Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Albbas
4 hours ago, Sozzen said:

Til deres forsvar så velger de selv hva de vil gjøre på ferie. De har ingen plikt til å drive å "reklamere" for feriestedet til følgerene sine selvom hun har en stor instaprofil. Ikke alle som reiser rundt for å se mest mulig heller. 

Det er jo helt greit det, problemet er mer at innholdet er akkurat det samme som det er hjemme! Løping, kaffekopp, rar posering. Så det er jo åpenbart at DET er konseptet deres, og at de aktivt avstår fra å gi annet innhold enn akkurat det. Og jeg kan bare ikke forstå hvorfor? Hvorfor vil de ikke mer? Hvorfor har de følgere? Hvem gidder å følge med på dette banale rælet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (3 timer siden):

Ja, med den innstillingen er det jo ikke rart hun mister følgere og popularitet…🥴

Engasjement skaper hun iallefall. Her inne følges det jammen meg med på hver minste detalj hun legger ut fra den ferien som hevdes å være så kjedelig. Det er utrolig fascinerende at folk her inne følger med på hver detalj som legges ut av det de hevder er så kjedelig for deretter å løpe inn her og klage over kjedelig en influencers ferie er. Som en sladrekone bak gardinen. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (1 minutt siden):

Engasjement skaper hun iallefall. Her inne følges det jammen meg med på hver minste detalj hun legger ut fra den ferien som hevdes å være så kjedelig. Det er utrolig fascinerende at folk her inne følger med på hver detalj som legges ut av det de hevder er så kjedelig for deretter å løpe inn her og klage over kjedelig en influencers ferie er. Som en sladrekone bak gardinen. 

Men det er også veldig mye svært velfundert kritikk i denne tråden. Det må du ikke overse.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Curie
Lafamiglia skrev (18 minutter siden):

Men det er også veldig mye svært velfundert kritikk i denne tråden. Det må du ikke overse.

Er det egentlig det? Synes det er stort sett latterliggjøring og spekulasjoner. Og repetisjoner ift tidligere feil som har blitt gjort. Og det gnages på i det uendelige. Det gagner ingen og tilfører ikke en reell debatt noe som helst, bortsett fra å være ødeleggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (44 minutter siden):

Meg bekjent så sladrer man om det folk ikke vil at andre skal vite om dem. Hos CBE.no legges det ut info til tusenvis av lesere. Da kalles det ikke sladring, vet du. 
Innhold kan være kjedelig OG kritikkverdig. 

• Liker 40
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Albbas skrev (1 time siden):

Det er jo helt greit det, problemet er mer at innholdet er akkurat det samme som det er hjemme! Løping, kaffekopp, rar posering. Så det er jo åpenbart at DET er konseptet deres, og at de aktivt avstår fra å gi annet innhold enn akkurat det. Og jeg kan bare ikke forstå hvorfor? Hvorfor vil de ikke mer? Hvorfor har de følgere? Hvem gidder å følge med på dette banale rælet? 

Kjerringene på KG, tydeligvis 🤭

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Curie
Kollontaj skrev (7 minutter siden):

Meg bekjent så sladrer man om det folk ikke vil at andre skal vite om dem. Hos CBE.no legges det ut info til tusenvis av lesere. Da kalles det ikke sladring, vet du. 
Innhold kan være kjedelig OG kritikkverdig. 

Hva kalles det som foregår synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curie skrev (1 minutt siden):

Hva kalles det som foregår synes du?

Omtale (noe CBE.no ønsker, de er annonseselgere) og kritikk. Av og til noen sleivspark og unødvendige kommentarer, men det lukes oftest bort. 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Curie
Kollontaj skrev (7 minutter siden):

Omtale (noe CBE.no ønsker, de er annonseselgere) og kritikk. Av og til noen sleivspark og unødvendige kommentarer, men det lukes oftest bort. 

Saklig omtale og kritikk etter din mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (1 time siden):

Og du ser fremdeles ikke ironien i kommentarene dine?

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (16 timer siden):

De hadde hatt mange muligheter til å lage interessante innlegg nå, og sikkert fått noen flere følgere igjen. De kunne skrevet om lokal mat, ting å gjøre med barn, "skikk og bruk" osv. Men de ser stedet som "kulisser". Det er kun bilder av Caroline som ser liksom-drømmende ut i luften som gjelder. Det eneste de ønsker å formidle er at de er vakre og spreke. 

Her har de en mulighet til interresant eventuelt hyggelig innhold til følgerne. Nå følger ikke jeg noen i some men har forstått at det er lite variasjon i innleggene. De trenger noe annet, de trenger noe mer for å holde skuta flytende har jeg forstått. På en ferie er det mye annet som kan skrives om selv om de kanskje ikke gjør så mye. En influenser som har holdt på siden tidenes morgen burde kunne finne noe annet å ta bilder av enn seg selv og barna. Litt spennende mat, litt omgivelser eller hva som helst.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Curie skrev (42 minutter siden):

Saklig omtale og kritikk etter din mening?

Her har du HI, da kan du selv vurdere hva som faller innenfor, som er til saken/relevant. 

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Curie skrev (1 time siden):

Er det egentlig det? Synes det er stort sett latterliggjøring og spekulasjoner. Og repetisjoner ift tidligere feil som har blitt gjort. Og det gnages på i det uendelige. Det gagner ingen og tilfører ikke en reell debatt noe som helst, bortsett fra å være ødeleggende.

Så, hvorfor er du her da? 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (6 timer siden):

Her har de en mulighet til interresant eventuelt hyggelig innhold til følgerne. Nå følger ikke jeg noen i some men har forstått at det er lite variasjon i innleggene. De trenger noe annet, de trenger noe mer for å holde skuta flytende har jeg forstått. På en ferie er det mye annet som kan skrives om selv om de kanskje ikke gjør så mye. En influenser som har holdt på siden tidenes morgen burde kunne finne noe annet å ta bilder av enn seg selv og barna. Litt spennende mat, litt omgivelser eller hva som helst.

Nettopp. Det er merkelig at de ikke benytter sjansen og omgivelsene til å lage litt nytt og spennende innhold, og kanskje fenge noen igjen. Det går i bilder av barn og Caroline - og løping. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hut skrev (10 timer siden):

Engasjement skaper hun iallefall. Her inne følges det jammen meg med på hver minste detalj hun legger ut fra den ferien som hevdes å være så kjedelig. Det er utrolig fascinerende at folk her inne følger med på hver detalj som legges ut av det de hevder er så kjedelig for deretter å løpe inn her og klage over kjedelig en influencers ferie er. Som en sladrekone bak gardinen

Ikke der hvor det hadde gagnet henne…

Og likevel er du også her. Steinen i glasshuset har aldri vært større for deg. 

• Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (1 time siden):

Ikke der hvor det hadde gagnet henne…

Og likevel er du også her. Steinen i glasshuset har aldri vært større for deg. 

Joda. Denne tråden på KG gagner nok bedriften, selv om det stort sett er kritikk og negative forhold som påpekes her inne.  

Jeg tipper at denne tråden genererer en hel del klikk i alle kanalene til the Eriksens siden det stadig vekk refereres til innhold på kanalene deres. Klikk er klikk uavhengig av om motivasjonen bak er heltedyrkelse eller håning. Og flere klikk betyr økt trafikk/rekkevidde, som igjen betyr at the Eriksens stiller med bedre forhandlingskort og holder seg attraktive blant annonsører/sponsorer, som til syvende og sist monner ut i mer penger i kassen slik at de kan opprettholde livsstilen KG elsker å hate. Og det er nettopp denne bakenforliggende mekanismen som gjør at alle de kristiske trådene om influencere her på KG er et stort paradoks. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (Akkurat nå):

Joda. Denne tråden på KG gagner nok bedriften, selv om det stort sett er kritikk og negative forhold som påpekes her inne.  

Jeg tipper at denne tråden genererer en hel del klikk i alle kanalene til the Eriksens siden det stadig vekk refereres til innhold på kanalene deres. Klikk er klikk uavhengig av om motivasjonen bak er heltedyrkelse eller håning. Og flere klikk betyr økt trafikk/rekkevidde, som igjen betyr at the Eriksens stiller med bedre forhandlingskort og holder seg attraktive blant annonsører/sponsorer, som til syvende og sist monner ut i mer penger i kassen slik at de kan opprettholde livsstilen KG elsker å hate. Og det er nettopp denne bakenforliggende mekanismen som gjør at alle de kristiske trådene om influencere her på KG er et stort paradoks. 

Du har mye tiltro til KG ser jeg… Denne tråden gagner nok ikke virksomheten økonomisk. Omdømmet til denne bedriften er ikke akkurat positivt. 

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tripptrapp1 skrev (6 minutter siden):

Tja, fjorårets Stille-oktober demonstrerte ganske tydelig at denne tråden ikke genererer mye til trafikk, om noe, til Treasures AS sine annonsekanaler.

• Liker 31
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...