Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Gjest Emmy_H
Skrevet
19 minutter siden, Inocybe skrev:

Tror du har rett i at leserne sliter mer og mer med å identifisere seg med CBE. Ikke fordi hun er slank, men fordi utseende har så ekstremt fokus på bloggen. Mange mødre er flotte etter fødsel men når man får barn forandres man ofte mentalt og det som virkelig betyr noe blir noe helt annet enn utseende. Utseende er ikke lengere #lifegoal men helt andre verdier. Selv om CBE.no prøver å vise gode relaterbare famileverdier så skurrer det når det absolutt skal "krydres" med rumpe, pupp og mage i sexy positur. Jeg tror leserne er i utvikling men CBE.no virker ubehjelpelig stuck i en nesten pubertal kroppsfokus.

Hadde dette vært en tenåringsblogger så hadde det vært mer forståelig, men en vokse dame med foreldreansvar? Og inntrykket det gir av fotografen er heller ikke bra, han virker ekstremt opptatt av å vise frem. Lurer på hva nærmeste familie tenker om at det ligger slike bilder på nett? Jeg hadde opplevd det som pinlig hvis mine svigers eller foreldrene mine skulle fått servert slike bilder hver uke, selv om det var jobben min. Nå skal det sies at det vel få som velger en slik jobb uansett hvor mye penger det genererer. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Atheena skrev:

Ja det blir spennende å se om hun fenger leserne sine etterhvert. Nå vil jeg tro at majoriteten av leserne er i samme alder som henne. Mange begynner å føde barn og vil ha problemer med å se ut som henne. Det er bare å ta en titt på stranda, majoriteten av mødre som har født barn ser ikke ut som henne. Hun har flott kropp og er jo alltid perfekt antrukket på den minste detalj. Hvor inspirerende er hun egentlig? og hvor mange lesere har hun mistet? Først var det jo det tynn-idealet med tight gap hun har hatt og nå har hun jaggu Kardashian rumpe og midje i tillegg. Jeg stiller meg undrende til hva hun prøver å bevise? 

Helt enig. Men dama har ikke rumpe i virkeligheten. Det går ikke an å være syltynn og ha stor rumpe og bryster. Da har man i tilfelle jukset på en eller annen måte. 

• Liker 19
Gjest CecilieX
Skrevet

Det jeg alltid har savnet er leserperspektivet. Hva tilbys leseren egentlig? Er det fokus på å levere et produkt som er av interesse for leseren? 

CBE lever av å formidle til et publikum, men hva gir det leseren å bli med på sykkeltur når bildene av bloggeieres kropp er så voldsomt i fokus. 

Kampen om følgere er beinhard i SoMe. Det florerer av folk som har Internett som sin arbeidsplass, og jeg hadde nok tenkt strategi mer en noe annet. Hvordan skal jeg skille meg ut og finne min nisje som gjør at jeg vinner konkurransen om leserne? Og sentralt da er jo å levere et produkt som dekker et behov hos leseren. 

Netfit er jo et slikt forsøk på å bygge videre og utvikle seg, men er folk villig til å betale for et slikt produkt, når det finnes gratis informasjon hos x antall treningsbloggere med både utdanning og engasjement som overgår CBE? 

Jeg synes det er merkelig at de fortsatt tviholder på å poste bilde, på bilde, på bilde av bloggerskens kropp. Hva får leseren ut av det? 

Skrevet

Spørsmålet er nok ikke hva leseren får ut av det, men hva bliggeierne får ut av det. Behov for skryt og bekreftelse av utseende. Et tegn på usikkerhet. 

• Liker 25
Skrevet

På generelt grunnlag er ros og beundring, særlig den som bevitnes offentlig, avhengighetsskapende. Hvor mange «vanlige» voksne mennesker får hver dag høre i andres påhør at du er «goals», vakker osv? Årevis med slik positiv forsterker av utseendet gjør noe med deg. 

«Addicted to praise», google it! 

• Liker 33
Skrevet
51 minutter siden, Atheena skrev:

Ja og man er også ofte veldig sårbar etter å ha fått barn. Man ønsker å gi barna sine det beste og bloggen legger et ufattelig press på å være perfekt helt ut til fingerspissen. Det er ekstremt overdådig og jentene hennes glamoriseres til de grader. Det er ikke sånn virkeligheten er. Det vet nok de fleste, men det glemmes litt når man leser bloggen. Hun viser svært lite av vanlig hverdag. De færreste klarer å leve opp til det kjøret hun viser på bloggen. Så at det kan være inspiserende for noen er meg en gåte. Hvis man inspireres av den bloggen der så må man være litt i samme gate selv. 

Dette! 👏🏼👏🏼👏🏼

• Liker 6
Skrevet

Vi med andre typer jobber enn å ha seg selv som jobb har ikke tid til å holde på sånn som hun gjør derfor er det ikke til inspirasjon. For hun har tid til alt og det har man ikke når man er ute av huset med en arbeidsdag på 8 timer + . 

• Liker 11
Skrevet

CBE bør legge ut progresjons bilde av den rumpa. Netfit har knekt koden på punkttrening og får resultater i stormfart.... 

• Liker 49
Gjest Annypanny
Skrevet (endret)

15 timer siden, Uglesjel skrev:

Nettopp.. Hva er igrunn poenget med å snike inn slike type bilder? Dem befinner seg i en fantastisk natur som svært få får muligheten til og benytte seg av. Men hva får man servert. Joda halvnaken frue og herr Berg Eriksen ved et vann.

Jeg skjønner heller ikke poenget med disse bildene. Eller jo, jeg skjønner jo at poenget er behovet for å vise frem sine perfekte kropper og høste skryt. Men hva som er greia med Hulken-bildet av LK på fjelltoppen, skjønner jeg ikke. Tatt fra froskeperspektiv og heftig lyssatt for at han skal se mest mulig bodybuilder ut. For meg blir det mest komisk men det er nå min oppfatning. 

2 timer siden, Surikatt skrev:

Helt enig. Men dama har ikke rumpe i virkeligheten. Det går ikke an å være syltynn og ha stor rumpe og bryster. Da har man i tilfelle jukset på en eller annen måte. 

Nemlig. Det skal vel ikke være fysisk mulig å ha så stor rumpe samtidig som du er skrapende tynn ellers på kroppen. Man kan ikke spise og «tvinge» alt fettet til å legge seg utelukkende på rumpa (og puppene), i alle fall ikke uten «hjelp». Og man kan vel ikke punkttrene rumpa så til de grader på en måned 🧐 Ikke puppene heller for den del 🙈 

Når det gjelder sykkelshortsen... jeg er ingen ekspert, men jeg har aldri sett en sykkelshort med padding oppover langs hele rumpeballene, helt opp til korsryggen! Min sykkelshort har padding i skrittet, og jeg ser ikke behov for noe annet 😂 Nå har de heller ikke sagt at shortsen har padding, og den har vel ikke hatt det på andre bilder, så da lurer jeg veldig på hvordan hun har fått Kardashian-stump nærmest over natten? 🤔 Må være noen helsikes markløft det 😂

Også veldig spesielt som andre nevner, at LK tidligere har kalt Beyonce feit, og nå går de ganske langt i å fremheve en stor bakdel hos frua. 

Innlegget er ryddet for persondebatt.

Endret av Annypanny
Skrevet (endret)
1 time siden, Annypanny skrev:

Jeg skjønner heller ikke poenget med disse bildene. Eller jo, jeg skjønner jo at poenget er behovet for å vise frem sine perfekte kropper og høste skryt. Men hva som er greia med Hulken-bildet av LK på fjelltoppen, skjønner jeg ikke. Tatt fra froskeperspektiv og heftig lyssatt for at han skal se mest mulig bodybuilder ut. For meg blir det mest komisk men det er nå min oppfatning. 

Nemlig. Det skal vel ikke være fysisk mulig å ha så stor rumpe samtidig som du er skrapende tynn ellers på kroppen. Man kan ikke spise og «tvinge» alt fettet til å legge seg utelukkende på rumpa (og puppene), i alle fall ikke uten «hjelp». Og man kan vel ikke punkttrene rumpa så til de grader på en måned 🧐 Ikke puppene heller for den del 🙈 

Når det gjelder sykkelshortsen... jeg er ingen ekspert, men jeg har aldri sett en sykkelshort med padding oppover langs hele rumpeballene, helt opp til korsryggen! Min sykkelshort har padding i skrittet, og jeg ser ikke behov for noe annet 😂 Nå har de heller ikke sagt at shortsen har padding, og den har vel ikke hatt det på andre bilder, så da lurer jeg veldig på hvordan hun har fått Kardashian-stump nærmest over natten? 🤔 Må være noen helsikes markløft det 😂

Også veldig spesielt som andre nevner, at LK tidligere har kalt Beyonce feit, og nå går de ganske langt i å fremheve en stor bakdel hos frua. 

Kroppsidealene endrer seg og nå er det big butt som gjelder. 

Da glemmer man fort tidligere preferanser, tydelig vis. 

Bloggeren ser jo mye sunnere ut nå, med eller uten ekstra padding.

Sitatet er ryddet for persondebatt.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 21
Gjest Atheena
Skrevet
1 time siden, Surikatt skrev:

Spørsmålet er nok ikke hva leseren får ut av det, men hva bliggeierne får ut av det. Behov for skryt og bekreftelse av utseende. Et tegn på usikkerhet. 

Ja bekreftelsesbehovet er meget sterkt. Hun er nok veldig avhengig av likes og tilbakemeldinger på at hun ser flott ut. Det at hun spiller på kropp er hun jo ikke alene om, vil anta at hun følger mange I Some som har samme fokus og hvor hun henter inspirasjon selv. Hun er jo tydelig påvirket av Kardashian-idealet med stor rumpe og liten midje.

Skrevet

Om jeg kan også kan få mye større rumpe over natten slik som fruen ved å gjøre noen markløft og bruke netfit-appen - SIGN ME UP! 😄 . Tar gjerne også nye pupper over natten i samme slengen, men mulig det koster ekstra😂???

• Liker 28
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)

Kroppsfokuset og redigering til side, men hva tenker annonsørene om dette fesjået? Hvor lenge vil annonsører assosieres med denne bedriften? Selv om bloggeier og fotografen tydeligvis er veldig fornøyd med innholdet i bloggen, betyr ikke det at andre ser det på samme måte. Sier som Linnea Myhre ; de rikeste bloggerne har solgt sjela si. Og etter at de etiske retningslinjene for kroppspress og bloggere/influencere kommer,  vil det ikke bare være KG hønsene som vil bli opptatt av det dette men også andre offentlige instanser. 

Endret av Emmy_H
Gjest Atheena
Skrevet

Problemet med CBE er at hun aldri innrømmer feil. Det er veldig viktig å holde den perfekte fasaden oppe hele tiden. Derfor tror jeg det er mye som blir flisespikket på også i denne tråden. 

CBE og LKE er verdensmestere i alt og de gjør aldri feil. Hvis hun innrømmer feil så er det alltid noen andre sin skyld. Hadde hun vært litt mer ydmyk hadde hun tjent så utrolig mye på det. 

Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, mod.

Skrevet

Når CBE drar på disse turene om det er sponset eller ei. Så vil jeg nå si at det er en meget gyldig mulighet til å gi bloggen en ekstra løft fra "hverdagene".. Men dessverre så klare hun ikke og benytte seg godt nok av muligheten å være må slenge seg selv om for at bloggen skal bli lest. Ja bloggen handler om henne og hennes liv. Men når man drar på turer eller ferier så er det ikke akkurat hennes liv som står i fokuset. 

Det blir som at jeg skulle ha dratt til Brasil når det er karneval. Da er jo fokuset på og dokumentere hvordan karnevalet der skjer og ikke minst for harmonisk og flotte folk som bor der er etc. Da er det feil at jeg skal slenge inn halvnakne bilder av meg for at jeg er redd for at ingen vil lese bloggen liksom. Det er jo reisen til Brasil folk er interessert og lese om. Å alle de flotte mulighetene, tingene man kan finne på imens man er der etc. 

• Liker 14
Skrevet

Jeg har tatt markløft ca to ganger pr uke i snart 8 år. Ikke faen om rumpa mi ser sånn ut. 

• Liker 19
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)
54 minutter siden, Atheena skrev:

Problemet med CBE er at hun aldri innrømmer feil. Det er veldig viktig å holde den perfekte fasaden oppe hele tiden. Derfor tror jeg det er mye som blir flisespikket på også i denne tråden. 

CBE og LKE er verdensmestere i alt og de gjør aldri feil. Hvis hun innrømmer feil så er det alltid noen andre sin skyld. Hadde hun vært litt mer ydmyk hadde hun tjent så utrolig mye på det. 

Tror ikke det begrepet eksisterer hos toppbloggere. Dette bloggekteparet er så fortreffelig at de forhandler annonsøravtaler deretter også (ifølge LKE) , ikke rart det ble full ramaskrik på Kremmerhuset sin IG de må ha betalt mye for denne reklamen. 

Endret av Emmy_H
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)
5 minutter siden, loffen skrev:

Jeg har tatt markløft ca to ganger pr uke i snart 8 år. Ikke faen om rumpa mi ser sånn ut. 

Det gjør ikke bloggeier sin heller, uten "lys og skygge". 

Endret av Emmy_H
Skrevet
1 time siden, Emmy_H skrev:

Kroppsfokuset og redigering til side, men hva tenker annonsørene om dette fesjået? Hvor lenge vil annonsører assosieres med denne bedriften? Selv om bloggeier og fotografen tydeligvis er veldig fornøyd med innholdet i bloggen, betyr ikke det at andre ser det på samme måte. Sier som Linnea Myhre ; de rikeste bloggerne har solgt sjela si. Og etter at de etiske retningslinjene for bloggere og kroppspress kommer,  vil det ikke bare være KG hønsene som vil bli opptatt av det dette men også andre offentlige instanser. 

Takk! 👋

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...