MacBeth Skrevet 24. juli 2022 #66081 Skrevet 24. juli 2022 Surikatt skrev (16 timer siden): Når barna er på sykkeltur med mor må hun bare filme dem bakfra mens hun sykler og de får ikke en gang spise ei kanelbolle i fred uten at det skal filmes og spres på nettet akkompagnert av musikk for å skape en illusjon av sommeridyll. Det er så ironisk. Hadde ikke følt meg trygg som barn med denne moren bak meg som kontant filmer med mobilen og ikke respekterer retten til privatliv. Nei, Caroline Berg Eriksen. Du skaper ikke sommerminner med jentene dine ved å spre det på Internett. Minner skaper du sammen med dem ikke sammen med mobilen din. For en creepy uvane. Spot on! Jeg forstår at som influencer så skal hun selge livet sitt, men at hun ikke forstår at enkelte øyeblikk er for dem som familie. Hva innhold for en bedriftskonto er barn på sykkel? Både isabelraad, martinelunde og sophie Elise klarer å skape innhold uten barn. Kvaliteten på innholdet er ikke etter min mening noe underholdende men de har jo ca like mange følgere som CBE, og innholdet dems er jo ca likt, drinker/kaffe, kropp og fest/mat/sosialt samvær... 🤷♀️ 14
MiniBaguette Skrevet 24. juli 2022 #66082 Skrevet 24. juli 2022 Levina skrev (3 timer siden): ... Heldige barn som får vært med på så mye og foreldrene har den fleksibiliteten de har med jobben og god økonomi. Kommer hele familien til gode. ... Jeg lurer veldig på hva det er du tenker disse barna får være med på, som ikke de fleste andre norske barn også opplever? Kan ikke se at CBE med familie gjør noe spesielt? Og fleksibilitet? Selvsagt, familien består av en ikke-spesielt-hardtarbeidende mor og en hjemmeværende far, så i utgangspunktet burde alt ligge til rette for f.eks korte barnehagedager, men ingen ting tyder på at denne fleksibiliteten kommer andre enn foreldrene til gode. Det CBE og LKE viser i SoMe er at de bruker dagene til trening og lunsjing, mens barna har lange dager i skole og bhg. (Og bare det at vi kan VITE når det leveres og hentes, det er ...absurd. Tenk at foreldrene deler denne informasjonen med tusener av mennesker de ikke kjenner.) 35 1 7
Laia Skrevet 24. juli 2022 #66083 Skrevet 24. juli 2022 Kollontaj skrev (1 time siden): Skikkelig creepy å faktisk kose seg med uvitende barns «familieidyll». 🥹 Helt enig, jeg får også den følelsen. At noen faktisk føler seg berettiget til det er helt hinsides, mennesker som barna ikke engang kjenner, og at de mener denne rettigheten skal settes høyere enn barnas sikkerhet og rett til privatliv. 25 3
Aquarius04 Skrevet 24. juli 2022 #66084 Skrevet 24. juli 2022 Levina skrev (5 timer siden): Det aller meste av sommeridyllen får du ikke se. Rart ar folk ikke skjønner det. Uvitenhet det da. Barna har nok ikke noe imot å bli filmet, vet jo at dette er morens jobb. Heldige barn som får vært med på så mye og foreldrene har den fleksibiliteten de har med jobben og god økonomi. Kommer hele familien til gode. Jeg og mange andre liker å se familieidyllen. Enten liker man det eller så kan man velge å ikke følge henne. Eller det tredje alternativer: klage her inne og fortsette med dobbeltmoralen og være inkonsekvent. Artig forresten at du klikker det inn på hennes SoMe og er med på å opprettholde virksomheten samtidig som du klager er inne😀👌 Veldig spesielt at du liker å se «familieidyllen» til noen du ikke kjenner… 33
Populært innlegg Ikkenoledig Skrevet 24. juli 2022 Populært innlegg #66085 Skrevet 24. juli 2022 Jeg så en film på TikTok her om dagen, hvor en mor som tidligere delte mange filmer av datteren sin på fire år, etterhvert sluttet. Grunnen? Hun la etterhvert merke til at det var innhold med datteren som ble lagret av flest ganger. Og innhold hvor datteren hadde på søte kjoler, badetøy eller spiste skilte seg ut med svært mange lagringer! Det fikk henne til å reflektere over hvorfor tusenvis av fremmede mennesker lagret akkurat disse filmene av datteren! Ja hvorfor tror man! At folk ikke reflekterer over dette og forstår hva uskyldige bilder og filmer av barn kan bli brukt til fatter jeg ikke! Og jeg fatter ikke at en mor med 300.000 følgere på en åpen kanal synes at det er greit at andre bruker bilder av hennes barn til sine forlystelser. For at det et eller annet sted sitter minst en person som gjør det, er det ingen tvil om. Og ved å fortsette å publisere dem signaliserer man at man synes dette er «ufarlig». Alternativet er at man er….. ja….. 63 1 8
MacBeth Skrevet 24. juli 2022 #66086 Skrevet 24. juli 2022 (endret) Levina skrev (6 timer siden): Det aller meste av sommeridyllen får du ikke se. Rart ar folk ikke skjønner det. Uvitenhet det da. Barna har nok ikke noe imot å bli filmet, vet jo at dette er morens jobb. Heldige barn som får vært med på så mye og foreldrene har den fleksibiliteten de har med jobben og god økonomi. Kommer hele familien til gode. Jeg og mange andre liker å se familieidyllen. Enten liker man det eller så kan man velge å ikke følge henne. Eller det tredje alternativer: klage her inne og fortsette med dobbeltmoralen og være inkonsekvent. Artig forresten at du klikker det inn på hennes SoMe og er med på å opprettholde virksomheten samtidig som du klager er inne😀👌 Alle skjønner jo at de 8 minuttene gjennom en hel dag ikke er hele "sommer idyllen", det går ikke på uvitenhet, det er tidenes dårligste argument. Problemet er jo akkurat de 8 minuttene! Jada, barna er heldige som får være med på mye og det er positivt at foreldrene har så mye fleksibilitet, men hva med medaljene bakside? De vet nok helt sikkert at de blir filmet men vet dem omfanget av dette? At potensielt 1.4 BILLIONER(https://datareportal.com/essential-instagram-stats) kan se dem? Jeg som voksen og oppvokst med SOME klarer ikke helt å forstå hvor mange folk 1.4 billioner er.. Dette fascinerer meg, du sier du liker å se familieidyllen. Jeg forstår at man følger influensere for klær, mote, møbler, mat og inspirasjon der, men barn og familie situasjoner? Hva er det du liker med å se fremmede familiers idyll? Endret 24. juli 2022 av MacBeth 8 minutter var et røflig estimat, ta det med en klype salt ;) 39 1
Minnie Mus Skrevet 24. juli 2022 #66087 Skrevet 24. juli 2022 43 minutter siden, MacBeth said: Alle skjønner jo at de 8 minuttene gjennom en hel dag ikke er hele "sommer idyllen", det går ikke på uvitenhet, det er tidenes dårligste argument. Problemet er jo akkurat de 8 minuttene! Jada, barna er heldige som får være med på mye og det er positivt at foreldrene har så mye fleksibilitet, men hva med medaljene bakside? De vet nok helt sikkert at de blir filmet men vet dem omfanget av dette? At potensielt 1.4 BILLIONER(https://datareportal.com/essential-instagram-stats) kan se dem? Jeg som voksen og oppvokst med SOME klarer ikke helt å forstå hvor mange folk 1.4 billioner er.. Dette fascinerer meg, du sier du liker å se familieidyllen. Jeg forstår at man følger influensere for klær, mote, møbler, mat og inspirasjon der, men barn og familie situasjoner? Hva er det du liker med å se fremmede familiers idyll? Det er faktisk veldig creepy og skummelt at mennesker som ikke har noen relasjon til eller kjenner familien, synes det er koselig å se "familieidyllen", dvs bilder av barna. 48
Gjest Keikolina Skrevet 24. juli 2022 #66088 Skrevet 24. juli 2022 Minnie Mus skrev (5 minutter siden): Det er faktisk veldig creepy og skummelt at mennesker som ikke har noen relasjon til eller kjenner familien, synes det er koselig å se "familieidyllen", dvs bilder av barna. Ja, holder med å se de nærmeste og egne slektninger. Har aldri trykket liker på ukjente influenserbarn, ikke instadamer som deiger seg heller. Bare søte dyr 😄
Populært innlegg Benazim Skrevet 24. juli 2022 Populært innlegg #66089 Skrevet 24. juli 2022 Det forundrer meg veldig sterkt at foreldre gir muligheter til uforstandige, og gale eller forstyrrede (for ikke å snakke om enda verre) voksne, som kan gå opp til barna og snakke med dem som om de kjenner dem. Disse menneskene vet hva barna heter, hvor gamle de er, hvor de har vært på ferie, enkelte ting de har gjort, situasjoner de har vært i, hva slags leker, eller is, de liker, hvilken skolesekk de synes er finest, hvordan rommet deres eller sykkelen deres ser ut, hvordan det var pyntet til bursdagen deres, hva de har tegnet og skrevet på kort til foreldrene, og, nå ganske nylig, hvordan forestillingen de laget for mor, var. Og dette er bare en brøkdel av hva slike mennesker vet før de nærmer seg barna. Hvordan hadde du selv reagert om det kom fremmede og snakket til deg, som visste slike ting om deg? 60 1 14
pøbelsara Skrevet 24. juli 2022 #66090 Skrevet 24. juli 2022 Lafamiglia skrev (12 minutter siden): Det forundrer meg veldig sterkt at foreldre gir muligheter til uforstandige, og gale eller forstyrrede (for ikke å snakke om enda verre) voksne, som kan gå opp til barna og snakke med dem som om de kjenner dem. Disse menneskene vet hva barna heter, hvor gamle de er, hvor de har vært på ferie, enkelte ting de har gjort, situasjoner de har vært i, hva slags leker, eller is, de liker, hvilken skolesekk de synes er finest, hvordan rommet deres eller sykkelen deres ser ut, hvordan det var pyntet til bursdagen deres, hva de har tegnet og skrevet på kort til foreldrene, og, nå ganske nylig, hvordan forestillingen de laget for mor, var. Og dette er bare en brøkdel av hva slike mennesker vet før de nærmer seg barna. Hvordan hadde du selv reagert om det kom fremmede og snakket til deg, som visste slike ting om deg? Nemlig. 12 1
Kollontaj Skrevet 24. juli 2022 #66091 Skrevet 24. juli 2022 Lafamiglia skrev (22 minutter siden): Det forundrer meg veldig sterkt at foreldre gir muligheter til uforstandige, og gale eller forstyrrede (for ikke å snakke om enda verre) voksne, som kan gå opp til barna og snakke med dem som om de kjenner dem. Disse menneskene vet hva barna heter, hvor gamle de er, hvor de har vært på ferie, enkelte ting de har gjort, situasjoner de har vært i, hva slags leker, eller is, de liker, hvilken skolesekk de synes er finest, hvordan rommet deres eller sykkelen deres ser ut, hvordan det var pyntet til bursdagen deres, hva de har tegnet og skrevet på kort til foreldrene, og, nå ganske nylig, hvordan forestillingen de laget for mor, var. Og dette er bare en brøkdel av hva slike mennesker vet før de nærmer seg barna. Hvordan hadde du selv reagert om det kom fremmede og snakket til deg, som visste slike ting om deg? 😨 9
AnnePåLande Skrevet 24. juli 2022 #66092 Skrevet 24. juli 2022 Lafamiglia skrev (29 minutter siden): Det forundrer meg veldig sterkt at foreldre gir muligheter til uforstandige, og gale eller forstyrrede (for ikke å snakke om enda verre) voksne, som kan gå opp til barna og snakke med dem som om de kjenner dem. Disse menneskene vet hva barna heter, hvor gamle de er, hvor de har vært på ferie, enkelte ting de har gjort, situasjoner de har vært i, hva slags leker, eller is, de liker, hvilken skolesekk de synes er finest, hvordan rommet deres eller sykkelen deres ser ut, hvordan det var pyntet til bursdagen deres, hva de har tegnet og skrevet på kort til foreldrene, og, nå ganske nylig, hvordan forestillingen de laget for mor, var. Og dette er bare en brøkdel av hva slike mennesker vet før de nærmer seg barna. Hvordan hadde du selv reagert om det kom fremmede og snakket til deg, som visste slike ting om deg? Ja, det er helt utrolig. 9
Populært innlegg Benazim Skrevet 24. juli 2022 Populært innlegg #66093 Skrevet 24. juli 2022 Jeg husker på 80-tallet, hvor det plutselig ble frarådet med slike luer med fornavn på, for at ikke folk med onde hensikter skulle gå opp til ukjente barn og tiltale dem med fornavnet deres. Men det enkelte influensere driver med nå, er jo i en fullstendig annen liga. 63 5
AnnePåLande Skrevet 24. juli 2022 #66094 Skrevet 24. juli 2022 Lafamiglia skrev (9 minutter siden): Jeg husker på 80-tallet, hvor det plutselig ble frarådet med slike luer med fornavn på, for at ikke folk med onde hensikter skulle gå opp til ukjente barn og tiltale dem med fornavnet deres. Men det enkelte influensere driver med nå, er jo i en fullstendig annen liga. Ser at dette ble diskutert på Dr online i 2010 https://forum.doktoronline.no/topic/342743-hva-synes-dere-om-luer-med-navn-på/ 3
Populært innlegg -Englefjes- Skrevet 24. juli 2022 Populært innlegg #66095 Skrevet 24. juli 2022 Vi var i samme fornøyelsespark som CBE og familien i dag, og jeg ble litt paff da jeg så minstebarnet sammen med LKE; her gjenkjente jeg et barn som jeg vet masse om gjennom bedriftens SoMe-kanaler, men hun aner ikke hvem jeg er eller at jeg vet alt dette. Jeg var sannsynligvis ikke den eneste i parken som gjenkjente dem, og som automatisk fikk opp bilder av barnets rom, leker og klær i hodet. Det var faktisk litt skremmende og jeg ble satt ut; tenk om andre gikk rundt og visste slik om mine barn? Så ufattelig ubehagelig! 77 24
Ellie77 Skrevet 24. juli 2022 #66096 Skrevet 24. juli 2022 BREAKING NEWS! CBE spiser is. I dag også. Snakk om å være vill og gæren i kostholdet! 😱😅 19
Surikatt Skrevet 24. juli 2022 #66097 Skrevet 24. juli 2022 Ellie77 skrev (2 minutter siden): BREAKING NEWS! CBE spiser is. I dag også. Snakk om å være vill og gæren i kostholdet! 😱😅 Hun kan sikkert trekke den av på skatten. Håper hun fikk kvittering. 18
Stargaze Skrevet 24. juli 2022 #66098 Skrevet 24. juli 2022 AnnePåLande skrev (44 minutter siden): Ser at dette ble diskutert på Dr online i 2010 https://forum.doktoronline.no/topic/342743-hva-synes-dere-om-luer-med-navn-på/ Trenger ikke navn på luene der, kjenner dem likevel på navn 3
AnnePåLande Skrevet 24. juli 2022 #66099 Skrevet 24. juli 2022 Stargaze skrev (9 minutter siden): Trenger ikke navn på luene der, kjenner dem likevel på navn Om du leser kommentarene ser du hvorfor det argumenteres mot navn på luene. Se da på CBE og alt ansatte deler. 5 1
Kollontaj Skrevet 24. juli 2022 #66100 Skrevet 24. juli 2022 -Englefjes- skrev (30 minutter siden): Vi var i samme fornøyelsespark som CBE og familien i dag, og jeg ble litt paff da jeg så minstebarnet sammen med LKE; her gjenkjente jeg et barn som jeg vet masse om gjennom bedriftens SoMe-kanaler, men hun aner ikke hvem jeg er eller at jeg vet alt dette. Jeg var sannsynligvis ikke den eneste i parken som gjenkjente dem, og som automatisk fikk opp bilder av barnets rom, leker og klær i hodet. Det var faktisk litt skremmende og jeg ble satt ut; tenk om andre gikk rundt og visste slik om mine barn? Så ufattelig ubehagelig! Ja! Husker jeg så to barn til en stor kjendis (også i SoMe) for et par somre siden. Kjente dem overhodet ikke igjen, men da mammaen kom løpende etter dem skjønte jeg jo hvem det var. Vet ikke hvor gamle de er, hva de heter (kanskje lest, men glemt siden de ikke omtales), vet ingenting om dem! De var ikke innelukket i en allerede etablert identitet fra SoMe. 23 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå