Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Felis skrev (1 minutt siden):

Men nå er det ikke det vedkomne spør om, hen spør om man legger på seg av det, og svaret er "Nei". Her kunne de fint balansert svaret, ved å svare som deg. Altså: Du legger ikke på deg av en Yt en gang i blant, men man bør passe på at kaloriene man får i seg ikke består av for mye ultra-prossesert mat.

Er det foresten bare jeg som reagerer på at Netfit får litt rare spørsmål? Det er mye kalorier, punktslanking, problemområder som rumpepølser mellom beina osv. Det er spesielt, og ganske skremmende at hoveddelen av spørsmålene de får går på utseende og ikke helse. Jeg ser ikke dette hos andre treningsprofiler i samme grad.

De skriver kanskje endel av spørsmålene selv? Det ville isåfall ikke overrasket meg siden de tidligere har utgitt seg for å være alt fra PT-er til leger i eget kommentarfelt. 

• Liker 36
  • Nyttig 3
Gjest Kattedama
Felis skrev (3 minutter siden):

Men nå er det ikke det vedkomne spør om, hen spør om man legger på seg av det, og svaret er "Nei". Her kunne de fint balansert svaret, ved å svare som deg. Altså: Du legger ikke på deg av en Yt en gang i blant, men man bør passe på at kaloriene man får i seg ikke består av for mye ultra-prossesert mat.

Er det foresten bare jeg som reagerer på at Netfit får litt rare spørsmål? Det er mye kalorier, punktslanking, problemområder som rumpepølser mellom beina osv. Det er spesielt, og ganske skremmende at hoveddelen av spørsmålene de får går på utseende og ikke helse. Jeg ser ikke dette hos andre treningsprofiler i samme grad.

Nei, ikke bare du som reagerer. Merkelige spørsmål. 

Gjest CecilieX
Felis skrev (14 minutter siden):

Interessant observasjon. Jeg synes dog ikke det er det minste rart at dette er den typen spørsmål de får. Det speiler jo innholdet til CBE på en prikk. Fokuset er jo på tynn kropp og ikke sunnhet. Det bekrefter jo at hun ved å fremvise sin  kropp får følgere som inspireres og ønsker hennes oppskrift på å få en slik kropp. Da er det desto mer alvorlig dersom kroppen som vises frem er redigert. Evt oppnådd ved usunne metoder. 

Endret av CecilieX
La til
Lill :) skrev (25 minutter siden):

Man bør være kildekritisk også. Ernæringsmamma er helt i den andre grøfta. Man legger ikke på seg av en Yt protein i uka.

Stemmer det, både ifht Ernæringsmamma og Yt. Jeg setter bare pris på at andre «influensere» i den grad man kan kalle EM det, refser paret i Særp offentlig. 

• Liker 13
Aquarius04 skrev (1 time siden):

Hva vil hun formidle med dette bildet? At hun var «syk» for noen dager siden tror jeg er løgn. Det ser ut som fillers i leppene og langs munnen. Hovent og fullstendig rynkefritt.

Bildekilde: CBEs Instagramstory

A43765D5-7F84-4AD2-8BD7-DDCA85E742AB.jpeg

Her er det brushet i panna, under øynene og rundt munnen. Dette er altså et bilde CBE har lagt ut på story. Bildet er altså bearbeidet. 

• Liker 19
  • Nyttig 2

Annonse

Hun skriver at hun har meldt seg på halvmaraton, men har ikke trent til det? Wtf. Hun trener jo hele tiden ifølge kontoen sin. Ofte to ganger om dagen! Og løper gjerne hver dag. Altså... vær nå heller litt mer ydmyk da, og si at jeg har meldt meg på, er spent på hvordan det går. Hvis cbe trener og løper så mye som hun gjør så kommer det til å gå helt fint. Jeg har løpt flere ganger og trener maks 3 ganger i uka. Og jeg er superfornøyd med å komme på 1.50. Alt innafor 2 timer er å forvente når en løper jevnlig tenker jeg. 

• Liker 45
  • Nyttig 1
Oline12 skrev (9 minutter siden):

Hun skriver at hun har meldt seg på halvmaraton, men har ikke trent til det? Wtf. Hun trener jo hele tiden ifølge kontoen sin. Ofte to ganger om dagen! Og løper gjerne hver dag. Altså... vær nå heller litt mer ydmyk da, og si at jeg har meldt meg på, er spent på hvordan det går. Hvis cbe trener og løper så mye som hun gjør så kommer det til å gå helt fint. Jeg har løpt flere ganger og trener maks 3 ganger i uka. Og jeg er superfornøyd med å komme på 1.50. Alt innafor 2 timer er å forvente når en løper jevnlig tenker jeg. 

Typisk CBE å snakke ned innsatsen hennes på forhånd. Minner meg om ungdomsskolen hvor prøvekarakterer ble talt ned lenge før prøven var gjennomført. En blanding av falsk beskjedenhet og redsel for ikke å leve opp til selvkonstruerte forventninger. Syns det er uinspirerende å se en voksen dame holde på med slik fjortisoppførelse.

Selvfølgelig kommer halvmaratonet til å gå helt greit om øktene hun legger ut stemmer. Hun har trent mye mer jevnt og med lengre distanser enn siste gang da hun droppet 15 km økten fordi hun syntes det var så langt og kjedelig. 

• Liker 30

Til å være en influencer som opp gjennom årene har delt tusenvis av antrekk og fortsatt har en forkjærlighet til å vise seg frem, må jeg si at det grønne antrekket hun hadde på seg i dag hverken er inspirerende eller kledelig. En magetopp i strikk blir i mine øyne like funksjonelt som ullsokker i tøysko, og det mener jeg til tross for at jeg er yngre enn CBE. Men så er jeg ikke dummere enn at jeg skjønner at det ikke er funksjonalitet hun prøver å vise.

Ellers er det skuffende å se enda en influencer som ikke mestrer kunsten å kle seg moteriktig når det er kaldt uten samtidig å være så lettkledd at man nærmest ber om en forkjølelse. Ser heller ikke logikken i å poengtere at det er kaldt til april å være for deretter å ta på seg en tynn trench som er kneppet opp og traske rundt med bare føtter i loafers.

• Liker 41
Oline12 skrev (27 minutter siden):

Nettopp, hun gjør jo ikke annet enn å trene. Stadige løpeturer, også i ferien, halvmaraton bør være «a piece of cake». Selv jeg klarer det på en anstendig tid. Med myyye mindre trening.

Hvilket halvmaraton er det hun skal løpe da?

• Liker 23
7 minutter siden, Stargaze said:

Nettopp, hun gjør jo ikke annet enn å trene. Stadige løpeturer, også i ferien, halvmaraton bør være «a piece of cake». Selv jeg klarer det på en anstendig tid. Med myyye mindre trening.

Hvilket halvmaraton er det hun skal løpe da?

Åpenbart mange av oss med akkurat samme erfaring her! CBEs holdning underbygger bare den følelsen jeg har hatt i ti år: Hun løper ikke fordi hun liker det eller vil bli bedre/sette seg mål, hun løper for å forbrent de x antall kcaloriene hver dag. OG hvis det er fokus, er det ikke viktig med variasjon eller raskere økter. Syns hun er elendig som treningsmotivator, alt med opplegget hennes virker tvangsbasert og opphengt i at "jeg må jo få løpt".
MEN, bra hun har meldt seg på et løp igjen, kan jo være det gir henne litt mer enn de evinnelige mølleturene med tv-serie.

• Liker 21
Gjest SnowBells

CBE elsker jo å fremstille seg selv som ekstremt kjernesunn og supersprek, så da får hun bare leve opp til det da. Det er jo rett og sett utrolig flaut om CBE ikke løper inn til en knalltid, hun som ikke gjør annet enn å trene og å pleie seg selv mens ungene er på skolen og alle andre er på jobb. 

Endret av SnowBells

Annonse

Annonse
Lill :) skrev (2 timer siden):

Man bør være kildekritisk også. Ernæringsmamma er helt i den andre grøfta. Man legger ikke på seg av en Yt protein i uka.

Nei, det gjør man selvfølgelig ikke. Tror definitivt ikke Ernæringsmamma ville påstått det heller. Så dette er stråmannsargumentasjon.

Likevel, Fotballfrue fronter en hel masse drittmat, og dette stemmer på ingen måte overens med helsebudskapet hun forsøker å formidle. Det gjelder både proteinpulver, diverse ferdigkjøpt iskaffe, alkohol, Skyr, og nevnte YT.

Det er synd, for hun er tydeligvis både glad i, og flink til å lage mat. Og hvis hun hadde hatt lyst til å bli litt inspirerende på matfronten igjen, burde hun begynne å skrive om andre ting enn pizza, som er det det stort sett går i for tiden.

• Liker 9
Gjest SnowBells

Igjen tusen takk til den fabelaktige kroppspositivisten Dana Mercer som avslører b la CBEs mange poseringstriks for å fremstå noen kilo tynnere, lengre bein osv. Dana Mercer har forresten 2,4 mill følgere 😊

https://www.instagram.com/p/CbnDdjSKhWV/?utm_medium=copy_link

Screenshot_20220330-221727_Instagram.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...