Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Stargaze skrev (3 timer siden):

Nettopp! Men hun løper for å forbrenne flere kalorier enn hun inntar. Ikke for å bli god. Det er veldig tydelig. Da hadde vi sett hyppigere og helt andre måltider. 
Ingen blir topputøvere ved å slanke seg. De faller fort ut.

Svært mange eksempler på hvordan det går med toppidrettsutøvere med spiseforstyrrelser 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Surikatt skrev (På 7.9.2022 den 7.42):

Så pinlig. Hvorfor legger hun ut slike bilder? Hva er tanken bak å bruke så mye filter at man ikke er til å kjenne igjen? Dette er jo en syk person. 

Er vel ikke fornøyd med eget orginale utseende da...? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (2 timer siden):

Tror to måltider kan være helt passe, så lenge de to måltidene består av nok mat. Men det som fremstilles i CBE sine kanaler - og som er det vi må ta utgangspunkt i - er særdeles små måltider. 

Små og både fettfattige og karbofattige 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (20 minutter siden):

Hva slags trenings forbilde ønsker hun å være?????

Hun er heldigvis ikke et forbilde for de som driver med idrett på et visst nivå/trener mye. Der er det helt andre, sunne og sterke, forbilder. Som Funky. Tusen ganger bedre, og med en flott og sterk kropp.De fleste med litt kompetanse vet at å kjøre kroppen sånn ikke går bra særlig lenge

Cbe er nok bare et forbilde for de som vil løpe seg tynn og syk.

Altså et dårlig forbilde. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (26 minutter siden):

Svært mange eksempler på hvordan det går med toppidrettsutøvere med spiseforstyrrelser 

Det verste er at hun er ikke en toppidrettsutøver en gang. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (6 timer siden):

Når kommer kollapsen tro?

Det hadde i så fall ikke vært første gangen CBE ble innlagt for ikke å spise nok:

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/fotballfruen-slanket-seg-til-hun-besvimte/13092157/

Hvis CBE hadde hatt en 8-16-jobb i tillegg som andre arbeidsføre mennesker, i tillegg til treningen, oppfølging av barna og husarbeid slik som oss andre, så hadde hun jo gått i veggen for lengst. Hun har jo kollapset med sykdom ved ekstra anstrengelser som fjelltur, sykkeltur og teaterpremiere, og plages med sykdom mange ganger hvert eneste år (alt fra migrene og influensa til omgangssyke og forkjølelser), så det er tydelig at hun balanserer på en hårfin grense. Ekstra ille er det jo at hun har to småjenter i hus som har henne som forbilde.

Endret av Rastebenk
  • Liker 37
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rastebenk skrev (10 timer siden):

Som @Ariciaskriver: 

"Alle som "spør" om noe på IG gjør det for å øke aktiviteten på kontoen sin, altså få flere kommentarer under innlegg og tilbakemeldinger på stories, slik at de stiger i algoritmene."

CBE ønsker overhodet ikke ærlige tilbakemeldinger på dette spørsmålet. CBE ønsker seg ros fordi hun er så veldig flink pike, trøst fordi hun er så innmari tøff som tyner kroppen sin og bekreftelse på at hun er tynn og pen. Hun står til og med på en krakk for å vise frem thigh gap'et sitt når hun står ved kjøkkenbenken. CBE og LKE lever i ei ortorektisk boble hvor alt dreier seg om å være ripped til enhver tid. Noe vi ser ulempene med, blant annet ved at de begge to sliter med sykdom og skader flere ganger i året, og ved at de ikke makter å følge opp jobbene sine. Bloggen er død, instagramfølgerne fortsetter å blø og netfit ble etter 5 år til en slapp netfis.

😂😂

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (5 timer siden):

Du verden :) flott å se at det kan hjelpe å si fra 

Samarbeidet er nok ikke brutt, men skjult. Nok en antydning til at LKE følger med her inne... 

Jeg foretrekker at man ser hvem som har samarbeid med hvem, nettopp for å vite hvem man støtter. Nå samarbeider GI med LKE uten at noen vet det..🤷‍♀️

• Liker 41
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (5 minutter siden):

Samarbeidet er nok ikke brutt, men skjult. Nok en antydning til at LKE følger med her inne... 

Jeg foretrekker at man ser hvem som har samarbeid med hvem, nettopp for å vite hvem man støtter. Nå samarbeider GI med LKE uten at noen vet det..🤷‍♀️

Men hva får GI ut av det? Hele poenget med å betale folk er jo at de skal fremme produktene, ikke gjemme dem?

FruRosa skrev (13 timer siden):

Her er det snakk om hvor unaturlig høy hun er sammenlignet med kjøkkenbenken.

(Stillbilde fra video)

Screenshot_20220908-171139_Instagram.jpg

Det er stor humor. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (6 timer siden):

Du verden :) flott å se at det kan hjelpe å si fra 

Kanskje han bare skrøyt på seg samarbeidet, og GetInspired nå ble gjort obs på det?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (11 timer siden):

Ogdå fint å lese seg opp på faktaarket til Omympiatoppen, rundt ernæring.

Står blant snnet som et punkt:

Kvinner som driver mye vektbærende idretter (styrketrening, løping o.l.) har vanligvis et sterkt skjelett og høy beinmineraltetthet. Men dersom energi- og næringsinntaket ikke står i forhold til forbruket, er det økt risiko for tap av beinmasse og utvikling av beinskjørhet (osteoporose).

Det er høyest aktuelt for livsstilen CBE forfekter. Kvinner med høyt treningspress og lavt energiinntak er i høyrisikosonen for å utvikle beinskjørhet. Ikke kult med beinstruktur som en 70-åring mens man er i tredveårene.

Vi vet jo alle at LKE i form av Lege-Åge ikke anser fravær av menstrasjon som farevarsel overhode. Mens det i den virkelige medisinske verden er et symptom på noe er helt galt. Fravær av menstruasjon -> for lavt østrogen -> dårlig beindannelse. Disclaimer: tror aldri CBE har skrevet om hvorvidt hun har hatt fravær av menstruasjon men LKEs holding til dette medisinske faresignalet er godt dokumentert.

Netfit, CBE og LKE burde framsnakke beinmasseundersøkelse hos legen og fokus på reel fysisk og mental sunnhet i stedet for treningsmani, lavt kaloriinntak, lav fettprosent og den fettklypen de er så fascinert av.

https://www.nrk.no/vestland/line-_27_-trente-sa-hardt-at-ho-vart-beinskjor-1.15655797

Endret av Inocybe
Autocorrect
  • Liker 29
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (55 minutter siden):

Men hva får GI ut av det? Hele poenget med å betale folk er jo at de skal fremme produktene, ikke gjemme dem?

Så lenge det merkes når produktet blir vist så vil dem jo muligens tjene på det, men noen skjønte vel det var en dårlig idé å ha det åpenlyst på sin IG profil. 

Jeg lurer bare på et par ting.. 

LKE setter getinspired på sin IG, GI får henvendelser. Ber de da han om å ta dem bort eller har han skjønt det selv, ettersom han leser her inne, eventuelt har sett kommentarer på GI sin instagram og lagt sammen to og to mtp Beckman og Cubus? Så effektive kan vel ikke kommunikasjon/reklame ansvarlig være? Og kan man be om det ettersom man har inngått en kontrakt om samarbeid? 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (11 timer siden):

I følge Get Inspired har de inngått samarbeid med både LKE og CBE. Sistnevnte skrev ingenting på profilen sin. Selv om det nå er fjernet fra coachen profil tror jeg ikke vi skal utgå fra at samarbeidet er brutt. Get Inspired fant bare ut at det er mer lønnsomt å gjøre det i det skjulte.

1826069612_Skjermbilde2022-09-08kl_20_18_42.png.96fa77ff9660c7fb5fba7a74aec7638d.png

Ella Grisella skrev (20 minutter siden):

Kanskje han bare skrøyt på seg samarbeidet, og GetInspired nå ble gjort obs på det?

Nei, det er bekreftet av GI, se kommentar med mail over.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke med andre, men jeg selv får ingen glede av å se CBE og LKE sine samarbeid få problemer. Jeg ønsker ikke at de skal miste de, jeg ønsker at de skal la være å eksponere barna sine, og jeg ønsker at LKE skal skjerpe seg med sine meninger om kvinnekropp. Hvis han ønsker å bli tatt seriøst som "coach", så burde han kanskje til og med forklare hva han egentlig mener med alt det vemmelige han har liret av seg. 

Jeg vil at de skal endre på ting. 

• Liker 38
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (6 minutter siden):

Nei, det er bekreftet av GI, se kommentar med mail over.

Åh. Så rart at det er fjernet fra instagrammen hans da 🤔

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra svaret til Run som han og hadde på sin IG, så tror jeg ikke GI har startet noe spins/samarbeid med han enda. Han har ikke et eneste produkt fra dem, ei heller frua såvidt jeg kan se? 

Mulig GI hadde planlagt et kommende samarbeid og at LK har vært alt for tidlig ute med å sette dem på profilen sin før samarbeidet/sponsingen var startet. Nå som de ble oppmerksomme på det bekreftet de nok et samarbeid som de eventuelt snart skulle publisere, men ble avventende når oppstyret fra KG startet. 

Så jeg synes folk burde roe seg litt ned med spamminga til bedriftene før de i det hele tatt har lagt ut noe samarbeid på IG med faktisk reklame. GI har ingen gevinst på skjult samarbeid, så det er nok neppe det de skal gjøre her. Man må gjerne sende mail og gi tilbakemelding, men å begynne å spamme ned bilder de har lagt ut av alt annet enn LK er bare idiotisk.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Isild skrev (12 minutter siden):

Vet ikke med andre, men jeg selv får ingen glede av å se CBE og LKE sine samarbeid få problemer. Jeg ønsker ikke at de skal miste de, jeg ønsker at de skal la være å eksponere barna sine, og jeg ønsker at LKE skal skjerpe seg med sine meninger om kvinnekropp. Hvis han ønsker å bli tatt seriøst som "coach", så burde han kanskje til og med forklare hva han egentlig mener med alt det vemmelige han har liret av seg. 

Jeg vil at de skal endre på ting. 

At CBE og LKE plutselig danner moral og endrer på ting tror jeg dessverre lite på. Det toget kjørte nok for mange år siden og har muligvis aldri vært mulig å roe ned.

Men nei jeg har heller ikke noe ønske om at samarbeidspartnerne deres får problemer. Jeg ønsker at bevisstheten om problemene med influencermarkedsføring skal øke og bedriftene bli mer beviste på hvem de velger. Så langt virker bedriftene ekstremt naive, uten evne til å dybdesjekke og generelt blinde og ser bare følgerantall. Influencere med barneeksponering, thinspo, kroppspress, misogyne holdninger, lite/ingen samfunnsansvar, ulovlig og/eller dårlig reklamemerking og voldsomt overforbruk er no go i min verden. Hvis annonsørene konsekvent begynner å velge influencere med gode holdninger og verdier vil det etterhvert bli en større gruppe av gode etiske influencere. Det vil alle tjene på. 
De gamle traverne med svin på skogen og skjeletter i walk in’en vil måtte tilpasse seg og begynne å ta gode valg både for barna sine, samfunnet og følgerne sine. 

• Liker 32
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enjas skrev (49 minutter siden):

Så jeg synes folk burde roe seg litt ned med spamminga til bedriftene før de i det hele tatt har lagt ut noe samarbeid på IG med faktisk reklame. GI har ingen gevinst på skjult samarbeid, så det er nok neppe det de skal gjøre her. 

Er du seriøs? Selvfølgelig tjener man på skjulte samarbeid, det var hele poenget med influensing når det startet opp. "Velmente tips og råd" fra "venninner", i stedet for åpenbar reklame i reklamepausene på tv. Skjult reklame selger MYE mer enn merket reklame, det er jo derfor man merker "reklame" eller "ad" med bitteliten og gjennomsiktig skrift, og grunnen til at det satses tungt på content marketing for å kamuflere at det er annonseinnhold.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/oppsiktsvekkende-tall-influensere-har-hjemme-alene-fest-pa-sosiale-medier/14345282/

Endret av Rastebenk
  • Liker 36
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (5 minutter siden):

Er du seriøs? Selvfølgelig tjener man på skjulte samarbeid, det var hele poenget med influensing når det startet opp. "Velmente tips og råd" fra "venninner", i stedet for åpenbar reklame i reklamepausene på tv. Skjult reklame selger MYE mer enn merket reklame, det er jo derfor man merker "reklame" eller "ad" med bitteliten og gjennomsiktig skrift, og grunnen til at det satses tungt på content marketing for å kamuflere at det er annonseinnhold.

Jo men nå mente jeg at de har ingenting om GI eller deres produkter på IG per nå. GI tjener jo ikke noe når de ikke går med noen av deres produkter eller nevner GI i noen som helst innlegg. Jeg går ikke automatisk til GI om jeg ser at en av dem har på seg en helt vilkårlig tights på en av løpeturene deres om 100 nettbutikker har den tightsen og de ikke nevner et ord om hvor klærne er fra. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enjas skrev (19 minutter siden):

Jo men nå mente jeg at de har ingenting om GI eller deres produkter på IG per nå. GI tjener jo ikke noe når de ikke går med noen av deres produkter eller nevner GI i noen som helst innlegg. Jeg går ikke automatisk til GI om jeg ser at en av dem har på seg en helt vilkårlig tights på en av løpeturene deres om 100 nettbutikker har den tightsen og de ikke nevner et ord om hvor klærne er fra. 

Selger ikke GetInspired tusenvis av ulike produkter? Hvordan kan du være så sikker på at han, eller kona eller ungene som representerer og jobber i samme firma, ikke har hatt på seg noe som helst derfra? GI bekreftet selv at de hadde inngått samarbeid med LKE, som er fulltidsansatt og deleier i Treasures.

.. Og det er en veldig velkjent arbeidsmetode at influensere heller skriver i kommentarfeltet hvor produkter er fra. Man ser sjelden kommentarfelt uten kommentarer med spørsmål om "hvor er genseren fra?" eller "så fine sko! Hvor har du kjøpt dem?" Osv. Av og til så ser man til og med at innlegget får kommentar fra en butikk hvor produktet kan kjøpes også..

Endret av Rastebenk
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...