Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Pusern3 skrev (3 minutter siden):

Noe så tåpelig. Tror hun folk er dumme 

Jeg tror mer at hun ikke tenkte over at dette narrativet ikke går opp. Jeg tror at HUN ikke tenker over det selv. At trær ikke blomstrer i september… 

• Liker 32
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Levina said:

CBE merker sin reklame. At du har egne vurderinger rundt det for stå for din regning og bare viser at kritikken ikke er berettighet. Du lager egne sannheter for at du skal kunne forsvare din egen oppførsel. Ønsker deg en flott helg❤️

Hva du vet... :hakeslepp:
Denne influenseren er jo herostratisk beryktet for mangelfull merking av reklame, som flere har nevnt over her.
Videre har de ved en rekke anledninger reklamert for alkohol. Ja, en nydelig "suppe" av alkoholreklame og mindreårige, som også utnyttes i mer eller mindre umerket reklame, serverer denne bedriften.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheena skrev (15 minutter siden):

Ja det er nettopp det! Finnes veldig mange andre man heller bør la seg inspirere av. Slik hun fremstilles med lenger ben enn kjøkkenbenken, "30 cm rundt midjen" og 6-pack er rimelig strabasiøst 🤣

Jeg aner ikke hvem som er målgruppen hennes lengre, jeg. Triste småbarnsmødre i suburbia? Om det er treningsinspirasjon man ønsker seg så finns det mange andre som både er flinkere formidlere, er sunnere forbilder og faglig tyngde. Jeg blir i alle fall lite inspirert av å se henne trave rundt eller vri seg i styrkerommet. Hva skal jeg med dét, liksom. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du logger inn på profilen hennes på Stava ser du når øktene er. Klokka synker automatisk med appen. 

Øktene hennes i september har startet: 9.47, 7.26, 10.25 (lørdag), 10.39 (søndag), 9.36, 6.10, 5.50, 10.15, 17.26, 18.05. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (2 timer siden):

Skjønner ikke hva det er å henge seg opp i. 

En enkel forklaring på dette kan være at timelinen på some og i virkeligheten ikke nødvendigvis stemmer overens.

En kan fint trene kl 7 og legge ut dokumentasjonen i some kl 11, og på den måten få det til å se ut som at man trener kl 11. En kan trene på tirsdag og legge det ut på fredag også. Slike valg gjøres f.eks med bakgrunn i når et innlegg har mest effekt ift trafikk på plattformene. Online er fake, det er bare å deale med det.

He he, jeg vet - spiller jo ingen rolle for meg 😅 Men føler liksom at hun vil vise at hun har det så travelt, når det ikke er tilfelle. Hun og mannen løpet ofte sammen og tviler på at det er på morgenen. 

Ser nå at hun uansett skriver at det er «den perfekte» dagen som er sånn, ikke hver dag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheena skrev (1 time siden):

Ja to måltider om dagen kan absolutt være bra nok. Periodisk fasting kan absolutt være en bra ting så lenge man spiser godt nok til måltidene. Har erfaring med det selv og går ikke rundt sulten i det hele tatt. Kun litt sulten før lunsj. 

Når det kommer til CBE er det nok noe mer problematisk da hun har bakgrunn med spiseforstyrrelse. Jeg aner ingenting om hva hun spiser av mengde så mulig hun har et godt kosthold. Det er litt vanskelig og kanskje ikke noe man skal spekulere i heller. 

Jeg tror faktisk ikke jeg har sett et levende menneske med en sånn type kropp hun har nå. Hun så ikke sånn ut tidligere. Ekstremt definerte magemuskler med smal midje, sprettrumpe og slanke armer og ben uten veldig definerte muskler. Det bør helst ikke være idealet til noen, da det genetisk er så og si umulig. Det er vanskelig å vite hvordan hun har klart å bli sånn eller om hun faktisk ser sånn ut i virkeligheten? eller om bildene lyver?  

Hørt om filtre ? Hun er så filtrert at hun ser ut sim en annen person. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

snute skrev (5 minutter siden):

He he, jeg vet - spiller jo ingen rolle for meg 😅 Men føler liksom at hun vil vise at hun har det så travelt, når det ikke er tilfelle. Hun og mannen løpet ofte sammen og tviler på at det er på morgenen. 

Ser nå at hun uansett skriver at det er «den perfekte» dagen som er sånn, ikke hver dag. 

«Travelt» er forresten også en subjektiv størrelse.

Noen påstår at å lage middag etter jobb og deretter rekke gruppetimen på sats er travelt, andre vil betegne det som en vanlig dag. For de som er vant med å styre sin egen arbeidsdag 100%, kan det oppleves som «travelt» og «slitsomt» om man må forholde seg til at andre legger føringer på hvordan de skal disponere tiden sin. Jeg tror ikke at fotballfrue har det noe mer travelt enn andre folk.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influenserens travle dager minner litt pensjonistens beskrivelse av en travel dag fordi hen har en legetime.
Alt er relativt 🫥

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe må ha skjedd. Jeg sendte inn en mail om at det var skuffende av GI å samarbeide med noen som har slike negative verdier knyttet til kropp. Jeg fikk da det samme svaret som alle andre; at de skulle se på det. I dag fikk jeg en ny mail fra GI der de skriver: 

Din henvendelse til Get Inspired kundeservice med ID

234c4ac5b30adc6c845012b6f657a8e0?size=40

Her har det gått litt fort i kommunikasjonen hos oss, og ønsker å gi deg oppdatering i saken. 

Vi vil se nærmere på dette og videreformidle det til riktig avdeling. Per nå er det ikke et aktivt samarbeid og vi har ikke hatt noe samarbeid med Caroline eller Lars Kristian de siste årene. Vi vurderer samarbeid med ulike influencere fortløpende. Takk for at du tok deg tid til å sende oss en e-post med tilbakemelding, det setter vi pris på.

Ønsker deg en riktig fin helg! 

Sporty hilsen fra

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (7 timer siden):

I følge Forbrukertilsynet er oppdragsgiver (annonsør) lovforpliktet til å sørge for at kunden (i dette tilfellet Treasures AS hhv. Netfit) merker annonsen i henhold til gjeldende regelverk. Manglende og/eller ufullstendig merking av annonsen vil derfor slå tilbake på oppdragsgiver. 

Gitt at Get Inspired har inngått et samarbeid med Treasures AS hhv. Netfit*, og nå velger at reklamesamarbeidet ikke skal merkes**, så gjør GI seg selv straffbare. 

Spørsmålet blir da - forutsatt at valgt modus operandi nå er å ikke merke reklamesamarbeid - hvorvidt GI er villig til å inngå en slik risiko, som vil ha rettslige og følgelig økonomiske, samt omdømmemessige konsekvenser for dem.

* dette er uklart pga. sprikende uttalelser fra GI
** grunnet det negative omdømmet til kunden (Treasures AS/Netfit) som kan og vil slå tilbake på GI

Det hadde vært greit om GI kunne pekt ut hvilke IG poster i feeden de er involvert i samarbeid, da CBE ikke oppgir det selv (jeg finner ingen nylige reklamemerkede poster med GI).

Men vent, det gjør de nok ikke da de da blir avslørt i å ikke følge opp sine egne forpliktelser (ansvar for merking).

Har tidligere vært god kunde hos GI, og ansett de som ytterst profesjonelle. Ikke nå lenger 🥺

Endret av Laia
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (7 timer siden):

Da har jeg sendt en saklig Mail til GI og bedt om å avslutte kumdekomtoen min der, i tillegg til at de fjerner meg fra Mail-lista deres da jeg ikke lenger akter å motta tilbud fra de. 

Skrev også at der var utrolig dumt, for jeg har vørt trofast kunde siden de startet opp, har lagt igjen ganske så mye penger opp gjennom årene til de. Senest i sommer brukte jeg nesten 3000kr da jeg trengte nytt sommer-turtøy. I tillegg har jeg ved flere anledninger anbefalt de videre til andre 

Men det er uaktuelt for meg å benytte meg av en nettbutikk som har inngått samarbeid med LKE og CBE. Da i særs LKE med sitt dårlige kvinnesyn (særlig når GI har profilert seg som en bedrift for kvinner som støtter mangfoldet) med en rekke dårlige/uheldige kommentarer om kvinner og kvinnekroppen. Altså, når man måler sin magre kone med ei fettklype…..i tillegg til å også redigere henne enda tynnere, også da hun var gravid…..det sier sitt. De fronter begge thinspo til de grader! Han er direkte usmakelig som uttaler at lår som møtes er maskulint. Pizza i dag, feit i morgen. At noen fortjener ei kule i pannen. Spøker, ler og legger ut BILDE av en kjøttbit av en hest som han har kjørt i hjel. At alkoholloven er tåpelig. Da kona gikk gravid så fulgte han nøye med vektoppgangen og uttalte at «hun ligger helt i rute

Arrogansen lyser og han har et ytterst nedlatende syn på andre mennesker som han mener ikke sitter like godt i det som de, bla uttalelsen om «scodafamilier» Han tramper rundt i diverse kommentarfelt som en elefant i en glassbutikk.

Han er heller ingen «coach». Eneste han er «coach» for er seg selv og kona. Etter et PT-kurs på noen uker som hvem so, helst kan ta. Ernæringsstudiet fullførte han ikke. Han er heller ingen god coach tydeligvis når han legger opp et så hardt treningsregime til kona, der han i tillegg har uttalt at msn trenger ikke restitusjonsdager. Og selv om CBE i flere år har uttalt at hun ikke liker å trene om kveldene pga hun får dårligere søvnkvalitet, men har alltid likt å trene om morgenene så begynte hun med treningsøkt både morgen og kveld for ei god stund siden pga LKE ba henne om det. Hun har flere ganger gitt uttrykk for at hun ikke er motivert i forkant av ei løpeøkt, men i stedet for å si «i dag orker jeg ikke løpe» så presser hun seg gjennom. Og det igjen har resultert i at hun flere ganger har blitt syk eller fått smerter som kommer av for hardt treningsregime uten hviledager, samt for lite kalorier inn, og har måtte bryte det som skulle være «se-hvor.spreke-vi-er»-turer, som f.eks da de syklet Dovre eller da de skulle løpe opp 5 fjelltopper på samme dag (tror det var 5) Og nå har hun gitt en heads up om at hun ikke er i form og at det mulig ikke blir noe av det halvmaratonet hun har meldt seg på. 

Så at en bedrift som GI, som liksom skal være for kvinner og for kvinnelig mangfold inngår samarbeid med Norges største nettroll henger ikke på grep. Og det hjelper ikke at LKE skjuler det fra bioen sin. Alle reklamesamarbeid SKAL merkes. Selv om både coachen og CBE suger når det kommer til å merke sponsede produkter så har også bedriften de reklamerer for et ansvar for at samarbeidet deres merkes. Jeg kommer til å melde inn GI til Forbrukerrådet hver gang jeg ser umerket reklame. Tydeligvis så hjelper det ikke å melde inn influencere når de ikke merker, men kanskje det hjelper å heller melde inn selve bedriften

Flere har bl.a lurt på om de er sponset av Hoka; de har tydeligvis ikke et direkte samarbeid med Hoka, men får skoene sponset via GI som har Hoka på varelista si. Så de har rett i at de er ikke sponset av Hoka…..de unngår bare å si st de får Hoka sponset via en annen samarbeidspartner 

Skrev ikke alt dette til GI, men et sammendrag av det der jeg fremhevet kvinnesyn (eller mangel på det), opphengt i å være tynn og fettklype, at han ble fersket på å redigere kona tynnere og herjet løs i kommentarfeltet på bloggen der han bl.a utga seg for å være lege (og i etterkant fikk kritikk av legeforeningen), uttalelsene hans om mannlige lår og at Beyonce var 20kg overvektig, at han ikke er en coach, og om arrogansen hans. Siden GI svarte en tidligere bruker her at de støtter begge så betyr det at Caroline også er sponset av de, men jeg har ikke sett et spor av merking av reklame på IG, og at de som bedrift er ansvarlige for at de som de inngår samarbeid med merker korrekt, så jeg kommer til å ta det videre til Forbrukerrådet. Og at jeg har vært trofast kunde siden oppstart og lagt igjen utrolig mye penger opp igjennom årene. Men nå velger jeg å bruke min forbrukermakt. Jeg kommer også til å ta dette videre til venninner jeg vet handler på GI. Og selv om LKE var kjapt ute i går med å endre bioen sin så er det likevel et eksisterende samarbeid. Det hjelper ikke å skjule det, tvert i mot så blir det bare enda mere fishy. Jeg hater å bli lurt, og jeg nekter å støtte både coachen og bedriften CBE.

Og til dere som forsvarer disse to i ett og alt; nei, det er ikke bare 2-3stk fra KG som kommer til å bruke forbrukermakten sin og droppe å handle der. Det ble også påstått her inne da Cubus kjørte kampanje med Influencere, og se hvordan det fikk. Likedan Kremmerhuset. Og Beckman. Vi er i 2022, vi blir mere og mere opplyste om agendaen til Influencere, og ingen liker å  bli lurt. Jeg har null problem å handle noe som jeg har blitt gjort oppmerksom på av en Influencer, men da skal det være troverdig, åpenlyst og ikke lureri (CBE reklamerte nettopp for en walkingpad, hvem i alle dager tror at hun går å tråkker på den padden  med ei tipp topp tredemølle i treningsrommet sitt?) 

Utrolig synd da jeg alltid har vært fornøyd med GI da de har et stort varesortiment, de har ofte gode tilbud, de var en bedrift som rettet seg mot kvinner og hadde fokus på mangfold. De har alltid vært kjappe med å sende varene, og de har ei lettvint rerurløsning

De begynte som ei lita bedrift der grunder Silje Landevåg fra Trondheim kom rett fra skolebenken, tok opp 200 000 i lån og startet GI, jobbet i 2 år uten å ta ut lønn. Nå driver hun GI sammen med broren sin og det har blitt ei millionbedrift 

https://www.kk.no/jobb/get-inspired-grnder-silje---jeg-jobbet-i-to-ar-uten-en-eneste-krone-i-lonn/69935406

Her står det mere om hvor stor GI har blitt, ble bl.a kåret til årets bedrift tre år på rad, og flere investorer har kommet inn i firmaet 

https://teft.no/miljoer-som-rekrutterer/get-inspired-opplever-eksplosiv-vekst/

Så skyter de seg selv i leggen og ikke bare inngår samarbeid med LKE og CBE, men også er med på å skjule reklame. Gudene vet hvor lenge samarbeidet har foregått, for hverken LKE eller CBE har merket hverken Hoka, Twentyfour, Nike aller andre produkter som nå åpenlyst kommer fra GI. 

Takk for meg Get Inspired. 

Har du fått svar? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster skrev (25 minutter siden):

Noe må ha skjedd. Jeg sendte inn en mail om at det var skuffende av GI å samarbeide med noen som har slike negative verdier knyttet til kropp. Jeg fikk da det samme svaret som alle andre; at de skulle se på det. I dag fikk jeg en ny mail fra GI der de skriver: 

Din henvendelse til Get Inspired kundeservice med ID

234c4ac5b30adc6c845012b6f657a8e0?size=40

Her har det gått litt fort i kommunikasjonen hos oss, og ønsker å gi deg oppdatering i saken. 

Vi vil se nærmere på dette og videreformidle det til riktig avdeling. Per nå er det ikke et aktivt samarbeid og vi har ikke hatt noe samarbeid med Caroline eller Lars Kristian de siste årene. Vi vurderer samarbeid med ulike influencere fortløpende. Takk for at du tok deg tid til å sende oss en e-post med tilbakemelding, det setter vi pris på.

Ønsker deg en riktig fin helg! 

Sporty hilsen fra

Så først svarte de at de har et samarbeid, og nå har de plutselig ikke det, og har ikke hatt det de siste årene? 

Er det ikke nå nylig LKE hadde lagt inn i bioen at han var "Powered by Get Inspired" ? 

Her kan man begynne å lure på hva som foregår ja. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være at det er sprikende svar fra GI fordi de ikke har et samarbeid direkte med LK&CB? Men med netfit? Er det kun LK&CB som eier netfit nå? Jeg mener at det i starten ble eid sammen med en annen, men jeg sjekket aldri opp hva som egentlig var hans rolle i bedriften og om dette Evnt har endret seg. Tanken slår meg at her kan GI ha inngått et samarbeid med netfit via noen andre og at LK velger å framme det i sin private kanal for høyne seg selv. Nå aner jeg ikke fasit, så dette er i hovedsak et spørsmål.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Har du fått svar? 

Ja; samme som flere her at de for tiden ikke har ett samarbeid med hverken LKE eller CBE nå, og det er lenge siden de hadde samarbeid med Caroline 

Finner det da litt merkelig at ett av de første svarene her bekrefter samarbeid 🤷🏼‍♀️
kommer til å skrive en oppfølgingsmail å konfrontere de med at de motsier seg seg selv i de ulike svarene 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nepped skrev (Akkurat nå):

Men dere som har sendt klagemail til GI, hva har dere klagd på? Hvor har dere sett at de har ett samarbeid? Link/skjermdump? 

LK hadde «powered by Get Inspired» (og den andre, husker ikke navnet i farta) i bioen sin på Instagram. Det ble fjernet noen timer etter det ble snakket om her/Mail ble sendt til GI. Det ligger screenshot noen sider bak, 4-5 sider kanskje 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...