Klink Skrevet 12. mai 2022 #61481 Del Skrevet 12. mai 2022 (endret) skruf skrev (12 minutter siden): Enig, utrolig kvalmt. Greit nok at bakebollen blir vasket mellom hver bruk, men hvor godt ei oppvaskmaskin vasker er varierende, og det er vel uansett ikke kokvask-program. Hunder vasker seg i rumpa, deretter slikker ut av en bakebolle som blir brukt på nytt etter vask. Har også sett hundeeiere, CBE inkludert (hun filmet seansen) som deler en is med hunden sin. En bit til hunden, en bit til matmor. Med en hund som vasker seg i rumpa, stjeler til seg en kattebæsj på tur, som snuser der andre hunder har tisset osv osv Skikkelig uhygienisk. For å snu på det; jeg kunne ikke ha tenkt meg å drukket vann fra vannskåla til hunden min, eller brukt matskålen til hunden som middagstallerken, selv ikke etter en runde i oppvaskmaskinen Vi gjør det med katten aldri tenkt over at det er uhygienisk etter vask. Bruker altså samme skål som vi spiser av til å ha mat til katten i. Vasker skål og spiser suppe fra den selv. Endret 12. mai 2022 av Klink 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 12. mai 2022 #61482 Del Skrevet 12. mai 2022 skruf skrev (2 timer siden): Om de går, sykler eller blir kjørt er ikke poenget, poenget er at foreldre/fortsatte må følge barna til skolen til barna blir 14 år. Noe som jeg synes er ganske hårreisende. Må bli fulgt av foreldre frem til man når konfirmasjonsalder Helt normalt at barn blir fulgt til skolen av voksne på småskolen, men ikke når de blir eldre. Til sammenligning så måtte vi følge barna våre til skolen da de gikk i første klasse, og delvis andre klasse (individuelt vurdering etter modenhetsnivå), men fra tredje trinn gikk de fleste til skolen sammen med andre barn i gaten uten voksne. skruf skrev (40 minutter siden): Jeg har ingen forklaringsplikt ovenfor deg hvorfor jeg finner det hårreisende at en skole krever at man følger og henter ungdommer opp til de er 14 år. Vet du at skolen krever det? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevira Skrevet 12. mai 2022 #61483 Del Skrevet 12. mai 2022 vinterskog skrev (6 timer siden): En liten fugel kan fortelle det som stod: "Et eget innlegg om lugg? Igjen? Da har du ikke mye å komme med. Et tips: Hva synes du selv da?". Og opphavet til denne utrolig krenkende kommenteren er seff blokkert.... 🤣 Hvordan ser man at man er blokkert? Jeg kommer ikke "inn på" hennes ig idag - ( jeg satte tommel opp på den kommentaren til hårstorien igår ..) - får man itilfelle ingen beskjed om det ( jeg følger henne ikke) - syns bare det var så rart at jeg ikke kan gå inn og se ig hennes nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 12. mai 2022 #61484 Del Skrevet 12. mai 2022 Klink skrev (27 minutter siden): Vi gjør det med katten aldri tenkt over at det er uhygienisk etter vask. Bruker altså samme skål som vi spiser av til å ha mat til katten i. Vasker skål og spiser suppe fra den selv. Det er jo max ufyselig 🤮herregud, så ekkelt! Katter og hunder slikker på ting som ikke skal blandes med mennesker. Nå ble jeg kvalm 🤢 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 12. mai 2022 #61485 Del Skrevet 12. mai 2022 Bikkja her får rester på middagstallerken på golvet, kaster ikke tallerkener fordet 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 12. mai 2022 #61486 Del Skrevet 12. mai 2022 3 minutter siden, Keikolina said: Bikkja her får rester på middagstallerken på golvet, kaster ikke tallerkener fordet 😃 Samme her - altså jeg planlegger liksom ikke at hund/katt og vi andre skal spise av samme tallerken annenhver gang 😅 - men har ingen sperrer for av og til la dyrene spise av våre talkerkner (og deretter vask). Jeg lar også katt og hund slikke meg på hender, og kokevasker jo ikke hendene etterpå - og kaster dem heller ikke… Når man har hatt kjæledyr noen år går som regel slike mentale sperrer over. 29 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 12. mai 2022 #61487 Del Skrevet 12. mai 2022 Pus123 skrev (2 timer siden): Hunden får slikke av bakebollen.. det er jo ekkelt 😒 De lar vel hunden sleike seg i fjeset også. Det er hakket verre med tanke på at hunder spiser dritt. Bakebollen kan man ihvertfall kjøre i oppvaskmaskin. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 12. mai 2022 #61488 Del Skrevet 12. mai 2022 6 hours ago, Isild said: Det "krever" mer enn 5 timers "jobb" av de begge å legge ut bilde av kaffe, kropp og trening? For det er kun det de leverer i kanalene sine. Treningen tar nok tid, men "jobben" med å dokumentere det på Instagram krever ikke 2 årsverk. De har mistet helt kontakten med hva jobb egentlig er. De tjener vel fortsatt penger på dette, ja. Men jobber veldig hardt? Eh, nei! De surrer hjemme, det er jo det de lager content av. Og de er tydeligvis viktigere enn å at barna kan være mer hjemme. Leste for noen sider siden at noen hevdet barna nøt godt av at foreldrene holdt på med det de gjør, nettopp fordi de får mer tid med foreldrene. Vel, da vet vi at det gjør de ikke. Nå må dere være rettferdige! Så mye som redigeres av bilder tar det nok en del timer 🤪 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 12. mai 2022 #61489 Del Skrevet 12. mai 2022 skruf skrev (2 timer siden): Om de går, sykler eller blir kjørt er ikke poenget, poenget er at foreldre/fortsatte må følge barna til skolen til barna blir 14 år. Noe som jeg synes er ganske hårreisende. Må bli fulgt av foreldre frem til man når konfirmasjonsalder Helt normalt at barn blir fulgt til skolen av voksne på småskolen, men ikke når de blir eldre. Til sammenligning så måtte vi følge barna våre til skolen da de gikk i første klasse, og delvis andre klasse (individuelt vurdering etter modenhetsnivå), men fra tredje trinn gikk de fleste til skolen sammen med andre barn i gaten uten voksne. Jo akkurat her var det nettopp poenget 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 12. mai 2022 #61490 Del Skrevet 12. mai 2022 (endret) Pus123 skrev (2 timer siden): Hunden får slikke av bakebollen.. det er jo ekkelt 😒 Hva som er ekkelt er individuelt, regner med du ikke har hund selv, slike barrierer blir fort brutt om man er hundeeier. Det som derimot kan kritiseres er at hunden får spise rester av Pavlova. Masse sukker som hunder aldeles ikke skal ha, eller krem, som hunder heller ikke skal ha. (Hunder sliter faktisk med å bryte ned laktose, og det er derfor frarådet å gi hunder det) Nå er det ikke livsfarlige mengder, men man ser jo litt hvor dem legger lista. Legg dette til sammen med stålkanter, overtrening av hund og annen isspising så syns jeg dét er mer kritikkverdig enn at det er ekkelt... Endret 12. mai 2022 av MacBeth 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. mai 2022 #61491 Del Skrevet 12. mai 2022 Hallepalle2 skrev (24 minutter siden): Det er jo max ufyselig 🤮herregud, så ekkelt! Katter og hunder slikker på ting som ikke skal blandes med mennesker. Nå ble jeg kvalm 🤢 Blandes med mennesker 😅 Junder slikker jo i ansiktet, de jeg kjenner med valp småbiter jo litt før de læres av med det, katten min slikker oss i ansiktet, ligger i sofaen og så videre. De går og sitter på samme gulv som barna mine krabber, sikler og jeg tipper det har vært nedi en tunge der også. Katten har sikkert bitt på leker ungene mine leker med og smaker/biterpå. Hunden til de fleste jeg kjenner er i sofaen og til og med sover i senga til eieren. Og så skal det være ekkelt å spise fra en skål/tallerken som er vasket på 70 grader i en oppvaskmaskin 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 12. mai 2022 #61492 Del Skrevet 12. mai 2022 MacBeth skrev (36 minutter siden): Hva som er ekkelt er individuelt, regner med du ikke har hund selv, slike barrierer blir fort brutt om man er hundeeier. Det som derimot kan kritiseres er at hunden får spise rester av Pavlova. Masse sukker som hunder aldeles ikke skal ha, eller krem, som hunder heller ikke skal ha. (Hunder sliter faktisk med å bryte ned laktose, og det er derfor frarådet å gi hunder det) Nå er det ikke livsfarlige mengder, men man ser jo litt hvor dem legger lista. Legg dette til sammen med stålkanter, overtrening av hund og annen isspising så syns jeg dét er mer kritikkverdig enn at det er ekkelt... Hun hadde også både kakaopulver og sjokoladebiter i røra til Pavlovaen! 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. mai 2022 #61493 Del Skrevet 12. mai 2022 FruRosa skrev (16 minutter siden): Hun hadde også både kakaopulver og sjokoladebiter i røra til Pavlovaen! Det skal ikke hunder ha, nei. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilieH Skrevet 12. mai 2022 #61494 Del Skrevet 12. mai 2022 De som blir blokkert går de innunder de som avfølger? Eller det egne for blokkerte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 12. mai 2022 #61495 Del Skrevet 12. mai 2022 Tror hellere jeg vil dele matfat (etter oppvask) med hund og katt enn å spise med lange uhygieniske negler fulle av krinkler og kroker hvor skiten koser seg maks. Syns slike lange negler er skikkelig ekle. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sammy! Skrevet 12. mai 2022 #61496 Del Skrevet 12. mai 2022 Keikolina skrev (2 timer siden): Bikkja her får rester på middagstallerken på golvet, kaster ikke tallerkener fordet 😃 Haha så beside the point, men jeg også 😂 Noen ganger kødder jeg med besøket og sier ala "sånn, da var den ren" og later som den skal tilbake i skapet etter bikkjene har renset den for rester 😇😂 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 12. mai 2022 #61497 Del Skrevet 12. mai 2022 Klink skrev (2 timer siden): Hallepalle2 skrev (3 timer siden): Det er jo max ufyselig 🤮herregud, så ekkelt! Katter og hunder slikker på ting som ikke skal blandes med mennesker. Nå ble jeg kvalm 🤢 Blandes med mennesker 😅 Junder slikker jo i ansiktet, de jeg kjenner med valp småbiter jo litt før de læres av med det, katten min slikker oss i ansiktet, ligger i sofaen og så videre. De går og sitter på samme gulv som barna mine krabber, sikler og jeg tipper det har vært nedi en tunge der også. Katten har sikkert bitt på leker ungene mine leker med og smaker/biterpå. Hunden til de fleste jeg kjenner er i sofaen og til og med sover i senga til eieren. Og så skal det være ekkelt å spise fra en skål/tallerken som er vasket på 70 grader i en oppvaskmaskin 😅 Ekspander Som sagt - spy! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 12. mai 2022 #61498 Del Skrevet 12. mai 2022 1 hour ago, Inocybe said: Tror hellere jeg vil dele matfat (etter oppvask) med hund og katt enn å spise med lange uhygieniske negler fulle av krinkler og kroker hvor skiten koser seg maks. Syns slike lange negler er skikkelig ekle. Kunne ikke vært mer enig, skulle til å skrive det samme selv. Er mye mer skadelige bakterier under lange negler enn at en hund/katt får slikke rester av fat som uansett skal vaskes. Skikkelig kvalmt å se på når frua knar deig og styrer med mat med disse lange klørne sine. De gangene jeg har lange negler, bruker jeg engangshansker når jeg skal holde på med mat der man må bruke fingrene i maten. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. mai 2022 #61499 Del Skrevet 12. mai 2022 Hallepalle2 skrev (4 minutter siden): Som sagt - spy! Ok, du har kanskje ikke dyr 😊 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 12. mai 2022 #61500 Del Skrevet 12. mai 2022 Ellevira skrev (3 timer siden): Hvordan ser man at man er blokkert? Jeg kommer ikke "inn på" hennes ig idag - ( jeg satte tommel opp på den kommentaren til hårstorien igår ..) - får man itilfelle ingen beskjed om det ( jeg følger henne ikke) - syns bare det var så rart at jeg ikke kan gå inn og se ig hennes nå. Det er da du vet du er blokka. "Ikke tilgjenglig" eller hva det står. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå