Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
1 time siden, Inocybe skrev:

Ønsker å dra CBE.no-diskusjonen tilbake hit hvor den hører hjemme:

@Luvinesta Strava er et sted hvor folk legger ut ting for å dele med andre. Det er altså på ingen måte stalking eller ulovlig eller slemt å se hva LKE helt selv har valgt å dele på hans Strava. Du er helt på jordet! Samme med alt som deles av CBE på hennes SoMe. Det kan fritt diskuteres av alle som måtte ønske og insinuasjoner om at noen sniker seg rundt husveggene for å sjekke om CBE faktisk er syk kan du holde for seg selv. Folk reagerer på nysminket fresh utseende når hun forteller hun er åh så syk. Det hun viser er ikke troverdig og det er det som folk legger merke til. Legg det sammen med tidligere historikk med dårlige unnskyldninger for ikke å gjennomføre ting. Så er det ikke rart folk ikke tar alt hun sier for god fisk. 

I dele hele tatt tror jeg CBE.no hadde vunnet mye på å framstille seg mer troverdig. Jeg tror mye av kritikken influencere får kommer av at de forteller usannheter/halve sannheter/pynter på sannheten. Så glemmer de hva de sa i går/siste år og sier noe annet i dag. Folk og Internett husker. 

Grunnen til at mange må dobbeltsjekke er jo fordi man ikke stoler på familien Eriksen. De har jo blitt tatt i løgn noen ganger. Hatt innlegg hvor hun skriver at det er deilig å starte dagen med et bad, som i badekar, mens bildene er tatt en helt annen dag og tid på døgnet. Hatt innlegg hvor de er på vei til lunsj, mens klokka har passert 18 på kvelden. Jeg tenker kanskje at de får skylde seg selv hvis de føler at folk stalker dem. 

Endret av Klaraku78
  • Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Sool skrev:

Det kan vel ikke stemme? Kanskje hun hadde en dårlig dag eller er dette gamle tall 😆 Jeg er en ok trent person. Løper 3 ganger i uken litt sånn for moro skyld fordi jeg syns det er gøy å løpe. Å løper 5 km på 35-40 min ca. Er ikke i like «god» form som fruen. 

Hun løper jo så å si hele tiden. Skulle tro hun løp 5km på under en halvtime og 10 på 1 time. 

De er fra nå i juli...

• Liker 5
Skrevet

Hun blir nok noe heftet av all filmingen og selfiene..

• Liker 15
Skrevet
11 minutter siden, Klaraku78 skrev:

De er fra nå i juli...

Hmm da er hun i dårligere form enn jeg trodde. Men som noen nevnte. Man vet jo ikke lenger hva som er sant eller ikke. Utifra hva vi ser trener hun hver dag men kanskje det er løgn. 

• Liker 13
Skrevet

Hva er det hun feiler, egentlig? Hun har jo en tendens til å stille diagnoser på seg selv som ikke stemmer helt. F.eks ble en brystoperasjon til influensa. 

• Liker 34
Skrevet

Jeg er så enig med mange av dere som poengterer at Treasures helt går glipp av muligheten for å fremstå troverdige og komme nærmere kjøperne sine! De kunne ha lagt ut stories og bilder av hva de har tatt med, hvor tungt det var, og hva de ville ønske de hadde latt bli hjemme, for eksempel. De kunne snakket om utfordringer ved å ha med barn på en sånn tur, de kunne involvert kjøperne i prosessen ved å be om råd og anbefalinger til alt fra pakking til sykling etc. Det kunne skapt ekte engasjement, inspirert andre, og menneskeliggjort karakterene deres på bloggen. Men nei. 

Jeg synes det er flott at de velger å feriere i Norge, og aktiv ferie er fint. Men de nekter å vise svakhet eller menneskelighet, og det gjør jo at hele opplegget virker kunstig. Dessuten gjør det at folk begynner å lete etter feil og løgner i det de legger ut. Det tror jeg ikke folk ville ha gjort hvis Treasures ikke så hardnakket hadde prøvd å fremstå som perfekte og feilfrie! 

• Liker 49
Skrevet
12 minutter siden, Jabbadabbaduu skrev:

Jeg er så enig med mange av dere som poengterer at Treasures helt går glipp av muligheten for å fremstå troverdige og komme nærmere kjøperne sine! De kunne ha lagt ut stories og bilder av hva de har tatt med, hvor tungt det var, og hva de ville ønske de hadde latt bli hjemme, for eksempel. De kunne snakket om utfordringer ved å ha med barn på en sånn tur, de kunne involvert kjøperne i prosessen ved å be om råd og anbefalinger til alt fra pakking til sykling etc. Det kunne skapt ekte engasjement, inspirert andre, og menneskeliggjort karakterene deres på bloggen. Men nei. 

Jeg synes det er flott at de velger å feriere i Norge, og aktiv ferie er fint. Men de nekter å vise svakhet eller menneskelighet, og det gjør jo at hele opplegget virker kunstig. Dessuten gjør det at folk begynner å lete etter feil og løgner i det de legger ut. Det tror jeg ikke folk ville ha gjort hvis Treasures ikke så hardnakket hadde prøvd å fremstå som perfekte og feilfrie! 

De har jo en holdning at «de vet best» å derfor spørr de ingen andre om råd. Så fort man kommer med gode råd på bloggen blir man angrepet. 

• Liker 21
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Sool skrev:

De har jo en holdning at «de vet best» å derfor spørr de ingen andre om råd. Så fort man kommer med gode råd på bloggen blir man angrepet. 

Nettopp, og det synes jeg jo er å skyte seg selv i foten. Tipper de kunne fått mer engasjement, flere følgere og dermed større inntjening, hvis de hadde gått den andre veien. Jeg tror altså de hadde tjent mer på å spille på «gjenkjennelses-faktor» enn «beundrings- og uoppnåelig perfeksjonisme-faktor», hvis det gir mening. Og så ville det vært mere sjarmerende og sannsynligvis ha mindre negativ påvirkningskraft på unge jenters (og gutters) kroppsbilde og selvbilde.

Endret av Jabbadabbaduu
  • Liker 14
Skrevet

At CBE ikke blir sliten av og framstille seg uoppnåelig perfekt skjønner jeg ikke.. Dem skulle heller ha laget et nytt konsept som viser begge deler. Det ville dem har fått så mye igjen for. Enn hva dem bedriver med nå.

• Liker 15
Gjest Annepannesjoko
Skrevet (endret)

@Luvinesta

En person lurte på hvor lang turen var, og fikk svar. Det er ikke noe uvanlig å lure på slikt, eller finne ut hvor lang en tur er. Så hvorfor henge seg opp i at man diskuterer dette? Er det noe Caroline Berg Eriksen bør få ha i fred? I tilfelle hvorfor, når turen er innhold på bloggen? 

Endret av Annepannesjoko
Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)
31 minutter siden, Luvinesta skrev:

Da er man temmelig besatt på paret når man er villig til å gå så langt. Det er nå min mening. Derfor lurer jeg også på om folk snart begynner å oppsøke henne og mannen for å f.eks se om hun er syk etc. Det er jo litt som du sier; kritikerne må begynne å sjekke selv, siden det er så viktig for dere at dere skal ta henne på det om hun lyver det er jo tross alt deres jobb her i livet. Bare der stoppet businiessen deres for lenge siden, men det er ingenting som overrasker meg hvor drøye folk her inne er i jakten på litt sladder. 

Skjønner jo nå hvorfor moderatorene sliter sånn med Rampelys, folk er helt på tur (og da snakker jeg om turen dere plotter inn på Google maps for å etterforske veien og hvor langt paret syklet, eller for at dere laster ned appet for å se hvor langt mannen syklet med sykkelvogn)  

Ja det et helt utrolig at folk kan gå inn på en app som er tilgjengelig for alle. Det er stalking det! Og hva har det med moderering på rampelys å gjøre? 

Endret av Emmy_H
Gjest Emmy_H
Skrevet
2 minutter siden, Annepannesjoko skrev:

En person lurte på hvor lang turen var, og fikk svar. Det er ikke noe uvanlig å lure på slikt, eller finne ut hvor lang en tur er. Så hvorfor henge seg opp i at man diskuterer dette? Mener du det er noe Caroline Berg Eriksen bør få ha i fred? I tilfelle hvorfor? 

Det et jo slik typ informasjon som hadde vært interessant hvis man først skal skrive noe om en sykkeltur, samme gjelder gode råd når det gjelder pakking eller mer informasjon om hyttene de har overnattet på. Men nå har det seg slik at denne bedriften ikke gir noe til leserne  så sant det ikke er betalt fra annonsører, så da blir fokusen på noe helt annet. Blant annet tilsynelatende trente kropper som underlag for Netfit. 

Skrevet
36 minutter siden, Luvinesta skrev:

Da er man temmelig besatt på paret når man er villig til å gå så langt. Det er nå min mening. Derfor lurer jeg også på om folk snart begynner å oppsøke henne og mannen for å f.eks se om hun er syk etc. Det er jo litt som du sier; kritikerne må begynne å sjekke selv, siden det er så viktig for dere at dere skal ta henne på det om hun lyver det er jo tross alt deres jobb her i livet. Bare der stoppet businiessen deres for lenge siden, men det er ingenting som overrasker meg hvor drøye folk her inne er i jakten på litt sladder. 

Skjønner jo nå hvorfor moderatorene sliter sånn med Rampelys, folk er helt på tur (og da snakker jeg om turen dere plotter inn på Google maps for å etterforske veien og hvor langt paret syklet, eller for at dere laster ned appet for å se hvor langt mannen syklet med sykkelvogn)  

Kan vel ikke kalle å søke opp folk på Strava for stalking. Strava er et sted iallefall sykkelfolk følger andre og gir likes for en god prestasjon. Så skjønner ikke helt dette med stalking. Kan også samtidig fortelle at om man har syklet flere på samme strekning vil disse også komme opp hvis de har registrert turen på Strava vel å merke. Bruker man strava til vanlig er dette nesten det samme som å legge ut ting feks på fb. Man må ikke laste ned Strava, det kan altså være noe man bruker og har brukt daglig i mange år.... Treasures as sine ansatte derimot har ganske nylig registrert seg på Strava og testet den ut på turer i nærområdet og til Hvaler. 

• Liker 18
Skrevet

Blir det sletta innlegg her uten at det legges inn ryggemelding?

Ser flere siterte innlegg som jeg ikke kan finne igjen...?

• Liker 16
Skrevet (endret)

Er da ikke så rart at folk lurer på hvor turen gikk og hvor langt det var. Avstand, tidsbruk og stigning er helt normalt å dele med andre turinteresserte og veldig relevant info om noen skulle ha lyst på å gjøre turen etter. Hvis man går inn på DNTs sider ut.no er det nettopp slik info som det skrives om, men mulig DNT også bare stalker da 🙄

Det naturlige hadde selvfølgelig vært at influencerne selv hadde lagt ut mer presis info om dagsetappene på bloggen siden de profilerte turen så heftig både før og underveis. Men det gjorde de så altså ikke men de har lagt det ut på Strava i stedet. Så hva er forskjellen egentlig bortsett i fra nettsidens navn? 

Endret av Inocybe
  • Liker 22
Skrevet (endret)

Hvor er innlegget til Luvinesta alle driver å kommenterer? :bond:

Blir gal av denne tråden, er jo bare 

rot!

Endret av loffen
  • Liker 28
Gjest Emmy_H
Skrevet
1 time siden, Luvinesta skrev:

@loffen

Skrevet
3 minutter siden, Emmy_H skrev:

Det må være et tidligere enn dette 🤔

• Liker 2
Skrevet

Korreksjon til innlegg om CBEs løping: Hun har  løpt 5 km på 30 min også, altså. 

Strava er for å loggføre trening, konkurrere med seg selv og andre, man har gjerne følgere - men du kan se andres resultater uten å være følger. Kan velge selv hva du legger ut av info, mye er interessant for andre mht løyper feks. Du kan synkronisere den treningen du har registrert på pulsklokker og GPS-enheter med systemet. Veldig populært blant spesielt syklister. Har absolutt ingenting med stalking å gjøre! Virkelig ikke. 

• Liker 23
Skrevet
9 minutter siden, loffen skrev:

Det må være et tidligere enn dette 🤔

Er det mulig du tenker på et av innleggene i den nå slettede tråden om moderering? 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...