Shopgirl2014 Skrevet 15. august 2019 #6501 Skrevet 15. august 2019 3 timer siden, Titori skrev: Ja, hva i all verden mener hun med at det er en unødvendig bok. Jo Nesbø skriver knallgodt, mener jeg da (og jeg er norsklærer og har lest en del 😛). Litt flaut av henne å kalle norges største forfatter unødvendig 🙈 Sikkert litt for godt og variert språk for hennes smak Snakk om å gjøre en fjær til fem høns. Det hun skriver er: Snart lest ut boken jo. Apropos det, for en fullstendig unødvendig bok. Hun sier ikke at Jo Nesbø er en unødvendig forfatter. Og, en norsklærer som kaller Nesbø "Norges største forfatter"? Den var ny. 11
DianaV Skrevet 15. august 2019 #6502 Skrevet 15. august 2019 3 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Snakk om å gjøre en fjær til fem høns. Det hun skriver er: Snart lest ut boken jo. Apropos det, for en fullstendig unødvendig bok. Hun sier ikke at Jo Nesbø er en unødvendig forfatter. Og, en norsklærer som kaller Nesbø "Norges største forfatter"? Den var ny. https://www.dagbladet.no/kultur/slik-ble-jo-nesbo-norges-storste-forfatter/62811391 17
Frøken Scott Skrevet 15. august 2019 #6503 Skrevet 15. august 2019 Carro som litteraturkritiker? Ironien er priceless 😏 37
pøbelsara Skrevet 15. august 2019 #6504 Skrevet 15. august 2019 3 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Snakk om å gjøre en fjær til fem høns. Det hun skriver er: Snart lest ut boken jo. Apropos det, for en fullstendig unødvendig bok. Hun sier ikke at Jo Nesbø er en unødvendig forfatter. Og, en norsklærer som kaller Nesbø "Norges største forfatter"? Den var ny. HVa mener du at hun sier? Nå mier jo du at alt som kommenteres om CBE er unødvendig og ute av proposjoner - men hvorfor mener du man ikke skal kommentere dette? 19
Shopgirl2014 Skrevet 15. august 2019 #6505 Skrevet 15. august 2019 1 minutt siden, DianaV skrev: https://www.dagbladet.no/kultur/slik-ble-jo-nesbo-norges-storste-forfatter/62811391 En seks år gammel artikkel? 3
DianaV Skrevet 15. august 2019 #6506 Skrevet 15. august 2019 Akkurat nå, Shopgirl2014 skrev: En seks år gammel artikkel? Og? Suksessen har ikke akkurat blitt mindre på de årene. 28
Shopgirl2014 Skrevet 15. august 2019 #6507 Skrevet 15. august 2019 3 minutter siden, pøbelsara skrev: HVa mener du at hun sier? Nå mier jo du at alt som kommenteres om CBE er unødvendig og ute av proposjoner - men hvorfor mener du man ikke skal kommentere dette? Jeg synes det legges veldig mye i ett eneste bilde på en instastory. Men har jeg skrevet at man ikke skal kommentere dette? Og hva vet du egentlig om hva jeg mener Synes du det er god debattform tillegge motdebattantene dine meninger? Det er vel det som kalles stråmannargumentasjon, om jeg ikke tar helt feil 5
Shopgirl2014 Skrevet 15. august 2019 #6508 Skrevet 15. august 2019 5 minutter siden, DianaV skrev: Og? Suksessen har ikke akkurat blitt mindre på de årene. Da kan det jo ikke være så vanskelig å finne en litt nyere artikkel? 3
MoKath Skrevet 15. august 2019 #6509 Skrevet 15. august 2019 18 minutter siden, Shopgirl2014 said: Snakk om å gjøre en fjær til fem høns. Det hun skriver er: Snart lest ut boken jo. Apropos det, for en fullstendig unødvendig bok. Hun sier ikke at Jo Nesbø er en unødvendig forfatter. Og, en norsklærer som kaller Nesbø "Norges største forfatter"? Den var ny. Om noe hadde skrevet dette om et innlegg eller bilde hun hadde lagt ut hadde det vel blitt slettet og brukeren blokket? Hun kunne jo feks. skrevet mer om hva hun synes om boken i et blogginnlegg? 13
DianaV Skrevet 15. august 2019 #6510 Skrevet 15. august 2019 Akkurat nå, Shopgirl2014 skrev: Da kan det jo ikke være så vanskelig å finne en litt nyere artikkel? Sikkert ikke, og du som er så sikker I din sak finner nok noe nyere som du kan legge ut her som motbeviser det som står i artikkelen jeg la ut 😊 18
Dolce Skrevet 15. august 2019 #6511 Skrevet 15. august 2019 4 timer siden, Sandin skrev: Det kyssebilder med barna var så langt over streken! Venner burde si i fra! Nå er jeg sikkert både slem og "hater" - og kanskje dette innlegget blir slettet. Men alvorlig talt: Hvilke ansvarlige foreldre legger ut åpenbart pedofil-materiale av sine barn (ref. advarsler fra Kripos) KUN for å tjene mer penger? 38
Gjest Emmy_H Skrevet 15. august 2019 #6512 Skrevet 15. august 2019 1 minutt siden, Shopgirl2014 skrev: Jeg synes det legges veldig mye i ett eneste bilde på en instastory. Men har jeg skrevet at man ikke skal kommentere dette? Og hva vet du egentlig om hva jeg mener Synes du det er god debattform tillegge motdebattantene dine meninger? Det er vel det som kalles stråmannargumentasjon, om jeg ikke tar helt feil Så hva mener du? Jeg tenker at jeg gir blaffen i hva en «reklamekanal» uten substans når det kommer til annet enn sminke og kropp mener om Norges største multitalent. Men jeg blir provosert når noen stiller spørsmål ved at JN er Norges største forfatter i denne samtid. Han har solgt masse bøker til utlandet i tillegg til filmrettigheter. Jeg trodde det var allmenn info?
Gjest Emmy_H Skrevet 15. august 2019 #6513 Skrevet 15. august 2019 Akkurat nå, Dolce skrev: Nå er jeg sikkert både slem og "hater" - og kanskje dette innlegget blir slettet. Men alvorlig talt: Hvilke ansvarlige foreldre legger ut åpenbart pedofil-materiale av sine barn (ref. advarsler fra Kripos) KUN for å tjene mer penger? Ingen ansvarlig foreldre gjør det, det er vi alle skjønt enige om her på KG.
pøbelsara Skrevet 15. august 2019 #6514 Skrevet 15. august 2019 6 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Jeg synes det legges veldig mye i ett eneste bilde på en instastory. Men har jeg skrevet at man ikke skal kommentere dette? Og hva vet du egentlig om hva jeg mener Synes du det er god debattform tillegge motdebattantene dine meninger? Det er vel det som kalles stråmannargumentasjon, om jeg ikke tar helt feil Jeg mener bare å huske at du flere ganger har argumentert med at folk pirker på ting du mener er bagateller. Jeg prøver ikke å tillegge deg meninger du ikke har, og hvis jeg husker feil, så beklager jeg det. Og takk for at du svarte på det jeg lurte på. Jeg har deltatt i denne debatten lenge nå, og jeg har lært at det er lurt å spørre når man er usikker på hva noen mener. 14
Shopgirl2014 Skrevet 15. august 2019 #6515 Skrevet 15. august 2019 (endret) 7 minutter siden, Emmy_H skrev: Så hva mener du? Jeg tenker at jeg gir blaffen i hva en «reklamekanal» uten substans når det kommer til annet enn sminke og kropp mener om Norges største multitalent. Men jeg blir provosert når noen stiller spørsmål ved at JN er Norges største forfatter i denne samtid. Han har solgt masse bøker til utlandet i tillegg til filmrettigheter. Jeg trodde det var allmenn info? Ingvar Ambjørnsen, Karl Ove Knausgård, Lars Saabye Christensen, Dag Solstad og Åsne Seierstad er naturligvis ikke å regne med i denne sammenhengen... Endret 15. august 2019 av Shopgirl2014 3
Klaraku78 Skrevet 15. august 2019 #6516 Skrevet 15. august 2019 5 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Ingvar Ambjørnsen, Karl Ove Knausgård, Lars Saabye Christensen, Dag Solstad og Åsne Seierstad er naturligvis ikke å regne med i denne sammenhengen... https://forfatterforeningen.no/artikkel/disse-norske-forfatterne-solgte-mest-i-2017 10
Gjest Emmy_H Skrevet 15. august 2019 #6517 Skrevet 15. august 2019 6 minutter siden, Shopgirl2014 skrev: Ingvar Ambjørnsen, Karl Ove Knausgård, Lars Saabye Christensen, Dag Solstad og Åsne Seierstad er naturligvis ikke å regne med i denne sammenhengen... Gode forslag 😊men eneste av de som har toppet noen salgslister er vel Knausgårds og Seierstad? Knausgård og Seierstad skriver ikke krim. Ambjørnsen, Solstad og Christensen er tunge litterære typer men ikke så populære som Nesbø idag.
Aricia Skrevet 15. august 2019 #6518 Skrevet 15. august 2019 (endret) @Shopgirl2014 har et poeng her - hvem som er Norges største forfatter er jo ikke nødvendigvis sammenfallende med hvem som er Norges mestselgende forfatter. (Men Åsne Seierstad har etter mitt syn ikke noe i det nevnte selskapet å gjøre). Når det er sagt: Jeg må si jeg ser fram til det eventuelle blogginnlegget "Fotballfrue anmelder Dag Solstads Det uoppløselige episke element i Telemark i perioden 1591–1896". Da snakker vi virkelig sært kunstprosjekt for de spesielt interesserte. Endret 15. august 2019 av Aricia 38
LilleSnupp Skrevet 15. august 2019 #6519 Skrevet 15. august 2019 Sånn angående denne unødvendige boka.. https://www.dagbladet.no/kultur/knivskarp-nesbo-pa-sitt-beste/71154720 https://www.vg.no/rampelys/bok/i/3JVQRd/knivskarp-spenning-bokanmeldelse-jo-nesboe-kniv https://www.aftenbladet.no/kultur/i/JopRV4/Jo-Nesbo-er-mesteren-som-kan-enda-bedre 16
pøbelsara Skrevet 15. august 2019 #6520 Skrevet 15. august 2019 Når CBE reklamerte for Storytel var det stort sett chick-lit-bøkene hun likte. Antakelig ville hun ha kost seg med Lucinda Riley eller jojo Moyes på stranden i Hellas. Jeg liker Jo Nesbø og har en crush på Harry Hole, men tenker at som lett underholdning på en gresk strand er kanskje ikke mørke, dystre Kniv det rette valget. Men jeg er ikke enig i at boken er unødvendig, da. Og en diskusjon om hvem som er Norges beste forfatter er jo helt håpløst. Hvilke kriterier skal vi dømme etter? Boksalg? Literturkritikernes dom? 25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå