Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

123Frustrert skrev (27 minutter siden):

det er tross alt veldig fint å vise at kroppen ikke blir ødelagt av fødsel allikevel kanskje? 

Hvordan kroppen ser ut på dag fire etter fødselen, sier for de fleste ikke særlig mye om hvorvidt den har blitt "ødelagt", som du kaller det, eller ikke. Og det sier i hvert fall ikke noe om hvordan kroppen vil se ut noen uker, måneder eller år senere.

Mange har fremdeles løs og slapp hud på magen, og er litt overvektige etter fødselen, men det er ikke nødvendigvis det samme som at det kommer til å forbli sånn.

Uansett, uavhengig av alt dette, om man blir seende ut omtrent som før etter noen måneder, eller om kroppen har blitt forandret av fødselen, så er det en del av det å være kvinne. Og for de fleste av oss er slike endringer fullstendig underordnet det faktum at vi har satt et nytt menneske til verden.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aquarius04 skrev (4 timer siden):

Dette er bare puteflaut og litt kvalmt å se på… Hun later som om hun syntes det var flaut, men tydeligvis var det ikke så flaut at hun ikke kunne gjenta det…

Jeg var ganske normal i kroppen kjapt etter fødselen, og relativt overrasket over hvor fort jeg kom meg. Dog hadde jeg ingen umiddelbare behov for å ta en selfie i helkropp i speilet og sende til moren min…🙄

Jeg tenker også på hva de to andre gjestene egentlig tenkte…

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (1 time siden):

Hvordan kroppen ser ut på dag fire etter fødselen, sier for de fleste ikke særlig mye om hvorvidt den har blitt "ødelagt", som du kaller det, eller ikke. Og det sier i hvert fall ikke noe om hvordan kroppen vil se ut noen uker, måneder eller år senere.

Mange har fremdeles løs og slapp hud på magen, og er litt overvektige etter fødselen, men det er ikke nødvendigvis det samme som at det kommer til å forbli sånn.

Uansett, uavhengig av alt dette, om man blir seende ut omtrent som før etter noen måneder, eller om kroppen har blitt forandret av fødselen, så er det en del av det å være kvinne. Og for de fleste av oss er slike endringer fullstendig underordnet det faktum at vi har satt et nytt menneske til verden.

Avklaring. Det er CBE som brukte uttrykket ødelagt om kroppen etter graviditet og ikke @123Frustrert . Eller mer korrekt "ruin". 
My dream is to show other women that a pregnancy does not ruin your body. This is my biggest motivation.

https://www.theskinnyconfidential.com/healthy-deets-norways-top-fitness-blogger-caroline-berg-eriksen/

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (3 timer siden):

Ja for all del!! Det var ikke jeg som mente at kroppen blir ødelagt av et svangerskap, det er cbe som skulle bevise det var hennes eget utsagn.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aquarius04 skrev (6 timer siden):

Dette er bare puteflaut og litt kvalmt å se på… Hun later som om hun syntes det var flaut, men tydeligvis var det ikke så flaut at hun ikke kunne gjenta det…

Jeg var ganske normal i kroppen kjapt etter fødselen, og relativt overrasket over hvor fort jeg kom meg. Dog hadde jeg ingen umiddelbare behov for å ta en selfie i helkropp i speilet og sende til moren min…🙄

kjempeflaut og de to gutta der viste knapt hvor de skulle se og hva de skulle si/gjøre 

Endret av Pusern3
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (2 timer siden):

Jeg tenker også på hva de to andre gjestene egentlig tenkte…

de ser litt sånn pinsamt flaue ut

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lafamiglia skrev (3 timer siden):

Et godt kvinne forbilde hadde hatt fokus på nettopp få frem og promotere at kvinnekropper er ulike i ulike stadier i livet og at kvinnekropper i ulike varianter er vakre alle sammen. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølle skrev (8 timer siden):

Man skal få være så stolt som man vil over den lille man har født, men jeg syns det er rart at man skal være stolt over å se sånn ut 4 dager etter fødselen... Er det noe å tenke så mye på hvordan man ser ut 4 dager etter en fødsel? Hva er det å være stolt over? At hun ikke så ut som et takras? 

Kvinner er forskjellige, og man trenger ikke skape press på hvordan man skal se ut etter fødselen.

Vet at de som er aktive og trener og spiser sunt kommer seg lettere etter en fødsel, men ikke alle har mulighet til det av forskjellige årsaker. 

For en hinsides klein video. Jeg tror ikke jeg kan si hvordan jeg oppfatter henne der, men det handler i hvert fall ikke om at hun virker særlig reflektert. "... man ser jo gjerne ikke sånn ut" som hun gjorde eller hadde oppnådd å se ut. Har et vagt minne om et utsagn fra LKE relatert til vekt i svangerskap hvor det ble sagt noe om at CBE fulgte kostholdsplan fra jordmor? Det gjør man vel vanligvis ikke, med mindre man har en tilstand som krever det. Spiseforstyrrelser, diabetes eller slikt?

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blondinbolla skrev (12 timer siden):

Tenker at hele dette post-fødsel-bilde-røret kanskje ville ha vært unngått hvis det var takknemlighet og undring som ble fremmet etter fødsel. Det er STOLTHET med stor S og utropstegn. Det handler jo mye om genetikk dette, særlig med første barn, og ganske lite om egne prestasjoner.

Den sekvensen der hun forklarer dette for Else er virkelig smertefull å se på, og det understrekes av de to medgjestene som man sikkert kan mene mangt om, men som på ingen måte kan beskyldes for å være overfladiske. Begge ser ubekvemme ut og Tore Sagen klarer knapt å presse frem et høflig smil.

Lurer på om det er noe i veien med sosial intelligens, forståelse av samfunnets normer og koder, samt kunnskap om hva som anses meningsfullt som gjør at man takker ja til det intervjuet der. Og NNMH for øvrig, får samme ubehagelige «du har misforstått greia»-følelse der.

De to andre gjestene i programmet tenkte nok sitt. Hun påstår hun ikke tenkte så langt da hun la ut bildet. Nei, hun tenker aldri særlig langt med mye av det som blir lagt ut. Har man fått batn, er ikke dette fokuset etter 4 dager. Å stille seg opp og ta en selfie i stringtruse. Hvem bruker stringtruse 4 dager etter fødsel? Hun sitter og lyver så hun tror det selv. 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blondinbolla skrev (13 timer siden):

Tenker at hele dette post-fødsel-bilde-røret kanskje ville ha vært unngått hvis det var takknemlighet og undring som ble fremmet etter fødsel. Det er STOLTHET med stor S og utropstegn. Det handler jo mye om genetikk dette, særlig med første barn, og ganske lite om egne prestasjoner.

Den sekvensen der hun forklarer dette for Else er virkelig smertefull å se på, og det understrekes av de to medgjestene som man sikkert kan mene mangt om, men som på ingen måte kan beskyldes for å være overfladiske. Begge ser ubekvemme ut og Tore Sagen klarer knapt å presse frem et høflig smil.

Lurer på om det er noe i veien med sosial intelligens, forståelse av samfunnets normer og koder, samt kunnskap om hva som anses meningsfullt som gjør at man takker ja til det intervjuet der. Og NNMH for øvrig, får samme ubehagelige «du har misforstått greia»-følelse der.

Så det igjen nå, og du har helt rett. 
Hun evner ikke å forstå at det er flaut og pinlig å bevitne/høre det hun sitter og lirer av seg. Hadde jeg sittet sammen med de to der og skulle legge ut om temaet jeg var der for, så hadde jeg krympet av skam, tror jeg. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det at hun gjorde nøyaktig det samme etter fødsel nr.2, vel vitende om rabalderet det skapte første gang, beviser jo at hun ikke brydde seg om reaksjonene. 

Første gang kunne hun muligens påberope seg å ikke skjønne hvordan det ville bli mottatt, andre gang visste hun ...

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (13 minutter siden):

Og det at hun gjorde nøyaktig det samme etter fødsel nr.2, vel vitende om rabalderet det skapte første gang, beviser jo at hun ikke brydde seg om reaksjonene. 

Første gang kunne hun muligens påberope seg å ikke skjønne hvordan det ville bli mottatt, andre gang visste hun ...

Jeg forstår godt hvorfor hun gjorde det igjen. Inntekten hennes er tross alt 100 % basert på å tiltrekke seg oppmerksomhet. Sexy mama-bildene 4 dager etter fødsel fikk masse oppmerksomhet og følgertallet på instagram økte voldsomt. At hun ble fremstilt som veldig overfladisk og en kvinne som trykker andre kvinner ned, er enten noe hun ikke forstår, eventuelt noe hun velger å godta for litt mer penger i kassa. Dette er jo en del av CBEs modus operandi, altså dra-til-oppførsel. Hvor alt handler om å skryte voldsomt av seg selv, gjerne på bekostning av andre.

https://aabelsuzanne.wordpress.com/2013/11/28/jeg-foler-meg-feit-fordi-fotballfrue-har-fodt/

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...