Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

123Frustrert skrev (6 minutter siden):

Egentlig bryr meg egentlig ikke det spor om de har en, to eller fem biler. Problemer er når du skal få dette til å være et lukurativt liv for barna. 
Jeg har bare setter bil, men de hadde en leie bil når LKE kolliderte med hesten. 

Jeg har ikke forsøkt å få det til å høres ut som å være et spesielt lukurativt liv for barna- ikke noe mer lukurativt enn andre barn i alle fall.  Jeg er ikke brukeren som skrev at de har to biler en gang. Jeg bare tenkte at det kan man jo eventuelt se og dra slutninger om som alt annet bedriften legger ut på på some. Og så fant jeg bilder som kunne tyde på at de har to forskjellige biler. Biler har i gen betydning for om barna har det bra eller ikke. 

Endret av Klink
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LilleSnupp skrev (10 timer siden):

Er nok foresatte som tar denne avgjørelsen.

Så foreldre har lov til å spre bilder av ikke-samtykkekompetente barn i kommersielle reklamekanaler?

Ja, kanskje, men det er helt hinsides. Jeg er ikke imot at privatpersoner legger ut bursdagsbilder eller familiebilder på sine private SoMe-konto, men når barn eksponeres for flere tusen i influencerkontoer, så mener jeg at det bør være et regelverk mot dette. 

Hvorfor har det enda ikke kommet på plass noe regelverk mot eksponering av barn i kommersielle kanaler? Hvorfor får influencere lov til å legge ut hele barnets barndom, til alles skue? 

Hvorfor kan foreldre ta fra barna selvbestemmelsesretten, og utnytte det at barna ikke er samtykkekompetente? 

Det burde blitt straffbart å bruke navngitte mindreårige til å genere inntekter på offentlige kanaler.

• Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke

Elsker løpevideoene av henne. Trenger ikke dåsespray så mye luft hun får mellom beina når hun løper. Og de armene🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klaraku78 skrev (3 minutter siden):

CBE har begynt å spre videoer av ungene på Tiktok også. Kanskje den største mobbe-appen som fins. Der hun selv får kommentarer på at hun burde spille inn voksenvideoer. Der syns hun at det er et fint sted å legge ut videoer av ungene.  Syns det er veldig merkelig at de ikke har noen familiemedlemmer som kan snakke til de angående utlevering av ungene. Er alle like ille, på begge sider av familie....

Dette blir jo bare verre og verre. TikTok er en verre mobbeplattform enn KG, og det sier mye. Ikke lenge til eldstejenta antagelig også er å se på TikTok, med alle kommentarene hun da kan få innsyn i.

Spar barna dine, CBE! 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klaraku78 skrev (1 minutt siden):

CBE har begynt å spre videoer av ungene på Tiktok også. Kanskje den største mobbe-appen som fins. Der hun selv får kommentarer på at hun burde spille inn voksenvideoer. Der syns hun at det er et fint sted å legge ut videoer av ungene.  Syns det er veldig merkelig at de ikke har noen familiemedlemmer som kan snakke til de angående utlevering av ungene. Er alle like ille, på begge sider av familie....

Det holder altså ikke å holde eksponeringen til en åpen Instagramkonto hvor absolutt alle kan se, men nå skal de ut på TikTok også?! TikTok er en pøl av elendig påvirkning og mobbing, og dette paret ser absolutt ingen problemer med å utsette så små barn for å bli eksponert der. Når en trodde det ikke kunne bli verre, så ble det nettopp det.

Jeg tror at familien er like ille, kombinert med at ekteparet aldri tar i mot råd eller veiledning fra noen. LKE er jo verdensmester i absolutt alt.

• Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (Akkurat nå):

Det holder altså ikke å holde eksponeringen til en åpen Instagramkonto hvor absolutt alle kan se, men nå skal de ut på TikTok også?! TikTok er en pøl av elendig påvirkning og mobbing, og dette paret ser absolutt ingen problemer med å utsette så små barn for å bli eksponert der. Når en trodde det ikke kunne bli verre, så ble det nettopp det.

Jeg tror at familien er like ille, kombinert med at ekteparet aldri tar i mot råd eller veiledning fra noen. LKE er jo verdensmester i absolutt alt.

Aldri sett verre kommentarer noe sted enn på TikTok. Det florerer av kommentarer som dette: "Jævla forpulte svin", "gå og heng deg", "morra di skulle ha drept deg", "verdiløse fjols", "hjernedøde mongo" og "du fortjener å dø, jævla hespetre"… 😐 

CBE, spar barna for denne appen. Vær så snill. Folk er jævlige der inne.

• Liker 37
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og folk kan republisere videoene der. Ser noen har brukt budeie-videoen og sammenlignet med seg selv (ekte budeie). Langt verre om noen tar de med ungene.

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (4 minutter siden):

Aldri sett verre kommentarer noe sted enn på TikTok. Det florerer av kommentarer som dette: "Jævla forpulte svin", "gå og heng deg", "morra di skulle ha drept deg", "verdiløse fjols", "hjernedøde mongo" og "du fortjener å dø, jævla hespetre"… 😐 

CBE, spar barna for denne appen. Vær så snill. Folk er jævlige der inne.

Jeg er for gammel til å henge på TikTok fant jeg ut, og slettet appen etter en uke, men det lille jeg så, var helt horribelt. At noen med viten og vilje ønsker å eksponere så små barn for noe sånn, er direkte bekymringsfullt.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (Akkurat nå):

Og folk kan republisere videoene der. Ser noen har brukt budeie-videoen og sammenlignet med seg selv (ekte budeie). Langt verre om noen tar de med ungene.

Jepp. De kan republisere med den hensikt å mobbe. Lite gjennomtenkt av CBE.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (3 minutter siden):

Jepp. De kan republisere med den hensikt å mobbe. Lite gjennomtenkt av CBE.

Gjennomtenkt og CBE.no korrelerer ikke. 

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tullerikke skrev (42 minutter siden):

Elsker løpevideoene av henne. Trenger ikke dåsespray så mye luft hun får mellom beina når hun løper. Og de armene🤭

Hva slags uredelighet er det du anklager bedriften for her? Hvordan påvirkes bedriften av løpestilen hennes? 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (1 minutt siden):

Hva slags uredelighet er det du anklager bedriften for her? Hvordan påvirkes bedriften av løpestilen hennes? 

Som du av flere har blitt oppfordret til tidligere i dag: kan du være så grei å rapportere ting du mener går over streken, istedenfor å forsøke å starte en diskusjon om det? 

• Liker 32
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (33 minutter siden):

Altså… LEK påstår han er coach og de prøver å drive Netfit. Da er det kanskje ikke rart at folk påpeker dårlig teknikk?

• Liker 29
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn å legge ut bilder og videoer av barna på tik tok 😳 Verste mobbe kanalen ever, og det er faktisk en del pedofile der inne, vet av flere som har blitt anmeldt pga kontakt med mindreårige :( Er virkelig higen etter oppmerksomhet så stor hos disse folka at de faktisk tør å eksponere barna sine på denne appen???? Dette er bare hinsides all fornuft, de må jo være helt blåst i hodet! En ting at frua deiliger seg selv på tik tok for hele verden, men hold for f**n barna utenfor! 

• Liker 27
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest tullerikke

Hadde hun løpt normalt( ikke så bredbeint), så hadde hun ikke trengt å slenge så mye med armene. Nå er det bare elendig teknikk som vises. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tullerikke skrev (12 minutter siden):

Hadde hun løpt normalt( ikke så bredbeint), så hadde hun ikke trengt å slenge så mye med armene. Nå er det bare elendig teknikk som vises. 

Fryktelig uproft med så dårlig løpestil. Men jeg tror faktisk det er, som en nevnte tidligere, for å forbrenne mest mulig. Det høres helt hinsides ut for normale, friske mennesker, men er veldig logisk for noen med komplisert forhold til kropp/mat/trening. 

• Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, tullerikke said:

Den flaksingen med armene ser så utrolig overdrevet ut, merkelig opplegg 😂

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minnie Mus skrev (12 minutter siden):

Den flaksingen med armene ser så utrolig overdrevet ut, merkelig opplegg 😂

Ja, ser de virkelig ikke selv hvor merkelig det ser ut. Blir jo flau på hennes vegne..

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...