Hallepalle2 Skrevet 24. juli 2022 #66061 Del Skrevet 24. juli 2022 Levina skrev (16 minutter siden): Det aller meste av sommeridyllen får du ikke se. Rart ar folk ikke skjønner det. Uvitenhet det da. Barna har nok ikke noe imot å bli filmet, vet jo at dette er morens jobb. Heldige barn som får vært med på så mye og foreldrene har den fleksibiliteten de har med jobben og god økonomi. Kommer hele familien til gode. Jeg og mange andre liker å se familieidyllen. Enten liker man det eller så kan man velge å ikke følge henne. Eller det tredje alternativer: klage her inne og fortsette med dobbeltmoralen og være inkonsekvent. Artig forresten at du klikker det inn på hennes SoMe og er med på å opprettholde virksomheten samtidig som du klager er inne😀👌 Hva er det barna får oppleve som er mer enn andre barn? Og alle vet at man ikke ser alt av livene deres, har du ikke skjønt det enda? 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 24. juli 2022 #66062 Del Skrevet 24. juli 2022 Surikatt skrev (1 minutt siden): Jeg kan helt fint se hennes some innlegg helt uten å følge henne eller klikke meg inn på hennes Instagram kontoer. Visste du ikke at det er mulig? Hadde du likt å bli snikfilmet og fått bilder av deg selv spredt på nettet uten at du ga ditt samtykke? Det er ulovlig, og man kan politianmelde det. Barn er ikke samtykkekompetente. Det er det jeg er opptatt av. Man trenger ikke like noe for å engasjere seg i noe man mener er urett. For meg og mange andre er daglig filming av barm som har rett til privatliv mye. For deg og Caroline Berg Eriksen er det selvsagt lite fordi grensene flyttes etter å ha spredt tusenvis av bilder på nettet av barna i en periode som begynner å nærme seg 10 år. Barn klarer seg helt fint uten sydenturer hvis betingelsen for turen er at de må opptre i nors sosiale medier. Du legger uansett inn spor som gjør at det blir registrert😊snikfilming er kun spekulasjoner. Politianmelde at foreldre filmer barna sine? Du har lite kunnskaper rundt dette forstår jeg. Greit at du ikke liker det, men når du begynner å snakke om politi så er du helt på viddene.. om Barn skal til syden eller ikke er helt opp til foreldrene å avgjøre da. Og også om de skal være med i sosiale medier. Foreldrene bestemmer og kan heller ikke se at de stopper med det. Så du får forsette å være med opprettholde virksomheten og se på bilder og filmer som du mener begår urett mot barna. Fint med dobbeltmoral da😀 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NathalieP Skrevet 24. juli 2022 #66063 Del Skrevet 24. juli 2022 (endret) Sursøtsaus skrev (2 timer siden): Jeg biter meg merke i at så og si hver økt CBE legger ut for tiden har tekst som "i dag ville ikke kroppen", "i dag kjentes alt tungt" eller bemerker smerter i kroppen o.l. Jeg begynner å lure på om dette er et bevisst trekk for å kunne unnskylde løpefart og teknikk på. Hun har lenge fått kritikk for måten hun løper på, og dårlig holdning og teknikk. Hun har også fått kritikk for at hun som har løpt i ti+ år fortsatt ligger på det samme nivået og ikke har gjort noen store prestasjoner innenfor løpekompetansen sin. Jeg heier som regel på at folk som trener også deler de vanskelige dagene hvor trening er utfordrende og motivasjonen er nedi dass. Vanligvis hvis man trener regelmessig vil man stagnere og motivasjonen vil være varierende, men når det blir en vane så er det vanlig å stoppe opp litt og undersøke hva som er problemet, for hver økt skal ikke kjennes hard med mindre du konstant legger på tyngre vekt, lengre distanse eller høyre intensitet og det er også begrenset hvor ofte du kan gjøre det. Jeg trener svømming regelmessig, og enkelte økter er hardere enn andre. Noen ganger er det fordi økta i seg selv er hard eller at jeg pusher meg selv mer, men jeg vet også når i økta jeg burde være sliten, og hvor mange runder jeg burde gjennomføre før jeg blir andpusten. Garantert hver gang jeg opplever å være sliten før jeg egentlig pleier så er det fordi jeg slurver med teknikk, som fører til at jeg bruker mer krefter på å komme meg fremover enn jeg burde. Da tar jeg en ekstra pause, og sakner farten litt og vikelig fokuserer på teknikken min i stedet. For CBE virker det viktigere å gjennomføre enn å gjøre det spesielt bra. Hvis hun ikke viser til spesielt imponerende resultater så kan hun bortforklare det med å si at hun var ekstra sliten den dagen, eller hadde lav motivasjon eller vondt i kneet, for da blir det i hennes hode, slik jeg tolker det fra innholdet hennes, mer imponerende at hun i det hele tatt greide å gjennomføre. Men vil man ansette en PT så vil man ikke ansette en som alltid synes trening er et ork, og aldri greier å prestere bedre selv etter ti år med samme aktivitet. CBE fikk en mye bedre tid på det siste halvmaratonet sitt enn på det første for 3-4 år siden. Så det er ingen tvil om at CBE er i bedre løpeform. Men den evinnelige klagingen på at treningsøktene er tunge, tilsier jo at hun egentlig ikke er motivert for dette. Det er åpenbart at det står en med pisk og rigide tanker om hvordan en kvinnekropp skal se ut i bakgrunnen. Hun skrev for et par år siden at det var LKE som påla henne kveldstrening i tillegg til morgentrening. Og ikke glem at CBE har måttet avbryte to ferieturer (fjelltur og sykkeltur) fordi det ble for tøft for henne og hun ble syk underveis. Det er tydeligvis ikke lett å tilfredsstille PT'en hennes LKE, på tross av at kroppen hennes ser ut til å være hovedfokuset til dem begge to. CBE har hvert fall ikke orket stort annet enn selfies og trening de siste årene, mens alle de andre kategoriene hun hadde før (som mat, DIY og interiør) har blitt borte. Hun lener seg tyngre og tyngre på barna for å kunne opprettholde en viss innholdsproduksjon. Levina skrev (1 time siden): Det aller meste av sommeridyllen får du ikke se. Rart ar folk ikke skjønner det. Uvitenhet det da. Barna har nok ikke noe imot å bli filmet, vet jo at dette er morens jobb. Heldige barn som får vært med på så mye og foreldrene har den fleksibiliteten de har med jobben og god økonomi. Kommer hele familien til gode. Jeg og mange andre liker å se familieidyllen. Enten liker man det eller så kan man velge å ikke følge henne. Eller det tredje alternativer: klage her inne og fortsette med dobbeltmoralen og være inkonsekvent. Artig forresten at du klikker det inn på hennes SoMe og er med på å opprettholde virksomheten samtidig som du klager er inne😀👌 Du tror at en 5-åring og en 8-åring er i full stand til å forstå hva det innebærer å bli eksponert for hundretusenvis av vilt fremmede mennesker på internett hver eneste dag? 😂 DET er uvitenhet det 😅 Fleksibilitet og god økonomi kommer barna til gode? Barna har hatt fulle bhg- og skoledager siden de var ett år gamle, og feriene deres tilbringes i foreldrenes og svigerforeldrenes hytter og ferieleiligheter. De har én bil og bor i et helt vanlig hus (som forresten er over 100 år gammelt). Hun kler opp både ungene og seg selv i billig fast fashion og skriver til og med av iskvitteringer på skatten. Hun fremstår skikkelig velbemidlet ja 🙈 Endret 24. juli 2022 av NathalieP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 24. juli 2022 Populært innlegg #66064 Del Skrevet 24. juli 2022 Levina skrev (59 minutter siden): Det aller meste av sommeridyllen får du ikke se. Rart ar folk ikke skjønner det. Uvitenhet det da. Barna har nok ikke noe imot å bli filmet, vet jo at dette er morens jobb. Heldige barn som får vært med på så mye og foreldrene har den fleksibiliteten de har med jobben og god økonomi. Kommer hele familien til gode. Jeg og mange andre liker å se familieidyllen. Enten liker man det eller så kan man velge å ikke følge henne. Eller det tredje alternativer: klage her inne og fortsette med dobbeltmoralen og være inkonsekvent. Artig forresten at du klikker det inn på hennes SoMe og er med på å opprettholde virksomheten samtidig som du klager er inne😀👌 Beklager, altså, men mennesker som i fullt alvor forsvarer eksponering av uvitende, ikke-samtykkekompetente barn i 2022, kan umulig tas alvorlig. 39 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 24. juli 2022 #66065 Del Skrevet 24. juli 2022 Levina skrev (1 time siden): Det aller meste av sommeridyllen får du ikke se. Rart ar folk ikke skjønner det. Uvitenhet det da. Barna har nok ikke noe imot å bli filmet, vet jo at dette er morens jobb. Heldige barn som får vært med på så mye og foreldrene har den fleksibiliteten de har med jobben og god økonomi. Kommer hele familien til gode. Jeg og mange andre liker å se familieidyllen. Enten liker man det eller så kan man velge å ikke følge henne. Eller det tredje alternativer: klage her inne og fortsette med dobbeltmoralen og være inkonsekvent. Artig forresten at du klikker det inn på hennes SoMe og er med på å opprettholde virksomheten samtidig som du klager er inne😀👌 Man ser mer enn nok. Det sier mye om deg at du liker å se denne familieidyllen, uten å være kritisk til noe de foretar seg. Må være uvitenhet, det da. 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 24. juli 2022 #66066 Del Skrevet 24. juli 2022 Levina skrev (1 time siden): Det aller meste av sommeridyllen får du ikke se. Rart ar folk ikke skjønner det. Uvitenhet det da. Barna har nok ikke noe imot å bli filmet, vet jo at dette er morens jobb. Heldige barn som får vært med på så mye og foreldrene har den fleksibiliteten de har med jobben og god økonomi. Kommer hele familien til gode. Jeg og mange andre liker å se familieidyllen. Enten liker man det eller så kan man velge å ikke følge henne. Eller det tredje alternativer: klage her inne og fortsette med dobbeltmoralen og være inkonsekvent. Artig forresten at du klikker det inn på hennes SoMe og er med på å opprettholde virksomheten samtidig som du klager er inne😀👌 Heldige barn? Mener du barn er heldige som stadig blir tatt bilder av og lagt ut på nett uten å vite at det blir gjort? Hva får de vært med på som ikke andre får være med på? 39 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 24. juli 2022 #66067 Del Skrevet 24. juli 2022 (endret) Levina skrev (58 minutter siden): Du legger uansett inn spor som gjør at det blir registrert😊snikfilming er kun spekulasjoner. Politianmelde at foreldre filmer barna sine? Du har lite kunnskaper rundt dette forstår jeg. Greit at du ikke liker det, men når du begynner å snakke om politi så er du helt på viddene.. om Barn skal til syden eller ikke er helt opp til foreldrene å avgjøre da. Og også om de skal være med i sosiale medier. Foreldrene bestemmer og kan heller ikke se at de stopper med det. Så du får forsette å være med opprettholde virksomheten og se på bilder og filmer som du mener begår urett mot barna. Fint med dobbeltmoral da😀 Jeg sa ikke at man kan politianmelde foreldre som filmer barna sine. Jeg sa at man kan politianmelde at andre legger ut bilder av feks deg på nettet hvis du ikke har gitt samtykke for å illustrere hvor alvorlig det er. Jeg har ingen interesse av å politianmelde Caroline Berg Eriksen. Slapp av😆Og hvorfor følger du med her når du ikke liker det som blir skrevet. Fint med dobbeltmoral , da. Endret 24. juli 2022 av Surikatt 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidamarie Skrevet 24. juli 2022 #66068 Del Skrevet 24. juli 2022 Det at de ignorerer at det har vært oppe i media at barnebilder som er plukket fra private kontoer er blitt misbrukt og solgt videre, er for meg helt uforståelig at de velger å utsette barna sine for det. 26 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 24. juli 2022 #66069 Del Skrevet 24. juli 2022 (endret) Levina skrev (2 timer siden): Du legger uansett inn spor som gjør at det blir registrert😊snikfilming er kun spekulasjoner. Politianmelde at foreldre filmer barna sine? Du har lite kunnskaper rundt dette forstår jeg. Greit at du ikke liker det, men når du begynner å snakke om politi så er du helt på viddene.. om Barn skal til syden eller ikke er helt opp til foreldrene å avgjøre da. Og også om de skal være med i sosiale medier. Foreldrene bestemmer og kan heller ikke se at de stopper med det. Så du får forsette å være med opprettholde virksomheten og se på bilder og filmer som du mener begår urett mot barna. Fint med dobbeltmoral da😀 Dobbeltmoral er også å forlede folk. Til å tagge seg inn på Holmenkollen når man egentlig bor på Røa. Eller å påstå manglende kunnskap om politiets prosesser når man burde vite bedre selv. Du vet, dobbeltmoral er sånne verdier som gjør at man må late som at man er bedre enn man er, leiligheten er plassert et annet og mer forlokkende sted med et par ekstra kvadratmeter enn sannheten, vrøvle om egen og andres økonomi, rose andres elendige valg opp i skyene når man yrkesmessig sett burde vite bedre, klage over brukeres deltakelse i en tråd om forretningsdrift når man deltar der selv. For eksempel. Dobbeltmoral er også å følge med på andres sommeridyll med ikke-samtykkekompetente mindreårige i fokus og kalle det kos. Rent ut sagt er det bare spekulativt og ekkelt dersom man ikke har en familiær relasjon. Uansett har eksponering og snikfotografering av mindreårige ingenting på internett å gjøre, side om side med den seksuelt objetiviserte kroppen til mor. Noe annet er kunnskapsløst. Endret 24. juli 2022 av Revenge o'Cavatina Tilføyelse 29 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 24. juli 2022 #66070 Del Skrevet 24. juli 2022 Ser ut som tilhengerne til virket innehar samme digitale kompetanse som ansatte. Nettvett, hva som er delbart av mindreårige som ikke er istand til å forstå omfanget av eksponeringen på Internett må jo ligge på samme nivå. Med tanke kampanjer fra Unicef, politi samt informasjon fra Datatilsynet og Kripos, er det rart at tilhengerne ikke har fått dette med seg og tar avstand til virket. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 24. juli 2022 #66071 Del Skrevet 24. juli 2022 @LevinaJeg har aldri sett at du kildehenviser til fagstoff for å bygge opp om argumentene dine. 22 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 24. juli 2022 #66072 Del Skrevet 24. juli 2022 Vidamarie skrev (22 minutter siden): Det at de ignorerer at det har vært oppe i media at barnebilder som er plukket fra private kontoer er blitt misbrukt og solgt videre, er for meg helt uforståelig at de velger å utsette barna sine for det. Hva med tilhengerne da som synes at det er sååå søtt?? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 24. juli 2022 #66073 Del Skrevet 24. juli 2022 (endret) Levina skrev (1 time siden): Du legger uansett inn spor som gjør at det blir registrert😊snikfilming er kun spekulasjoner. Politianmelde at foreldre filmer barna sine? Du har lite kunnskaper rundt dette forstår jeg. Greit at du ikke liker det, men når du begynner å snakke om politi så er du helt på viddene.. om Barn skal til syden eller ikke er helt opp til foreldrene å avgjøre da. Og også om de skal være med i sosiale medier. Foreldrene bestemmer og kan heller ikke se at de stopper med det. Så du får forsette å være med opprettholde virksomheten og se på bilder og filmer som du mener begår urett mot barna. Fint med dobbeltmoral da😀 Når det kommer til barnets beste, og foreldrene ikke ser eller handler utifra barnets beste - så har heller ikke foreldrene loven på sin side, når de handler deretter. Dette har blitt nevnt relativt mange ganger i tråden. Du får heller lese deg opp på temaet, slik at du får økt kunnskapsnivået rundt dette feltet. Overeksponering av barn som ikke er samtykkekompetente, er ulovlig. Hvis du er interessert så kan du jo lese dette. https://bora.uib.no/bora-xmlui/handle/11250/2738082 Endret 24. juli 2022 av kraftwerk 21 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NathalieP Skrevet 24. juli 2022 #66074 Del Skrevet 24. juli 2022 AnnePåLande skrev (Akkurat nå): @LevinaJeg har aldri sett at du kildehenviser til fagstoff for å bygge opp om argumentene dine. Ja det er merkelig hvordan alle argumentene for å utlevere barn på internett kun baserer seg på følerier og synsing. Mens de som argumenter imot utlevering henviser til fagfolk, store institusjoner og lovverk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vidamarie Skrevet 24. juli 2022 #66075 Del Skrevet 24. juli 2022 AnnePåLande skrev (Akkurat nå): Hva med tilhengerne da som synes at det er sååå søtt?? Åh, glemte selvfølgelig de. De tilhengerne overgår alt annet 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 24. juli 2022 #66076 Del Skrevet 24. juli 2022 NathalieP skrev (Akkurat nå): Ja det er merkelig hvordan alle argumentene for å utlevere barn på internett kun baserer seg på følerier og synsing. Mens de som argumenter imot utlevering henviser til fagfolk, store institusjoner og lovverk. Ja, det blir ikke mye debatt dessverre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 24. juli 2022 #66077 Del Skrevet 24. juli 2022 Vidamarie skrev (Akkurat nå): Åh, glemte selvfølgelig de. De tilhengerne overgår alt annet Ja, de opptrer som hyener og angriper i flokk når virket blir kritisert. Husker Kremmerhuset og nå den siste Beckmann-gate. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 24. juli 2022 #66078 Del Skrevet 24. juli 2022 kraftwerk skrev (4 minutter siden): Når det kommer til barnets beste, og foreldrene ikke ser eller handler utifra barnets beste - så har heller ikke foreldrene loven på sin side, når de handler deretter. Dette har blitt nevnt relativt mange ganger i tråden. Du får heller lese deg opp på temaet, slik at du får økt kunnskapsnivået rundt dette feltet. Overeksponering av barn som ikke er samtykkekompetente, er ulovlig. Hvis du er interessert så kan du jo lese dette. https://bora.uib.no/bora-xmlui/handle/11250/2738082 Den har jeg ikke fått med meg. Flott at du deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 24. juli 2022 #66079 Del Skrevet 24. juli 2022 Orly skrev (1 time siden): Heldige barn? Mener du barn er heldige som stadig blir tatt bilder av og lagt ut på nett uten å vite at det blir gjort? Hva får de vært med på som ikke andre får være med på? Ouuugh, nei - dont feed the troll. Tydelig at dette er en person som ikke har noe kunnskap om hva som blir skrevet. Hun skriver sin personlige mening, uten noen form for intelligens og kilder.😂🙈. Ikke la oss irritere, ikke svar hun. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 24. juli 2022 #66080 Del Skrevet 24. juli 2022 Skikkelig creepy å faktisk kose seg med uvitende barns «familieidyll». 🥹 32 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå