Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Satellites skrev (1 time siden):

Men hvordan de deler rom mellom ungene er vel ikke noe poeng i å diskutere. Det er ikke sikkert det som funker for din familie funker for alle. (Nok en avsporing: Her sover og leker alle ungene på 2, 6 og 8 på samme rom og ingen av de vil bytte, selv om vi har ledige rom. 🤷)

Har ikke påstått at det som funket i min familie funker for alle, men som deg så kom jeg med ett eksempel (tror jeg nesten kan love deg at det blir ikke mange år før 8-åringen din vil ønske seg mere privatliv og ikke dele rom med småsøsken..) 

Når CBE publiserer det hun publiserer på deres offentlige kanaler så er det ikke unaturlig at innholdet i bedriften blir diskutert. Dette kunne de ha unngått ved å holde rommene til barna helt borte fra CBE sine kanaler i stedet for å bruke det som fyllstoff til kanalene sine. Hadde de ikke publisert så hadde det heller ikke blitt omtalt da det ikke ville vært noe å omtale da ingen hadde visst noe om det. Så enkelt er det faktisk 

Barnesoverommet feks er et showrom. Alt der er sponset, alt matcher og alt er rosarosa og helt strøkent, og CBE har flere ganger vist videoer og bilder. Hun gjør jobben sin ved å vise det frem, noe hun får betalt for å gjøre, for at vi, kundene skal bite på å kjøpe det samme til våre barn. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En 8-9-åring er vel forbi prinsesse- alderen?  (Dersom de får velge selv, vel å merke.)

Det var helst en barnehage-greie da mine barn var yngre.  🤷‍♀️

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Inocybe skrev (20 minutter siden):

Skikkelig ille at foreldre setter barna sine i en situasjon hvor folk (som ikke kjenner barna personlig!) kan diskutere rydderutiner, antall leker, romfordeling og oppdragelse. Her ser vi hva det dårlige valget foreldrene har tatt om barneeksponering fører til. Dette foreldreparet burde virkelig skjerpe seg og holde seg til eksponering av seg selv. 

👏🏻👏🏻👏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://podcasts.apple.com/no/podcast/52-deling-av-bilder-på-sosiale-medier/id1296725154?i=1000527460305&l=nb

Podcast med Anine Kierulf, her snakker hun bla om massiviteten; omverdenens bevissthet av hvem barnet er øker selvsagt ved mange bilder, de fratas retten til en egen identitet, foreldrene har allerede vist frem «kladden». 

• Liker 33
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (1 minutt siden):

https://podcasts.apple.com/no/podcast/52-deling-av-bilder-på-sosiale-medier/id1296725154?i=1000527460305&l=nb

Podcast med Anine Kierulf, her snakker hun bla om massiviteten; omverdenens bevissthet av hvem barnet er øker selvsagt ved mange bilder, de fratas retten til en egen identitet, foreldrene har allerede vist frem «kladden». 

Alle foreldre former barna sine etter egne verdier. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LessMiserable skrev (3 minutter siden):

Alle foreldre former barna sine etter egne verdier. 

Når man går på tvers av det som i samfunnet oppfattes som riktig, bør det stilles spørsmål ved det. Er det til barnets beste? Ville du likt at dette skjedde med deg selv? 

• Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (7 minutter siden):

Når man går på tvers av det som i samfunnet oppfattes som riktig

Det eksister ikke noe galt eller riktig. Alle har jo forskjellig oppfatning og det eksisterer ikke noe fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (1 time siden):

Skikkelig ille at foreldre setter barna sine i en situasjon hvor folk (som ikke kjenner barna personlig!) kan diskutere rydderutiner, antall leker, romfordeling og oppdragelse. Her ser vi hva det dårlige valget foreldrene har tatt om barneeksponering fører til. Dette foreldreparet burde virkelig skjerpe seg og holde seg til eksponering av seg selv. 

Helt enig, det er utrolig lite greit. Selv om cbe.no er ansvarlige her så håper jeg det blir slettet og at folk her slutter å skrive om det. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LessMiserable skrev (12 minutter siden):

Det eksister ikke noe galt eller riktig. Alle har jo forskjellig oppfatning og det eksisterer ikke noe fasit.

Så barn har ikke rett på sin egen digitale identitet? 

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LessMiserable skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig eksisterer det galt og riktig. Som på veldig mange andre områder. Men noen anser det som faktisk ikke er ok, som helt greit, på mange områder.

Blir ikke ok fordi om en selv syns det er greit. 

Det sier mer om moral og verdi til dem som deler blant annet.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har altså den første reklamen etter påbud av merking av retusjert reklame blitt lagt ut, og jeg er sterkt i tvil om at fruens bilder ikke er redigert slik at de ikke er pliktig å merkes. Selv bare lys og farger, som LKE påstår er det eneste som blir redigert, gir merkeplikt dersom det påvirker uttrykket til bildet. Mange fotografer har reagert på hvor strengt regelverket er, noe NRK skrev om for noen dager siden: https://www.nrk.no/trondelag/fotografer-frykter-ny-retusjeringslov-odelegger-levebrodet-deres-1.16032692

Er noen sjokkerte? I think not. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe mindre bruk, tror jeg. Ansiktet er ganske langt unna det som er vist siste måneder, man ser tom et mørkere felt ved neserota, det ville nok vanligvis vært fjernet. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest tullerikke
Kollontaj skrev (7 minutter siden):

Det er noe mindre bruk, tror jeg. Ansiktet er ganske langt unna det som er vist siste måneder, man ser tom et mørkere felt ved neserota, det ville nok vanligvis vært fjernet. 

De unngår nærbilde da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamfør siste treningsvideo for Netfit på stories: Jeg er ikke noen ekspert, men vet at rumpa ikke skal løftes når man tar armhevinger. Kaller ikke ektemannen seg treningscoach? Burde han ikke rette på det?

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei og neeei, frua må visst luke i hagen..... Det er visst heeeelt "bah" i følge instastory. Hun som er så sprek burde vel se på hagearbeid som god trening, men det tar seg kanskje ikke så godt ut på insta med jord under de kunstige neglene? Sånn går det når man kjøper en eiendom der man forplikter seg til å holde orden i hager, plen og uteområde :) 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...