Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Sunfl0wer skrev (1 time siden):

Ok,så hvis man en sjeldent gang lar barna få litt ekstra ferie så er man sløve og dårlige foreldre eller noen som gir f i skolen? Folk her inne på KG har en tendens til å dra ting litt vel langt. Tror ikke barna blir ødelagt for livet ved å få en litt forlenget vinterferie😅

Permisjonsreglene har ikke blitt strammet inn uten grunn. Undervisningsopplegget er lagt opp etter skoleruta og ordinære ferier. Det at elever tas ut av skolen utenom ferier gjør at opplegg for de andre kan være vanskelig å gjennomføre, både mens feriebarnet er borte og etter. 

Alt handler ikke bare om det ene barnet som tas ut, men det noen-og-tjue andre i klassen.

• Liker 27
Skrevet
Snødronninga skrev (4 minutter siden):

Ikke første gangen det blir sagt, men hvem er dette?  Jeg vet ikke om det er redigert eller sminken som får frem denne glattpolerte looken. Men det ser ikke ekte ut. Nyoperert eller nyredigert, pent er det ikke. 

Jeg heier på naturlig skjønnhet, men det er nok ikke bra nok der i gården. Kjenner igjen magen så klart, for den ser vi hele tiden og selvsagt måtte den flashes. For en rollemodell!:kvalm:

Kilde: instastory

F6221946-A3BE-4C25-A47C-6DA9AF0E51EC.jpeg

Hun ser syk ut. Stakkars. Dette er ikke bra.

• Liker 16
Skrevet
Inocybe skrev (1 time siden):

Det har jo vært så stort problem at skolene de fleste stedene har strammet veldig inn. Hvis det er så fullstendig uproblematisk så kan vi vel bare droppe faste skoleferier og la barna kan få ferie når det passer foreldrene eller?

I tillegg så indikerer det foreldrenes dårlige holdninger til skolen hvilket barna helt sikkert plukker med seg. Men at CBE tenker mer på seg selv og sine ønsker enn barnas beste er ikke akkurat noe nytt. Gjerne ta ferie og gjerne på Granca hvor besteforeldrene kan passe så hun kan få den sikkert etterlengtede egotiden - men gjør det i ferien! 

Grunnen er jo at innvandrere har tatt barna ut av skolen i mange uker og mnd, derfor ble det så strengt.. ikke pga noen som tar en uke nå og da

• Liker 13
Skrevet
Villroses hage skrev (3 timer siden):

17 dagers ferie. Det er sånt pensjonister har tid til å dra på det. Langtidsferie. Ikke vanlig for travle småbarnsforeldre eller skoleelever, det.
(Skal vel "jobbes" med bikiniinnhold til bloggen, da)

Det skal vel løpes og tas mørke dystre bilder fra løpeturer i sola og deies i bikini mens man er lykkelig..?  Stakkars hunden som må være 17 dager på kennel….

• Liker 15
Skrevet
Snødronninga skrev (11 minutter siden):

Ikke første gangen det blir sagt, men hvem er dette?  Jeg vet ikke om det er redigert eller sminken som får frem denne glattpolerte looken. Men det ser ikke ekte ut. Nyoperert eller nyredigert, pent er det ikke. 

Jeg heier på naturlig skjønnhet, men det er nok ikke bra nok der i gården. Kjenner igjen magen så klart, for den ser vi hele tiden og selvsagt måtte den flashes. For en rollemodell!:kvalm:

Hun begynner å minne meg om Livingdoll 

• Liker 25
Skrevet
Sunfl0wer skrev (2 timer siden):

hvorfor er det ett større problem enn å ha flere måneder ferie på sommeren

For da er skolen stengt? 

• Liker 40
  • Nyttig 8
Skrevet
Finlay skrev (1 time siden):

Veldig spesielt.

Hvis det er tatt med selvutløser er det jo helt tullete😂

(DU da, slutt å ta bilder av meg! Kniiiis)

Og snart svarer hun kommentarene med «🙈 og duuu»

• Liker 14
Skrevet
Snødronninga skrev (58 minutter siden):

Ikke første gangen det blir sagt, men hvem er dette?  Jeg vet ikke om det er redigering eller sminken som får frem denne glattpolerte looken. Men det ser ikke ekte ut. Nyoperert eller nyredigert, pent er det ikke. 

Ikke så rart hun må på ferie i 17 dager med de skuldrene der. De når jo nesten opp til ørene. Selv om det skulle ikke være noen grunn til høye skuldre med ferie omtrent hver dag.  Det de hadde hatt godt av, var å logge av Internett mens de er på ferie, og bare fokusere på hverandre. Men hvis jeg får tippe, så kommer hun til å være enda mere på... bare for å vise frem mage, rompe, pupper og ungene. Ungene hadde hatt det bedre på skolen, når vi vet hvor mye de blir eksponert da de har fri/ferie. 

• Liker 27
Skrevet
Luckie skrev (2 timer siden):

Da er det bra lærer-Åge skal være med da. 

fnis 🤣🤣🤣🤣

• Liker 3
Skrevet
EmilieH skrev (2 timer siden):

Siste bilde på Instagram er bare dustete og nå har jammen følgerskaren bumpet ned til 304 k. Fatter de ikke inni boblen sin at dette går åt skogen?

mulig jeg er «stygg» i sjelen men det koser meg at tallene stuper…

• Liker 14
Skrevet
Anonym90059005 skrev (1 time siden):

De skal 17 dager på ferie, men allikevel kan siste dagen før ferie brukes på en felles løpetur midt på dagen for de begge, før hun drar for å shoppe Yatzy til flyturen og han kjører en styrkeøkt. Ikke akkurat mye arbeid som må tas unna før ferien.

utrolig slitsomme, spennende og produktive dager 😜🤣

• Liker 5
Skrevet
Snødronninga skrev (1 time siden):

Ikke første gangen det blir sagt, men hvem er dette?  Jeg vet ikke om det er redigering eller sminken som får frem denne glattpolerte looken. Men det ser ikke ekte ut. Nyoperert eller nyredigert, pent er det ikke. 

hun ser faktisk helt forferdelig ut her (vet jeg ikke burde skrive slikt), men altså… 

• Liker 10
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (1 time siden):

Hun ser syk ut. Stakkars. Dette er ikke bra.

ja, se det uttrykket i øynene… synes kinnene har fått litt filling også i tillegg til leppene 

• Liker 4
Skrevet
Ultiva skrev (34 minutter siden):

Dette har jeg skrevet en gang før, men det er muligens verdt å gjenta.

Det er nettopp kvinner som CBE som sørger for at det er hardt å være kvinne på instagram. Både CBE og LKE har som fulltidsyrke å tilrettelegge for at CBE skal fremstå mest mulig perfekt på instagram. Hun trener flere ganger hver dag, får hyppige kosmetiske behandlinger på skjønnhetsklinikker og pleies ofte hos frisør, manikyrist og tannlege. CBE mottar dynger av splitter nye klær, møbler og interiørartikler hver måned som skal gjøre livet hennes attråverdig, og hun poserer heftig og bruker vidvinkel, retusjering og skjønnhetsfiltere. Daglig selvskryt av hvor perfekt hun er, hvor perfekt hus hun har, hvor perfekt familie hun har. CBEs fasadejag er så ekstremt at hun innimellom fremstår som en parodi på seg selv. LKEs forkjærlighet for kraftig retusjering av sin kone og hennes omgivelser hjelper heller ikke.

Hvem er det egentlig som har behov for å se at CBE stiller inn vidvinkel på kameraet klokka 07 og suger inn magen, skyter frem silikonpuppene, vipper opp rumpa og skryter av at hun har trent i en time mens folk flest er på vei til jobb med ungene i baksetet? Den eneste som har behov for dette er CBE selv.

Se på gjenbruksdronning Jenny Skavlan og treningsdronning Funkygine f eks, som har dobbelt så mange følgere som CBE. Der får man usminkede ansikter som lager grimaser og byr på seg selv, man får se lite flatterende bilder med humoristisk vri, man får se talentfulle, trygge, vakre kvinner som viser alt fra medmenneskelighet og rå styrke til rørende miljøhensyn, stor kreativitet og suksessfull business. Man får se naturlige, vellykkede liv og en varme, selvinnsikt og utstråling som CBE bare kan drømme om.

Likevel så insisterer CBE på å ha et nærmest parodisk jag etter å fremstå perfekt, perfekt, perfekt. Og her snakker vi perfekt på den ekstremt overfladiske måten med tenåringsaktig kroppshysteri og massivt overforbruk, ikke på den intellektuelle eller bærekraftige måten som kan vekke noe godt eller meningsfylt hos andre.

Så velskrevet og to the point 👌

• Liker 5
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Lol-kvinneg-ass skrev (1 time siden):

Permisjonsreglene har ikke blitt strammet inn uten grunn. Undervisningsopplegget er lagt opp etter skoleruta og ordinære ferier. Det at elever tas ut av skolen utenom ferier gjør at opplegg for de andre kan være vanskelig å gjennomføre, både mens feriebarnet er borte og etter. 

Alt handler ikke bare om det ene barnet som tas ut, men det noen-og-tjue andre i klassen.

Tror ikke det at ett barn er på ferie går utover alle andre. Da må man tenke sånn hver gang noen er eks syk. 

Skrevet
Pusern3 skrev (12 minutter siden):

mulig jeg er «stygg» i sjelen men det koser meg at tallene stuper…

Samme her, snart nå de rett og slett finne på noe annet! 

• Liker 3
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Havnefogden skrev (1 time siden):

Jeg tror du ikke VIL forstå hvordan skolen tilrettelegger best for læring. Det skjer når alle er til stede og kan følge samme progresjon. Det er vanskelig nok med knappe lærerressurser å følge opp alle mens de holder på med de samme tingene, om man ikke skal måtte følge opp noen som har mistet en hel ukes undervisning. En ukes undervisning er mye det! Uttal deg gjerne om noe du har greie på, for dette har du i hvert fall ingen peiling på.

Det ble et stort problem, som mange har påpekt her, tidligere når ganske mange foreldre forlenget feriene til ungene på grunn av Syden-turer. Så ble det strammet kraftig inn. Nå skal det svært gode grunner til for å få ekstra fri. Kanskje har de det? Kanskje skal de delta på ett eller annet spennende kulturprosjekt f.eks. på Gran Canaria? Det foregår myyyye spennende der gjennom året. Det vet nok de færreste ferierende om. Jeg forstår det slik at Lars Kristian skal delta på et ultra-løp der. Det er vel det mest spennende som skal skje, tenker jeg. 

Dr har nok fått gyldig fri så du skal bare ta det helt med ro. Og jeg skjønner takk,så den må du lengre ut på landet med. Og hvordan vet du at de ikke får med seg ett opplegg på ferie som de skal gjøre mens de er der?? Nettop,du vet ikke. Tror folk må prøve å passe LITT mer på seg selv,for de har det nok helt under kontroll.

Gjest Sunfl0wer
Skrevet
cerruti skrev (37 minutter siden):

For da er skolen stengt? 

Noen mener at det er for lang sommerferie,som sikkert de fleste her er enig om siden folk tar helt av pga 1 ukes ekstra ferie🤦‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...