Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

CBE er ingen designer og kommer aldri til og bli det. For være det så må man kunne opprettholde sin styling og riktige mote trend oppe.. Og det er noe hun ikke klarer. Jeg påpekte tidligere at hun har prøvd seg på sko og vesker kolleksjon, som det visste seg gikk rett nedi sluken. En designer jobber målrettet mot sine bestemme grupper eller bredt, slik at de interesserte av kjøpere er villige til og ta inn en viss mengde av nyeste høst,vinter,vår og sommer trend. Dette er ikke CBE i noe som helst kategorisert til. Hun hopper fra det ene lille prosjekter til det andre. Klare aldri og gjøre seg ferdig med noe hun mener er verdig nok til leverandører eller kunder kunne tenke seg mer av. At hun nå setter sitt navn på noe billige og svært lite av den nyeste slag av hårtrend er rett og slett pinlig å se på. Hadde hun følgt godt nok med så er det faktisk høye og bredde hårbøyler som er inn nå, og samt store øredobber.

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, FruJohansen skrev:

Noe sier meg at slike mennesker faktisk kan finnes.............. 

Det finnes slike mennesker. Jeg, blant annet. Fullt oppegående med høyere utdannelse og i jobb. Kjøpte nå ett sett med spenner, rosa og blå. Primært skal brukes til jentene mine. 

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Levina skrev:

Det finnes slike mennesker. Jeg, blant annet. Fullt oppegående med høyere utdannelse og i jobb. Kjøpte nå ett sett med spenner, rosa og blå. Primært skal brukes til jentene mine. 

https://youtu.be/pIms_TywURY

Minner om reklamen fra OneCall. 

• Liker 13
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Folkens: Forbrukertilsynet.

Skrevet
6 timer siden, pøbelsara skrev:

Her kan man få både Audrey og Coco for kr 17. Inklusive frakt vil Wish ha 45,- for alle fire. caro og Coverbrands vil ha 398,-.

https://www.wish.com/feed/tabbed_feed_latest/product/5d3824609a9eba04e46a89ab?&source=tabbed_feed_latest

Dette. :overrasket: 

Det er jo alt som trenger å sies om denne saken, faktisk. Verden vil bedras. Greit nok at hele problematikken og psykologien bak merkevarer i essens er lik, men her har vi tross alt noen ekstra gir: Identiske produkter blir astronomisk mye dyrere pga et navn og en løgn (designet av CBE).

:rope: Keiseren har ikke noen klær på!

• Liker 46
Skrevet
4 timer siden, Levina skrev:

Selv om du har lest i denne tråden at du kan kjøpe dem mange andre steder for en brøkdel av prisen? Hvorfor? 

• Liker 36
Skrevet

Fulgt regelverket har de på en eller annen måte ikke gjort. Enten så har cbe reklamert for en vare uten å merke opptil flere ganger. (Akkurat det bør jo være enkelt for henne å huske, men tydeligvis ikke.. )

Ellers så har hun kopiert andre sine spenner og kaller det for siden egne, altså rett og slett stjålet designet. Et av to.

• Liker 26
Skrevet (endret)
34 minutter siden, pøbelsara skrev:

Selv om du har lest i denne tråden at du kan kjøpe dem mange andre steder for en brøkdel av prisen? Hvorfor? 

Jeg har ikke sett de rosa og blå hårspennene i andre nettbutikker. Send meg gjerne en link hvor jeg kan finne disse andre steder.  Dessuten så foretrekke jeg uansett å kjøpe produkter fra norske eller nordiske nettbutikkene. Har dårlig erfaring med å kjøpe ffra Hong Kong, da jeg mottok karneval kostymet 4 uker etter bestilling. Dessuten så har du ikke grunnlag for å si at disse perle- hårspennene som CBE har satt sitt navn på, er de samme som en får kjøpt til lavere pris et annet sted. Ja, de kan se like ut, men kvaliteten kan være forskjellig.

Dette vet jeg av erfaring. En duplicat av en Louis Vuitton veske er i en helt annen kvalitet enn den ekte varen. Så selv om jeg ikke mener at CBE har noe som helst enerett på dette perle designet, så er poenget at varer av tilsynelatende samme utseende, kan ha ulik og dårligere kvalitet. Uansett så er det mange som synes godt om CBE og liker og blir inspirert av henne, og velger dermed å kjøpe produkter hun har satt sitt navn på eller designet. Hun har bygget opp sitt merkenavn som gir spin off til andre prosjekter enn bare blogg. Det har bl.a vært vesker, sko, bok og nå hår-spenner. I fremtiden kan jeg se for meg kleskolleksjon, smykkekolleksjon eller en kremserie. Det  sier selv at som småbarnsmor og det å drive egen bedrift kan sette sine begrensinger, men er ikke tvil at hun som merkenavn er veldig attraktiv for diverse potensielle samarbeidspartnere. Hun er sunn og veltrent, positiv, vakker, jordnær, arbeidsom og familieorientert. Hun når en stor målgruppe bare ved å være henne. Hun har en x- faktor. 

Så får andre kjøpe produkter som går i stykker nesten før enn får tatt de i bruk. En kan jo lure  på hvem som blir lurt..

Endret av Levina
  • Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, Levina skrev:

Jeg har ikke sett de rosa og blå hårspennene i andre nettbutikker. Send meg gjerne en link hvor jeg kan finne disse andre steder.  Dessuten så foretrekke jeg uansett å kjøpe produkter fra norske eller nordiske nettbutikkene. Har dårlig erfaring med å kjøpe ffra Hong Kong, da jeg mottok karneval kostymet 4 uker etter bestilling. Dessuten så har du ikke grunnlag for å si at disse perle- hårspennene som CBE har satt sitt navn på, er de samme som en får kjøpt til lavere pris et annet sted. Ja, de kan se like ut, men kvaliteten kan være forskjellig.

Dette vet jeg av erfaring. En duplicat av en Louis Vuitton veske er i en helt annen kvalitet enn den ekte varen. Så selv om jeg ikke mener at CBE har noe som helst enerett på dette perle designet, så er poenget at varer av tilsynelatende samme utseende, kan ha ulik og dårligere kvalitet. Uansett så er det mange som synes godt om CBE og liker og blir inspirert av henne, og velger dermed å kjøpe produkter hun har satt sitt navn på eller designet. Hun har bygget opp sitt merkenavn som gir spin off til andre prosjekter enn bare blogg. Det har bl.a vært vesker, sko, bok og nå hår-spenner. I fremtiden kan jeg se for meg kleskolleksjon, smykkekolleksjon eller en kremserie. Det  sier selv at som småbarnsmor og det å drive egen bedrift kan sette sine begrensinger, men er ikke tvil at hun som merkenavn er veldig attraktiv for diverse potensielle samarbeidspartnere. Hun er sunn og veltrent, positiv, vakker, jordnær, arbeidsom og familieorientert. Hun når en stor målgruppe bare ved å være henne. Hun har en x- faktor. 

Så får andre kjøpe produkter som går i stykker nesten før enn får tatt de i bruk. En kan jo lure  på hvem som blir lurt..

Hvorfor tror du at cbes spenner er bedre enn de som  er helt nøyaktig like som man får kjøpt hos wish, ali-express og på eBay? 

• Liker 36
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Aricia skrev:

Eksempelet er jo ikke helt treffende da, siden det CBE nå i så fall må ha gjort er å lage et duplikat av billige, dårlige spenner (iflg ditt resonnement), gjøre dem om til dyre, solide spenner som skal være kliss like de dårlige og billige, SÅ sette navnet sitt på dem, og selge dem til blodpris?

Blir ikke akkurat det samme!

Eller lage noe av bedre kvalitet, noe man fort merker når man bruker produktet eller bare tar det i nærmere øyesyn. 

Endret av Levina
Skrevet
1 minutt siden, Levina skrev:

Eller lage noe av bedre kvalitet, noe man fort merker når man bruker produktet eller bare tar det i nærmere øyesyn. 

Hvordan vet du at CBEs er bedre kvalitet enn de prikk like?

Har du sammenliknet? Det hadde forresten vært gøy å gjøre!

Her har du en ali-side med slike rosa og blå spenner. https://www.aliexpress.com/item/32975513928.html

• Liker 39
Skrevet
2 minutter siden, Levina skrev:

Men hvorfor tror du disse spennene er i bedre kvalitet enn alle de andre før du har fått sett dem? 

• Liker 31
Skrevet
8 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg personlig velger å betale kr 169 fra en norsk nettside enn å handle fra Aliexpress. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Levina skrev:

Det var jo det jeg skrev? Jeg satte som premiss at forklaringen din stemte, men skjønner ikke hvorfor man skulle kopiere noe dårlig og billig for å lage noe solid og dyrt. Hva skal hensikten være, og hva er det å tjene på det? 

Hva det er å tjene på billige kopier av LV-vesker skjønner jeg. Men ikke motsatt vei. Det CBE gjør fungerer ikke som forretningsidé hvis det forholder seg slik du forestiller deg. 

Endret av Aricia
  • Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...