elskersommer Skrevet 2. juli 2022 #64761 Del Skrevet 2. juli 2022 Levina skrev (6 minutter siden): Det er nok du som ikke helt forstår regelverket og du virker veldig følsomt engasjert i at CBE viser sine barn i små øyeblikk. Når du nærmest tar det personlig og blir trist og lei deg for at dette skjer, så speiler det nok din tolkning av regelverket og hva som er lov og ikke lov. Du kommer med påstander her inne som ikke er riktige og da må du tåle at du blir sagt i mot. At du mener folk er er patetiske fordi de ikke forstår deg, får stå for din regning. Hva tenker du skjer om barna til CBE kommer hjemme som 13 åring og sier T de ikke vil ha noe på nett av seg selv? At alt skal slettes. Tror du dette er mulig? Håper du kan svare meh 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hunter7 Skrevet 2. juli 2022 #64762 Del Skrevet 2. juli 2022 8 minutter siden, Levina said: Det er nok du som ikke helt forstår regelverket og du virker veldig følsomt engasjert i at CBE viser sine barn i små øyeblikk. Når du nærmest tar det personlig og blir trist og lei deg for at dette skjer, så speiler det nok din tolkning av regelverket og hva som er lov og ikke lov. Du kommer med påstander her inne som ikke er riktige og da må du tåle at du blir sagt i mot. At du mener folk er er patetiske fordi de ikke forstår deg, får stå for din regning. Hvilke påstander vedrørende regelverket er det du mener ikke stemmer? 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 2. juli 2022 #64763 Del Skrevet 2. juli 2022 Levina skrev (14 minutter siden): Det er nok du som ikke helt forstår regelverket og du virker veldig følsomt engasjert i at CBE viser sine barn i små øyeblikk. Når du nærmest tar det personlig og blir trist og lei deg for at dette skjer, så speiler det nok din tolkning av regelverket og hva som er lov og ikke lov. Du kommer med påstander her inne som ikke er riktige og da må du tåle at du blir sagt i mot. At du mener folk er er patetiske fordi de ikke forstår deg, får stå for din regning. Det er vel heller du som ikke forstår hvorfor barns rettigheter må ivaretas. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 2. juli 2022 #64764 Del Skrevet 2. juli 2022 elskersommer skrev (2 timer siden): Hvorfor er det så vanskelig for enkelte og skjønne at barn har rett på ett privatliv? Hva om barna til CBe kommer hjem som 13 åringer og sier at dette vil hun ikke være med på mere? Hvor lett er det da for CBE og ektemann og fjerne alt som ligger ute? Forslag på hvordan? De har et privatliv og det er nok ikke lett for hverken deg eller enkelte andre her inne og forstå. Du mister ikke privatlivet selv om moren viser de i små øyeblikk. Selv kongelige som hele Norge kjenner til har et privatliv. Selv Leah Behn som nå er ute som influncer har et privatliv. Så selv om CBE barn er yngre så har de et privatliv. CBE deler verken private eller sensitive ting. Det hun deler er små øyeblikk at livet deres uten inngående opplysninger eller private detaljer. Bilder på bloggen ser jeg er fjernet. Det meste som legges ut blir borte etter 1-2 dager, helt ufarlig. Hvorfor skal du spekulerer i nå hva barna tenker om dette om noen år. Du vet ikke CBE tilnærming til sine barn i forhold til den jobbene hun har eller hvordan de tar tak i dette. Det er faktisk ikke ditt ansvar. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 2. juli 2022 #64765 Del Skrevet 2. juli 2022 Hunter7 skrev (6 minutter siden): Hvilke påstander vedrørende regelverket er det du mener ikke stemmer? Påstander om at det ikke er lov til å bruke barn i reklame. Påstander om at det ikke er lov til å vise bilder av barn i SoMe. Det er greit at man kan være uenig i hvor mye som kan vises av barn, men å kalle det CBE gjør ulovlig er feilinformasjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 2. juli 2022 Populært innlegg #64766 Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) Levina skrev (28 minutter siden): Det er nok du som ikke helt forstår regelverket og du virker veldig følsomt engasjert i at CBE viser sine barn i små øyeblikk. Når du nærmest tar det personlig og blir trist og lei deg for at dette skjer, så speiler det nok din tolkning av regelverket og hva som er lov og ikke lov. Du kommer med påstander her inne som ikke er riktige og da må du tåle at du blir sagt i mot. At du mener folk er er patetiske fordi de ikke forstår deg, får stå for din regning. Hva er feil, mener du? Og ja, det er patetisk og trist at du ikke forstår dette. Jeg går ut fra at du er voksen? jeg synes det er trist at folk utnytter ungene sine, ja. Jeg noterer meg at du mener jeg er «følsomt engasjert». Hva det faktisk betyr, er jeg litt usikker på. Og små øyeblikk må du bare slutte med å bagatellisere det til. det er her eneste dag, året rundt. Morgen, kveld, bursdag, hverdag, julaften, ferie, på skoleveien, ved matbordet, på kjøkkenet, foran tv, på sykkelen, i bilen, i hagen ... hos besteforeldrene, på cruise, i Tyrkia, Hellas, USA, Gran Canaria, Sverige - Fredrikstad, Oslo, Sarpsborg - i Ålesund, på fjellet - overalt og i alle mulige situasjoner er disse ungene eksponert. Hvordan klarer du å få det til å bli litt? Endret 2. juli 2022 av pøbelsara 62 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet 2. juli 2022 #64767 Del Skrevet 2. juli 2022 molly83 skrev (8 timer siden): Det er tydelig mange som reagerer sterkt på hvordan barna eksponeres, men er det noe vi kan gjøre for å stoppe det? Kan noen varsles, tipses etc? Det er ikke ulovlig, ergo kan det ikke stoppes. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. juli 2022 #64768 Del Skrevet 2. juli 2022 Levina skrev (13 minutter siden): Påstander om at det ikke er lov til å bruke barn i reklame. Påstander om at det ikke er lov til å vise bilder av barn i SoMe. Det er greit at man kan være uenig i hvor mye som kan vises av barn, men å kalle det CBE gjør ulovlig er feilinformasjon. Det er ikke lov å krenke barns rett til privatliv. Det er lov å bruke barn i reklame, og jeg har aldri hevdet at det er ulovlig, men barnemodeller og -skuespillere er det egne (strenge) regler for i arbeidsmiljøloven. Barnearbeid er strengt regulert i Norge. 32 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aquarius04 Skrevet 2. juli 2022 Populært innlegg #64769 Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) Levina skrev (18 minutter siden): De har et privatliv og det er nok ikke lett for hverken deg eller enkelte andre her inne og forstå. Du mister ikke privatlivet selv om moren viser de i små øyeblikk. Selv kongelige som hele Norge kjenner til har et privatliv. Selv Leah Behn som nå er ute som influncer har et privatliv. Så selv om CBE barn er yngre så har de et privatliv. CBE deler verken private eller sensitive ting. Det hun deler er små øyeblikk at livet deres uten inngående opplysninger eller private detaljer. Bilder på bloggen ser jeg er fjernet. Det meste som legges ut blir borte etter 1-2 dager, helt ufarlig. Hvorfor skal du spekulerer i nå hva barna tenker om dette om noen år. Du vet ikke CBE tilnærming til sine barn i forhold til den jobbene hun har eller hvordan de tar tak i dette. Det er faktisk ikke ditt ansvar. Ignoransen og naiviteten din er sjokkerende. Det er summen av alt, gjennom år. Det er som nevnt over bursdager, julaften, andre merkedager, familiekos…ALT. Og selv om noe forsvinner etter 1-2 dager, har du ikke hørt om screenshots? Analysene dine er helt på bærtur. At du faktisk forsvarer CBEs eksponering av barn, i 2022, når man vet bedre, og i tillegg latterliggjør andre brukere som bryr seg, er både uredelig og dårlig gjort. Endret 2. juli 2022 av Aquarius04 Presisering, siden det må inn med teskje. 60 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 2. juli 2022 #64770 Del Skrevet 2. juli 2022 pøbelsara skrev (10 minutter siden): Hva er feil, mener du? Og ja, det er patetisk og trist at du ikke forstår dette. Jeg går ut fra at du er voksen? jeg synes det er trist at folk utnytter ungene sine, ja. Jeg noterer meg at du mener jeg er «følsomt engasjert». Hva det faktisk betyr, er jeg litt usikker på. Og små øyeblikk må du bare slutte med å bagatellisere det til. det er her eneste dag, året rundt. Morgen, kveld, bursdag, hverdag, julaften, ferie, på skoleveien, ved matbordet, på kjøkkenet, foran tv, på sykkelen, i bilen, i hagen ... hos besteforeldrene, på cruise, i Tyrkia, Hellas, USA, Gran Canaria, Sverige - Fredrikstad, Oslo, Sarpsborg - i Ålesund, på fjellet - overalt og i alle mulige situasjoner er disse ungene eksponert. Hvordan klarer du å få det til å bli litt? I enkeltes verden er dette bare «litt». Forstå det de som kan, det er bare ulogisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 2. juli 2022 #64771 Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) Levina skrev (21 minutter siden): Påstander om at det ikke er lov til å bruke barn i reklame. Påstander om at det ikke er lov til å vise bilder av barn i SoMe. Det er greit at man kan være uenig i hvor mye som kan vises av barn, men å kalle det CBE gjør ulovlig er feilinformasjon. Det er ikke ulovlig men meget uetisk og uansvarlig fra både bedriften og privatpersonene bak bedriften. Endret 2. juli 2022 av Lill :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allie Skrevet 2. juli 2022 #64772 Del Skrevet 2. juli 2022 Levina skrev (18 minutter siden): De har et privatliv og det er nok ikke lett for hverken deg eller enkelte andre her inne og forstå. Du mister ikke privatlivet selv om moren viser de i små øyeblikk. Selv kongelige som hele Norge kjenner til har et privatliv. Selv Leah Behn som nå er ute som influncer har et privatliv. Så selv om CBE barn er yngre så har de et privatliv. CBE deler verken private eller sensitive ting. Det hun deler er små øyeblikk at livet deres uten inngående opplysninger eller private detaljer. Bilder på bloggen ser jeg er fjernet. Det meste som legges ut blir borte etter 1-2 dager, helt ufarlig. Hvorfor skal du spekulerer i nå hva barna tenker om dette om noen år. Du vet ikke CBE tilnærming til sine barn i forhold til den jobbene hun har eller hvordan de tar tak i dette. Det er faktisk ikke ditt ansvar. Leah Behn og hennes søstre har blitt lite eksponert i forhold til en del influenserbarn. Det har stort sett vært bilder i offisielle sammenhenger. Nå er de tenåringer og velger selv hva de publiserer om seg selv. En konsekvens av at disse tenåringene er mer åpne på sosiale medier, er at det vil bli skrevet mer om dem i media. Cbe. Har ikke fjernet bilder fra bloggen for å beskytte barna, det har i lengre tid vært problemer med plattformen og hun har selv uttalt at det er trist med bilder som har blitt borte. Dette gjelder da alle type bilder, ikke spesifikt bilder av barna. Når det er sagt så er det bare positivt at barnebilder er borte fra en offentlig plattform. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. juli 2022 #64773 Del Skrevet 2. juli 2022 Her er reglene som gjelder for barnearbeid i Norge. https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/tilrettelegging/ungdom-i-arbeid/forhandssamtykke-ved-arbeid-av-barn-og-unge/ 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 2. juli 2022 Populært innlegg #64774 Del Skrevet 2. juli 2022 Levina skrev (28 minutter siden): De har et privatliv og det er nok ikke lett for hverken deg eller enkelte andre her inne og forstå. Du mister ikke privatlivet selv om moren viser de i små øyeblikk. Selv kongelige som hele Norge kjenner til har et privatliv. Selv Leah Behn som nå er ute som influncer har et privatliv. Så selv om CBE barn er yngre så har de et privatliv. CBE deler verken private eller sensitive ting. Det hun deler er små øyeblikk at livet deres uten inngående opplysninger eller private detaljer. Bilder på bloggen ser jeg er fjernet. Det meste som legges ut blir borte etter 1-2 dager, helt ufarlig. Hvorfor skal du spekulerer i nå hva barna tenker om dette om noen år. Du vet ikke CBE tilnærming til sine barn i forhold til den jobbene hun har eller hvordan de tar tak i dette. Det er faktisk ikke ditt ansvar. Ungene til Martha har aldri blitt avbildet hjemme hos seg selv. Rommene deres har ikke vært brukt som salgskanal for barneutstyr og interiørartikler. De har ikke solgt lekestativet, barnetøy, hotellferie eller little-me-dukker.VI har ikke sett innlegg i SoMe hvor moren deles har delt hva de får til jul eller i kalenderen sin - vi vet ikke engang om de har julekalender. De har ikke bast rundt i sengen til foreldrene på morsdagen eller danset rundt med matchende kjoler på at hans. Ungene til Martha født inn i kongefamilien - deres privatliv har likevel vært beskyttet, ikke utnyttet. Det er ganske sjokkerende at du ikke ser forskjellen på dette. 75 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 2. juli 2022 #64775 Del Skrevet 2. juli 2022 pøbelsara skrev (2 minutter siden): Ungene til Martha har aldri blitt avbildet hjemme hos seg selv. Rommene deres har ikke vært brukt som salgskanal for barneutstyr og interiørartikler. De har ikke solgt lekestativet, barnetøy, hotellferie eller little-me-dukker.VI har ikke sett innlegg i SoMe hvor moren deles har delt hva de får til jul eller i kalenderen sin - vi vet ikke engang om de har julekalender. De har ikke bast rundt i sengen til foreldrene på morsdagen eller danset rundt med matchende kjoler på at hans. Ungene til Martha født inn i kongefamilien - deres privatliv har likevel vært beskyttet, ikke utnyttet. Det er ganske sjokkerende at du ikke ser forskjellen på dette. Det samme kan man si om barna til kronprins Haakon og kronprinsesse Mette Marit. Vi vet svært lite om dem. Og andre barn i kongefamiliene i Europa for øvrig. 36 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 2. juli 2022 Populært innlegg #64776 Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) Dessuten er det ganske ironisk at @Levina bruker ungene til Martha som eksempel, når Martha selv ved mange anledninger har snakket om hvor belastende det har vært å vokse opp som kjendis - og å skulle forholde seg til de ulike bildene folk hadde dannet seg av henne. Hun har i klartekst gitt uttrykk for at det har vært veldig belastende å ikke selv kunne forme sin identitet, fordi andre hadde oppfatninger om henne utfra hva de hadde sett og lest i media fra hun var liten. Dette er det også flere andre kjendisbarn som har gitt uttrykk for. Endret 2. juli 2022 av pøbelsara 66 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 2. juli 2022 #64777 Del Skrevet 2. juli 2022 Jeg kjenner til tenåringer som nekter å la en kalender med bilder av seg selv sammen med familien henge oppe hos besteforeldrene. Dette kan tenåringen styre, og kalenderen kan legges bort. Barn av influensere kan ikke styre foreldrenes plattformer og hva som ligger ute, og kan ikke ta kontroll over disse bildene. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Fizzypo Skrevet 2. juli 2022 Populært innlegg #64778 Del Skrevet 2. juli 2022 Levina skrev (23 timer siden): Det du mener er jo subjektivt. Du eller andre her inne eier ikke sannheten. Familien er på ferie nå og har det åpenbart veldig bra, at du mener noe annet er egentlig irrelevant. Det meste av tiden så vises ikke barna. Så den uretten du snakker om er det nok ikke alle som ser.. Til å være influencer og ikke ønske å skjuler barna sine har hun funnet en veldig bra balansegang👍Så man får være enig om å være uenig. Kritikken rundt eksponering av barn i sosiale medier var litt vrient for meg å virkelig forstå i begynnelsen. Jeg også tenkte at så lenge bildene og videoene var estetisk fine og viste en hyggelig atomsfære så kunne det umulig være noe et barn opplevde som problematisk senere i livet. For alt vi vet kan det hende at CBE sine barn vokser opp og syns delingen som har pågått fra de ble født er helt greit og kanskje t.o.m koselig. Kanskje de ønsker å fortsette å leve livet sitt i offentligheten. Men hva hvis de ikke gjør det? Hva hvis de som voksne ser tilbake på alt innholdet i form av bilder, videoer og tekst som ligger ute og føler seg skamfulle og flau over måten de har blitt fremstilt på? Hva hvis de ikke blir som sin mor og far, men ønsker å leve et mer tilbaketrukket liv der materialisme og utseende ikke har noe plass, men opplever det som vanskelig å fjerne dette stemplet som de automatisk får av å kobles til foreldre som setter disse tingene høyt? Jeg er 33 år og den dag i dag liker jeg ikke at vennene mine legger ut bilder av meg på sosiale medier uten mitt samtykke. Da jeg var tidlig i 20-årene var noe av det mest angstfylte å våkne opp til ørten taggede bilder på Facebook som jeg aldri hadde sett, men som likevel var delt med hundrevis av andre. Hvordan vet vi at disse barna ikke kommer til å føle det samme bare fordi du syns det som legges ut er koselig og en «veldig bra balansegang»? Kanskje de syns det, eller kanskje ikke, faktumet er at man tar ingen sjanser når det er snakk om ens egne barn. Det er det som menes med føre var prinsippet. 54 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 2. juli 2022 #64779 Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) pøbelsara skrev (1 time siden): Det er ikke lov å krenke barns rett til privatliv. Det er lov å bruke barn i reklame, og jeg har aldri hevdet at det er ulovlig, men barnemodeller og -skuespillere er det egne (strenge) regler for i arbeidsmiljøloven. Barnearbeid er strengt regulert i Norge. Så du mener CBE krenker sine barns privatliv? Hva gjør du så med det? Sitte her inne og gjenta deg selv hjelper ikke noe. Da må du ta affære hvis du mener det. Det er instanser som tar vurderinger rundt det. Kanskje de kan hjelpe deg så du får ro i sjelen. Hør med barnevernet og hva de tenker. Tipper du ikke blir fornøyd med svaret, men kanskje du tar noe til etterretning. Endret 2. juli 2022 av Levina 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 2. juli 2022 Populært innlegg #64780 Del Skrevet 2. juli 2022 (endret) Levina skrev (1 time siden): De har et privatliv og det er nok ikke lett for hverken deg eller enkelte andre her inne og forstå. Du mister ikke privatlivet selv om moren viser de i små øyeblikk. Selv kongelige som hele Norge kjenner til har et privatliv. Selv Leah Behn som nå er ute som influncer har et privatliv. Så selv om CBE barn er yngre så har de et privatliv. CBE deler verken private eller sensitive ting. Det hun deler er små øyeblikk at livet deres uten inngående opplysninger eller private detaljer. Det ligger ute tusenvis av bilder, videoer og store mengder av informativ tekst om begge barna. Dette er "små" øyeblikk? Det er ufattelig naivt å håpe på at ikke noe av dette massive barnematerialet som har blitt delt på offentlig internett de siste 9 årene har havnet i gale hender. Pussig at du drar inn barna i kongefamilien forresten. De har nemlig blitt skjermet. Faren til prinsesse Ingrid Alexandra stanset personlig journalister fra å få se hennes rom, og som årsak forklarte han at hans datter har krav på privatliv. ... I motsetning til CBE og LKE som har solgt barnas private soverom som reklamekulisser igjen, igjen og igjen. Edit: men for all del. Kronprins Haakon er sikkert bare misunnelig. Kripos, Redd Barna og Datatilsynet også. Og Barnekonvensjonen og psykiater Finn Skårderud, jurist Sara Eline Grønvold og redaktør Sarah Sørheim også. Supermisunnelige på hissigproppen og silikonberta fra Sarpsborg. Og a-kjendiser som Jenny Skavlan og Thomas Finger'n Gullestad også; supermisunnelige som våger å uttale at barn har rett på å få skape sin egen digitale identitet. https://www.tv2.no/a/10002018/ Endret 2. juli 2022 av Ultiva 58 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå