Måne Rampelyset Skrevet 31. mars 2022 #60001 Del Skrevet 31. mars 2022 Tråden er ryddet for avsporing, brudd på opphavsrett og svar til dette. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 1. april 2022 #60002 Del Skrevet 1. april 2022 neon_sun skrev (7 timer siden): Måtte innom og se, og jeg ble faktisk overrasket over hvor utrolig krenket de fremstår for en sånn "bagatell" 🤦Det skinner jo gjennom at dette her gnager på de begge (CBE henviser også til det i story) og det har tydeligvis gnagd i hele dag siden han legger ut såpass mange bilder med referanser til det. Skal man absolutt trykke seg frem i offentligheten og mene noe, så må man jammen tåle at ikke alle er enige. Men det skaper god underholdning da, det gjør jo det. Men desverre på deres bekostning. De har desverre også alt for god tid til å gnage og elte over det vi andre ser på som småting.. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 1. april 2022 #60003 Del Skrevet 1. april 2022 (endret) Svaret på netfit var fint synes jeg. Men å gnage på det over alle kanalene de har tilgjenglig, blir merkelig og ekstremt. Handler om kontekst....oh the irony. Jeg tror sleivsparket om såkalt næringsekspert var til den som på mindre bra norsk henviser til netflix dokumentarer. Og de filmene er jo helt ekstreme. Og da skal det sies at JEG forsøker unngå UP så mye som mulig, i den grad det går med kresne barn i hus. edit: jeg er ikke en av de som tror UP mat er roten til alle helseplager altså, men at up har for mye fett, salt, sukker og lite næring (vitaminer, mineraler, fiber). Dette er også ernæringsmyndighetenes anbefaling, å kutte ned på up-mat. Endret 1. april 2022 av vinterskog 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 1. april 2022 #60004 Del Skrevet 1. april 2022 (endret) vinterskog skrev (2 timer siden): Svaret på netfit var fint synes jeg. Men å gnage på det over alle kanalene de har tilgjenglig, blir merkelig og ekstremt. Handler om kontekst....oh the irony. Jeg tror sleivsparket om såkalt næringsekspert var til den som på mindre bra norsk henviser til netflix dokumentarer. Og de filmene er jo helt ekstreme. Og da skal det sies at JEG forsøker unngå UP så mye som mulig, i den grad det går med kresne barn i hus. edit: jeg er ikke en av de som tror UP mat er roten til alle helseplager altså, men at up har for mye fett, salt, sukker og lite næring (vitaminer, mineraler, fiber). Dette er også ernæringsmyndighetenes anbefaling, å kutte ned på up-mat. Helt fair hva du ønsker å unngå og ikke, men poenget her er jo at herr og fru Særp framstår som eksperter både på trening og kosthold. Det å være glad i og vie mye tid til begge deler gjør en jo ikke til noen ekspert. Eksperter har faglig tyngdepunkt utdanning innenfor feltet og kanskje også forskning å skilte med. Paret i Særp har ingenting av dette. Bare fordi sistnevnte roper høyt om alt mulig, er han bare et levende bevis på Dunning-Krüger-effekten. Derfor er det potensielt skadelig å følge rådene Netfit-kontoen og LKE legger ut. Endret 1. april 2022 av Aquarius04 La til 30 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 1. april 2022 #60005 Del Skrevet 1. april 2022 Hvor kan man se lke sitt svar ang ultra prosessert mat? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 1. april 2022 #60006 Del Skrevet 1. april 2022 Jeg bare lurer på en ting. Om de hadde bodd i Oslo, ville folk til stadig skrevet 'paret i Oslo', 'Oslo-folket' 'folka i Oslo', 'Paret der nedi Oslo'..? Skjønner ikke at byen de bor i har noe med saken å gjøre. Om de bor i Skien, Grimstad, Sarpsborg, Bodø eller Moss spiller da ingen rolle!? Sorry, blir så lei av å lese det bare! Synes det ødelegger så mange gode innlegg. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 1. april 2022 #60007 Del Skrevet 1. april 2022 (endret) loffen skrev (29 minutter siden): Jeg bare lurer på en ting. Om de hadde bodd i Oslo, ville folk til stadig skrevet 'paret i Oslo', 'Oslo-folket' 'folka i Oslo', 'Paret der nedi Oslo'..? Skjønner ikke at byen de bor i har noe med saken å gjøre. Om de bor i Skien, Grimstad, Sarpsborg, Bodø eller Moss spiller da ingen rolle!? Sorry, blir så lei av å lese det bare! Synes det ødelegger så mange gode innlegg. Jeg tror det har med diskrepansen mellom hva de presenterer, og virkeligheten, å gjøre. De fremstiller seg som om de er rike, har klasse, bor i herskapshus med egen park, Chanel fra topp til tå, kan ikke nedverdige seg til å kjøre Skoda osv osv. Og så er sannheten at de bor i et gammelt og ikke altfor påkostet hus, mellom ei blokk og en parkeringsplass i en typisk arbeiderklasseby i Østfold. I Norges fattigste kommune, faktisk. Misforstå meg rett, Sarpsborg er en fin by, men det er ikke Vindern eller Bygdøy. Vi så det samme med Anne Brith, som også prøvde seg på en klassereise. Hun kjørte også "fet" volvo, skulle bygge villa med svømmebasseng og kino ,og kledde seg langt mer eksklusivt enn CBE. Når hun endelig sikret seg drømmehuset var ikke folk sene om å påpeke at det lå på et avsides byggefelt i et avsides tettsted. Ikke noe galt med Sørumsand heller, men det er ingen opphopning av pengefolk der... PS, ingen bor i Oslo. Oslofolk bor på Vindern, Grunerløkka, Stovner, Nordstrand og Tøyen osv. Det er et spesielt fenomen for Osloinnbyggerne, tror jeg. Endret 1. april 2022 av Felis 42 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gapatrosten Skrevet 1. april 2022 #60008 Del Skrevet 1. april 2022 Felis skrev (50 minutter siden): PS, ingen bor i Oslo. Oslofolk bor på Vindern, Grunerløkka, Stovner, Nordstrand og Tøyen osv. Det er et spesielt fenomen for Osloinnbyggerne, tror jeg. Litt på siden av trådens tema, men dette er jo bare et spørsmål om å zoome inn eller ut. En som bor på Mørkved, vil si at hen bor «i Bodø» så snart hen er langt nok hjemmefra, og en som bor på Tøyen, vil i samme situasjon si «jeg bor i Oslo». Folk fra Finnmark reiser «til Oslo» selv om det kanskje er Romerike (eller kanskje til og med Indre Østfold) det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 1. april 2022 #60009 Del Skrevet 1. april 2022 https://www.nrk.no/osloogviken/sarpsborg-og-fredrikstad-med-hoyest-andel-barnefattigdom-i-norge-1.15916047?fbclid=IwAR3leXEywcwNO22gZTRDsHZHJRolzRQ8Qmn0aY_ejQKFz2ybB6QJ0teNmrc parets barn er vel strengt tatt nesten i denne kategorien med den lave inntekten herr og fru har 😅 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 1. april 2022 #60010 Del Skrevet 1. april 2022 Aquarius04 skrev (4 timer siden): Helt fair hva du ønsker å unngå og ikke, men poenget her er jo at herr og fru Særp framstår som eksperter både på trening og kosthold. Det å være glad i og vie mye tid til begge deler gjør en jo ikke til noen ekspert. Eksperter har faglig tyngdepunkt utdanning innenfor feltet og kanskje også forskning å skilte med. Paret i Særp har ingenting av dette. Bare fordi sistnevnte roper høyt om alt mulig, er han bare et levende bevis på Dunning-Krüger-effekten. Derfor er det potensielt skadelig å følge rådene Netfit-kontoen og LKE legger ut. DET holder jeg med deg i! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 1. april 2022 #60011 Del Skrevet 1. april 2022 Katten89 skrev (33 minutter siden): https://www.nrk.no/osloogviken/sarpsborg-og-fredrikstad-med-hoyest-andel-barnefattigdom-i-norge-1.15916047?fbclid=IwAR3leXEywcwNO22gZTRDsHZHJRolzRQ8Qmn0aY_ejQKFz2ybB6QJ0teNmrc parets barn er vel strengt tatt nesten i denne kategorien med den lave inntekten herr og fru har 😅 Det jeg ikke skjønner er hvordan de kan leve som de gjør når inntekten deres har gått så ned? Husker jeg rett har jeg lest her inne at Caroline har 250.000 brutto og det er jo enda mindre enn minsteufør. Lever de på oppsparte midler og blir så og si alt sponset? Sånn som Gran Canaria turen de nylig var på? Det er tydelig at det også brukes mye filler, noe som heller ikke er billig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 1. april 2022 #60012 Del Skrevet 1. april 2022 Det er publisert en kommentar om at ski med stålkanter og hund er fyfy, så nå kan man bare lene seg tilbake og nyte stormen av forsvar som kommer (bare frua får tid til å komme over 14 knekken og klarer å publisere kommentarfeltet). 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 1. april 2022 #60013 Del Skrevet 1. april 2022 Gapatrosten skrev (1 time siden): Litt på siden av trådens tema, men dette er jo bare et spørsmål om å zoome inn eller ut. En som bor på Mørkved, vil si at hen bor «i Bodø» så snart hen er langt nok hjemmefra, og en som bor på Tøyen, vil i samme situasjon si «jeg bor i Oslo». Folk fra Finnmark reiser «til Oslo» selv om det kanskje er Romerike (eller kanskje til og med Indre Østfold) det er snakk om. Det har nok med de ekstreme forskjellene i Oslo å gjøre. Folk fra Vindern og folk fra Grorud føler ikke at de bor i samme by. Det er ingen bypatriotisme, som for eksempel i Bergen. For å ta @loffens eksempel, så ville vi ikke kalt Eriksens "paret i Oslo", dersom de bodde på Stovner eller Tøyen. Da hadde det blitt "paret på Stovner". Hadde de bodd på Nordberg eller Røa, så hadde det kanskje ikke vært et tema i det hele tatt, fordi dette er steder som har innbyggere i den sosioøkonomiske klassen paret streber etter. Da er det ikke noe misforhold mellom deres presentasjon og virkeligheten. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Finnwife Skrevet 1. april 2022 #60014 Del Skrevet 1. april 2022 4 hours ago, loffen said: Jeg bare lurer på en ting. Om de hadde bodd i Oslo, ville folk til stadig skrevet 'paret i Oslo', 'Oslo-folket' 'folka i Oslo', 'Paret der nedi Oslo'..? Skjønner ikke at byen de bor i har noe med saken å gjøre. Om de bor i Skien, Grimstad, Sarpsborg, Bodø eller Moss spiller da ingen rolle!? Sorry, blir så lei av å lese det bare! Synes det ødelegger så mange gode innlegg. Hehe butthurt Særping? 🤣 Hehe neida, men Felis sa det best; de prøver å fremstille seg så høyklasse, men er i beste fall i nedre middelklasse med ferie på Granka og "Cubus-barn". Ingenting galt med det, men holdningen deres er jo at de er så mye bedre enn alle andre... 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 1. april 2022 #60015 Del Skrevet 1. april 2022 (endret) Finnwife skrev (41 minutter siden): Hehe butthurt Særping? 🤣 Hehe neida, men Felis sa det best; de prøver å fremstille seg så høyklasse, men er i beste fall i nedre middelklasse med ferie på Granka og "Cubus-barn". Ingenting galt med det, men holdningen deres er jo at de er så mye bedre enn alle andre... Jøss. Bor nedre middelklasse i hus til 8 millioner? Ikke fan av stigmatiseringen for øvrig. Å reise til Gran Canaria og er noe som svært mange nordmenn gjør hvert år. Gå kledd i Cubusklær er da også noe svært mange gjør. I beste fall lavmål å definere dette som lavere middelklasse. Endret 1. april 2022 av Hut Tastefeil 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 1. april 2022 #60016 Del Skrevet 1. april 2022 Finnwife skrev (35 minutter siden): Hehe butthurt Særping? 🤣 Jeg kan forstå det, hvis man er glad i byen sin er det ikke så kult at andre assosierer den med fattigdom, Fotballfrue og den ubetydelige lillebroren til Fredrikstad. Sørumsand ble i det minste satt på kartet før Anne Brith, ved å være den eneste bygda i Norge med hele to trippeldrap (vet ikke hva som er verst😂) 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 1. april 2022 #60017 Del Skrevet 1. april 2022 Hallepalle2 skrev (2 timer siden): Det er publisert en kommentar om at ski med stålkanter og hund er fyfy, så nå kan man bare lene seg tilbake og nyte stormen av forsvar som kommer (bare frua får tid til å komme over 14 knekken og klarer å publisere kommentarfeltet). må vel rette litt på luggen også før hun er i stand til å svare 😜🤣 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SnowBells Skrevet 1. april 2022 #60018 Del Skrevet 1. april 2022 (endret) Hut skrev (1 time siden): Jøss. Bor nedre middelklasse i hus til 8 millioner? Ikke fan av stigmatiseringen for øvrig. Å reise til Gran Canaria og er noe som svært mange nordmenn gjør hvert år. Gå kledd i Cubusklær er da også noe svært mange gjør. I beste fall lavmål å definere dette som lavere middelklasse. Jeg definerer dem definitivt som nedre middelklasse. De har ingen høyere utdanning og de har absolutt null kulturell kapital. Vi snakker tross alt om ei dame som har plastikkplanter i stedet for bøker i bokhyllene sine og som legger ut bilder av silikonpuppene sine og rumpa si på internett for å få bekreftelse. Og ja, mange av nedre middelklasse bor i hus til 8 mill. Jeg bor i hus til 8 mill selv, noe som er en nokså vanlig pris på eneboligene her jeg bor 25 min utenfor Oslo, men jeg er vel vanlig middelklasse da både mannen min og jeg har mastergrad. Jeg har bror og svigerinne hvor begge har doktorgrad, flotte karrierer, går Birken årlig, har stor og flott hytte og bor i bolig til 13 mill på Oslo vest. De definerer jeg som høyere middelklasse. Overklassen er vel Kongefamilien, Øystein Stray Spetalen, Petter Stordalen osv. Arbeiderklasse er vel f eks CBEs foreldre, eller mine egne foreldre, hvor begge voksne har fagbrev, benytter seg lite av kulturelle tilbud som opera/teater osv, og bor i rimelige boliger. Beklager hvis dette ble en skikkelig digresjon, ville bare frem at klasseinndeling handler om mye mer enn bare boligverdi 😆 Endret 1. april 2022 av SnowBells Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 1. april 2022 Populært innlegg #60019 Del Skrevet 1. april 2022 Hut skrev (3 minutter siden): Jøss. Bor nedre middelklasse i hus til 8 millioner? Ikke fan av stigmatiseringen for øvrig. Å reise til Gran Canaria og er noe som svært mange nordmenn gjør hvert år. Gå kledd i Cubusklær er da også noe svært mange gjør. I beste fall lavmål å definere dette som lavere middelklasse. Klasseinndelinger går ikke kun på penger, dannelse, utdannelse og nettverk har også mye å si. Paret tjener like mye som minstesats på NAV og 8 millioner er ganske gjennomsnittlig for et hus på Østlandet... Det er ingenting galt med verken Sarpsborg, Granka, Cubus eller lavinntekt, og det hadde ikke vært et tema hvis ikke Eriksens selv gjorde det til et tema. Å kalle andre for "lada familier", disse Norges mest solgte familiebil, hevde at man er kledd fra topp til tå i Chanel osv blir jo utrolig pinlig når man ser hvordan de lever.... 58 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hut Skrevet 1. april 2022 #60020 Del Skrevet 1. april 2022 Felis skrev (21 minutter siden): Klasseinndelinger går ikke kun på penger, dannelse, utdannelse og nettverk har også mye å si. Paret tjener like mye som minstesats på NAV og 8 millioner er ganske gjennomsnittlig for et hus på Østlandet... Det er ingenting galt med verken Sarpsborg, Granka, Cubus eller lavinntekt, og det hadde ikke vært et tema hvis ikke Eriksens selv gjorde det til et tema. Å kalle andre for "lada familier", disse Norges mest solgte familiebil, hevde at man er kledd fra topp til tå i Chanel osv blir jo utrolig pinlig når man ser hvordan de lever.... Eller så tolkes alt de noensinne uttaler seg i verste mening. Hevder at de er kledd i topp til tå i Chanel? Når har de uttalt det? 8 millioner for et hus i Sarpsborg er nok et stykke over gjennomsnittet forresten og de kjøpte vel huset for noen år siden også. Fint område av Sarpsborg de bor i også. Mange flotte villaer i det området der inkludert det huset de bor i (nei, jeg kjenner dem ikke og jeg er heller ikke LKE, men har noen venner som bor i Sarpsborg). 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå