Populært innlegg 123Frustrert Skrevet 22. desember 2021 Populært innlegg #54621 Del Skrevet 22. desember 2021 Dette bildet av magen er fortsatt ganske aktuelt å diskutere, selv om det er lenge siden det første bildet ble lagt ut. Det sier så mye om holdinger og fokus til både den nybakte moren, faren og familien ellers. Spesielt når man har i bakhodet at Caroline selv har sagt at hun ville vise verden at kroppen ikke trengte å bli ødelagt av en graviditet. Det topper seg egentlig når hun legger ut bilde etter fødsel nr 2 også, hun sa at hun aldri hadde kommet til å legge ut bilde om hun viste hvor mye oppstyr det kom til å få. BABOM! Fødsel nr 2 og nytt bildet. Da blir det kjempe flaut at hun later som hun er flau over bilde nr 1, men kanskje ikke sååå flaut at hun ikke kan legge ut et nytt bilde.. det er tross alt veldig fint å vise at kroppen ikke blir ødelagt av fødsel allikevel kanskje? Jeg husker også godt fødebagen fruen pakket. Det sier litt om hvor urealistisk denne verden deres er i. 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 22. desember 2021 Populært innlegg #54622 Del Skrevet 22. desember 2021 Kongefamilien har publisert de årlige julebildene, og får voldsom skryt for sin naturlige væremåte og avslappede setting. I tillegg hylles prinsessen for gjenbruk. - Den miljøengasjerte prinsessen låner faktisk ofte klær av moren når hun representerer offentlig, og er et godt forbilde med tanke på klær og bærekraft. Det er ikke lenger kult å ha masse nytt. Plagg av god kvalitet, som kan brukes igjen og igjen, er det som gjelder, påpeker Vagle. https://www.dagbladet.no/kjendis/flere-detaljer-vekker-oppsikt/74995565 Jeg tenker at når gjenbruk har blitt hverdagskost hos det som, historisk sett, er Norges mest konservative familie, så henger dronninga av Særp håpløst langt etter når hun kun viser seg i fast fashion og billige polyesterklær. 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 22. desember 2021 #54623 Del Skrevet 22. desember 2021 123Frustrert skrev (27 minutter siden): det er tross alt veldig fint å vise at kroppen ikke blir ødelagt av fødsel allikevel kanskje? Hvordan kroppen ser ut på dag fire etter fødselen, sier for de fleste ikke særlig mye om hvorvidt den har blitt "ødelagt", som du kaller det, eller ikke. Og det sier i hvert fall ikke noe om hvordan kroppen vil se ut noen uker, måneder eller år senere. Mange har fremdeles løs og slapp hud på magen, og er litt overvektige etter fødselen, men det er ikke nødvendigvis det samme som at det kommer til å forbli sånn. Uansett, uavhengig av alt dette, om man blir seende ut omtrent som før etter noen måneder, eller om kroppen har blitt forandret av fødselen, så er det en del av det å være kvinne. Og for de fleste av oss er slike endringer fullstendig underordnet det faktum at vi har satt et nytt menneske til verden. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet 22. desember 2021 #54624 Del Skrevet 22. desember 2021 Aquarius04 skrev (4 timer siden): Dette er bare puteflaut og litt kvalmt å se på… Hun later som om hun syntes det var flaut, men tydeligvis var det ikke så flaut at hun ikke kunne gjenta det… Jeg var ganske normal i kroppen kjapt etter fødselen, og relativt overrasket over hvor fort jeg kom meg. Dog hadde jeg ingen umiddelbare behov for å ta en selfie i helkropp i speilet og sende til moren min…🙄 Jeg tenker også på hva de to andre gjestene egentlig tenkte… 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 22. desember 2021 #54625 Del Skrevet 22. desember 2021 Lafamiglia skrev (1 time siden): Hvordan kroppen ser ut på dag fire etter fødselen, sier for de fleste ikke særlig mye om hvorvidt den har blitt "ødelagt", som du kaller det, eller ikke. Og det sier i hvert fall ikke noe om hvordan kroppen vil se ut noen uker, måneder eller år senere. Mange har fremdeles løs og slapp hud på magen, og er litt overvektige etter fødselen, men det er ikke nødvendigvis det samme som at det kommer til å forbli sånn. Uansett, uavhengig av alt dette, om man blir seende ut omtrent som før etter noen måneder, eller om kroppen har blitt forandret av fødselen, så er det en del av det å være kvinne. Og for de fleste av oss er slike endringer fullstendig underordnet det faktum at vi har satt et nytt menneske til verden. Avklaring. Det er CBE som brukte uttrykket ødelagt om kroppen etter graviditet og ikke @123Frustrert . Eller mer korrekt "ruin". My dream is to show other women that a pregnancy does not ruin your body. This is my biggest motivation. https://www.theskinnyconfidential.com/healthy-deets-norways-top-fitness-blogger-caroline-berg-eriksen/ 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 22. desember 2021 #54626 Del Skrevet 22. desember 2021 Lafamiglia skrev (3 timer siden): Hvordan kroppen ser ut på dag fire etter fødselen, sier for de fleste ikke særlig mye om hvorvidt den har blitt "ødelagt", som du kaller det, eller ikke. Og det sier i hvert fall ikke noe om hvordan kroppen vil se ut noen uker, måneder eller år senere. Mange har fremdeles løs og slapp hud på magen, og er litt overvektige etter fødselen, men det er ikke nødvendigvis det samme som at det kommer til å forbli sånn. Uansett, uavhengig av alt dette, om man blir seende ut omtrent som før etter noen måneder, eller om kroppen har blitt forandret av fødselen, så er det en del av det å være kvinne. Og for de fleste av oss er slike endringer fullstendig underordnet det faktum at vi har satt et nytt menneske til verden. Ja for all del!! Det var ikke jeg som mente at kroppen blir ødelagt av et svangerskap, det er cbe som skulle bevise det var hennes eget utsagn. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 22. desember 2021 #54627 Del Skrevet 22. desember 2021 (endret) Aquarius04 skrev (6 timer siden): Dette er bare puteflaut og litt kvalmt å se på… Hun later som om hun syntes det var flaut, men tydeligvis var det ikke så flaut at hun ikke kunne gjenta det… Jeg var ganske normal i kroppen kjapt etter fødselen, og relativt overrasket over hvor fort jeg kom meg. Dog hadde jeg ingen umiddelbare behov for å ta en selfie i helkropp i speilet og sende til moren min…🙄 kjempeflaut og de to gutta der viste knapt hvor de skulle se og hva de skulle si/gjøre Endret 22. desember 2021 av Pusern3 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 22. desember 2021 #54628 Del Skrevet 22. desember 2021 cerruti skrev (2 timer siden): Jeg tenker også på hva de to andre gjestene egentlig tenkte… de ser litt sånn pinsamt flaue ut 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 22. desember 2021 #54629 Del Skrevet 22. desember 2021 Trudis23 skrev (7 timer siden): 🤮 Gulp… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet 22. desember 2021 #54630 Del Skrevet 22. desember 2021 Lafamiglia skrev (3 timer siden): Hvordan kroppen ser ut på dag fire etter fødselen, sier for de fleste ikke særlig mye om hvorvidt den har blitt "ødelagt", som du kaller det, eller ikke. Og det sier i hvert fall ikke noe om hvordan kroppen vil se ut noen uker, måneder eller år senere. Mange har fremdeles løs og slapp hud på magen, og er litt overvektige etter fødselen, men det er ikke nødvendigvis det samme som at det kommer til å forbli sånn. Uansett, uavhengig av alt dette, om man blir seende ut omtrent som før etter noen måneder, eller om kroppen har blitt forandret av fødselen, så er det en del av det å være kvinne. Og for de fleste av oss er slike endringer fullstendig underordnet det faktum at vi har satt et nytt menneske til verden. Et godt kvinne forbilde hadde hatt fokus på nettopp få frem og promotere at kvinnekropper er ulike i ulike stadier i livet og at kvinnekropper i ulike varianter er vakre alle sammen. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Medici Skrevet 23. desember 2021 #54631 Del Skrevet 23. desember 2021 Bølle skrev (8 timer siden): Man skal få være så stolt som man vil over den lille man har født, men jeg syns det er rart at man skal være stolt over å se sånn ut 4 dager etter fødselen... Er det noe å tenke så mye på hvordan man ser ut 4 dager etter en fødsel? Hva er det å være stolt over? At hun ikke så ut som et takras? Kvinner er forskjellige, og man trenger ikke skape press på hvordan man skal se ut etter fødselen. Vet at de som er aktive og trener og spiser sunt kommer seg lettere etter en fødsel, men ikke alle har mulighet til det av forskjellige årsaker. For en hinsides klein video. Jeg tror ikke jeg kan si hvordan jeg oppfatter henne der, men det handler i hvert fall ikke om at hun virker særlig reflektert. "... man ser jo gjerne ikke sånn ut" som hun gjorde eller hadde oppnådd å se ut. Har et vagt minne om et utsagn fra LKE relatert til vekt i svangerskap hvor det ble sagt noe om at CBE fulgte kostholdsplan fra jordmor? Det gjør man vel vanligvis ikke, med mindre man har en tilstand som krever det. Spiseforstyrrelser, diabetes eller slikt? 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallepalle2 Skrevet 23. desember 2021 #54632 Del Skrevet 23. desember 2021 odipodis skrev (12 timer siden): Kroppsspråket til de to andre i sofaen😂😂😂 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruGlad Skrevet 23. desember 2021 Populært innlegg #54633 Del Skrevet 23. desember 2021 (endret) Hallepalle2 skrev (1 time siden): Kroppsspråket til de to andre i sofaen😂😂😂 Det er synd at ikke mer av klippet ligger ute, for jeg husker godt at de to andre ga henne et svar hun ikke akkurat var fornøyd med når de fikk spm om hva de mente 😅 Forøvrig så har jeg alltid tenkt at det er snodig at CBE tok bildet i utgangspunktet. Ihvertfall hvis man skal kjøpe historien om at «hun bare skulle vise mamma». Hvis mor likevel var på besøk der, kunne hun vel ha spankulert ned i stua og vist seg frem live? 👀 Endret 23. desember 2021 av FruGlad 56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 23. desember 2021 Populært innlegg #54634 Del Skrevet 23. desember 2021 "Skulle bare vise Mamma" Norges tidligere største blogger la ut bildet fordi Mamma sa at hun måtte dele det med flere? Den videoen er en flau opptreden. Sjelden man ser noen faktisk spille dum på ekte - i beste sendetid. 67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 23. desember 2021 #54635 Del Skrevet 23. desember 2021 Blondinbolla skrev (12 timer siden): Tenker at hele dette post-fødsel-bilde-røret kanskje ville ha vært unngått hvis det var takknemlighet og undring som ble fremmet etter fødsel. Det er STOLTHET med stor S og utropstegn. Det handler jo mye om genetikk dette, særlig med første barn, og ganske lite om egne prestasjoner. Den sekvensen der hun forklarer dette for Else er virkelig smertefull å se på, og det understrekes av de to medgjestene som man sikkert kan mene mangt om, men som på ingen måte kan beskyldes for å være overfladiske. Begge ser ubekvemme ut og Tore Sagen klarer knapt å presse frem et høflig smil. Lurer på om det er noe i veien med sosial intelligens, forståelse av samfunnets normer og koder, samt kunnskap om hva som anses meningsfullt som gjør at man takker ja til det intervjuet der. Og NNMH for øvrig, får samme ubehagelige «du har misforstått greia»-følelse der. De to andre gjestene i programmet tenkte nok sitt. Hun påstår hun ikke tenkte så langt da hun la ut bildet. Nei, hun tenker aldri særlig langt med mye av det som blir lagt ut. Har man fått batn, er ikke dette fokuset etter 4 dager. Å stille seg opp og ta en selfie i stringtruse. Hvem bruker stringtruse 4 dager etter fødsel? Hun sitter og lyver så hun tror det selv. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 23. desember 2021 Populært innlegg #54636 Del Skrevet 23. desember 2021 odipodis skrev (16 timer siden): Jeg skjønner ikke argumentasjonen hennes. Først sier hun at hun bare skulle vise mamma hvordan hun så ut i undertøy (har aldri slått meg å vise moren min undertøysbilder, uansett hvor i livet jeg har vært). Mamma sa at hun måtte legge det ut, og da gjorde hun det. Her fremstiller hun seg som en viljeløs, lydig datter, som gjør som mamma sier, selv om det kan bli ubehagelig. Deretter hevder hun at hun la det ut fordi hun var stolt, for «de fleste ser ikke akkurat sånn ut...» Og så er det akkurat som hun enser reaksjonene rundt seg. De to andre i sofaen veksler mellom å se kvalme og lamslåtte ut, og publikum ler avmålt og applausen uteblir. Så hun justerer historien nok en gang. Hun la selvfølgelig ut bildet fordi hun var imponert over hva kroppen kunne utrette, underforstått ikke fordi hun så bedre ut enn alle andre. Naturen er fantastisk, og alt det der... Caroline slår meg som en people pleaser, som er veldig redd for å gjøre noe galt og møte kritikk. Så hun stotrer og fniser, mens hun prøver å få tak på hva fasiten er. Hva er det rette svaret, hva vil folk høre, hva kan hun si som forsvarer det bildet såpass at hun blir spiselig igjen? Det står i grell kontrast til den skråsikre «jeg vet best»-versjonen hun er bak tastaturet. Det får meg til å lure på hvem hun prøver å tilfredsstille i disse tilfellene. Er det mamma? Er det Lars Kristian? Eller er hun som så mange med lavt selvbilde, som kun klarer å stå for meningene sine når hun er alene bak pc’n? 95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruRosa Skrevet 23. desember 2021 Populært innlegg #54637 Del Skrevet 23. desember 2021 FruGlad skrev (2 timer siden): Det er synd at ikke mer av klippet ligger ute, for jeg husker godt at de to andre ga henne et svar hun ikke akkurat var fornøyd med når de fikk spm om hva de mente 😅 Forøvrig så har jeg alltid tenkt at det er snodig at CBE tok bildet i utgangspunktet. Ihvertfall hvis man skal kjøpe historien om at «hun bare skulle vise mamma». Hvis mor likevel var på besøk der, kunne hun vel ha spankulert ned i stua og vist seg frem live? 👀 Ang siste avsnitt: Akkurat dette har jeg også reagert på! Moren var i samme hus, alikevel tar CBE bilde for å vise henne kroppen sin etter fødsel ... Hun kunne jo bare bedt moren komme og se. Denne (bort)forklaringen på hvorfor bildet ble publisert virker søkt! 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 23. desember 2021 #54638 Del Skrevet 23. desember 2021 Blondinbolla skrev (13 timer siden): Tenker at hele dette post-fødsel-bilde-røret kanskje ville ha vært unngått hvis det var takknemlighet og undring som ble fremmet etter fødsel. Det er STOLTHET med stor S og utropstegn. Det handler jo mye om genetikk dette, særlig med første barn, og ganske lite om egne prestasjoner. Den sekvensen der hun forklarer dette for Else er virkelig smertefull å se på, og det understrekes av de to medgjestene som man sikkert kan mene mangt om, men som på ingen måte kan beskyldes for å være overfladiske. Begge ser ubekvemme ut og Tore Sagen klarer knapt å presse frem et høflig smil. Lurer på om det er noe i veien med sosial intelligens, forståelse av samfunnets normer og koder, samt kunnskap om hva som anses meningsfullt som gjør at man takker ja til det intervjuet der. Og NNMH for øvrig, får samme ubehagelige «du har misforstått greia»-følelse der. Så det igjen nå, og du har helt rett. Hun evner ikke å forstå at det er flaut og pinlig å bevitne/høre det hun sitter og lirer av seg. Hadde jeg sittet sammen med de to der og skulle legge ut om temaet jeg var der for, så hadde jeg krympet av skam, tror jeg. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 23. desember 2021 #54639 Del Skrevet 23. desember 2021 Og det at hun gjorde nøyaktig det samme etter fødsel nr.2, vel vitende om rabalderet det skapte første gang, beviser jo at hun ikke brydde seg om reaksjonene. Første gang kunne hun muligens påberope seg å ikke skjønne hvordan det ville bli mottatt, andre gang visste hun ... 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solaire Skrevet 23. desember 2021 #54640 Del Skrevet 23. desember 2021 (endret) FruRosa skrev (13 minutter siden): Og det at hun gjorde nøyaktig det samme etter fødsel nr.2, vel vitende om rabalderet det skapte første gang, beviser jo at hun ikke brydde seg om reaksjonene. Første gang kunne hun muligens påberope seg å ikke skjønne hvordan det ville bli mottatt, andre gang visste hun ... Jeg forstår godt hvorfor hun gjorde det igjen. Inntekten hennes er tross alt 100 % basert på å tiltrekke seg oppmerksomhet. Sexy mama-bildene 4 dager etter fødsel fikk masse oppmerksomhet og følgertallet på instagram økte voldsomt. At hun ble fremstilt som veldig overfladisk og en kvinne som trykker andre kvinner ned, er enten noe hun ikke forstår, eventuelt noe hun velger å godta for litt mer penger i kassa. Dette er jo en del av CBEs modus operandi, altså dra-til-oppførsel. Hvor alt handler om å skryte voldsomt av seg selv, gjerne på bekostning av andre. https://aabelsuzanne.wordpress.com/2013/11/28/jeg-foler-meg-feit-fordi-fotballfrue-har-fodt/ Endret 23. desember 2021 av Solaire Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå