Rev. Revenge Skrevet 21. januar 2022 #55901 Skrevet 21. januar 2022 (endret) BuffyTheVampire skrev (12 timer siden): Hvor har hun sagt at hun klarer løfte så mye? Kollontaj skrev (12 timer siden): Story. Storytelling. Narrativ. Det er så klart viktigere å påstå at man løfter tyngst mulig uten at vi ser utføringen, siden teknikk sjeldent er noe å skryte av under kroppsvektøvelsene. Det hadde vært mer troverdig om det ble løftet 50 kg og med riktig teknikk. Endret 22. januar 2022 av Revenge o'Cavatina 18
Pusern3 Skrevet 22. januar 2022 #55902 Skrevet 22. januar 2022 snute skrev (1 time siden): Det eneste jeg har fått med meg denne uken som kan minne om jobb er vel den Fotoknudsen reklamen. Ellers har det kun vært trening, negler, spørsmålsrunde med merkelige spørsmål, diverse selfier og kanskje noe mat… Hun har virkelig forandret seg veldig i forhold til for noen år siden da bloggen var på topp. Kan ikke forstå hvordan to voksne personer orker å ha en så kjedelig hverdag! Og hvor de får penger fra er et mysterium. så enig. Forfall i bøtter og spann 3
Pusern3 Skrevet 22. januar 2022 #55903 Skrevet 22. januar 2022 LilleSnupp skrev (3 timer siden): Verdt å få med seg kronprinsparets tanker om skjerming av barna de var små på NRK1.. ja, deres utalelser i intervjuet ga perspektiv. Jeg synes også prinsesse Ingrids tanker og refleksjoner rundt offentlighet og privatliv og hva hun ønsker dele/ikke dele fremover var vel verdt å lytte til. 22
Gjest CecilieX Skrevet 22. januar 2022 #55904 Skrevet 22. januar 2022 Fireflies skrev (5 timer siden): Jeg har ikke hørt sangen, men når jeg trener så velger jeg ikke sanger ut i fra tekst, men ut i fra rytme. Jeg også☺️ Forskjellen er dog at vi ikke lever av kommunikasjon. Når jeg trener, gjør jeg det uten tilskuere og uten å filme det for å legge det ut. Når noe legges ut på IG, er det for at andre skal kunne se det, ellers kunne man lagret filmen på tlf, og sett på den alene. De aller fleste vil da gjøre en vurdering, før de legger det ut, nettopp fordi det vil bli synlig for andre. Hva vil du formidle til de som ser på? I CBE sitt tilfelle, som som profesjonell på IG, er det å kommunisere via SoMe jobben hennes. Det vies mye tid til å vurdere bildene som legges ut, alt med tanke på hvordan motiver oppfattes. Det poseres, redigeres og brukes filter for å fremstå sånn eller slik i øynene til 300.000 følgere. Når du driver massekommunikasjon på denne måten, og lever av det, så har man vel noen tanker om hva man vil formidle? At de vil slå seg opp som influencere innen trening og sunn mat, synes åpenbart, gitt Netfit og innholdet de poster i sine kanaler, så da bør jo man vurdere innholdet man legger ut opp mot dette? Det er ingen stor sak dette valget om lydspor (vi vet ikke om dette faktisk er sangen som ble avspilt under treningen), men det fremstår som sagt litt pussig, gitt at alt annet virker nitidig vurdert. Det er dog ikke første gang at man tar seg i å lure på hvor bevisst de faktisk er på mottakeren og hva de kommuniserer til denne. Mitt inntrykk er at det ikke står særlig sentralt når valgene gjøres og det er jo litt rart når de lever av dette. Det er jo de samme spørsmålene som reises når man lurer på hvordan de tenker i forhold til å formidle trening på en sånn måte at følgeren får utbytte av det, det virker heller ikke å være det primære fokuset. Manglende bevissthet rundt hvordan innholdet kan påvirke negativt er også symptomatisk og samme greie.
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 22. januar 2022 #55905 Skrevet 22. januar 2022 snute skrev (8 timer siden): Det eneste jeg har fått med meg denne uken som kan minne om jobb er vel den Fotoknudsen reklamen. Ellers har det kun vært trening, negler, spørsmålsrunde med merkelige spørsmål, diverse selfier og kanskje noe mat… Hun har virkelig forandret seg veldig i forhold til for noen år siden da bloggen var på topp. Kan ikke forstå hvordan to voksne personer orker å ha en så kjedelig hverdag! Og hvor de får penger fra er et mysterium. De var konkurs for noen år siden, huske jeg måtte lagre bildene et annet sted da, men så startet de igjen, skjønner ikke hvorfor de vil samarbeide med hun, eller andre kjendiser, jeg gir blaffen i cbe jeg bestiller bilder eller lager kalendere med MINE barn, hun er ingen inspirasjon for meg på noe vis, kanskje jeg må bruke Japan foto nå og si det til Fotoknudsen hvorfor
Populært innlegg Pust Skrevet 22. januar 2022 Populært innlegg #55906 Skrevet 22. januar 2022 Har det vært spurt i noen kommentarfelt om de nye møblene, hvor de kommer fra? Det er jo det nye trikset for å slippe å merke annonser. Forbrukertilsynet må være noe av det slappeste av det som blir finansiert av forbrukernes skattepenger … 66 1
Kollontaj Skrevet 22. januar 2022 #55907 Skrevet 22. januar 2022 Ja, både møbler, speil, krukker og bilder har jeg sett bli besvart hvor de er kjøpt. 20
Pust Skrevet 22. januar 2022 #55908 Skrevet 22. januar 2022 (endret) Kollontaj skrev (1 time siden): Ja, både møbler, speil, krukker og bilder har jeg sett bli besvart hvor de er kjøpt. Og så lenge de ikke merker annonsene tror folk at det er varer hun/de kjøper og er så fornøyde med at hun/de gjerne forteller om leverandørene. Det er godt mulig de har følgerne som ikke bryr seg det pøtt om metodene som blir brukt, men jeg syns likevel at følgerne skal få vite at CBE tjener gode penger på hvert eneste bilde hun legger ut. Og Forbrukertilsynet kan godt ta seg sammen litt og begynne å jobbe seriøst med problematikken rundt innholdsmarkedsføring. Endret 22. januar 2022 av Pust 41
Gjest Kattedama Skrevet 22. januar 2022 #55909 Skrevet 22. januar 2022 (endret) Pust skrev (2 timer siden): Har det vært spurt i noen kommentarfelt om de nye møblene, hvor de kommer fra? Det er jo det nye trikset for å slippe å merke annonser. Forbrukertilsynet må være noe av det slappeste av det som blir finansiert av forbrukernes skattepenger … Ja, snakk om å hive skattebetalernes penger ut av vinduet. Det verste er at ALLE vet at de slipper unna, samme hva det gjelder. Det er skattebetalerne det går utover, da man går glipp av mye skatteinntekter på denne måten. Råtten bransje dette her, og på tide å rydde opp hos FT også. Med tanke på at denne type reklame øker, ville det vel vært riktig å bruke ressurser på dette. Influenserne opererer i en lukrativ gråsone - adressa.no (midtnorskdebatt.no) Endret 22. januar 2022 av Lill :)
stjerna80 Skrevet 22. januar 2022 #55910 Skrevet 22. januar 2022 Pust skrev (1 minutt siden): Og så lenge de ikke merker annonsene tror folk at det er varer hun/de kjøper og er så fornøyde med at hun/de gjerne forteller om leverandørene. Det er godt mulig de har følgerne som ikke bryr seg det pøtt om metodene som blir brukt, men jeg syns likevel at følgerne skal få vite at CBE tjener gode penger på hvert eneste bilde hun legger ut. og #forbrukertilsynet kan godt ta seg sammen litt og begynne å jobbe seriøst med problematikken rundt innholdsmarkedsføring. Merker jeg er litt dårlig på det her. Vil du fortelle litt om ulike metoder de bruker ?
Populært innlegg Pust Skrevet 22. januar 2022 Populært innlegg #55911 Skrevet 22. januar 2022 stjerna80 skrev (17 minutter siden): Merker jeg er litt dårlig på det her. Vil du fortelle litt om ulike metoder de bruker ? Loven er klar på at all reklame via påvirkere skal merkes tydelig slik at ingen er i tvil om det er reklame eller ikke. Caroline lar ofte være å merke annonser, eller hun merker med lys skrift mot lys bakgrunn og i så liten font at man ikke ser merkingen. Andre ganger legger hun ut bilder hvor hun skryter av et produkt, uten å merke det som annonse. Da kommer det gjerne spørsmål i kommentarfeltet vedrørende leverandør, som for eksempel hvor man kan kjøpe produktet, og da svarer Caroline på disse spørsmålene, selvsagt. Andre ganger merker hun med reklame første gangen hun viser fram noe, og så dropper hun å merke de neste gangene bilder av de samme produktene legges ut. Alt er reklame, men følgerne/publikum blir altså lurt til å tro at det dreier seg om produkter som Caroline har kjøpt og er såre fornøyd med, for eksempel hårkurer, barnetøy, leker, undertøy til mor, møbler, pyntegjenstander, etc. 51
Gjest CecilieX Skrevet 22. januar 2022 #55912 Skrevet 22. januar 2022 stjerna80 skrev (30 minutter siden): Merker jeg er litt dårlig på det her. Vil du fortelle litt om ulike metoder de bruker ? Utover det @Pust skriver så handler det om å fremstille at man har anskaffet noe fordi man liker det, når realiteten er at noen har betalt dem for å «like» produktet. Måten du kunne skjønt det på, var hvis de merket innleggene med ordet reklame, men det gjør de ofte ikke. Merk også at dersom du trykker på lenker til produkter som de legger ut, så plantes det cookies på telefonen din, slik at influenceren får betalt for å ha ledet deg inn på siden. De belønnes både om du kjøper noe der og da, men også om du handler senere, selv om du ikke bruker lenken.
Populært innlegg Felis Skrevet 22. januar 2022 Populært innlegg #55913 Skrevet 22. januar 2022 Pust skrev (3 minutter siden): Loven er klar på at all reklame via påvirkere skal merkes tydelig slik at ingen er i tvil om det er reklame eller ikke. Caroline lar ofte være å merke annonser, eller hun merker med lys skrift mot lys bakgrunn og i så liten font at man ikke ser merkingen. Andre ganger legger hun ut bilder hvor hun skryter av et produkt, uten å merke det som annonse. Da kommer det gjerne spørsmål i kommentarfeltet vedrørende leverandør, som for eksempel hvor man kan kjøpe produktet, og da svarer Caroline på disse spørsmålene, selvsagt. Andre ganger merker hun med reklame første gangen hun viser fram noe, og så dropper hun å merke de neste gangene bilder av de samme produktene legges ut. Alt er reklame, men følgerne/publikum blir altså lurt til å tro at det dreier seg om produkter som Caroline har kjøpt og er såre fornøyd med, for eksempel hårkurer, barnetøy, leker, undertøy til mor, møbler, pyntegjenstander, etc. Og spørsmålene i kommentarfeltet er sannsynligvis ofte stilt av Caroline selv. For eksempel «hvor er frokosten fra?» Ingen lurer på hvor noen har kjøpt frokosten, men det ga Caroline en unnskyldning for å nevne samarbeidspartneren. Ellers har man det tradisjonelle «mange har spurt…» Hvor er disse spørsmålene? Er det virkelig så mange som sender pm for å spørre hvor strømpebuksa/sjampoen/nattkremen osv kommer fra, at hun ser seg nødt til å oppklare det? 67
Gjest Kattedama Skrevet 22. januar 2022 #55914 Skrevet 22. januar 2022 Felis skrev (17 minutter siden): Og spørsmålene i kommentarfeltet er sannsynligvis ofte stilt av Caroline selv. For eksempel «hvor er frokosten fra?» Ingen lurer på hvor noen har kjøpt frokosten, men det ga Caroline en unnskyldning for å nevne samarbeidspartneren. Ellers har man det tradisjonelle «mange har spurt…» Hvor er disse spørsmålene? Er det virkelig så mange som sender pm for å spørre hvor strømpebuksa/sjampoen/nattkremen osv kommer fra, at hun ser seg nødt til å oppklare det? I glansdagene? Ja, Nå? Nei. Lite troverdig at noen spør hvordan man barberer beina sine, det var virkelig det dummeste spørsmålet ever.
Rev. Revenge Skrevet 22. januar 2022 #55915 Skrevet 22. januar 2022 Personlig har jeg utfordringer med å ta alle disse spørsmålene og spørsmålrundene (også hos Netfit.no) på alvor når Google er din venn og gir deg svar på kortere tid. 48
stjerna80 Skrevet 22. januar 2022 #55916 Skrevet 22. januar 2022 Pust skrev (1 time siden): Loven er klar på at all reklame via påvirkere skal merkes tydelig slik at ingen er i tvil om det er reklame eller ikke. Caroline lar ofte være å merke annonser, eller hun merker med lys skrift mot lys bakgrunn og i så liten font at man ikke ser merkingen. Andre ganger legger hun ut bilder hvor hun skryter av et produkt, uten å merke det som annonse. Da kommer det gjerne spørsmål i kommentarfeltet vedrørende leverandør, som for eksempel hvor man kan kjøpe produktet, og da svarer Caroline på disse spørsmålene, selvsagt. Andre ganger merker hun med reklame første gangen hun viser fram noe, og så dropper hun å merke de neste gangene bilder av de samme produktene legges ut. Alt er reklame, men følgerne/publikum blir altså lurt til å tro at det dreier seg om produkter som Caroline har kjøpt og er såre fornøyd med, for eksempel hårkurer, barnetøy, leker, undertøy til mor, møbler, pyntegjenstander, etc. Takk for svar. Altså, har igrunn ikke ord. Totalt tragisk at det her ikke blir slått ned på. Usj for en kynisk bransje. Ikke rart det er viktig å få opp "venninne følelsen". Håper det en dag slår hardt tilbake. 32
stjerna80 Skrevet 22. januar 2022 #55917 Skrevet 22. januar 2022 CecilieX skrev (1 time siden): Utover det @Pust skriver så handler det om å fremstille at man har anskaffet noe fordi man liker det, når realiteten er at noen har betalt dem for å «like» produktet. Måten du kunne skjønt det på, var hvis de merket innleggene med ordet reklame, men det gjør de ofte ikke. Merk også at dersom du trykker på lenker til produkter som de legger ut, så plantes det cookies på telefonen din, slik at influenceren får betalt for å ha ledet deg inn på siden. De belønnes både om du kjøper noe der og da, men også om du handler senere, selv om du ikke bruker lenken. Takk for svar. Blir bare mer og mer kvalm av hele opplegget rundt bransjen. Kun business hele veien, overkjør det du vil på veien. Men nå er de så i utakt med resten av samfunnet, så er vel ikke overrasket. Tenk at jeg en gang i tiden var en "fan". Takk og lov at det finnes dem som kaster lys over bransjen, mange gode seriøse her inne. 36
Gjest Kattedama Skrevet 22. januar 2022 #55918 Skrevet 22. januar 2022 Er det bare jeg som reagerer på noe av fokuset som er hos Netfit? Hvordan trene seg opp til større rumpe og dette med bryster. Hva søren skjedde med trene for bedre mental og fysisk helse? Kroppene våre er ikke en pyntegjenstand, men et bevegelse og sanseapparat. Dette tror jeg har gått Netfit forbi.
Populært innlegg Embla82 Skrevet 22. januar 2022 Populært innlegg #55920 Skrevet 22. januar 2022 Lill skrev (5 minutter siden): Er det bare jeg som reagerer på noe av fokuset som er hos Netfit? Hvordan trene seg opp til større rumpe og dette med bryster. Hva søren skjedde med trene for bedre mental og fysisk helse? Kroppene våre er ikke en pyntegjenstand, men et bevegelse og sanseapparat. Dette tror jeg har gått Netfit forbi. Og så illustrert med bilde av en person som er så misfornøyd med puppene etter årevis med trening at hun opererte på seg nye.. 100
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå