Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Levina skrev (19 minutter siden):

Så du mener CBE krenker sine barns privatliv? Hva gjør du så med det? Sitte her inne og gjenta deg selv hjelper ikke noe. Da må du ta affære hvis du mener det. Det er instanser som tar vurderinger rundt det. Kanskje de kan hjelpe deg så du får ro i sjelen. Hør med barnevernet og hva de tenker. Tipper du ikke blir fornøyd med svaret, men kanskje du tar noe til etterretning. 

Ja det gjør hun definitivt. Det er ikke mulig å si noe annet basert på all informasjonen vi har fått om barna siden de ble født. Det at de ikke livestreames 24/7 betyr ikke at de ikke krenker privatlivet til barna ved å dele personlig og privat informasjon om dem via tekst og bilder. Det er faktisk ulovlig å legge ut bilder av andre personer i sosiale medier uten å få godkjenning av vedkommende som avbildes. Barn har ikke samtykkekompetanse. Da må foreldrene ta ansvar og bestemme for dem. Det tar seg utrolig dårlig ut at foreldre selger barnas privatliv for penger. At nærmeste familie ikke reagerer på dette er for meg en gåte. Foreldrene mine hadde filleristet meg om jeg eksponerte barna mine daglig på den måten for millioner av mennesker for inntekt.

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (1 time siden):

De har et privatliv og det er nok ikke lett for hverken deg eller enkelte andre her inne og forstå. Du mister ikke privatlivet selv om moren viser de i små øyeblikk. Selv kongelige som hele Norge kjenner til har et privatliv. Selv Leah Behn som nå er ute som influncer har et privatliv. Så selv om CBE barn er yngre så har de et privatliv. CBE deler verken private eller sensitive ting. Det hun deler er små øyeblikk at livet deres uten inngående opplysninger eller private detaljer. Bilder på bloggen ser jeg er fjernet. Det meste som legges ut blir borte etter 1-2 dager, helt ufarlig. Hvorfor skal du spekulerer i nå hva barna tenker om dette om noen år. Du vet ikke CBE tilnærming til sine barn i forhold til den jobbene hun har eller hvordan de tar tak i dette. Det er faktisk ikke ditt ansvar. 

Så. det hun legger ut på story blir helt borte etter 1 dag mener du?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (2 timer siden):

Det er nok du som ikke helt forstår regelverket og du virker veldig følsomt engasjert i at CBE viser sine barn i små øyeblikk. Når du nærmest tar det personlig og blir trist og lei deg for at dette skjer, så speiler det nok din tolkning av regelverket og hva som er lov og ikke lov.  Du kommer med påstander her inne som ikke er riktige og da må du tåle at du blir sagt i mot.  At du mener folk er er patetiske fordi de ikke forstår deg, får stå for din regning. 

Det er da helt normalt å bli trist når man opplever at barns vern ikke blir ivaretatt. Alle fagforum er enig i at man skal være forsiktig med å eksponere mindreårige. Alt nå vet vi sensitive ting som ingen utenfor familien burde visst. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (2 timer siden):

De har et privatliv og det er nok ikke lett for hverken deg eller enkelte andre her inne og forstå. Du mister ikke privatlivet selv om moren viser de i små øyeblikk. Selv kongelige som hele Norge kjenner til har et privatliv. Selv Leah Behn som nå er ute som influncer har et privatliv. Så selv om CBE barn er yngre så har de et privatliv. CBE deler verken private eller sensitive ting. Det hun deler er små øyeblikk at livet deres uten inngående opplysninger eller private detaljer. Bilder på bloggen ser jeg er fjernet. Det meste som legges ut blir borte etter 1-2 dager, helt ufarlig. Hvorfor skal du spekulerer i nå hva barna tenker om dette om noen år. Du vet ikke CBE tilnærming til sine barn i forhold til den jobbene hun har eller hvordan de tar tak i dette. Det er faktisk ikke ditt ansvar. 

Ps.. bilder på bloggen er IKKE fjernet og søker du på barna på google så ga jeg opp og telle når jeg kom til 100 bilder.. kan sikkert sette på en 0 til.. Å den dagen en av barna sier stopp til sine foreldre og med beskjed om og fjerne alt så er det ikke mulig for de å klare og bli kvitt alt. Det ligger på google for all evig tid. Dermed er privatlivet til barna ute på nett for alltid

• Liker 32
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og den snappen av datter nå med katt på fanget så nært, med kort shorts er akkurat det som blir advart mot og blir misbrukt. Kvalmt og skremmende at foreldre holder på sånn.

• Liker 32
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, elskersommer said:

Ps.. bilder på bloggen er IKKE fjernet og søker du på barna på google så ga jeg opp og telle når jeg kom til 100 bilder.. kan sikkert sette på en 0 til.. Å den dagen en av barna sier stopp til sine foreldre og med beskjed om og fjerne alt så er det ikke mulig for de å klare og bli kvitt alt. Det ligger på google for all evig tid. Dermed er privatlivet til barna ute på nett for alltid

Pluss alle de bildene som er screenshot’et fra story.
Leste et sted at man antar at det er mellom 1 og 2 prosent pedofile. Hver hundrede person man ser. Det betyr at det finnes mange tusen i Norge, uendelig mange utenom Norge og ganske sikkert noen i rimelig nærhet av disse barnas hjem. Ubehagelig tanke.
Men - så lenge Eriksens mener at dette er helt uproblematisk å dele, så…de vet jo best om sine barn og bestemmer over dem. *ironi*

• Liker 30
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (50 minutter siden):

Hva gjør jeg med det? 

Jeg deltar i samfunnsdebatten om dette.  Ja, mange steder utenfor KG.

Jeg kontakter produsenter og forhandlere av produkter jeg bruker hvis de bruker influenceres barn i sine annonser. Jeg skriver høflige mail, og får stort sett alltid høflige mail tilbake. Det er flere kommersielle aktører som har revidert sin bruk av influencermarkjedsføring av produkter rettet mot barn etter å ha blitt kontaktet av meg og andre. 

Og den der jævlige "får ro i sjelen" kan du spare deg. Jeg er rolig saklig og argumenterer kun med fakta. Har du lest noe av det som er publisert rundt eksponering av barn på nett? Hvorfor prøver du å fremstille meg som om jeg har vrangforestillinger om rettighetsjus? :fnise: Det er den mest patetiske hersketeknikken jeg har vært utsatt for på veldig lenge.

Føre-var-prinsippet - hva betyr det for deg? Barns beste - hva betyr det for deg?

Og har du hørt på hva Sarah Sørheim sa i Aftenpodden etter Beckmann-reklamen?

Leser du i det hele tatt noen av alle de lenkene som er lagt ut her  - fra fagfolk og fra ander influencere som har valgt å skjerme ungen sine? 

Når jeg leser det du skriver, er det eneste argumentet jeg ser at du synes det er greit - ja likefullt koselig - med den eksponeringen som foregår. jeg har ikke sett et eneste resonnement utover dette. 

@Levinajeg er nok ikke alene om å vente på ditt svar på dette. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (2 timer siden):

Det samme kan man si om barna til kronprins Haakon og kronprinsesse Mette Marit. Vi vet svært lite om dem. 
Og andre barn i kongefamiliene i Europa for øvrig. 

Ja, de vet hvor viktig det er å verne om privatlivet. De har sikkert gode rådgivere også.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (16 minutter siden):

Og den snappen av datter nå med katt på fanget så nært, med kort shorts er akkurat det som blir advart mot og blir misbrukt. Kvalmt og skremmende at foreldre holder på sånn.

Jeg blir så forbanna og sint😠 at de ikke skjønner at slike bilder kommer ut til feil folk.. at det sitter en galing og na..er seg i lø..n til slike bilder

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (1 time siden):

Så du mener CBE krenker sine barns privatliv? Hva gjør du så med det? Sitte her inne og gjenta deg selv hjelper ikke noe. Da må du ta affære hvis du mener det. Det er instanser som tar vurderinger rundt det. Kanskje de kan hjelpe deg så du får ro i sjelen. Hør med barnevernet og hva de tenker. Tipper du ikke blir fornøyd med svaret, men kanskje du tar noe til etterretning. 

Husker du styret rundt kremmerhuset, Cubus og Beckmann? Det er forbrukere som deltar og engasjerer seg utenfor KG.

• Liker 32
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (5 minutter siden):

Ja, de vet hvor viktig det er å verne om privatlivet. De har sikkert gode rådgivere også.

Det siste der kunne jaggu paret i Særp trengt også - på flere plan…

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aquarius04 skrev (2 minutter siden):

Det ser sånn ut ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (33 minutter siden):

Aquarius04 skrev (28 minutter siden):

AnnePåLande skrev (26 minutter siden):

Det ser sånn ut ja.

De rådgiverne ville nok fått litt av en jobb når de skal prøve å gi råd til dette vet-best-paret, tror nok rådgiverne også ville blitt blokkert 😂

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir veldig følsomt ( :Knegg: ) engasjert av at voksne mennesker ikke er opptatt av annet enn sin egen nesetipp og sin egen hang til å underholdes av andres liv - og andres barn på nett. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 22
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Felis skrev (4 minutter siden):

Pussig ar du sammenligner med de kongelige. Vi hadde nettopp en tronarving som ble myndig, og i den forbindelse var det masse presse omkring Ingrid Alexandra. Prinsessen inviterte pressen opp på pikerommet sitt, men da sa kronprinsen, tronarvingens far, nei. Noen ting er privat, minnet han prinsessen, og det norske folk, på. Han er sikkert bare hysterisk….

Jeg klarer fint å danne meg et bilde av hvem jentene til CBE er, ut ifra hva mor og far presenterer daglig i bedriftens kommersielle kanaler. Jeg skal ikke utbrodere så mye hvordan jeg oppfatter de små jentene, men informasjonen mor og far deler gir et veldig tydelig bilde, la oss bare si det sånn. Kanskje stemmer det, kanskje gjør det ikke, men hvis jentene i fremtiden for eksempel skulle ha lyst til å spille på samfunnsengasjement, miljøengasjement eller et politisk standpunkt, så vil de slite fordi foreldrene allerede har skapt en identitet for dem, forankret i navn og bilder, som står for noe helt annet. Synes du det er greit?

Argumentet at cbe ikke kan «skjule at hun har barn» er helt utrolig. De aller fleste klarer å skape et levebrød uten å bruke barna sine i kommersiell sammenheng. Faktisk tjener flertallet i Norge mer enn cbe og mannen, helt uten å bruke ungene sine. Det betyr ikke at vi holder ungene hemmelige. Det er synd LKE og cbe ikke ser denne muligheten, på tross av at de faktisk var mer suksessfulle før de fikk barn.

Og du, at ting forsvinner etter et par dager er virkelig ingen unnskyldning! Det gjør det bare mer uoversiktlig for barna å få oversikt over hvor eksponert de er i fremtiden. For jeg antar du er kjent med begrepet screenshot? Eller hukommelse? Så skremmende det må være å ikke vite hva som har festet seg der ute i den kollektive bevisstheten! 

Jeg ser problemet du skisserer, men er det egentlig et problem? Om jeg aldri har hatt noe politisk engasjement så kan jeg vel begynne med det? Og at barna står oppstilt på diverse steder med fletter i håret vil ikke si at de ikke kan interessere seg for miljøet senere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...