Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gode og konstruktive innlegg her nå! 👏🏻

Endret av Kollontaj
  • Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (11 timer siden):

Nei, det er jo ofte hyggelig og økonomisk. De var vel to uker i foreldrene til CBE sin leilighet i februar, en uke på svigers hytte i påsken, to uker i svigers leilighet nå i sommer, nå er de på hytta til svigers igjen. Innimellom bor de på hytta til foreldrene hennes. Klart de sparer store summer på å bo gratis. Ikke noe galt i det. 

Ikke slik de gjorde det tidligere. Da ferierte de i blant alene og i blant i nærheten av foreldre men sjelden i deres leiligheter etc. Tidligere  bodde de i dyrere/mer eksklusive hotell og leiligheter. Nok et eksempel på dalende inntekter/sponsing. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (28 minutter siden):

Dette! 

Hvis det er slik hun opplever sin egen arbeidsdag på internett, så er det helt forferdelig at hun utsetter barna sine for det! Hun burde jo skjermet de og holdt de unna - med alt hun har. 

Hun får det til å høres ut som om hun ikke har noe annet valg enn å legge ut bilder av barna -fordi hun tross alt har barn. Alle andre kjendiser klarer da det helt fint. Men de fleste andre kjendiser er kjent for noe - som selger seg selv. 

Så, da handler det vel om at barna faktisk blir brukt som content - fordi de genererer klikk og interesse? CBE og LKE i seg selv er ikke salgbart? 

Det er veldig vanskelig å innrømme tydeligvis, at vurderingen de gjør er å ta sjansen på å eksponere barna på det grusomme world wide web - for penger. 

Veldig godt skrevet, jeg signerer 100%. Influensere generelt, og CBE spesielt, ser ut til å ha mistet totalt både gangsyn og evne til refleksjon inne i bobla si. Resultatet er at de selger egne barns trygghet til høystbydende, og når de får kritikk for det, er det mobbing. Utrolig merkelig retorikk å bruke når man er tatt med buksa nede, fullstendig avkledd og avslørt. 

At ekteparet hakk-i-hæl ikke evner å fornye seg, er virkelig ikke barna sin feil, men det er de som må betale prisen. Nå er det vel minst tredje gangen CBE legger ut et innlegg om at hennes eget hår vokser, så vi forstår at brønnen er - ikke bare tom - men knusktørr. I mitt hode burde man stoppe opp og tenke litt mer på hva man kan gjøre for å snu denne skuta nå, for ellers grunnstøter den med et brak i overskuelig fremtid.

Når det mest interessante man kan legge ut, er hår som vokser, har man virkelig tatt begrepet navlebeskuende til nye høyder. Influenserboblen har slukt CBE med hud og hår (pun intended), og det kan anbefales å finne på noe utenfor husets fire vegger som kan bidra til å utvide perspektivet, øke inntekten, og skjerme barna fra hodeløs eksponering. Tror det ville være en vinn-vinn situasjon for dem alle.

• Liker 34
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Storesøster skrev (7 minutter siden):

Det er bare å se på hva CBE har uttalt, så får man den grimme sannhet; 

Det blir «kaldt og upersonlig» dersom hun utelater familien fra sine kanaler. 

For at folk skal følge henne er hun avhengig av at de opplever å ha en relasjon til henne. Svart på hvitt uttaler hun altså at barna er et middel hun bruker for å opprettholde følgernes opplevelse av personlig relasjon. Uten dem klarer hun det ikke. 

Siden denne personlig relasjonen er avgjørende for at leserne opplever annonsene hennes som troverdige så er altså barna et virkemiddel som hun trenger for å kunne leve som influencer. Det er faktisk helt ufattbart. 

At hun uttaler noe sånn, viser jo at hun ikke eier selvinnsikt. For å etablere en relasjon med følgere på sosiale medier, må man ha et utovervendt fokus. Altså tenke på hva man ønsker å inspirere til, noe som er oppnåelig for den gjengse mann i gata, tema og emner som folk kjenner seg igjen i og som fenger, og som gir folk lyst til å kjøpe det du reklamerer for, henge seg på treningen du viser fram, gi tips og råd om kosthold, interiør, eller hva det måtte være. Denne bedriften gjør jo det stikk motsatte. I stedet er det bare "se på meg, er jeg ikke fiiiiiiin".

• Liker 30
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (13 minutter siden):

At hun uttaler noe sånn, viser jo at hun ikke eier selvinnsikt. For å etablere en relasjon med følgere på sosiale medier, må man ha et utovervendt fokus. Altså tenke på hva man ønsker å inspirere til, noe som er oppnåelig for den gjengse mann i gata, tema og emner som folk kjenner seg igjen i og som fenger, og som gir folk lyst til å kjøpe det du reklamerer for, henge seg på treningen du viser fram, gi tips og råd om kosthold, interiør, eller hva det måtte være. Denne bedriften gjør jo det stikk motsatte. I stedet er det bare "se på meg, er jeg ikke fiiiiiiin".

Har fundert på det samme. Ønsker man å være en andre ser til for tips og inspirasjon, og får positive assosiasjoner til -  Så er innsalgsmåten "Jeg ser DERE og deres behov", ikke bare "Se på MEG!". 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gapatrosten skrev (15 timer siden):

Ja, tankevekkende er ordet. I denne artikkelen sier Berg Eriksen: «Jeg synes det er skummelt å se hvordan folk hater på nett, voksne som rotter seg sammen for å ødelegge for andre, hvordan de ilegger meg diagnoser og diskuterer meg som om jeg ikke var et ekte menneske. Jeg skjønner ikke hvor netthatet skal ende. Det er så mye av det der ute og vi må lære generasjonen etter oss at dette ikke er greit. Mobbing på nett er kjempefarlig og stadig aktuelt, og jeg mener at det bør snakkes mer om.» 

En tilværelse på nett slik hun beskriver den, høres ikke ut som noe man bør utsette uvitende barn for, etter min mening. 

Jeg hadde fått med meg at hun hadde sagt noe om dette, men ikke sett det utfyllende slik som nå. Det er jo faktisk helt utrolig at hun har denne oppfatningen av nettet med mobbing og hets og ikke har noen betenkeligheter med å utlevere barna i egne kanaler. Det understreker jo bare nok en gang hvor lite respekt hun har for barna sine. Det er ikke til å tro at det går ann å være så egoistisk. 

• Liker 29
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at CBE siden bilderedigeringen (som hun løy om lenge) og kommentarskandalen, har oppfattet «internettet» (les KG) som en fiende. «Der ute» er det bare slemminger og onde hensikter, mobbing og folk som rotter seg sammen for å ødelegge for henne. At hun i samme tankerekke som hun bekrefter dette får seg til å si at barna gjør bedriften hennes mindre kald og upersonlig, er ganske oppsiktsvekkende. Hun vil ikke selv være personlig og varm (kanskje hun misliker jobben sin eller «kundene»/leserne?), men overlater det til ungene? De skal menneskeliggjøre bedriften. Ganske så spesielt. 

• Liker 39
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (4 timer siden):

Det kommer så tydelig frem at influencertilværelse er nettopp en boble. De forholder seg ikke til å lover, regler og anbefalinger, tvert imot så virker det noenganger som om de ikke vet om de, ikke forstår de -  eller ikke bryr seg. 

På den ene siden legger de ut hvor alvorlig og massivt netthat de blir utsatt for, men når de får spørsmål om hvorfor de legger ut bilder og videoer av barna på det hatefulle nettet, så svarer de at de er de aller beste til å selv vurdere at det de legger ut er helt ok. 

De fremstår arrogante og ignorante. Det virker ikke som de egentlig syns internett er særlig skummelt i hele tatt. De virker kun opptatt av å få slutt på at folk bruker forbrukermakten sin så de ikke taper samarbeid og penger ("mobbing" og netthat som de kaller det) 

Jeg tror faktisk at LKE føler han har "kontroll" på nettet. Han sletter, blokkerer og pynter i egne og andres kommentarfelt. Det virker som om de er akterutseilt ift helt vanlig kompetanse - på hvor absolutt INGEN kontroll det er på det som legges ut. 

100%!
Jeg tror ikke de evner å forstå hvor skummelt nettet kan være. «Det skjer ikke meg/oss» kan hende står trygt i den leiren der. Men hvorfor risikere det? 
De er også grådige og redde for å tape penger på at folk sier i fra og bruker dette til å feilaktig sette merkelappene «mobbing og hets» på dette. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hun skrev jo at folk gikk inn for å ødelegge for samarbeidene hennes  - senest nå rundt Beckmann-saken. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (35 minutter siden):

100%!
Jeg tror ikke de evner å forstå hvor skummelt nettet kan være. «Det skjer ikke meg/oss» kan hende står trygt i den leiren der. Men hvorfor risikere det? 
De er også grådige og redde for å tape penger på at folk sier i fra og bruker dette til å feilaktig sette merkelappene «mobbing og hets» på dette. 

Hvorfor risikere det ja. Hvorfor ta den sjansen? 

Jeg håper at media etterhvert kan lage noen artikler om forbrukermakten som nå etterhvert utfordrer influencere som eksponerer barn. Nå ser vi at det fungerer at man sier i fra - det CBE og LKE kaller "mobbing". 

Det nytter! Og jeg selv vil ikke slutte å engasjere meg i dette før det ikke lenger er lovlig, eller iallefall merkbart umusikalsk og upopulært å eksponere barn på internett. 

Det er mange der ute som ikke har tenkt over dette før man snakker med de. Den samtalen tar jeg med folk der det passer seg. Flere og flere forstår at det er ugreit. 

• Liker 27
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
pøbelsara skrev (44 minutter siden):

Jepp, hun skrev jo at folk gikk inn for å ødelegge for samarbeidene hennes  - senest nå rundt Beckmann-saken. 

Rart det der, hvordan hun får alt til å handle om seg selv. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (55 minutter siden):

Rart det der, hvordan hun får alt til å handle om seg selv. 

Akkurat det der er ikke så rart. Helt siden hun var ung umoden voksen har alt rundt henne dreiet seg om henne, Prinsesse Caroline. Klart slik selvsentrering fra relativt ung alder setter spor. Evnen til å sette seg inn i andres behov og tankegang og handle deretter er rett å slett ikke på et alderstilsvarende nivå. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (3 minutter siden):

Akkurat det der er ikke så rart. Helt siden hun var ung umoden voksen har alt rundt henne dreiet seg om henne, Prinsesse Caroline. Klart slik selvsentrering fra relativt ung alder setter spor. Evnen til å sette seg inn i andres behov og tankegang og handle deretter er rett å slett ikke på et alderstilsvarende nivå. 

Siterer meg selv og legger til noen eksempler jeg mener bekrefter dette:

Ingen forståelse for at barn kan ha andre ønsker for livet sitt, livsverdier eller følelser enn forelderen. Det er rett å slett utenkelig at noen oppriktig kan tenke annerledes om å bli publisert på Internett enn henne selv. Tankene går i om bildene er fine, altså bare slike detaljer hun selv bryr seg om. 
At en måke på reir på bryggen blir dypt stresset av at hun bader rett ved siden av. Ingen empati med måken så lenge CBE har behov for et bad. Ingen evne til å sette seg i fuglens sted og handle deretter. 
Sitter på hotellrommet på Grand (?) og ser ned på hjemløse på gate. Refleksjonene går i hvor fornøyd og bra hun selv har det i forhold til dem. Samme foran sin varme peis i Red barnas kampanje. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er resten av familien helt borte fra hennes sosiale kanaler nå? Kan ikke huske å ha sett dem fra noen av feriene. Og søstera virker helt ute av bildet? Lurer på om de ber om å ikke bli postet blide av, eller om de er blitt så selvsentrerte at de bare ikke poster bilder av andre lenger. Ironisk om foreldrene har bedt om å få slippe mens barnebarna får hele livet sitt brettet ut.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...