Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
vinterskog skrev (6 minutter siden):

Jeg har dessverre ikke helt trua. Tipper det blir håndhevet slik dårlig merking av reklame blir: et brev og en slapp pekefinger. Tror ikke det får noe å si for influensere i praksis, selv om jeg håper jeg tar feil! 

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne tråden er så forutsigbar. Her klarer dere jammen meg å tippe absolutt alle bildene hun vil dele på ferie og VIPS så deles det eksakt hva dere spådde. Jeg ler meg ihjel. 

Rumpa opp av vannet, vinglasset foran utsikt, kaffen helles i koppen, deling av Strava resultater og creepy filming av joggingen for bekreftelse, barna med på doselfie. Herregud, jeg gir meg hen. Den dama skulle hatt premie for å leve i repetisjoner.

• Liker 39
Skrevet

Og nå med den nye loven? Hun kommer aldri til å innrømme at hun har redigert. For lys og skygge gjelder jo ikke. De som har sett henne i RL sier jo at hun er ikke i nærheten av seg selv som det hun deler på SoMe.

• Liker 26
Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring, innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette.

Måne, admin. 

• Liker 2
Skrevet
miamiamia skrev (14 minutter siden):

Denne tråden er så forutsigbar. Her klarer dere jammen meg å tippe absolutt alle bildene hun vil dele på ferie og VIPS så deles det eksakt hva dere spådde. Jeg ler meg ihjel. 

Rumpa opp av vannet, vinglasset foran utsikt, kaffen helles i koppen, deling av Strava resultater og creepy filming av joggingen for bekreftelse, barna med på doselfie. Herregud, jeg gir meg hen. Den dama skulle hatt premie for å leve i repetisjoner.

De følger et fast mønster og viker ikke fra oppskriften. 

• Liker 16
Skrevet (endret)
miamiamia skrev (3 timer siden):

Og nå med den nye loven? Hun kommer aldri til å innrømme at hun har redigert. For lys og skygge gjelder jo ikke. De som har sett henne i RL sier jo at hun er ikke i nærheten av seg selv som det hun deler på SoMe.

Mulig det, men på bildet fra Elle-festen så hun jo lik ut som de bildene hun legger ut? Det er åpenbart at hun poserer og bruker filter, men synes som sagt hun så ganske lik ut på Elle-bildet. Mange deler bilder fra Norges nye megahit, men det var i fjor og hun har åpenbart gått ned i vekt siden da.

Endret av Sarah93
Trykkfeil
  • Liker 6
Skrevet
Ansjosen skrev (2 timer siden):

Problemet er vel ikke at 6 åringen bæres, problemet er at Treasures gjør en vurdering og kommer fram til at det er delbart materiale. Jeg blir helt målløs over mengden informasjon Treasures gir ifra seg om de mest dyrebare menneskene i den fremstilte familien. Jeg vet det ikke hjelper, men: DE ER IKKE SAMTYKKEKOMPETENTE !!! At det skal være så intenst vanskelig for påvirkere å forstå dette er helt uforståelig for meg !!! Det er ikke søtt, det er ikke koselig, det er ikke nødvendig for å drive butikk å dele opplevelser som inbefatter mennesker som ikke kan si ja eller nei til eksponeringen.

Jeg som budskapsmottager opplever at dette har mindre og mindre med glanset magasin å gjøre. Om jeg åpner et blad så er det litt oppskrifter, litt intervjuer, litt bekledning og litt "et eller annet tema", det er ikke hverdagsliv i mørke toner med innspill av barn, rumpe og blendahvit hund i utkanten av en under middels stor by i Norge. Hun hadde alt som et glanset magasin inneholder når hun startet bloggen, det er virkelig ingenting igjen av det.

En annen ting jeg ikke forstår helt er at det dukker opp kommentarer fra frontfigurens mor og far på bedriftens konto som fremstår som private meldinger. Som svares på som om de var private meldinger. Er det for å skape autensitet rundt opplevelsene som deles? Eller er det faktisk slik at hverken bedriftens frontfigur eller hennes nærmeste familie reflekterer over at denne kontoen ikke er en privat konto hvor 150000 av Carolines beste venner henger (og 150000 bots har slengt seg i laget), men en konto laget for å skape innhold som gir penger i kassen? Igjen: jeg som mottager av budskapet syns det er skikkelig skikkelig forstyrrende å lese de kommentarene, de er søte i privat sammenheng. Men for meg skaper de bare usikkerhet rundt hva jeg faktisk ser på og leser.

Har så lyst å plusse denne så enormt mange ganger!! Blir så trist av å se eksponeringen av små barn og deres mest private øyeblikk ❤️

• Liker 35
  • Hjerte 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Frøken Scott skrev (2 timer siden):

Jeg er så glad for at ungene mine fikk alt de trengte som små barn, uten å måtte jobbe for det. Uten å bli brukt på denne måten. 

Jeg er så glad for at ingen fremmede så hvor de sov, eller fikk noen andre opplysninger om deres privatliv.

Jeg er så glad det ikke er spredd bilder av dem overalt på Internett.

Jeg er så glad for at de ikke vokste opp med narsissistiske egoister som omsorgsgivere. 

Jeg er så glad for at den jordbærkurven jeg spiser fra nå ikke er betalt med barndommen til mine kjære. 

Enig i det. Men, forstår ikke hva dette har å gjør i tråden til CBE. Det er jo ikke relevant til henne. Håper barn også vokser opp med ikke dømmende foreldre. Toleranse og respekt for andre er gode egenskaper å inneha når man skal være omsorgspersonen og ikke minst være forbilde for sine barn!

Endret av Levina
Skrivefeil
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Levina skrev (2 minutter siden):

Enig i det. Men, forstår ikke hva dette har å gjør i tråden til CBE. Det er jo ikke relevant til henne. Håper barn også vokser opp med ikke dømmende foreldre. Toleranse og respekt for andre er gode egenskaper å inneha når man skal være omsorgspersonen og ikke minst være forbilde for sine barn!

Syns du ekteparet utviser toleranse og respekt i sitt some-liv? 

• Liker 46
Skrevet
Levina skrev (10 minutter siden):

Ikke spill dum. 

• Liker 31
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Levina skrev (1 time siden):

Stadig støtende til dem du.

Ikke greit å selge barna, hverken for dem eller andre.

Vet alt for mye om 2 fremmede barn. Ser hvem de likner på og ville kjent dem igjen hvor som helst. Det kan ikke være greit.

Endret av Stargaze
  • Liker 32
Gjest Kattedama
Skrevet

Tenker du at å ikke ha respekt for hverken barns rett til å danne  egen digitale identitet og barnekonvensjonen er å være et godt forbilde, ikke være fordomsfull og vise toleranse og respekt for andre? Sett opp mot disse aspektene er det både uklokt og viser dårlig dømmekraft fra både styreleder og daglig leder som har gjort disse vurderingene, både som bedriftseiere og privatpersoner. Hvordan disse to kan leve med dette valget og tro at det er alle andre som mener noe annet det er noe galt med , er både ignorant og idioti. Det er faktisk mindreårige som på sikt må betale kostnadene for dette valget.

Skrevet (endret)

Dette er jeg enig i. Samtidig skal man virkelig ikke være så tolerant at man tåler så inderlig vel den urett som ikke rammer egne barn. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 42
  • Nyttig 2
Skrevet

Virket eksponerer egne barn for klikk og salg.. Dette er du fullstendig klar over skjer. 
Når det gjelder respekt og toleranse for andre mennesker, er ikke dette gjeldende for ansatte i CBE.no.

• Liker 12
Skrevet (endret)
Levina skrev (18 timer siden):

Joda, dette er høyst relevant både her i tråden og for Treasures AS sin måte å drifte AS'et på.

Er dette innlegget ditt argument for at massiv eksponering i tekst og bilder av mindreårige i en helt åpen bedriftskonto er greit?

Mener du at styreleder og daglig leder som forbilder i dette foretaket og som omsorgspersoner har tatt gode valg med tanke på digital identitet og offentlig beskuelse på vegne av mindreårige?

Tenker du at alle som stiller seg kritiske til gjentatt eksponering i årevis, som Unicef, politi, Barnekonvensjonen, Datatilsynet, Skavlan og Nelvik, KG-brukere, Sara Grønvold, annet fagpersonell og andre foreldre bare er dømmende?

Nå har jeg gjort det enkelt for deg: Det holder å svare konkret ja eller nei på hver av disse tre spørsmålene. Jeg avventer dine enkle enstavelsessvar til disse spørsmålene.

Endret av Revenge o'Cavatina
Feil navn
  • Liker 37
  • Nyttig 5
Skrevet
pøbelsara skrev (39 minutter siden):

Dette er jeg enig i. Samtidig skal man virkelig ikke være så tolerant at man tåler så inderlig vel den urett som ikke rammer egne barn. 

Det du mener er jo subjektivt. Du eller andre her inne eier ikke sannheten. Familien er på ferie nå og har det åpenbart veldig bra, at du mener noe annet er egentlig irrelevant. Det meste av tiden så vises ikke barna. Så den uretten du snakker om er det nok ikke alle som ser..

Til å være influencer og ikke ønske å skjuler barna sine har hun funnet en veldig bra balansegang👍Så man får være enig om å være uenig. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...