Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 timer siden, CecilieX skrev:

Av alle ting å kommentere på @Shopgirl2014. Og det lille stikket på slutten der, hever ikke kommentaren akkurat. 

Hvem som er Norges største forfatter vil debatteres så lenge det er pust i litterært interesserte mennesker. Adjektivet «største» kan meget vel brukes om den som selger flest bøker, slik Dagbladet gjør i sin artikkel, gammel eller ikke. Slik sett har @Titori sine ord i behold. 

Forøvrig vil nok mange norsklærere være Nesbø evig takknemlig for å skrive bøker som fremmer leselyst. En norsklærer som fremmer litteratursnobberi derimot, vil aldri kunne nå frem til de som ikke er glad i bøker i utgangspunktet. 

Og av alle innlegg i diskusjonen rundt dette tema, hvor flere er enig med CBE, velger du å kommentere mitt. Rart det der :)

Minner om at det er lov å synes at en bok er dårlig selv om forfatteren er en salgsvinner og boka har fått gode anmeldelser. Å lenke til salgslister og anmeldelser for å bevise at CBE tar feil blir bare for dumt. Skal salgstall og anmeldelser påvirke den enkeltes smak og vurdering av bok eller en film?

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oisann. Tok en kjapp kikk på funkygines insta etter atter å ha fått bloggeierens særs fokuserte bilder av struttende front og bakdel iført noe som ser ut som kroppsmaling forkledt som bikini smelt i ansiktet, og fikk øyeblikkelig lyst til å ta meg sammen på treningsfronten. Sammenligner man Funkygine med frontfiguren i cbe.no er det lett å se hvem av dem som trener seriøst, og hvem som later som. Resultatene av det er også svært synlig, hvis det er treningstjenester man skal kjøpe fra disse bloggerne. Det er et besynderlig behov for å fremstå som kvinnene som ble brukt til å vise frem nye biler på amerikanske messer i hine hårde gamledager, når det ikke er annet igjen av blogg og firma. Makan til skivebom på målgruppa, med mindre den de siste årene har dreid seg over til Vi Menn lesere.

8.mars-kronikk og alt det der. Mageplask.

• Liker 35
Skrevet
11 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Og av alle innlegg i diskusjonen rundt dette tema, hvor flere er enig med CBE, velger du å kommentere mitt. Rart det der :)

Minner om at det er lov å synes at en bok er dårlig selv om forfatteren er en salgsvinner og boka har fått gode anmeldelser. Å lenke til salgslister og anmeldelser for å bevise at CBE tar feil blir bare for dumt. Skal salgstall og anmeldelser påvirke den enkeltes smak og vurdering av bok eller en film?

At hun ikke liker boka er lov det, men å mene at boka er unødvendig er vel litt merkelig da hun selv driver en blogg som hvert fall er unødvendig. Bloggen handler jo kun om me, myself and I på repeat, hver dag...hele året...

• Liker 33
Skrevet
25 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Selvsagt er det lov å synes at en bok er dårlig. Unødvendig og dårlig betyr ikke det samme. Det ironiske her er at dronningen av svada mener at boken til en anerkjent forfatter er unødvendig.

• Liker 33
Skrevet
14 minutter siden, Klaraku78 said:

At hun ikke liker boka er lov det, men å mene at boka er unødvendig er vel litt merkelig da hun selv driver en blogg som hvert fall er unødvendig. Bloggen handler jo kun om me, myself and I på repeat, hver dag...hele året...

Kan egentlig ikke komme på noe som er stort mer unødvendig enn det den dama lirer av seg og publiserer hver eneste dag. Det finnes aldri noe hold eller substans i det hun publiserer, hverken på bloggen eller andre sosiale medier. Bare tomt vissvass hele tiden.

• Liker 34
Gjest CecilieX
Skrevet
25 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Det er ikke rart. Jeg svarte ditt innlegg spesifikt fordi jeg reagerte på at du gikk på yrket til brukeren du siterte. Det synes jeg var et unødvendig sleivspark, hvilket er temaet i innlegget mitt. 

Hva gjelder andre avsnitt i innlegget  ditt her, så finner jeg det underlig at du skriver dette i et innlegg der du siterer meg. Jeg har ikke skrevet noe om smaken til CBE. Jeg argumenterer for at folk får lese det de vil og at litteratursnobberi ikke fremmer leselyst. 

Stråmannsargumentasjon, var det det du kalte det? 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, CecilieX skrev:

Det er ikke rart. Jeg svarte ditt innlegg spesifikt fordi jeg reagerte på at du gikk på yrket til brukeren du siterte. Det synes jeg var et unødvendig sleivspark, hvilket er temaet i innlegget mitt. 

Hva gjelder andre avsnitt i innlegget  ditt her, så finner jeg det underlig at du skriver dette i et innlegg der du siterer meg. Jeg har ikke skrevet noe om smaken til CBE. Jeg argumenterer for at folk får lese det de vil og at litteratursnobberi ikke fremmer leselyst. 

Stråmannsargumentasjon, var det det du kalte det? 

Det var ikke rettet til deg, men mer enn generell betraktning :) 

Og brukeren viste til yrket sitt for å underbygge sin argumentasjon. Da mener jeg det er greit å ta det opp. 

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 4
Gjest CecilieX
Skrevet
Akkurat nå, Shopgirl2014 skrev:

Det var nok rettet til deg, men mer enn generell betraktning :) 

Det må du gjerne utdype. 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, CecilieX skrev:

Det må du gjerne utdype. 

Andre avsnitt i innlegget mitt, det som begynner med "minner om", var en generell betraktning om at det er lov å synes at en bok er dårlig selv om forfatteren er en salgsvinner og boka har fått gode anmeldelser. Det er urimelig å hevde at salgstall og anmeldelser bør påvirke den enkeltes smak og vurdering av bok eller en film :) 

Endret av Shopgirl2014
  • Liker 6
Skrevet

Hvorfor har hun ikke blogget siden 6 august? 

Det står sikkert i tråden et sted, men har skummet gjennom noen sider uten å se noe om det. 

• Liker 1
Gjest CecilieX
Skrevet
3 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Andre avsnitt i innlegget mitt, det som begynner med "minner om", var en generell betraktning om at det er lov å synes at en bok er dårlig selv om forfatteren er en salgsvinner og boka har fått gode anmeldelser. Det er urimelig å hevde at salgstall og anmeldelser skal påvirke den enkeltes smak og vurdering av bok eller en film :) 

Ser du tilføyde et ikke. Gav ikke mening at «det var rettet mot deg, men en generell betraktning»

Skrevet
3 minutter siden, Kartoffel skrev:

Det står sikkert i tråden et sted, men har skummet gjennom noen sider uten å se noe om det. 

«Ferie», selv om Flere annonsører er med i kofferten. Inkludert en spareapp. 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Kartoffel skrev:

Ingenting er tilfeldig, så dette er vel nok et stunt for å generere spekulasjon og klikk = $$$.

Hadde det vært ferie, og bare ferie, hadde hun annonsert det. Men hun advarer selvfølgelig ikke om at hun tar pause, da får hun jo ikke klikk fra de som ikke vet og som logger seg inn hver dag for å sjekke ståa.

Endret av loveli
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
6 minutter siden, loveli skrev:

Ingenting er tilfeldig, så dette er vel nok et stunt for å generere spekulasjon og klikk = $$$.

Hadde det vært ferie, og bare ferie, hadde hun annonsert det. Men hun advarer selvfølgelig ikke om at hun tar pause, da får hun jo ikke klikk fra de som ikke vet og som logger seg inn hver dag for å sjekke ståa.

Hun skrev det i et innlegg ; hun ville ta ferie og oppdatere litt som det passet.

Tilføyelse: Siden hun ikke er spesifikk på lengde og tidspunkt vil jo leserne sikkert fortsette å klikke seg inn, så selv om hun ikke kan beskyldes for et «stunt» så funker det jo etter hensikten du nevner. 

Endret av CecilieX
Skrevet
1 time siden, Heidegger skrev:

Tenker at leseglede er så viktig. Noen liker chick-lit, andre liker Tolstoj. Og at det må være lov å like, og å ikke like. Også for en blogger.

Ikke sant? Det er vel det de aller fleste av oss sier også - hvorfor ikke velge noe man kan kose seg med? :jepp: 

• Liker 7
Skrevet (endret)

.. 

Endret av Aricia
  • Liker 6
Gjest CecilieX
Skrevet
1 time siden, pøbelsara skrev:

Ikke sant? Det er vel det de aller fleste av oss sier også - hvorfor ikke velge noe man kan kose seg med? :jepp: 

Jeg ble litt nysgjerrig, når det nå fremstår som om man har diskutert og pirket i hva folk generelt og CBE spesielt leser og liker. 

Jeg leste derfor nå hele diskusjonen fra begynnelsen og hvis man skal være helt korrekt så er det med et unntak ingen som gjør et poeng av at man ikke kan kose seg med hva man vil av litteratur, heller ikke CBE. 

Skrevet

Nå er vel ikke cbe den man lytter til og tar seriøst hverken når det gjelder bokanmeldelser eller andre ting

• Liker 16
Skrevet

Jeg sluttet å lese Nesbø etter «politi», jeg opplevde at han hadde tapt seg veldig. En av grunnene til at jeg først begynte å lese om Harry var at historiene rundt var gode, Nesbø har klart å dekke opp mange viktige aspekter fra verdenshistorien og samfunnet. Det var ikke bare krim men krim med mening. Selv om jeg gidder å lese mer av ham, så mener jeg ikke at det er en unødvendig bok. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...