Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Blondinbolla skrev (14 minutter siden):

Jeg forstår hverken din agenda eller debattform, føles som en vill form for trolling.

Det holder tråden relevant. Det sørger for at CBE-tråden befinner seg på KGs «toppliste», om du vil 😉

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fridiskusjon.no skrev (1 time siden):

Skal si du er godt oppdatert :-).

Ja. Jeg ble gjort oppmerksom på hvordan influencere som CBE fordreier utseendet sitt på måter, også ut over de mer åpenbare metodene som operasjon, fotoredigering og filter, her i tråden for en del år siden. Det har gjort meg mer bevist og oppmerksom på måtene kroppspress pushes både hos influencere som CBE, i reklamer og lignende. Anbefaler deg å også gå gjennom instagrammen til Danae Mercer. Den er veldig opplysende. https://www.instagram.com/danaemercer/

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondinbolla skrev (28 minutter siden):

Men det skulle da bare mange! Med dette resonnementet bør man jo, istedenfor å kritisere at bikkja løper for mye på asfalt, bejuble at de tar den med på tur. Eller istedenfor å kritisere at barna eksponeres mens de spiller teater, berømme CBE for at hun lar barna drive med fritidsaktiviteter?

Jeg forstår hverken din agenda eller debattform, føles som en vill form for trolling.

Ja, jeg er av oppfatning at det er litt vel mange  ting som kritiseres i tråden. Det går litt sport i å kritisere. At barna eksponeres er kritikkverdig uansett hvor det er. Samtidig er det bra de får være med på teater, men det burde jeg ikke visst at de drev på med. 

Akkurat det med å være positiv til ting de faktisk gjør var mest med tanke på dette med miljø. Det har generelt mer for seg å fokusere på det som faktisk gjøres og komme med forslag for enklere grep til å gjøre litt mer. Ikke rakke ned på det lille som blir gjort. Det oppnår man ingenting med. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
Inocybe skrev (26 minutter siden):

Ja. Jeg ble gjort oppmerksom på hvordan influencere som CBE fordreier utseendet sitt på måter, også ut over de mer åpenbare metodene som operasjon, fotoredigering og filter, her i tråden for en del år siden. Det har gjort meg mer bevist og oppmerksom på måtene kroppspress pushes både hos influencere som CBE, i reklamer og lignende. Anbefaler deg å også gå gjennom instagrammen til Danae Mercer. Den er veldig opplysende. https://www.instagram.com/danaemercer/

Ser mye av poseringene til Carro der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (9 minutter siden):

Ja, jeg er av oppfatning at det er litt vel mange  ting som kritiseres i tråden. Det går litt sport i å kritisere. At barna eksponeres er kritikkverdig uansett hvor det er. Samtidig er det bra de får være med på teater, men det burde jeg ikke visst at de drev på med. 

Akkurat det med å være positiv til ting de faktisk gjør var mest med tanke på dette med miljø. Det har generelt mer for seg å fokusere på det som faktisk gjøres og komme med forslag for enklere grep til å gjøre litt mer. Ikke rakke ned på det lille som blir gjort. Det oppnår man ingenting med. 

Ikke SÅ opptatt heller, vel, siden du kritiserer mangt og meget selv også. Når anledningen byr seg, eller noe.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (22 minutter siden):

Det har generelt mer for seg å fokusere på det som faktisk gjøres og komme med forslag for enklere grep til å gjøre litt mer. Ikke rakke ned på det lille som blir gjort. Det oppnår man ingenting med. 

Hadde dette vært en medarbeidersamtale med CBE hadde jeg vært enig. Det er det imidlertid ikke (meg bekjent).

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blondinbolla skrev (3 minutter siden):

Hadde dette vært en medarbeidersamtale med CBE hadde jeg vært enig. Det er det imidlertid ikke (meg bekjent).

Så da er bare absolutt alt hun foretar seg kritikkverdig da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Nei, det er det selvsagt ikke. Men absolutt alt CBE gjør blir kritisert her inne. Eller forvrengt og tolket i verste mening uansett hva som legges ut. Damned if she do damned if she  don’t. At enkelte orker å følge med på hver detalj av hva hun legger ut for deretter å kritisere hver minste detalj kommer jeg aldri til å forstå. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (1 minutt siden):

Nei, det er det selvsagt ikke. Men absolutt alt CBE gjør blir kritisert her inne. Eller forvrengt og tolket i verste mening uansett hva som legges ut. Damned if she do damned if she  don’t. At enkelte orker å følge med på hver detalj av hva hun legger ut for deretter å kritisere hver minste detalj kommer jeg aldri til å forstå. 

Det er det jeg ikke forstår heller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (10 minutter siden):

Neida,jeg kan nevne noen ting jeg har lagt merke til i det siste som er positivt:

1. Reklamen for neglene hun la ut på story istad, merket med reklame og med flott fokus på negler (mens hun satt i bilen)

2. Hun har begynt forberedelser til 17. Mai helgen FØR, slik at dersom følgerne lar seg inspirere er det fremdeles tid til å dekke opp bord ala CBE style

3. Lagt ut inspirasjon til kake til 17. Mai i god tid før den store dagen 

3 ting helt i tråd med influenser verden, bare synd at dette drukner i havet av andre tullete storier med løping, kaffe og rumpe, eksponering av barn og hund som spiser pavlova rester (fra bakebolla)..

Endret av MacBeth
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (3 minutter siden):

Det var dine ord.

Jeg er kritisk til bedriftens overforbruk, spesielt når det grønnvaskes med betalt søppelplukking i regi av Coop og levering av fast fashion til Fretex. 

Jeg er også kritisk til CBE sitt seksualiserte innhold på Instagram, filterbruk og thinspo. 

I tillegg er jeg kritisk til eksponeringen av to mindreårige barn på kanaler med flere hundre tusen følgere. 

I sum gjør nok CBE en del kritikkverdig, men muligens ikke sammenlignet med andre influensere. Om kritikken av CBE fremstår som overveldende i denne tråden SÅ ER DET FORDI TRÅDEN HANDLER OM CBE😑

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan hun ikke bare oppfordre til å donere bort klær til Fretex uten å presse ut rompa? Derfor får hun kritikk. Det er så rart og hinsides idiotisk og vi lever i 2022. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oline12 skrev (8 minutter siden):

Hvorfor kan hun ikke bare oppfordre til å donere bort klær til Fretex uten å presse ut rompa? Derfor får hun kritikk. Det er så rart og hinsides idiotisk og vi lever i 2022. 

Hvorfor kan man ikke bare fokusere på at CBE gjør noe positivt da ved å gi bort klær til Fretex? Hvorfor velge å finne noe kritikkverdig med det? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tullerikke
Hut skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kan man ikke bare fokusere på at CBE gjør noe positivt da ved å gi bort klær til Fretex? Hvorfor velge å finne noe kritikkverdig med det? 

Fordi fokuset ikke er på klærne, men på rassen hennes. Hadde dette vært for noen år siden, så hadde hun gjort mye ut av å være så «snill» som gir bort klær HELT gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (2 timer siden):

Ser noen allerede har kommentert det og må si noe jeg også. Først ser jeg filmen fra stranda hvor Caroline som vanlig står med magen sugd inn og rumpa ut, så dukker denne filmen opp, hvor det er tydelig at rumpa er det som er i fokus. Det er så flaut at to voksne mennesker holder på som det her at jeg blir flau!

7BA54D79-AB93-46A8-89B6-C33B78E9349F.jpeg

Det er faktisk så stor humor at det er imponerende 😂🙈

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tullerikke skrev (Akkurat nå):

Fordi fokuset ikke er på klærne, men på rassen hennes. Hadde dette vært for noen år siden, så hadde hun gjort mye ut av å være så «snill» som gir bort klær HELT gratis. 

Man velger selv hva man velger å fokusere på. Synes det er en bra å gi bort klær til Fretex og finner ikke noe kritikkverdig med det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hut skrev (8 minutter siden):

Fordi det blir så altfor lite. Og fordi det er bare er enda en anledning til å fokusere på kropp. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (3 minutter siden):

Man velger selv hva man velger å fokusere på. Synes det er en bra å gi bort klær til Fretex og finner ikke noe kritikkverdig med det. 

Akkurat. Man velger selv hva man velger å fokusere på. Overforbruk blir ikke nullet ut av en pose til Fretex. 

• Liker 40
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (4 minutter siden):

Hvorfor kan hun ikke bare putte en pose i containeren uten å måtte posere for å få vist mest mulig av rumpa 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (Akkurat nå):

Fordi det blir så altfor lite. Og fordi det er bare er enda en anledning til å fokusere på kropp. 

Nettopp. CBE blir kritisert uansett hva hun gjør. Å gi bort bort klær til Fretex er også kritikkverdig altså. Jaja. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...