vinterskog Skrevet 3. juli 2022 #64901 Del Skrevet 3. juli 2022 At cbe ikke bruker barna i reklame er jo bare tull. Bare og google barna det, omtrent samtlige bursdager er sponset her ifra til plastdynga. Med kaker, ballonger og alt mulig pynt. Barnas soverom. Lekestue i hagen. Flere ferier, bland annet Hellas og ifjor på fjellet. Var vel noe (flere) bakestunder som var reklame (for Freja?). GPS klokke Fotobøker Baby/barnebutikker Dessuten: HELE BEDRIFTEN ER JO EN REKLAMEKANAL - SÅ HVER GANG BARNA ER MED PÅ BILDER ELLER OMTALES, SÅ ER DET PÅ EN REKLAMEKANAL. Med flere visninger enn reklamen før en fotballkamp på TV. Her har vi skolestart: fokuset på mamma sine følelser. Første skoledag, Caroline Berg Eriksen | Caroline Berg Eriksen gruet seg til datteren begynner på skolen: - Det er et voldsomt press (nettavisen.no) 36 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 3. juli 2022 #64902 Del Skrevet 3. juli 2022 (endret) Stargaze skrev (1 time siden): Ingen av dere som sier det er greit å dele og st foreldre tar beste valg har svart på hva som er positivt for barna med denne delingen. Hva er det som er positivt for barna med det? Nå mener ikke jeg at det burde deles i den grad det gjør. Men det er jo fordeler i form av at foreldrene tjener penger, foreldrene får spons kanskje er det framtidige jobbmuligheter å få pga de er kjent , kanskje får de muligheter de ellers ikke ville fått? Endret 3. juli 2022 av Klink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 3. juli 2022 #64903 Del Skrevet 3. juli 2022 pøbelsara skrev (3 timer siden): 1) Hun hadde på bikini og filmet da hun hoppet ut i vannet. Hvorfor mener du dette er OK? 2) i teksten i Beckmann-reklamen delte hun en hel historie om yngste som gledet seg til å begynne på skolen og hadde valgt sekken selv. det er ikke sikkert historien stemmer med virkeligheten, men hun brukte sitt navngitte yngste barn for å skape innhold og troverdighet for sin anbefaling av sekken. Et barn vi har sett og hørt en masse om gjennom hele livet hennes. 3) Det vet ikke du heller - og det er fordi vi ikke vet, at vi skal la være å dele. Når det er delt, er det delt og utenfor foreldre og barns kontroll for alltid. 4) Det synes ikke jeg. Hun har delt alt for mye alt for lenge og det kan ikke u-gjøres. 5) Dette er rett og slett ille og sjokkerende å lese. Du synes det blir mer autentisk - derfor er det greit å dele en hel barndom med hele internett? Det du sier er at det er greit å selge barndommen, fordi din opplevelse som leser og potensiell kunde for annonsørene, da blir mer autentisk. det er både nitrist og ganske sjokkerende at et voksent menneske kan tenke slik. Ungenes integritet ofres for at den kommersielle opplevelsen skal bli mer autentisk? Det er jo helt vilt. Virkelig. Tusen takk for at du orker! Jeg blir bare helt motløs av å lese så mye sludder som @Levina klarer å lire av seg. Fakta er at pedofile henter bilder fra ‘normale’ kanaler til sin forlystelse, bare det burde jo være grunn nok til å holde barna unna SoMe. 26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 3. juli 2022 #64904 Del Skrevet 3. juli 2022 Klink skrev (30 minutter siden): Nå mener ikke jeg at det burde deles i den grad det gjør. Men det er jo fordeler i form av at foreldrene tjener penger, foreldrene får spons kanskje er det framtidige jobbmuligheter å få pga de er kjent , kanskje får de muligheter de ellers ikke ville fått? Kanskje…🙄 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. juli 2022 #64905 Del Skrevet 3. juli 2022 Hallepalle2 skrev (7 minutter siden): Kanskje…🙄 Like gjerne kan jobbmuligheter bli stengt. Det finnes yrker der det ikke er verken ønskelig eller gunstig at «verden» vet mye om deg. 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 3. juli 2022 #64906 Del Skrevet 3. juli 2022 Rosatoast skrev (2 timer siden): Er det noen her som virker følelsesmessig nær CBE, som du selv sier - så virker det å være deg selv. Du klarer jo ikke ta innover deg noe som blir sagt, og det blir for dumt. Du ser bortfra alle argumenter som blir sagt, og går rett i forsvar eller prøver å sverte andre brukere sin troverdighet. Hvis du ikke klarer å argumentere, eller ta ett dypdykk ned i temaet som du selv svarer på - så mener jeg at du ikke har noe i en slik diskusjon å gjøre. Du virker å påpeke x-antall ganger at "små øyeblikk" som blir "borte etter få sekunder". Altså, hæ? Du aner jo ikke hva du snakker om? Det er forskjell på å legge ut en snap som varer i et par sekunder, og det er heller ikke OK i alle situasjoner, men her snakker vi faktisk om bilder som for alltid ligger på internett av barna. Og hvis du tar en titt på bloggen eller IGen til CBE så er det over 1000 bilder av barna i svært private øyeblikk som aldri blir slettet. Så igjen, når du velger å gå inn i en diskusjon er det viktig for egen del at du har nok informasjon og kunnskap - slik at du ikke driter deg ut som du gjør her. Synes du traff spikeren på hodet her. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 3. juli 2022 #64907 Del Skrevet 3. juli 2022 Klink skrev (1 time siden): Nå mener ikke jeg at det burde deles i den grad det gjør. Men det er jo fordeler i form av at foreldrene tjener penger, foreldrene får spons kanskje er det framtidige jobbmuligheter å få pga de er kjent , kanskje får de muligheter de ellers ikke ville fått? Er det en fordel at foreldrene tjener penger på barna? Det er virkelig ikke barnas ansvar at familieøkonomien går rundt. Det er foreldrenes ansvar, uten å bruke barna. Disse foreldrene burde skamme seg. Håper også noen av disse influencer barna går til sak mot foreldrene for krenkelse av privatlivets fred og for å ha blitt utnyttet økonomisk. Og ikke minst at det snart kommer strengere regler for barnesrbeid i Norge. Disse «jobbene» kommer unnai dag. 31 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 3. juli 2022 #64908 Del Skrevet 3. juli 2022 Kollontaj skrev (23 minutter siden): Like gjerne kan jobbmuligheter bli stengt. Det finnes yrker der det ikke er verken ønskelig eller gunstig at «verden» vet mye om deg. verden vet hvem du er. Samtidog finnes det jobber det er en fordel at verden vet hvem du er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 3. juli 2022 #64909 Del Skrevet 3. juli 2022 Kollontaj skrev (25 minutter siden): Like gjerne kan jobbmuligheter bli stengt. Det finnes yrker der det ikke er verken ønskelig eller gunstig at «verden» vet mye om deg. Ja, virket er ikke så flinke til å gå i dialog med forbrukerne eller svare på en konstruktiv måte når de får spørsmål eller kritikk. Det er viktig å tenke seg om før en inngår et samarbeid med CBE.no. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 3. juli 2022 #64910 Del Skrevet 3. juli 2022 Klink skrev (3 minutter siden): Samtidog finnes det jobber det er en fordel at verden vet hvem du er. Hvilke jobber? Influencer? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 3. juli 2022 #64911 Del Skrevet 3. juli 2022 Klink skrev (4 minutter siden): Samtidog finnes det jobber det er en fordel at verden vet hvem du er. Her kommer omdømmet inn i bildet. Bedriften har ikke et godt omdømme. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 3. juli 2022 #64912 Del Skrevet 3. juli 2022 36 minutter siden, Hallepalle2 said: Tusen takk for at du orker! Jeg blir bare helt motløs av å lese så mye sludder som @Levina klarer å lire av seg. Fakta er at pedofile henter bilder fra ‘normale’ kanaler til sin forlystelse, bare det burde jo være grunn nok til å holde barna unna SoMe. ….og hvis overslaget på ca 1% pedofile (som jeg har sett som absolutt minste anslag der jeg har søkt) i befolkningen stemmer, er det da ca 3-400 pedofile i Sarpsborg. Som daglig kan se glimt av dem på nettet, lese om dem - og enkelt kan se dem på skoleveien… 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 3. juli 2022 #64913 Del Skrevet 3. juli 2022 Andrea59 skrev (2 minutter siden): ….og hvis overslaget på ca 1% pedofile (som jeg har sett som absolutt minste anslag der jeg har søkt) i befolkningen stemmer, er det da ca 3-400 pedofile i Sarpsborg. Som daglig kan se glimt av dem på nettet, lese om dem - og enkelt kan se dem på skoleveien… Huff, 🫣 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 3. juli 2022 #64914 Del Skrevet 3. juli 2022 8 minutter siden, Klink said: Samtidog finnes det jobber det er en fordel at verden vet hvem du er. Tror ikke det blir en kjempefordel at man er kjent som et bloggerbarn, altså At det kan være en fordel å være barn av skikkelige kjendiser, jo. Men fotballfrue - og mannen til fotballfrue…not so much, I presume…. 36 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 3. juli 2022 #64915 Del Skrevet 3. juli 2022 Stargaze skrev (3 minutter siden): Hvilke jobber? Influencer? Stargaze skrev (3 minutter siden): Hvilke jobber? Influencer? Media og kommunikasjon, reklame, drama, juss, hvis man vil starte eget firma av noe slag, salg og service, 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 3. juli 2022 #64916 Del Skrevet 3. juli 2022 Andrea59 skrev (5 minutter siden): ….og hvis overslaget på ca 1% pedofile (som jeg har sett som absolutt minste anslag der jeg har søkt) i befolkningen stemmer, er det da ca 3-400 pedofile i Sarpsborg. Som daglig kan se glimt av dem på nettet, lese om dem - og enkelt kan se dem på skoleveien… Som kan se tilfeldige barn på gata, oppsøke dem og se dem på skoleveien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 3. juli 2022 #64917 Del Skrevet 3. juli 2022 Klink skrev (3 minutter siden): Som kan se tilfeldige barn på gata, oppsøke dem og se dem på skoleveien. Men det er ikke alle foreldre som serverer bilder av mindreårige på denne måten til hvermannsen å se.. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 3. juli 2022 #64918 Del Skrevet 3. juli 2022 3 minutter siden, Klink said: Som kan se tilfeldige barn på gata, oppsøke dem og se dem på skoleveien. Selvsagt - men om man daglig fôres med dem på nettet, kan lagre bilder av dem, manipulere, granske…føle at man kjenner dem…da er det litt mer spennende, vil jeg tro. Jeg ville i alle fall ikke gjøre mitt til at det kunne være større sjanse for det, om det var meg som hadde en reklamekanal på nettet (ispedd thinspo, hot-mama-bilder osv). 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 3. juli 2022 #64919 Del Skrevet 3. juli 2022 Klink skrev (1 minutt siden): Som kan se tilfeldige barn på gata, oppsøke dem og se dem på skoleveien. *SUKK* Jeg skal forsøke å forklare: -Ingen vet hva de tilfeldige barna heter. -Ingen vet hva foreldrene til de tilfeldige barna heter. -Ingen vet hva kjæledyrene til de tilfeldige barna heter. -Ingen vet hvordan rommene til de tilfeldige barna ser ut. -Ingen vet hva de tilfeldige barna fikk til jul. -Ingen vet hvordan bursdagen til de tilfeldige barna ble feiret. -Ingen vet hvordan dukkestuen til de tilfeldige barna ser ut. -Ingen vet hvor de tilfeldige barna har vært på ferie. -ingen vet hvordan undertøyet eller kroppen til mammaen til de tilfeldige barna ser ut. -Ingen vet hva familien til de tilfeldige barna gjør til enhver tid, hver dag, hver uke, hvert år. -Ingen vet hvordan kortene mamma og pappa fikk på morsdag/farsdag/bursdag ser ut. -Ingen vet hva de tilfeldige barna fikk i julekalenderen. -Ingen vet hva de tilfeldige osv… Jeg blir helt matt av at noen kan mene at det er helt greit at dette skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 3. juli 2022 #64920 Del Skrevet 3. juli 2022 Andrea59 skrev (5 minutter siden): Selvsagt - men om man daglig fôres med dem på nettet, kan lagre bilder av dem, manipulere, granske…føle at man kjenner dem…da er det litt mer spennende, vil jeg tro. Jeg ville i alle fall ikke gjøre mitt til at det kunne være større sjanse for det, om det var meg som hadde en reklamekanal på nettet (ispedd thinspo, hot-mama-bilder osv). Og grunnet bla dette kommer Kripos og Datatilsynet med advarsler til foreldre.. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå