Pusern3 Skrevet 10. mai 2022 #61381 Del Skrevet 10. mai 2022 FruRosa skrev (6 minutter siden): Uansett hva det er ser det bare dumt ut. Veldig dumt! det er vanvittig…. Og det blikket - ser ikke helt «god» ut. Tenk, damen er småbarnsmor i Sarpsborg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 10. mai 2022 #61382 Del Skrevet 10. mai 2022 FruRosa skrev (7 minutter siden): Uansett hva det er ser det bare dumt ut. Veldig dumt! Helt enig! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 10. mai 2022 #61383 Del Skrevet 10. mai 2022 FruRosa skrev (35 minutter siden): Det er nesten så man ikke tror det man ser! Er dette nå? Skal hun virkelig bruke luggen…. IGJEN. Bør komme med noe nytt enn lugg og hår som vokser. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 10. mai 2022 #61384 Del Skrevet 10. mai 2022 FruRosa skrev (37 minutter siden): Det er nesten så man ikke tror det man ser! Bildet er tydelig redigert, veggen mellom albuen og kroppen. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 10. mai 2022 #61385 Del Skrevet 10. mai 2022 Klink skrev (8 minutter siden): Er dette nå? Skal hun virkelig bruke luggen…. IGJEN. Bør komme med noe nytt enn lugg og hår som vokser. Jepp. Postet i dag. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 10. mai 2022 #61386 Del Skrevet 10. mai 2022 FruRosa skrev (1 time siden): Det er nesten så man ikke tror det man ser! Det er jo til å le seg skakk 🤣 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 10. mai 2022 #61387 Del Skrevet 10. mai 2022 Jeg trodde folk flest delte de mest flatterende bildene av seg selv, og ikke de verste? 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg skruf Skrevet 10. mai 2022 Populært innlegg #61388 Del Skrevet 10. mai 2022 Klink skrev (3 timer siden): Her er flere bidrag i rasediskusjonen så…. Får den for mye eller for lite aktivitet da tro? Igjen; den får altfor mye løpetrening (på asfalt) iht ALDER!! Hunden er 1 1/2 år gammel, den er ikke HD-rtg, og den får altfor mye og hard belastning ut i fra hvor ung den er. I tillegg er den en trekkhund, men dessverre så får den ikke utnyttet det den er avlet for (sånn som feks trekkhundene til Funkygine og mannen) Er man ute etter en hund til å løpe flere mil langs asfaltveier med i uka så burde man valgt en annen rase enn en polarhund. Men selv andre raser skal man ikke drive fysisk rovdrift på mens de enda er unghunder. Dette kan føre til et liv med smerter hos hunden. Vi har hund selv, og vi har tidligere hatt hund av større rase enn CBE, og vi valgte å lese oss opp, snakke (og lytte) med oppdretter, og følge råd og anbefalinger til den rasen vi hadde og den rasen vi har. Hunden vår er et famiiemedlem, et levende vesen, og vi tilpasser livet vårt sånn at den har det best mulig, Vi kjørte ikke på med lange turer da den var valp selv om den er en aktiv rase, vi var på valpekurs, apport og saueavenningskurs (har jakthund), og vi økte mengde trening i takt med alder etter anbefaling og HD-røntgen. Og vi bruker den til jakt og lar den få bruke instinktene sine. Kunne heller aldri ha overlatt en 1 år ung hund på en kennel vekk fra flokken sin i to uker. Og skiene mine med stålkanter solgte jeg og kjøpte nye uten stålkanter Man skal aldri kjøpe hund etter hva som er populært eller hvilken livsstil man planlegger eller drømmer om å ha, men man anskaffer seg den rasen som passer inn i det livet man allerede lever og hva man som familie kan tilby hunden. En hund er ikke en bruksting. 34 4 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 10. mai 2022 #61389 Del Skrevet 10. mai 2022 Hallepalle2 skrev (22 minutter siden): Det er jo til å le seg skakk 🤣 Ingen bryr seg. Synes hun ser lik ut med det hun kaller lugg eller ikke lugg. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danseskjørt Skrevet 10. mai 2022 #61390 Del Skrevet 10. mai 2022 Aquarius04 skrev (2 timer siden): Ingen tvinger deg til å bli. 👋🏼 🤦🏼♀️😂 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-venter- Skrevet 10. mai 2022 #61391 Del Skrevet 10. mai 2022 (endret) Det forrige bildet, det i treningsrommet. Er ikke det voldsomt redigert rundt ryggen/magen? Syntes det er så ugjevnt på veggen liksom. Endret 10. mai 2022 av -venter- 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 10. mai 2022 #61392 Del Skrevet 10. mai 2022 Damen trenger å dra seg ut av speilet og ut verden og det virkelige liv. Få seg jobb på et sykehjem der hun virkelig får brukt seg selv. Damen har for mye fritid og er altoppslukende forelsket i seg selv. #påtideågiseg 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 10. mai 2022 #61393 Del Skrevet 10. mai 2022 Hva har skjedd med armen her? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 10. mai 2022 #61394 Del Skrevet 10. mai 2022 skruf skrev (1 time siden): Igjen; den får altfor mye løpetrening (på asfalt) iht ALDER!! Hunden er 1 1/2 år gammel, den er ikke HD-rtg, og den får altfor mye og hard belastning ut i fra hvor ung den er. I tillegg er den en trekkhund, men dessverre så får den ikke utnyttet det den er avlet for (sånn som feks trekkhundene til Funkygine og mannen) Er man ute etter en hund til å løpe flere mil langs asfaltveier med i uka så burde man valgt en annen rase enn en polarhund. Men selv andre raser skal man ikke drive fysisk rovdrift på mens de enda er unghunder. Dette kan føre til et liv med smerter hos hunden. Vi har hund selv, og vi har tidligere hatt hund av større rase enn CBE, og vi valgte å lese oss opp, snakke (og lytte) med oppdretter, og følge råd og anbefalinger til den rasen vi hadde og den rasen vi har. Hunden vår er et famiiemedlem, et levende vesen, og vi tilpasser livet vårt sånn at den har det best mulig, Vi kjørte ikke på med lange turer da den var valp selv om den er en aktiv rase, vi var på valpekurs, apport og saueavenningskurs (har jakthund), og vi økte mengde trening i takt med alder etter anbefaling og HD-røntgen. Og vi bruker den til jakt og lar den få bruke instinktene sine. Kunne heller aldri ha overlatt en 1 år ung hund på en kennel vekk fra flokken sin i to uker. Og skiene mine med stålkanter solgte jeg og kjøpte nye uten stålkanter Man skal aldri kjøpe hund etter hva som er populært eller hvilken livsstil man planlegger eller drømmer om å ha, men man anskaffer seg den rasen som passer inn i det livet man allerede lever og hva man som familie kan tilby hunden. En hund er ikke en bruksting. Nei det er jeg vel enig i. Har dyr selv, ikke hund så skal ikke krangle på det noe mer. Det var mer ironien i det som ble diskutert for et år siden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 10. mai 2022 #61395 Del Skrevet 10. mai 2022 Hunter7 skrev (21 timer siden): 1) Da skjønner jeg ikke hvorfor du singlet ut min kommentar. Hvilke ord en annen brukers livsledsager angivelig skal ha brukt for å beskrive CBEs billedlige formidling er strengt tatt saken uvedkommende, og heller et anliggende som burde vært tatt opp med gjeldende bruker. 2) Man kan ikke bedrive cherry-picking av bildene CBE publiserer på sin IG-konto, og kun konsentrere seg om et isolert tilfelle, da bildene av såvel en avkledd CBE er å finne på selvsamme konto som bilder av mindreårige. Det er dét som er det graverende i denne saken. Utlevering av mindreårige i form av bilder, stories, reels, og tekst har fint lite å gjøre i en påvirker-bedrifts sosiale medier. Og det er et argument som bl.a. Datatilsynet, Kripos, og barnepsykologer/-psykiatere, samt tunge internasjonale institusjoner som EU og FN stiller seg bak. Jeg er ganske sikker på at vi er enige i selve sakens kjerne, men har en ulik tilnærming. 1) Jeg siterte deg fordi du svarte på @Klappesin kommentar: En del kvinner(og deres menn) i denne tråden vil gjerne bestemme hva kvinner skal kle seg i og mener det er horete og at man ber om å bli pult dersom man tar selfies i et speil med -ikke besvim nå- bar mage🫣🫣 Taliban hadde vært stolt Frem til din kommentar hadde debatten dreid seg om et bilde av CBE i undertøy, og en brukers mann sine kommentarer som vist tidligere. Debatten handlet ikke om barn, og jeg opplevde at din kommentar forsøkte å "rette på" fokuset i en debatt hvor temaene du tok opp ikke var tematikken i den originale samtalen. Temaet dreide seg om hvorvidt det er innafor å nedlatende indikere at en dame på instagram er horete fordi hun viser seg lettkledd, og be henne kle på seg. Noen av oss mente det ikke var greit, andre mente at kommentaren bare beskrev motivet og at det er generell dårlig oppførsel av en småbarnsmamma å vise seg lettkledd på internett siden barna kan bli flaue av det. (Det synes jeg er ganske gammeldags men det er en annen diskusjon). Samtalen dreide seg altså ikke om bilder av eksponering av barn eller erotiske bilder kombinert med eksponering av barn. Den handlet om CBE i undertøy. 2) Her forstår jeg hva du mener, men selve samtalen handlet jo om et isolert bilde, og hvordan mannen kommenterte kun det ene bildet og det ene uttrykket av CBE som noe billig. Jeg synes det blir veldig feil å ikke kunne reagere på slike kommentarer som tar for seg et isolert bilde, fordi man synes at helheten er problematisk. Jeg er i mot sharenting, og synes CBE kunne holdt seg til å fokusere på seg og mannen og muligens bikkja, uten at barna hadde måttet bli involvert i bedriften. Det betyr ikke at jeg kommer til å sitte stille i båten når jeg leser noe jeg tydelig mener er sexistiske holdninger rettet mot bloggprofilen. Det må kunne gå an å ha to tanker i hodet samtidig. Til syvende og sist, ja jeg tror vi er enige i mye, men jeg er ikke enig i det andre punktet ditt men det får være greit. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havnefogden Skrevet 10. mai 2022 #61396 Del Skrevet 10. mai 2022 Det er ikke spesielt godt håndverk. Særlig for noen som sier at de har sluttet å redigere bilder. Andre deler av bildet som tydelig også viser redigering er dokumentert. Stusselig! 35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hereforthecomments Skrevet 10. mai 2022 #61397 Del Skrevet 10. mai 2022 LedigNavn skrev (9 timer siden): Jeg tror brukeren du siterte mente at det høres ut som om det er CBE som har meldt regn. Derav kommentaren om at hun er blitt meteorolog også nå 😂 De sier jo «har meldt» i Særp, men man bør jo ikke skrive det. Har aldri hørt uttrykket «har meldt» bli brukt i Sarpsborg i en slik sammenheng som CBE bruker det her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hereforthecomments Skrevet 10. mai 2022 #61398 Del Skrevet 10. mai 2022 Surikatt skrev (3 timer siden): Ingen bryr seg. Synes hun ser lik ut med det hun kaller lugg eller ikke lugg. Ser ut som ammehår på avveie 😂🙉 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Era Vulgaris Skrevet 10. mai 2022 Populært innlegg #61399 Del Skrevet 10. mai 2022 Surikatt skrev (3 timer siden): Ingen bryr seg. Synes hun ser lik ut med det hun kaller lugg eller ikke lugg. Folk med litt vett i skallen bryr seg i hvert fall ikke. Innholdet CBE presenterer er så hjernedødt at en får nesten litt medlidenhet med dama. Kloden brenner, det er krig og elendighet, vi er kommet gjennom en pandemi, men fokuset hennes er eget hår. Det virkelig store dilemmaet hun velger å bruke tankekraft og energi på, er lugg eller ikke lugg. Det er jo ikke til å tro at et voksent menneske velger å bruke stemmen sin til - over flere innlegg på SoMe - omkring eget hår! Hun mener ikke noe om noe, står ikke for noe, brenner ikke for noe. Det eneste som betyr noe er hvordan hun ser ut. Ikke en gang treningen hun driver med, handler om noe annet enn utseende. Helse nevnes som en bisetning i blant, men ellers er det kun posering og redigering. Fullstendig uforståelig. 53 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 10. mai 2022 #61400 Del Skrevet 10. mai 2022 FruRosa skrev (5 timer siden): Det er nesten så man ikke tror det man ser! Ser ut som frontpartiet siger også...? Gleder meg forresten til å se luggen vokse minutt for minutt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå