skruf Skrevet 17. juli 2022 #65881 Del Skrevet 17. juli 2022 Satellites skrev (1 time siden): Men hvordan de deler rom mellom ungene er vel ikke noe poeng i å diskutere. Det er ikke sikkert det som funker for din familie funker for alle. (Nok en avsporing: Her sover og leker alle ungene på 2, 6 og 8 på samme rom og ingen av de vil bytte, selv om vi har ledige rom. 🤷) Har ikke påstått at det som funket i min familie funker for alle, men som deg så kom jeg med ett eksempel (tror jeg nesten kan love deg at det blir ikke mange år før 8-åringen din vil ønske seg mere privatliv og ikke dele rom med småsøsken..) Når CBE publiserer det hun publiserer på deres offentlige kanaler så er det ikke unaturlig at innholdet i bedriften blir diskutert. Dette kunne de ha unngått ved å holde rommene til barna helt borte fra CBE sine kanaler i stedet for å bruke det som fyllstoff til kanalene sine. Hadde de ikke publisert så hadde det heller ikke blitt omtalt da det ikke ville vært noe å omtale da ingen hadde visst noe om det. Så enkelt er det faktisk Barnesoverommet feks er et showrom. Alt der er sponset, alt matcher og alt er rosarosa og helt strøkent, og CBE har flere ganger vist videoer og bilder. Hun gjør jobben sin ved å vise det frem, noe hun får betalt for å gjøre, for at vi, kundene skal bite på å kjøpe det samme til våre barn. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bingo Bongo Skrevet 17. juli 2022 #65882 Del Skrevet 17. juli 2022 En 8-9-åring er vel forbi prinsesse- alderen? (Dersom de får velge selv, vel å merke.) Det var helst en barnehage-greie da mine barn var yngre. 🤷♀️ 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 17. juli 2022 #65883 Del Skrevet 17. juli 2022 Inocybe skrev (20 minutter siden): Skikkelig ille at foreldre setter barna sine i en situasjon hvor folk (som ikke kjenner barna personlig!) kan diskutere rydderutiner, antall leker, romfordeling og oppdragelse. Her ser vi hva det dårlige valget foreldrene har tatt om barneeksponering fører til. Dette foreldreparet burde virkelig skjerpe seg og holde seg til eksponering av seg selv. 👏🏻👏🏻👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 17. juli 2022 #65884 Del Skrevet 17. juli 2022 https://podcasts.apple.com/no/podcast/52-deling-av-bilder-på-sosiale-medier/id1296725154?i=1000527460305&l=nb Podcast med Anine Kierulf, her snakker hun bla om massiviteten; omverdenens bevissthet av hvem barnet er øker selvsagt ved mange bilder, de fratas retten til en egen identitet, foreldrene har allerede vist frem «kladden». 33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LessMiserable Skrevet 17. juli 2022 #65885 Del Skrevet 17. juli 2022 Kollontaj skrev (1 minutt siden): https://podcasts.apple.com/no/podcast/52-deling-av-bilder-på-sosiale-medier/id1296725154?i=1000527460305&l=nb Podcast med Anine Kierulf, her snakker hun bla om massiviteten; omverdenens bevissthet av hvem barnet er øker selvsagt ved mange bilder, de fratas retten til en egen identitet, foreldrene har allerede vist frem «kladden». Alle foreldre former barna sine etter egne verdier. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 17. juli 2022 #65886 Del Skrevet 17. juli 2022 LessMiserable skrev (3 minutter siden): Alle foreldre former barna sine etter egne verdier. Når man går på tvers av det som i samfunnet oppfattes som riktig, bør det stilles spørsmål ved det. Er det til barnets beste? Ville du likt at dette skjedde med deg selv? 30 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LessMiserable Skrevet 17. juli 2022 #65887 Del Skrevet 17. juli 2022 Kollontaj skrev (7 minutter siden): Når man går på tvers av det som i samfunnet oppfattes som riktig Det eksister ikke noe galt eller riktig. Alle har jo forskjellig oppfatning og det eksisterer ikke noe fasit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 17. juli 2022 #65888 Del Skrevet 17. juli 2022 Inocybe skrev (1 time siden): Skikkelig ille at foreldre setter barna sine i en situasjon hvor folk (som ikke kjenner barna personlig!) kan diskutere rydderutiner, antall leker, romfordeling og oppdragelse. Her ser vi hva det dårlige valget foreldrene har tatt om barneeksponering fører til. Dette foreldreparet burde virkelig skjerpe seg og holde seg til eksponering av seg selv. Helt enig, det er utrolig lite greit. Selv om cbe.no er ansvarlige her så håper jeg det blir slettet og at folk her slutter å skrive om det. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 17. juli 2022 Populært innlegg #65889 Del Skrevet 17. juli 2022 LessMiserable skrev (1 minutt siden): Det eksister ikke noe galt eller riktig. Alle har jo forskjellig oppfatning og det eksisterer ikke noe fasit. Du skriver selv i tråden om KG at barns beste alltid skal settes først, du får nesten bestemme deg for hva du mener. Barns beste er ikke å bli eksponert for hundretusener, uten å vite om det, i årevis. Det skjønner alle, inkludert ytringsfrihets-ekspert Kierulf. 43 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 17. juli 2022 #65890 Del Skrevet 17. juli 2022 LessMiserable skrev (12 minutter siden): Det eksister ikke noe galt eller riktig. Alle har jo forskjellig oppfatning og det eksisterer ikke noe fasit. Så barn har ikke rett på sin egen digitale identitet? 25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 17. juli 2022 Populært innlegg #65891 Del Skrevet 17. juli 2022 At de viste barnerommet "bomba" var garantert for å forsøke å balansere dette "picture perfect" de har rotet seg helt vekk i. Når de har vist barnerommet tidligere har det vært strigla, stylet og dandert - ser ikke ut som det bor barn der. Men hvorfor trenger vi egentlig å se rommet deres i hele tatt? Hvorfor legger de ut bilder så det kan diskuteres overhodet? Igjen minnet det meg om ABD. Husker da hun spilte at hun var dødssliten mor med unger som rotet. La barn slippe å bli utsatt for dette ekshibisjonistiske behovet influencerforeldrene har. 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 17. juli 2022 Populært innlegg #65892 Del Skrevet 17. juli 2022 Når vi har hatt besøk, så har jentene våre alltid vært opptatt av at døren inn til rommene deres skulle være lukket (man må forbi jenterommene for å komme til badet) nettopp av den grunn at de ville ikke at andre skulle få se rommene deres uten at de ønsket det selv. Nettopp pga det var deres rom og deres privateliv. Jeg hadde heller ikke likt at alle og enhver skulle ha gått inn på soverommet mitt. Venner, naboer, familie, kollegaer, mannen sine venner…..ikke at jeg har noe å skjule, det er bare privat Innredning, pynt, bøker, bilder på veggene, ting som ligger på skrivepulten, senga…..det viser hvem de er og hvilke interesser de har. Deres trygge plass der de selv har full råderett og hvor de trekker seg tilbake når de vil slappe av og være alene. Yngste jenta vår hadde bamser og dukker ganske lenge, noe hun syntes var flaut. Og noe som var hemmeligheten hennes. Før planlagte vennebesøk så ryddet hun ut dukkene og bamsene inn på et annet rom for å ikke bli mobbet for å være barnslig. Fikk hun uplanlagt besøk så lukket hun døra på rommet sitt og de stakk ut eller gamet på tvstua. For å beskytte seg selv Eksponerte blogger-barn og deres barnerom/lekerom er ikke privat. Pga mor sin jobb så kan alle på skolen få vite at Ida på 11 år fortsatt liker å leke med dukker. At hun fortsatt har seng med prinssse-krone og tyll-himmel. At hun fortsatt har bilder av skyer og enhjørninger på veggene. Veien til mobbing er kort; barn er nådeløse mot hverandre. Jeg fatter ikke at Influencere ikke ser dette selv? At de ikke evner å tenke tilbake til den tiden da de selv var i brytningsfasen barn/ungdom. Eller sommeren før første klasse da man gikk å grugledet seg til å begynner på skolen og å gå fra å være eldst i barnehagen til plutselig å bli minst igjen. Til å håpe å få venner og å finne sin plass i klassen. Alle de andre starter med blanke ark, minus eksponerte blogger-barn der lærerne kanskje er forutinntatte og medelevene har fått fortalt hjemmefra hvem de skal gå i klasse med Anna Rasmussen (mammatilmichelle) husker jeg skrev et innlegg vedrørende datterens skolestart. Datteren var allerede en liten kjendis, alle visste hvem hun var og kom bort til henne. Hun skrev også at datteren var redd for fremmede som følte at de kjente henne, altså voksne mennesker. De vurderte bl.a privatskole. De var også i møte med skolen i forkant av skoleoppstart der de bl.a tok opp sikkerhetshensyn. Alt dette pga moren bygde opp sin egen millionbedrift rundt datteren. Er det verdt det? Å indirekte leve på sine mindreårige barn i stedet for å ta utdanning og få seg en jobb? 68 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tullerikke Skrevet 17. juli 2022 #65893 Del Skrevet 17. juli 2022 Hun er så ræva på push up at det er helt flaut. Viktigste er at rompa ser stor ut🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 17. juli 2022 #65894 Del Skrevet 17. juli 2022 LessMiserable skrev (2 timer siden): Det eksister ikke noe galt eller riktig. Alle har jo forskjellig oppfatning og det eksisterer ikke noe fasit. Selvfølgelig eksisterer det galt og riktig. Som på veldig mange andre områder. Men noen anser det som faktisk ikke er ok, som helt greit, på mange områder. Blir ikke ok fordi om en selv syns det er greit. Det sier mer om moral og verdi til dem som deler blant annet. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 17. juli 2022 #65895 Del Skrevet 17. juli 2022 Da har altså den første reklamen etter påbud av merking av retusjert reklame blitt lagt ut, og jeg er sterkt i tvil om at fruens bilder ikke er redigert slik at de ikke er pliktig å merkes. Selv bare lys og farger, som LKE påstår er det eneste som blir redigert, gir merkeplikt dersom det påvirker uttrykket til bildet. Mange fotografer har reagert på hvor strengt regelverket er, noe NRK skrev om for noen dager siden: https://www.nrk.no/trondelag/fotografer-frykter-ny-retusjeringslov-odelegger-levebrodet-deres-1.16032692 Er noen sjokkerte? I think not. 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 17. juli 2022 #65896 Del Skrevet 17. juli 2022 Det er noe mindre bruk, tror jeg. Ansiktet er ganske langt unna det som er vist siste måneder, man ser tom et mørkere felt ved neserota, det ville nok vanligvis vært fjernet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tullerikke Skrevet 17. juli 2022 #65897 Del Skrevet 17. juli 2022 Kollontaj skrev (7 minutter siden): Det er noe mindre bruk, tror jeg. Ansiktet er ganske langt unna det som er vist siste måneder, man ser tom et mørkere felt ved neserota, det ville nok vanligvis vært fjernet. De unngår nærbilde da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 17. juli 2022 #65898 Del Skrevet 17. juli 2022 Jamfør siste treningsvideo for Netfit på stories: Jeg er ikke noen ekspert, men vet at rumpa ikke skal løftes når man tar armhevinger. Kaller ikke ektemannen seg treningscoach? Burde han ikke rette på det? 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Inocybe Skrevet 17. juli 2022 Populært innlegg #65899 Del Skrevet 17. juli 2022 Isild skrev (4 timer siden): At de viste barnerommet "bomba" var garantert for å forsøke å balansere dette "picture perfect" de har rotet seg helt vekk i. Når de har vist barnerommet tidligere har det vært strigla, stylet og dandert - ser ikke ut som det bor barn der. Men hvorfor trenger vi egentlig å se rommet deres i hele tatt? Hvorfor legger de ut bilder så det kan diskuteres overhodet? Igjen minnet det meg om ABD. Husker da hun spilte at hun var dødssliten mor med unger som rotet. La barn slippe å bli utsatt for dette ekshibisjonistiske behovet influencerforeldrene har. Jeg tror du har rett i at dette er et svar på picture perfect-kritikken. Et forsøk på å bli mer gjenkjennelig og menneskelig for følgeren. Men i stedet for å legge ut usminket uredigert morgentryne av seg selv eller rumpe som ikke er posert til ugjenkjennelighet, så er det barna som igjen må trå til for å dekke bedriftens behov. Ikke henne. Egoismen hun utviser er til å ta å føle på. 43 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 17. juli 2022 #65900 Del Skrevet 17. juli 2022 Ånei og neeei, frua må visst luke i hagen..... Det er visst heeeelt "bah" i følge instastory. Hun som er så sprek burde vel se på hagearbeid som god trening, men det tar seg kanskje ikke så godt ut på insta med jord under de kunstige neglene? Sånn går det når man kjøper en eiendom der man forplikter seg til å holde orden i hager, plen og uteområde 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå