er så lavt, ingen tar dem seriøst. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 23. oktober 2022 #69976 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) Hvor er barns rettigheter og personvern. Endret 23. oktober 2022 av ~ Ada ~ Misvisende ordlyd 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rastebenk Skrevet 23. oktober 2022 #69977 Del Skrevet 23. oktober 2022 (endret) AnnePåLande skrev (2 timer siden): Det er så mye verre enn det, https://influencere.wordpress.com/2019/07/06/caroline-berg-eriksen-kommentarfeltproblematikk-i-reklameinnlegg/ Ja LKE ble bra forbanna over at noen kommenterte det offentlige bildet han la ut 🤷♀️ Vi får håpe LKE har lært seg å styre disse aggressive impulsene sine bedre etter alle de falske kommentarene han lagde på bloggen med f eks "fortjener ei kule i panna", og så dette med "psykobitch" osv for et par år siden... Han har jo blitt en godt voksen mann på nesten førti år. Endret 23. oktober 2022 av Rastebenk 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 23. oktober 2022 #69978 Del Skrevet 23. oktober 2022 ~ Ada ~ skrev (1 time siden): Hvor er barns rettigheter og personvern. Ikke ivaretatt overhodet av dette virket. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bulletproofhoware Skrevet 23. oktober 2022 #69979 Del Skrevet 23. oktober 2022 Virker nærmest desperat etter å selge produktene til Coia store i story. Får fysisk vondt av å se på ubehaget hun fremviser foran kamera, se på hvordan hun står og den ville pekingen for eksempel. Hva er dette. 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 23. oktober 2022 #69980 Del Skrevet 23. oktober 2022 Bulletproofhoware skrev (4 minutter siden): Virker nærmest desperat etter å selge produktene til Coia store i story. Får fysisk vondt av å se på ubehaget hun fremviser foran kamera, se på hvordan hun står og den ville pekingen for eksempel. Hva er dette. 10% på koden hennes? Vel. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå