Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Revenge o'Cavatina skrev (58 minutter siden):

Når vi har kommet til det punktet der vi som ser publiseringen av alt rundt barna må vekte hva som er mest og minst "til barnets beste" har eksponeringen gått altfor langt. Ingen publisering og omtale er "til barnets beste". Punktum.

Enig. Poenget mitt var at det er verre å vise frem barna enn å fortelle om f.eks skolehverdagen. Hvis det er grensen til CBE (som jeg fikk inntrykk av fra innlegget jeg siterte) er det en svært lite logisk grensesetting.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
EmilieH skrev (2 timer siden):

Den kjolen passer overhodet ikke på julaften, heller på karneval i Rio eller noe. Hva tar hun på, på nyttårsaften liksom? 

Jo den kjolen kan man fint bruke på julaften.... Hun liker den.. Du gjør ikke.. Sånn er det bare

• Liker 11
Skrevet
Xmasclovn skrev (1 time siden):

Det hadde vært bedre om hun la detaljert ut om skole-/barnehverdagen og favorittlekene deres enn å bre ansiktene deres ut over diverse SoMe hver eneste dag. 

Hun burde ikke gjøre noe av delene. La barna ha ett privatliv 

• Liker 16
Skrevet
Xmasclovn skrev (1 minutt siden):

Enig. Poenget mitt var at det er verre å vise frem barna enn å fortelle om f.eks skolehverdagen. Hvis det er grensen til CBE (som jeg fikk inntrykk av fra innlegget jeg siterte) er det en svært lite logisk grensesetting.

Så lenge det ikke er en detaljert fortelling om skolehverdagen så er det helt greit ja :)

• Liker 2
Skrevet
Pølsevann skrev (3 timer siden):

Misforstå meg rett, hun deler livet deres masse, men det er masse hun ikke deler også. Hun har satt en grense på hva som er greit og ikke for dem. Hun deler ikke hva de gjør på skolen/barnehagen, deres tanker og drømmer, favoritt leker (det hun deler av leker er neppe dere favoritter, men det hun tjener penger på å dele), tegningene deres og lignende.

Det hun deler av barna er altfor mye sett utenfra. Men ikke for henne selvsagt, for grensene flyttes hele tiden. Det må mer og mer til for at hun skal føle seg bra og få skryt for sine barn, seg selv og sin kropp, hvor flink hun er til å trene, hvor langt hun løp i dag, hvor tidlig hun sto opp, hvor tidlig hun var ferdig med å trene, hvilken smoothie bowl eller proteinshake hun drakk osv osv. For et merkelig liv og ikke minst, det ser gørr kjedelig ut. 

• Liker 39
Skrevet
Surikatt skrev (4 timer siden):

Parodi er rette ordet. På Caroline Berg Eriksens fantasier om den perfekte jul der to små jenter må stille opp i nøye utvalgte juleantrekk mens mor og far filmer, tar bilder og til slutt sprer det på Internett. Fantasien om Carolines magiske jul. 

parodi er den perfekte betegnelsen på dette skuespillet… og det er verre enn noen gang nå i år og i storstilt kontrast til hva de fleste (særlig yngre folk) står for nå i 2021.

• Liker 11
Skrevet
Xstrella skrev (3 timer siden):

Det er noe Disneyworld aktig over det. Mor skal stå der stivpyntet og posere til enhver tid. Og hva har skjedd med munnen? De leppene blir bare større og større. Ser de det ikke selv? 

hun endrer seg stadig mer utseende messig - kropps og ansikts fokus øker gradvis med alderen. Tragisk. Og ja, Disney eller Barbie faller meg inn. Som med de dukkene, skiftes det antrekk hele tiden. 

• Liker 12
Skrevet
Surikatt skrev (38 minutter siden):

Det hun deler av barna er altfor mye sett utenfra. Men ikke for henne selvsagt, for grensene flyttes hele tiden. Det må mer og mer til for at hun skal føle seg bra og få skryt for sine barn, seg selv og sin kropp, hvor flink hun er til å trene, hvor langt hun løp i dag, hvor tidlig hun sto opp, hvor tidlig hun var ferdig med å trene, hvilken smoothie bowl eller proteinshake hun drakk osv osv. For et merkelig liv og ikke minst, det ser gørr kjedelig ut. 

og er totalt uinteressant for oss 

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Aquarius04 said:

Da har du jaggu lite content…🥴

Når du tror det ikke kan bli dummere.

(Kilde: stories fra CBEs Instagram. Kan ikke linkes til)

C3385969-E3BD-4517-8CEA-29D9DE8291F2.jpeg

Ble en smule flirfull da jeg så dette 😂  Sikkert veldig hyggelig å ha folk til bords som sitter med mobilen i hånda hele tiden og som må ta bilde av alt, til og med av ei stripe med saus og to tyttebær 😂 Hva blir det neste?

• Liker 35
Skrevet

En ting er at kjolen ikke er en julekjole, men ansiktet? Hun ser jo ikke sånn ut.

• Liker 16
Skrevet
Aidensfield skrev (1 time siden):

Hun burde ikke gjøre noe av delene. La barna ha ett privatliv 

Med fare for å gjenta meg selv nå. Nei ingenting burde legges ut. Men nå var det snakk om CBE sine grenser og at hun ikke deler alt, som f.eks skolehverdag. Om hun da først skal dele noe er det bedre med «X liker engelskfaget best» enn «Se her er ansiktet til X og kom bli med på rommet hennes»🤷🏼‍♀️

• Liker 10
Skrevet
Skrottefar skrev (1 time siden):

Så lenge det ikke er en detaljert fortelling om skolehverdagen så er det helt greit ja :)

Heller detaljert skolehverdag enn detaljert fremvisning av både barnet og soverommet f.eks. Selv om hun burde holde seg til utlevering av kun seg selv🤪

• Liker 2
Skrevet
Xmasclovn skrev (5 minutter siden):

hun burde holde seg til utlevering av kun seg selv🤪

Det hadde holdt i massevis, selv om også det er mer enn nok hva øyet tåler til tider 🤣

• Liker 3
Skrevet
Skrottefar skrev (1 minutt siden):

Det hadde holdt i massevis, selv om også det er mer enn nok hva øyet tåler til tider 🤣

Litt rart med det der egentlig, man får se veldig mye, men akk så kjedelig likevel🤣

• Liker 7
Skrevet
Jolanda skrev (20 minutter siden):

En ting er at kjolen ikke er en julekjole, men ansiktet? Hun ser jo ikke sånn ut.

Nei. Personaen CBE gjør det, men ikke personen Caroline. 

• Liker 13
Skrevet
Xmasclovn skrev (19 minutter siden):

Med fare for å gjenta meg selv nå. Nei ingenting burde legges ut. Men nå var det snakk om CBE sine grenser og at hun ikke deler alt, som f.eks skolehverdag. Om hun da først skal dele noe er det bedre med «X liker engelskfaget best» enn «Se her er ansiktet til X og kom bli med på rommet hennes»🤷🏼‍♀️

Hva i alle verdens dager skulle være "bedre" med det?

Debatten om eksponering har jo å gjøre med prinsippet om at alle individer har rett til å velge sin egen digitale identitet. Det du skisserer gjør jo ingen forskjell i så måte.

Uansett hvilken historie en foresatt klistrer til sitt barns folkeregistrerte navn i stort omfang, og i åpne SoMe-kanaler, så brytes prinsippet om autonomi og valg mht digital identitet for det berørte barnet for all framtid.

• Liker 29
Skrevet (endret)
Aricia skrev (15 minutter siden):

Hva i alle verdens dager skulle være "bedre" med det?

Debatten om eksponering har jo å gjøre med prinsippet om at alle individer har rett til å velge sin egen digitale identitet. Det du skisserer gjør jo ingen forskjell i så måte.

Uansett hvilken historie en foresatt klistrer til sitt barns folkeregistrerte navn i stort omfang, og i åpne SoMe-kanaler, så brytes prinsippet om autonomi og valg mht digital identitet for det berørte barnet for all framtid.

I og med at det var snakk om at CBE ikke deler alt, som f.eks skolehverdag, og har grenser skrev jeg det med hensikt om at det hadde vært bedre om de grensene var mer logiske. Det er mindre skadelig og eksponerende at vilt fremmede vet noe om skolehverdagen og favorittleken enn at de ser ansiktet, pysjen og rommet ditt. En selvstendig digitalt identitet er allerede umulig i denne saken uansett.

Endret av Xmasclovn
  • Liker 5
Skrevet (endret)
ignore skrev (1 time siden):

Instagram vs TV2. 

Jeg synes det er trist å se hvordan det for det første ikke er godt nok å være som man er - man må kjøre på med fillers og diverse fiks. Og på toppen av dyre forskjønnelser må man altså redigere seg ugjenkjennelig på bilder…

9C066FDE-7E8E-4C33-B8B6-C5160AB7B8A7.jpeg

På bildet til venstre er altså øyenbryn, linjer under øynene, nesen, haken og huden redigert. Og det er kun det mitt utrente øye ser. Det er faktisk helt utrolig trist at en voksen dame og mor til to jenter føler behov for å endre slik på et helt alminnelig ok utseende. 

Endret av Hallepalle2
  • Liker 42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...