Gjest Ambeh Skrevet 7. juni 2022 #62861 Del Skrevet 7. juni 2022 @Marissa har rett. Jeg får mange google-treff på "soves ned": https://dyrlegenettet.no/gnagere/kanin/ "Kaninen må soves ned før dette inngrepet." https://www.steinkjer24.no/nyheter/i/yRWBKK/jeg-har-aldri-sett-en-katt-i-sa-darlig-forfatning "De måtte vente noen dager før de kunne vaske ørene, fordi Karl måtte få soves ned for å få dette gjort." https://www.dagensmedisin.no/artikler/2000/09/28/dodshjelp-tror-ikke-pa-norsk-liberalisering/ "Det er overtramp når en pasient soves ned så tungt at vedkommende ikke klarer å hoste opp slim og får lungebetennelse" https://larviksmaadyrklinikk.no/2018/06/19/oremidd-hos-hund-og-katt/ "Veldig ofte er ørene er så fulle av ørevoks med parasitter og egg at hunden eller katten må soves ned for å få renset ørene skikkelig før behandling." https://anestesispesialisten.no/pasienter/faq/ "For å unngå ubehag i forbindelse med dette, må du gå på toalettet rett før du soves ned." https://impulse-dynamics.com/global/wp-content/uploads/sites/2/2021/04/13-250-003-no_01-OPT-Smart-Pat-Man_Norwegian-1.pdf "Vil jeg måtte soves ned (generell anestesi) under implantasjonsprosedyren?" https://munin.uit.no/bitstream/handle/10037/5336/thesis.pdf?sequence=2 "Resultatet blir at pasienten soves ned gråtende, og det reagerer operasjonssykepleieren på." https://uia.brage.unit.no/uia-xmlui/bitstream/handle/11250/2564325/Flydal%2C Hilde Eun Hægeland.pdf?sequence=1&isAllowed=y "I merknaden til forskriften står det også at det skal tilstrebes at barnet har foreldre hos seg når det soves ned i anestesi og våkner opp fra anestesi." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 7. juni 2022 #62862 Del Skrevet 7. juni 2022 6 hours ago, Supermassive said: Netfit legger ut videoer av cbe som gjør øvelser feil (rdl). Det er vondt å se på 🙃 Hva er feil? spør fordi jeg øver på teknikken i RDL selv. Syns de svarer veldig tungvint på spørsmålsrunden. Sånn som spørsmålet om hvor mange kalorier ved vektnedgang. De beskriver det de mener er en enkel metode, som innebærer å trekke fra X prosent fra et regnestykke der du skal multiplisere med et tall mellom 1 og 2. X prosent??? Snakk om å være lite konkret. 🧐 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marissa Skrevet 7. juni 2022 #62863 Del Skrevet 7. juni 2022 Ambeh skrev (13 minutter siden): @Marissa har rett. Jeg får mange google-treff på "soves ned": https://dyrlegenettet.no/gnagere/kanin/ "Kaninen må soves ned før dette inngrepet." https://www.steinkjer24.no/nyheter/i/yRWBKK/jeg-har-aldri-sett-en-katt-i-sa-darlig-forfatning "De måtte vente noen dager før de kunne vaske ørene, fordi Karl måtte få soves ned for å få dette gjort." https://www.dagensmedisin.no/artikler/2000/09/28/dodshjelp-tror-ikke-pa-norsk-liberalisering/ "Det er overtramp når en pasient soves ned så tungt at vedkommende ikke klarer å hoste opp slim og får lungebetennelse" https://larviksmaadyrklinikk.no/2018/06/19/oremidd-hos-hund-og-katt/ "Veldig ofte er ørene er så fulle av ørevoks med parasitter og egg at hunden eller katten må soves ned for å få renset ørene skikkelig før behandling." https://anestesispesialisten.no/pasienter/faq/ "For å unngå ubehag i forbindelse med dette, må du gå på toalettet rett før du soves ned." https://impulse-dynamics.com/global/wp-content/uploads/sites/2/2021/04/13-250-003-no_01-OPT-Smart-Pat-Man_Norwegian-1.pdf "Vil jeg måtte soves ned (generell anestesi) under implantasjonsprosedyren?" https://munin.uit.no/bitstream/handle/10037/5336/thesis.pdf?sequence=2 "Resultatet blir at pasienten soves ned gråtende, og det reagerer operasjonssykepleieren på." https://uia.brage.unit.no/uia-xmlui/bitstream/handle/11250/2564325/Flydal%2C Hilde Eun Hægeland.pdf?sequence=1&isAllowed=y "I merknaden til forskriften står det også at det skal tilstrebes at barnet har foreldre hos seg når det soves ned i anestesi og våkner opp fra anestesi." Takk! Skal innrømme at jeg ikke gadd å finne referanser sent på kvelden. Men da kan jo både @skruf, @Sophia_08, @tantesofie og andre se at uttrykket lever i beste velgående, og slett ikke er en "lokal variant" eller "ikke brukes av helsepersonell". Og at CBE i akkurat denne sammenhengen bruker et etablert uttrykk og ikke dårlig språk. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 7. juni 2022 Populært innlegg #62864 Del Skrevet 7. juni 2022 Aquarius04 skrev (7 timer siden): Hva og hvem ER dette?! 🥴 Kilde: CBE Instagram story Dette blir moderert bort siden kildelenke ikke er med. Jeg kan likevel ikke dy meg for å avsløre at dette er Siv fra Setermoen. Det må være Siv fra Setermoen, for de er prikk like. Siv er 52, administrativ sjef, skilt bestemor, og bor alene i enebolig med svømmebasseng på terrassen. Siv er også ganske harry, og er ofte å se på Infernofestivalen og Rock Inn i Oslo når hun ikke må kle seg i kontorhabitten. Siv har også oppdaget både restylane og botox, og har brukt noen aksjer på å omskulpturere ansiktet fra trist til blid og "yngre". Siv har også en slitsom tendens til å posere på alle bilder og be deg ta minst 20 før hun er fornøyd nok til å kline på et filter med falske øyenvipper før hun deler det på self...eh, instagramprofilen sin. Siv er hyggelig, glad i biff og banan. Og veldig glad i å være i sentrum. Jeg kjenner Siv. Om dette ikke er et bilde av Siv, så lurer jeg på hvorfor gamle fotballfrue prøver å ligne på Siv. 46 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 7. juni 2022 #62865 Del Skrevet 7. juni 2022 Albbas skrev (22 minutter siden): Hva er feil? spør fordi jeg øver på teknikken i RDL selv. Syns de svarer veldig tungvint på spørsmålsrunden. Sånn som spørsmålet om hvor mange kalorier ved vektnedgang. De beskriver det de mener er en enkel metode, som innebærer å trekke fra X prosent fra et regnestykke der du skal multiplisere med et tall mellom 1 og 2. X prosent??? Snakk om å være lite konkret. 🧐 Aner ikke, men de burde virkelig holde munn om kalorier og vektnedgang når de begge ser ut til å ha spiseforstyrrelser og et forvrengt forhold til kropp og trening. De redigerer seg herfra til månen. 31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 7. juni 2022 #62866 Del Skrevet 7. juni 2022 litago2 skrev (1 time siden): Hun er jo egentlig ei pen og flott dame, men med all redigeringen syns jeg det minner om dragshow/trans. No offence mot de som prøver / er det, men jeg tror neppe det er hensikten her. Ja! Det har du rett i. Har ikke klart å sette fingeren på det, men det er sant. Nå redigeres det til et produkt som er ugjenkjennelig, og på ingen måte attraktivt og noe å hige etter. Jeg er ikke i nærheten av å forstå at de ikke ser det selv.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 7. juni 2022 #62867 Del Skrevet 7. juni 2022 Marissa skrev (2 timer siden): Hjelpes. Nei det er ikke et lokalt uttrykk. Det er ikke sånn at man pleier å si til pasienter "du skal soves ned", man bruker som regel uttrykket helsepersonell i mellom, type "han skal soves ned", "nå begynner vi å sove ned" ect. Det er derfor ikke utenkelig at noen har sagt til Caroline at "ikke bekymre deg, han skal soves ned" i steden for "ikke bekymre deg, han skal få sove". At du ikke har hørt det når du har jobbet på sengepost er ikke så rart, det er ingen grunn til å bruke det uttrykket der (spesielt ikke på medisinsk avdeling). Til pasienter, foreldre ect sier man jo heller at vedkommende skal få narkose og evt at de sover underveis. Inne på opr.avdelingen er derimot kommunikasjonen annerledes, og der er uttrykket "soves ned" vanlig. Det er mange vanlige uttrykk ulike steder i helse som ikke komme opp i treff på google. Generell anestesi/det folk tenker på som narkose, inneholder sovemedisin. Så sannsynligvis har hun ment "soves ned" ikke "dopes ned", akkurat som hun skrev. For den del kan det være hunden bare får sovemedisin også for å få tatt røntgenbildene, jeg aner ikke hva som er vanlig i vetrinærverden. Blir ikke brukt blant helsepersonell her i allefall, jeg måtte bare spørre mannen min som er kirurg; og her så sier de full narkose når det er det (kontra spinal eller plexus i våken tilstand) Så nei: «soves ned» er ikke en vanlig betegnelse på operasjonsstua (med å jobbe på sengepost så mener jeg selvfølgelig selve avdelingen, her skiller vi mellom sengepost som er selve innliggende avd kontra medisinsk dagenhet. Så jo; hva som blir sagt, og brukt, av ulike typer anestesi har jeg kjennskap til. Også på barn blir det foretatt daglige operasjoner, likedan de som ligger på medisin) 22 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marissa Skrevet 7. juni 2022 #62868 Del Skrevet 7. juni 2022 skruf skrev (13 minutter siden): Blir ikke brukt blant helsepersonell her i allefall, jeg måtte bare spørre mannen min som er kirurg; og her så sier de full narkose når det er det (kontra spinal eller plexus i våken tilstand) Så nei: «soves ned» er ikke en vanlig betegnelse på operasjonsstua (med å jobbe på sengepost så mener jeg selvfølgelig selve avdelingen, her skiller vi mellom sengepost som er selve innliggende avd kontra medisinsk dagenhet. Så jo; hva som blir sagt, og brukt, av ulike typer anestesi har jeg kjennskap til. Også på barn blir det foretatt daglige operasjoner, likedan de som ligger på medisin) Men du jobber jo ikke inne på en operasjonsavdeling så da kjenner du ikke bruken av uttrykket der. Og så får du spørre din mann hvor ofte han er med helt fra pasienten kommer på stue og vet alt som foregår da, kirurgene kommer nemlig til duk og dekket bord når det er klart for å begynne operasjonen. Nå har for øvrig Ambeh gjort en fin jobb med å legge inn lenker som viser at dette uttrykket ER i bruk, og MacBeth bekrefter også at uttrykket er kjent fra vetrinæren. Så det kunne jo gjort seg med litt ydmykhet over at du faktisk tok feil i denne saken. 18 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eevee Skrevet 7. juni 2022 #62869 Del Skrevet 7. juni 2022 (endret) Marissa skrev (45 minutter siden): Men du jobber jo ikke inne på en operasjonsavdeling så da kjenner du ikke bruken av uttrykket der. Og så får du spørre din mann hvor ofte han er med helt fra pasienten kommer på stue og vet alt som foregår da, kirurgene kommer nemlig til duk og dekket bord når det er klart for å begynne operasjonen. Nå har for øvrig Ambeh gjort en fin jobb med å legge inn lenker som viser at dette uttrykket ER i bruk, og MacBeth bekrefter også at uttrykket er kjent fra vetrinæren. Så det kunne jo gjort seg med litt ydmykhet over at du faktisk tok feil i denne saken. Kan også bekrefte at uttrykket «soves ned» brukes hyppig på store sykehus rundt på Østlandet/Oslo. Brukes både til barn og pårørende for å ufarliggjøre narkose og fordi barn, og for all del voksne, ikke alltid forstår uttrykk som anestesi og narkose. Er man en oppegående, empatisk lege/sykepleier tilpasser man språket til den man snakker med, og unngår fancy medisinske uttrykk og latin for å brife med kunnskaper. For hey, det er pasienten og pårørende man ivaretar. At «du skal sove, så du kjenner ingenting» blir også brukt til voksne og de eldre, for å enkelt forklare hva som skal skje. Kan også melde at «sovelege» blir brukt om anestesilege både av sykepleiere og selveste anestesifolka selv. Tenke seg til! Og legger man godviljen til, så tror jeg man skjønner godt hva hun mener. Har selv tatt HD og AD scann av egen hund, og da var hunden «sovende», altså lett sedert og selvpustende. Ble bagget litt her og der hvis hun tok seg en litt for lang pustepause (grunnet medisinene), men ble ikke lagt på tube. Endret 7. juni 2022 av Eevee 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hereforthecomments Skrevet 7. juni 2022 #62870 Del Skrevet 7. juni 2022 Twinkle~ skrev (8 timer siden): Da tar de i det minste noen gode valg for hunden. Men mulig det er et krav fra oppdretter, for Coach Eriksen har jo vokst opp med hund og mener det er helt innafor å belaste en ung hund før man har avklart hoftestatus🤷🏻♀️ HD-røntgen var jo mye diskutert her i tråden for ikke så lenge siden. Jeg tipper de har fått med seg den diskusjonen (hei CBE og LKE, vi vet dere er her og følger med 👋🏼), og at de nå har bestemt seg for å få dette undersøkt slik at de kan evt kan «slå i bordet» med resultatene dersom de taler i deres favør. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hereforthecomments Skrevet 7. juni 2022 #62871 Del Skrevet 7. juni 2022 FruRosa skrev (3 timer siden): Dette bildet (ikke stillbilde fra video!) er bare rart. Veldig rart! Ser ut som et antrekk fra et 1. klassebilde i 1998 (minus den bare magen). 30 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 8. juni 2022 #62872 Del Skrevet 8. juni 2022 Marissa skrev (8 timer siden): For øvrig en meget interessant observasjon jeg gjorde nå, som jeg også har gjort tidligere. I denne tråden går folk av skaftet for å kritisere, og når kritikken er god, berettiget og faktafokusert er det en fryd å følge diskusjonen. Men når noen (denne unntaksvise gangen jeg) sier fra om at det CBE har gjort/sagt ikke er så dårlig språk og uvanlig som dere skal ha det til, da er det meg som er idioten, selv om dette uttrykket er en del av min arbeidshverdag, som de færreste på KG har kjennskap til. Det holder ikke at jeg informerer om hva uttrykket er, hvordan det blir brukt, hvor det blir brukt og av hvem. Nei her er det noen med erfaring fra helt andre deler av helsetjenesten som mener det ikke brukes, og de bruker sin irrelevante erfaring for å legitimere kritikken. Over flere tusen siden i denne tråden snakkes det om CBE og LKE sin manglende evne til å innrømme når de har misforstått/tatt feil/bommet, men de siste sidene her viser tydelig at evne til å innrømme en bommert også gjelder flere av debattantene her. Så da blir ordtaket om stein i glasshus plutselig veldig relevant, og det gjelder ikke bare de som har skrevet innlegg, men også de som har gitt en tommel opp. 👏👏👏 Liten avsporing men her har du virkelig satt fingeren på hva som er så frustrerende med denne tråden. 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowBells Skrevet 8. juni 2022 #62873 Del Skrevet 8. juni 2022 (endret) Eevee skrev (14 timer siden): Kan også bekrefte at uttrykket «soves ned» brukes hyppig på store sykehus rundt på Østlandet/Oslo. Brukes både til barn og pårørende for å ufarliggjøre narkose og fordi barn, og for all del voksne, ikke alltid forstår uttrykk som anestesi og narkose. Er man en oppegående, empatisk lege/sykepleier tilpasser man språket til den man snakker med, og unngår fancy medisinske uttrykk og latin for å brife med kunnskaper. For hey, det er pasienten og pårørende man ivaretar. At «du skal sove, så du kjenner ingenting» blir også brukt til voksne og de eldre, for å enkelt forklare hva som skal skje. Kan også melde at «sovelege» blir brukt om anestesilege både av sykepleiere og selveste anestesifolka selv. Tenke seg til! Og legger man godviljen til, så tror jeg man skjønner godt hva hun mener. Har selv tatt HD og AD scann av egen hund, og da var hunden «sovende», altså lett sedert og selvpustende. Ble bagget litt her og der hvis hun tok seg en litt for lang pustepause (grunnet medisinene), men ble ikke lagt på tube. Jeg er egentlig nokså lei av den lange diskusjonen her inne om dette uttrykket. Men her kommer du jo med et godt poeng. Her har CBE og særskilt LKE en gyllen mulighet for å ta til seg at det er lurt å bruke folkelig språk til ufaglærte. På dyreklinikken forklares CBE på folkelig språk at hunden skal "soves ned", slik at hun forstår. Mens spesielt LKE gjør alt han kan for å bruke mest mulig faguttrykk på netfit for å fremstå som smart. Sikkert deilig for en uutdannet sjel som LKE å føle seg smart, derimot så er det svært uklokt når det gjelder å bygge seg opp en følgerbase. Men sånn er det. LKE vil heller snakke et språk som er fullstendig fremmed for 99 % av befolkningen og holde følgertallet lavt på netfit, mens de omfavner falske og inaktive følgere pluss en katastrofalt lav engasjementrate på CBE for å holde følgertallet høyt der 🙃 Endret 8. juni 2022 av SnowBells Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mauken Skrevet 8. juni 2022 #62874 Del Skrevet 8. juni 2022 skruf skrev (9 timer siden): Blir ikke brukt blant helsepersonell her i allefall, jeg måtte bare spørre mannen min som er kirurg; og her så sier de full narkose når det er det (kontra spinal eller plexus i våken tilstand) Så nei: «soves ned» er ikke en vanlig betegnelse på operasjonsstua (med å jobbe på sengepost så mener jeg selvfølgelig selve avdelingen, her skiller vi mellom sengepost som er selve innliggende avd kontra medisinsk dagenhet. Så jo; hva som blir sagt, og brukt, av ulike typer anestesi har jeg kjennskap til. Også på barn blir det foretatt daglige operasjoner, likedan de som ligger på medisin) Hvorfor ligger kirurgiske pasienter på medisinsk sengepost? Burde ikke de ligge på kirurgisk sengepost? Det er ikke vanlig at det utføres operasjoner på medisinske pasienter- prosedyrer som kan kreve lett sedering som skopier ja, men ikke operasjoner. Hilsen sykepleier med 20 års erfaring fra medisinsk avdeling. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 8. juni 2022 #62875 Del Skrevet 8. juni 2022 Marissa skrev (8 timer siden): Men du jobber jo ikke inne på en operasjonsavdeling så da kjenner du ikke bruken av uttrykket der. Og så får du spørre din mann hvor ofte han er med helt fra pasienten kommer på stue og vet alt som foregår da, kirurgene kommer nemlig til duk og dekket bord når det er klart for å begynne operasjonen. Nå har for øvrig Ambeh gjort en fin jobb med å legge inn lenker som viser at dette uttrykket ER i bruk, og MacBeth bekrefter også at uttrykket er kjent fra vetrinæren. Så det kunne jo gjort seg med litt ydmykhet over at du faktisk tok feil i denne saken. For det første så vet du ingenting om hvilke arbeidsplasser jeg har hatt… men kan røpe at jeg har vært med på utallige keisersnitt i narkose, og har aldri hørt at pas «soves ned». Her sies det «starter innledende narkose» (krisesnitt/kræsjsnitt er alltid i full narkose). Mannen min kommer heller ikke til duk og dekket bord; det er han som bestemmer type anestesi og han har kontakt med pasient både før og etter inngrep. Når han har vakt så har han ikke tilstedevakt på kveld/natt, men blir ringt opp når det er klart for operasjon, og da spør han alltid om pasienten er i slusen eller om de har startet innledende narkose/anestesi (alt etter hva som er valgt type anestesi) (vi bor veldig nærme sykehus) Jeg har også vært med barna våre da de har hatt operasjoner og vært på operasjonsstua sammen med de til de har sovnet, og heller ikke da har uttrykket «soves ned» blitt brukt. De lenkene tidligere i tråden var vel til dyrleger Ser ikke hvorfor jeg skal innrømme å ha tatt feil for noe jeg ikke har feil i. Som jeg tidligere sa; mulig soves ned blir brukt andre steder i landet, men ikke alle steder. Ergo sier jeg ikke bastant at Caroline sier feil, men at det ikke blir brukt her jeg bor. Du derimot er bastant på at jeg tar feil og at «soves ned» blir brukt oversatt siden du er vant med det. Du gir ikke rom for at andre betegnelser blir brukt andre steder. Hva med litt ydmykhet fra din side?? 28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 8. juni 2022 #62876 Del Skrevet 8. juni 2022 (endret) Mauken skrev (22 minutter siden): Hvorfor ligger kirurgiske pasienter på medisinsk sengepost? Burde ikke de ligge på kirurgisk sengepost? Det er ikke vanlig at det utføres operasjoner på medisinske pasienter- prosedyrer som kan kreve lett sedering som skopier ja, men ikke operasjoner. Hilsen sykepleier med 20 års erfaring fra medisinsk avdeling. Enkelte mindre sykehus her i landet har kombinerte avdelinger. edit; og de ansatte jobber på tvers av avd. Jeg burde sikkert skrevet med/kir for å få det helt korrekt, men det blir bare flisespikkeri. Husk at ikke alle sykehus i landet er store universitetssykehus, men likevel så blir folk operert og babyer blir født med keisersnitt i narkose også på mindre sykehus Endret 8. juni 2022 av skruf 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellie77 Skrevet 8. juni 2022 #62877 Del Skrevet 8. juni 2022 skruf skrev (17 minutter siden): For det første så vet du ingenting om hvilke arbeidsplasser jeg har hatt… men kan røpe at jeg har vært med på utallige keisersnitt i narkose, og har aldri hørt at pas «soves ned». Her sies det «starter innledende narkose» (krisesnitt/kræsjsnitt er alltid i full narkose). Mannen min kommer heller ikke til duk og dekket bord; det er han som bestemmer type anestesi og han har kontakt med pasient både før og etter inngrep. Når han har vakt så har han ikke tilstedevakt på kveld/natt, men blir ringt opp når det er klart for operasjon, og da spør han alltid om pasienten er i slusen eller om de har startet innledende narkose/anestesi (alt etter hva som er valgt type anestesi) (vi bor veldig nærme sykehus) Jeg har også vært med barna våre da de har hatt operasjoner og vært på operasjonsstua sammen med de til de har sovnet, og heller ikke da har uttrykket «soves ned» blitt brukt. De lenkene tidligere i tråden var vel til dyrleger Ser ikke hvorfor jeg skal innrømme å ha tatt feil for noe jeg ikke har feil i. Som jeg tidligere sa; mulig soves ned blir brukt andre steder i landet, men ikke alle steder. Ergo sier jeg ikke bastant at Caroline sier feil, men at det ikke blir brukt her jeg bor. Du derimot er bastant på at jeg tar feil og at «soves ned» blir brukt oversatt siden du er vant med det. Du gir ikke rom for at andre betegnelser blir brukt andre steder. Hva med litt ydmykhet fra din side?? Som lege har jeg aldri hørt uttrykket. Hørt «sövas» på svensk, men aldri på norsk. Så signerer denne. Uansett forstår jeg ikke hvorfor noen må krangle på at andre ikke har hørt uttrykket før, det er en avsporing av tråden. Og nå avsporer jeg visst selv også - beklager! 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 8. juni 2022 #62878 Del Skrevet 8. juni 2022 De siste sidene er uansett avsporing og regelbrudd (ikke lov å fortelle at man er helsepersonell for å underbygge argumenter), så jeg har rapportert meg selv og andre som har vært med på denne diskusjonen. Uansett; om CBE velger å skrive «soves ned» så ser jeg ikke problemet i det. Hun har selv sagt at bloggen/IG hennes er et glanset magasin og da trenger hun heller ikke skrive fag-termer. Hun holder et muntlig skriftspråk og det er det opp til hun selv å gjøre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 8. juni 2022 #62879 Del Skrevet 8. juni 2022 (endret) Vanlig å bruke eller ei ... Det er i alle fall dårlig skriftspråk! Det man (noen steder) SIER blir ofte helt feil å bruke når man uttrykker seg skriftlig. Som når CBE skriver "hvor fin" f.eks. Endret 8. juni 2022 av FruRosa Tastefeil 20 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 8. juni 2022 #62880 Del Skrevet 8. juni 2022 FruRosa skrev (Akkurat nå): Vanlig å bruke eller ei ... Det er i alle fall dårlig skriftspråk! Det man (noen steder) SIER blir ofte helt feil å bruke når man uttrykker seg skriftlig. Som npr CBE skriver "hvor fin" f.eks. Eller «få den på» Den har jeg aldri forstått 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå