Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

LilleSnupp skrev (18 minutter siden):

Det må være trist på alle måter å være så misfornøyd med eget utseende.

Ja, og trist å være så opptatt av nettopp utseendet. Postivt å være opptatt av helse og å holde kroppen frisk og sterk, men dette evige fokuset på å posere for å få flamme-emojies og å høre at man er pen og fin - det virker nitrist. 

• Liker 18
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (9 minutter siden):

Hun ser veldig annerledes ut på bildene nå, bedre annerledes enn dette andre filtergreiene hun har holdt på med. 

Så du er mer fornøyd med det filteret hun bruker for å endre utseendet sitt nå, liksom..? 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser på coachen sin film fra Fredrikstad og løpet der så ser man jo hvordan cbe egentlig ser ut. Hun gjør mye redigering på kropp og utseendet (lå på story, er borte nå ser jeg…)

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Når man ser på coachen sin film fra Fredrikstad og løpet der så ser man jo hvordan cbe egentlig ser ut. Hun gjør mye redigering på kropp og utseendet (lå på story, er borte nå ser jeg…)

Der såg hun helt normal ut. Ikke så tynn som hun selv gir inntrykk av i egen kanal.. sjukt.

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker den tidligere bloggeren, Lene Tønnesen ( hun la ned bloggen sin da sønnen hennes begynte å bli så stor at hun ønsket å verne om privatlivet hans. Innholdet hun delte påvirket også sønnen) skrev noe om filter på Snapchat da det kom, om hvordan dette kunne påvirke oss. Hun mente at det kunne være usunt og føre til et ønske om å endre utseende eller se annerledes ut. Husker ikke alt hun skrev da det er en stund siden.   

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miamiamia skrev (40 minutter siden):

Takk for denne tråden sier jeg bare.

Takk for at dere gjør oss oppmerksomme på hvor dårlig stil man kan lage seg på sosiale medier. Hvor mye man kan endre positur og utseende ved hjelp av filterbruk og lys og skygge. Vi trenger sånne tråder som dette slik at vi kan lære mer om hvor utrolig farlig sosiale medier er for vår kommende ungdom som skal vokse opp.

Det er så trist å se at en ønsker å fremstå som noe helt annet enn man egentlig ser ut. Og at de som fikser så mye på utseende ikke har evne til å se hvor grusomt "litt og litt" blir etterhvert.

Og ikke minst, hvem vi bør boikotte asap når farlige forbilder inngår "samarbeid" med kjente merker. Jeg er selv kunde av GI men ikke søren om jeg handler derfra så lenge (eller om) de har samarbeid med denne "coachen". 

En liten digresjon; jeg var og trente i dag. Ikledd helt vanlige treningsklær. Tights og t-skjorte. Jeg følte meg nesten litt utafor da jeg stod der sammen med en haug unge jenter i åletrange tighst med sånn scrunchie i rumpa, høyt liv, kort topp og en gange hvor rumpa stikkes så langt ut og bakover. Altså, de unge blir så påvirket av denne rumpe-trenden! Det er så trist.

Denne tråden gjorde meg oppmerksom på mye jeg ikke var klar over. Eksponering av barn blandt annet (før hadde jeg samme forhold til det som run_norge har nå : "Vi legger oss ikke bort i hvor mye de velger å eksponere barna" (= vi følger ikke med, og vet dermed ikke hvorfor det er problematisk med eksponeringen) 

Så ja, takk for denne tråden! 

Her har jeg også blitt bevisst på hva vi egentlig møter av thinspo, kroppspress og "sexy-press" gjennom påvirkere i dag. De jobber for å påvirke oss, og klarer de det - så tjener de penger. Hva de påvirker til virker å være helt likegyldig for mange av de. 

Supert at kritiker-haterne linker til denne tråden så annonsører kanskje også vil få opp øynene for dette. For selv om det kanskje er en overraskelse for fansen, så er det nemlig ikke alle som ser på denne tråden som mobbing og hat. 

• Liker 42
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (14 timer siden):

Dette! Jeg ler, og jeg ler. Blomstrende kirsebærtre og ranukler i buketten, ingenting sier vår som dét. Skulle tro at en som har levd drømmelivet i some i så mange år som henne klarte å gjøre det litt mer troverdig. 

Jeg tror helt ærlig ikke hun prøver å gjøre noe troverdig, men siden det er fredag så er det innafor å legge et gammelt innlegg ettersom hun ikke har "fredagsbuketten" for denne uken, men sleng nå i det minste på en #trowback

Jeg syns det vitner mer om latskap eller at hun er lei,  i form av at man ikke gidder å lage nytt innhold. Av alt det dårlige som kommer fra de kanter kunne hun fint lagt et random bilde og skrevet at de skal ut på tur så da får fredagsblomstene vente, eller tenkt et skritt frem og kjøpt blomster torsdag og lagt ut dem istedetfor å innbille følgerne om at kirsebærtrær blomstrer i september i Sarpsborg og direkte idioterklære følgere🤷‍♀️

Endret av MacBeth
  • Liker 32
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La merke til Lars Kristian sitt valg av ord på denne posten igår. «while others are putting in the work». Etterpå la han ut ruten han hadde løpt. Virker som om de seriøst ser på treningen sin som en jobb. Kan jo ikke si de driver med denne treningen proft, det ser man f.eks på all feiltreningen til Caroline. Er vel ganske ofte Lars Kristian pådrar seg skader også? Så syntes de virker veldig uproffe til å kalle dette for jobb. Kontrasten mellom dem og f.eks Funkygine er enorm.

4D3DED8A-EE6F-44F4-AF12-BECC946EB502.jpeg

Endret av NewStart87
Skriveleif.
  • Liker 31
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (1 time siden):

Jeg tror helt ærlig ikke hun prøver å gjøre noe troverdig, men siden det er fredag så er det innafor å legge et gammelt innlegg ettersom hun ikke har "fredagsbuketten" for denne uken, men sleng nå i det minste på en #trowback

Jeg syns det vitner mer om latskap eller at hun er lei,  i form av at man ikke gidder å lage nytt innhold. Av alt det dårlige som kommer fra de kanter kunne hun fint lagt et random bilde og skrevet at de skal ut på tur så da får fredagsblomstene vente, eller tenkt et skritt frem og kjøpt blomster torsdag og lagt ut dem istedetfor å innbille følgerne om at kirsebærtrær blomstrer i september i Sarpsborg og direkte idioterklære følgere🤷‍♀️

Ikke sant. I forhold til at jeg får inntrykk av at de har så mye på gang heeele tiden, så er det dog litt rart at det man må resirkulere gammelt materiale eller at man i det hele tatt trenger å poste standardinnlegg om fredagsblomster. Det er ganske lite kreativt og litt passé, er det ikke? 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (1 time siden):

Ikke sant. I forhold til at jeg får inntrykk av at de har så mye på gang heeele tiden, så er det dog litt rart at det man må resirkulere gammelt materiale eller at man i det hele tatt trenger å poste standardinnlegg om fredagsblomster. Det er ganske lite kreativt og litt passé, er det ikke? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk i går kveld ny mail fra GI, samme svaret flere her har fått som oppfølgningsmail ift samarbeid. Fikk så en ny mail hvor de ville jeg skulle vurdere deres svar til meg, og skrev så en kommentar til dem - at jeg syntes responsen var dårlig. Siden den første mailen var en typisk "automatisk svar" - hvor jeg fikk inntrykket av at de ikke brydde seg om meg, som kunde. Så fikk jeg en oppfølningsmail hvor de motsier det første svaret deres. Ergo; at jeg ikke vet om jeg kan stole på det dem sier. Får se om de tar det til seg, men utfra det jeg forstår så har dem nok ikke et samarbeid - men personen som først svarte, ikke burde svart siden hun ikke egentlig visste svaret. 

Har også sett videoen CBE har lagt ut på TikTok av Pop-it sjokoladen hun lager. Jeg rapporterte videoen for å oppfordre til noe farlig. Håper flere velger å rapportere både videoer og bilder CBE legger ut, som gjelder både eksponering og thinsop, og hvis man ser hun oppfordrer til ting man ikke burde gjøre. Jeg vet det er mange som rapporterer SE sine bilder, pga kroppspress - og hun er kontinuerlig shadowbanned fra IG. Så jeg vet det hjelper å rapportere. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (3 timer siden):

La merke til Lars Kristian sitt valg av ord på denne posten igår. «while others are putting in the work». Etterpå la han ut ruten han hadde løpt. Virker som om de seriøst ser på treningen sin som en jobb. Kan jo ikke si de driver med denne treningen proft, det ser man f.eks på all feiltreningen til Caroline. Er vel ganske ofte Lars Kristian pådrar seg skader også? Så syntes de virker veldig uproffe til å kalle dette for jobb. Kontrasten mellom dem og f.eks Funkygine er enorm.

4D3DED8A-EE6F-44F4-AF12-BECC946EB502.jpeg

To put in the work, refererer til å gjøre en innsats, mer enn å «arbeide». 

Men det er et stikk til CBE, som jo underbygger det tvangsmessige forholdet til trening som de jo ellers fronter. 

Endret av Storesøster
  • Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
EmilieH skrev (29 minutter siden):

For en merkelig lilla kjole hun har dratt på seg i kveld. Så åletrang at hun nesten ikke klarer å gå! 

Jeg hadde nok valgt av respekt for bruden å dekke meg mer til oventil og…

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (40 minutter siden):

Uff, dette så ubehagelig ut. CBE velger konsekvent kjoler med korsett der cupen sitter 6-7 cm lavere enn silikonet. Feil størrelse med andre ord, hun er for bred over ryggen til størrelsen hun tror passer. Korsettet er stuck for langt nede, og hvis hun løfter armene over hodet så kommer trolig siste rest av puppene til å hoppe ut. Kjolen har i tillegg allerede krøllet seg oppover og lagt seg rundt midjen i en fold, fordi den er for trang over hoftene og dermed trekker seg oppover. CBE kommer til å kjempe hele kvelden med å trekke skjørtet ned og overdelen opp. Alt hadde vært unngått ved å velge en størrelse større. Men å få på seg str xs trumfer åpenbart alt av passform og komfort.

Screenshot_20220910-185945_Instagram.jpg

https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=YmMyMTA2M2Y=

CBE, jeg får tvunget på meg t-skjorta til 8-åringen min. Men det betyr ikke at den passer.

Kan man i hele tatt sitte i den outfitten der..?

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...