123Frustrert Skrevet 17. desember 2021 #54401 Skrevet 17. desember 2021 Andrea59 skrev (5 minutter siden): Tviler veldig på om noe som helst hadde stoppet opp om disse to hadde holdt seg innendørs Kanskje diverse beauty-salonger, ville merket det, men ikke så mye annet…. De trenger ikke en gang å stoppe opp, de kan bare bruke munnbind😅😅 Når man ikke trodde det kunne bli verre.. de burde ha blitt forskånet mot seg selv. 15
Inocybe Skrevet 17. desember 2021 #54402 Skrevet 17. desember 2021 LKE absolutt eneste positive egenskap, slik jeg ser det, er hans (hvert fall jevnlig tidligere) engasjement for vaksiner. Men hvorfor dummer han seg så ut på smittevern nå? Hvis man skjønner hvorfor det ene virker og er viktig så er det så rart han ikke også ser de andre faktorene. Er han enda litt kortere i toppen en jeg trodde? Det er såre enkelt. Vaksiner. Senk risikoen ved smitteoverføring med enkle forholdsregler som: ikke dra ut med mindre du må, hold avstand, bruk munnbind, god håndhygiene (klipp de jævla smittebombene av ekle negler på kona!). Han som er sååå flink til å copy-paste latinske uttrykk inn i Netfit-storiesene sine burde kunne få til disse enkle smitteforebyggende tiltak også. 45
123Frustrert Skrevet 17. desember 2021 #54403 Skrevet 17. desember 2021 Når jeg igjen leser twittermeldingene hans blir jeg mektig provosert. For en arrogant og ufyselig fyr, attpå til dum Og egoistisk. Litt av et Kinderegg han der.litt hulter til bulter disse meldingene altså, men i følge lke så er det kun de uvaksinerte som har skylden, alle andre kan gå rundt Og hoste og harke så lenge de har negativ test. 25
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 17. desember 2021 Populært innlegg #54404 Skrevet 17. desember 2021 Det er bedre å holde kjeft, og fremstå som dum, enn å åpne munnen - eventuelt mitraljøsetaste på SoMe - og fjerne all tvil. 64
Ugresset Skrevet 17. desember 2021 #54405 Skrevet 17. desember 2021 (endret) 7 timer etter forrige treningsøkt er hun tilbake på mølla og da hadde hun også trent tidligere på dagen. Hjelpes.. 🥵🥵🥵 Endret 17. desember 2021 av Ugresset La til 38
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 17. desember 2021 Populært innlegg #54406 Skrevet 17. desember 2021 (endret) LKE er ivrig i SoMe - men har er ikke veldig opptatt av å delta i debatter, dessverre. heller a å slå folk i hodet med sin egen hellige overbevisning om at han har rett. Tidligere har han ofte brukt selskapets gode økonomiske resultater som sannhetsvitne for at de driver godt og riktig. Han om det. Men det er merkelig at han ikke ser sammenhengen i det store presset på testapparat og det store sykefraværet og hvorvidt man smittes (eller smitter andre) med luftveisinfeksjoner ved å oppsøke andre når man er forkjølet/har luftveisinfeksjoner. Folk i samfunnskritiske jobber, skal være hjemme med symptomer inntil det er bevist at de ikke har covid og de ikke lenger er smittefarlige. Jo flere som smitter hverandre med forkjølelse - jo flere borte fra jobb - selv om de bare har en helt vanlig sesongforkjølelse. Nå er presset så stort overalt, er det fint hvis alle tar sitt kollektive ansvar og holder seg unna andre som kan smittes. Begrens sosial kontakt, ba myndighetene oss om. Badebursdager er gøy, men skal kanskje droppes når det er snakk om å begrense sosial kontakt så mye som mulig? Mye av kritikken mot treasures handler jo om at de ikke vedkjenner seg et kollektivt samfunnsansvar, selv om de har levt i 12-13 år på sin påvirkerrolle. Jeg synes det er uheldig, lite solidarisk og ofte uetisk. Lagt til: Han har rett i at det er en overrepresentasjon av uvaksinerte som blir alvorlig syke og trenger intensivbehandling, da. Det er bagatelliseringen av smittefare og belastning på testapparat og sykefravær, som er feil/misforstått. Endret 17. desember 2021 av pøbelsara 70
123Frustrert Skrevet 17. desember 2021 #54407 Skrevet 17. desember 2021 pøbelsara skrev (45 minutter siden): LKE er ivrig i SoMe - men har er ikke veldig opptatt av å delta i debatter, dessverre. heller a å slå folk i hodet med sin egen hellige overbevisning om at han har rett. Tidligere har han ofte brukt selskapets gode økonomiske resultater som sannhetsvitne for at de driver godt og riktig. Han om det. Men det er merkelig at han ikke ser sammenhengen i det store presset på testapparat og det store sykefraværet og hvorvidt man smittes (eller smitter andre) med luftveisinfeksjoner ved å oppsøke andre når man er forkjølet/har luftveisinfeksjoner. Folk i samfunnskritiske jobber, skal være hjemme med symptomer inntil det er bevist at de ikke har covid og de ikke lenger er smittefarlige. Jo flere som smitter hverandre med forkjølelse - jo flere borte fra jobb - selv om de bare har en helt vanlig sesongforkjølelse. Nå er presset så stort overalt, er det fint hvis alle tar sitt kollektive ansvar og holder seg unna andre som kan smittes. Begrens sosial kontakt, ba myndighetene oss om. Badebursdager er gøy, men skal kanskje droppes når det er snakk om å begrense sosial kontakt så mye som mulig? Mye av kritikken mot treasures handler jo om at de ikke vedkjenner seg et kollektivt samfunnsansvar, selv om de har levt i 12-13 år på sin påvirkerrolle. Jeg synes det er uheldig, lite solidarisk og ofte uetisk. Lagt til: Han har rett i at det er en overrepresentasjon av uvaksinerte som blir alvorlig syke og trenger intensivbehandling, da. Det er bagatelliseringen av smittefare og belastning på testapparat og sykefravær, som er feil/misforstått. Han har helt rett i at det er uvaksinerte som i hovedsak blir alvorlig syke og trenger intensivbehandling, men ut fra Twitter meldingene er det ikke det han sier. Han sier at halvparten av innlagte, og når han får beskjed om hva han mener klarer han ikke å svare noe annet enn at man må lese hva han skriver og henviser da til « halvparten av de innlagte». Han skjønner ikke at hele helsevesenet sliter og det er tydelig at han har lite kunnskap om hvordan helsevesenet fungere. 40
Pust Skrevet 17. desember 2021 #54408 Skrevet 17. desember 2021 (endret) Det er samme diskusjonen på jodel for tiden, hvor det argumenteres for at man kan leve som normalt (ikke følge smittevernregler) dersom man er forkjølet og har testet negativt for covid-19. Ordlyden er omtrent lik også. Og nedsnakkingen av motdebattanter. Rart det der, hvordan man ikke evner å se hvordan egen adferd faktisk kan utløse unødvendig og dyrt ressursbruk i form av testing og karantene. Laboratoriene drukner i antall prøver, sykehus og andre institusjoner tømmes for personale på grunn av sykdom og karantene … Men har man stengt av, så har man vel stengt av. Endret 18. desember 2021 av Pust Tok bort en bokstav 39
Populært innlegg Hilde444 Skrevet 17. desember 2021 Populært innlegg #54409 Skrevet 17. desember 2021 123Frustrert skrev (3 timer siden): Ser lke twitrer i vei om alle de uvaksinerte som ligger på sykehuset, de er over halvparten av de innlagte faktisk. Vilde, som han diskuterer med, forsøker han til p skjønne at ja; de er halvparten på intensivavdeling, men er ikke halvparten av de innlagte på sykehuset, og sykehuset i seg selv er også på randen. Sykehuset ellers er på raden fordi det er mye smitte i samfunnet og mye fravær fordi man ikke skal gå på jobb med symptomer, derfor bør man heller ikke gå rundt i samfunnet med symptomer. Lke er naturlig nok uenig, Norge stopper om man ikke beveger seg ut selv med sårhals. Han får motsvar om at det kan man gjøre, om man MÅ. Ikke for en badebursdag. LKE mener Vilde har begynt å drikke akevitt og må være uvaksinerte fordi hun beskytter de uvaksinerte. Vilde sier at hun er vaksinert og beskytter ikke de uvaksinerte, men kritisere de som ikke overholder smittevernsreglene. også tror jeg LKE begynner å slette kommentarer.. for deler av kommunikasjonen blir borte for meg. sjarmernde og snever fyr! Hahaha👏🏻👏🏻😂😂😂 Dette skjer hver gang han skal diskutere😂😂 Det er leit å si det men fyren er mindre intellektuell. Og det skinnet så igjennom når han diskuterer. Men han ønsker så gjerne å framstå smart. Det blir bare komisk🙈 64
Gjest CecilieX Skrevet 17. desember 2021 #54410 Skrevet 17. desember 2021 (endret) Så idet han går tom for argumenter så er det rett over på å devaluere meningsmotstanderen, og spekulere i at vedkommende drikker akevitt. Så jeg ikke samme type ufin debattskikk senest i går? Forøvrig: Etter kommentarfelt-saken unnskyldte LKE seg med at impulskontrollen ikke var god. Ting tyder på at det heller ikke der lå noen kime til selvkritikk og atferdsendring. Når han skriver slik, hvem er det han tror han imponerer? Endret 17. desember 2021 av CecilieX
Populært innlegg Inocybe Skrevet 17. desember 2021 Populært innlegg #54411 Skrevet 17. desember 2021 Vet dette er skrevet over men altså hvor dum går det an å framstille seg selv? Ja uvaksinerte blir mer syke og er en stor belastning for helsevesenet. Ingen er uenige i det. Men det hadde ikke vært så fatalt for samfunnet om ikke det _samtidig_ er heftig smitte av andre luftveisinfeksjoner. RS, influensa, forkjølelse. Som sammen med covid legger press i form av økt sykefravær, ekstra testing med mer. Det LKE bør gjøre er å ta en alvorsprat med kona si som forteller om hvordan hun både har luftveisinfeksjon, drar rundt på alt mulig unødig fjas, ikke bruker munnbind når hun burde, ikke kan elementær håndhygiene, ikke har kontroll på treningsmanien sin så kroppen hennes aldri får restituert seg og går med uhensiktsmessig bekledning når hun er syk. Ta det ut på kona di LKE! Det er hun som fortjener å få pes for holdningene sine. Ikke dem på Twitter og Jodel. 50
Gjest Lavande Skrevet 17. desember 2021 #54412 Skrevet 17. desember 2021 (endret) Fra https://twitter.com/lkeriksen23/status/1471595074819657730?s=20 Det er tydelig at eieren bak Treasures AS ikke har fått med seg at regjeringen har bedt oss om å begrense antall nærkontakter og holde oss mer hjemme, jfr. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/strengere-nasjonale-tiltak-for-a-begrense-smitten/id2892042/ Så nei, vi bør ikke leve som normalt. Ta hensyn. Alle bør tenke over hva man kan bidra med her. Noe annet er egoisme. Jeg tenker at spesielt påvirkere som f.eks. Lars Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen bør reflektere over hvilke signaler de ønsker å sende ut. Vil de være gode eller dårlige influencere? Frem til nå har de valgt å være dårlige i forhold til bl.a. smittevern (dokumentert tidligere her i tråden), der det kan virke som de kun har sett sin egen "nesetipp". Endret 17. desember 2021 av Lavande
Jobbermedbarn Skrevet 17. desember 2021 #54413 Skrevet 17. desember 2021 Lavande skrev (15 minutter siden): Fra https://twitter.com/lkeriksen23/status/1471595074819657730?s=20 Det er tydelig at eieren bak Treasures AS ikke har fått med seg at regjeringen har bedt oss om å begrense antall nærkontakter og holde oss mer hjemme, jfr. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/strengere-nasjonale-tiltak-for-a-begrense-smitten/id2892042/ Så nei, vi bør ikke leve som normalt. Ta hensyn. Alle bør tenke over hva man kan bidra med her, og spesielt påvirkere som Lars Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen bør tenke over hvilke signaler de ønsker å sende ut. Vil de være gode eller dårlige influencere? Frem til nå har de valgt å være dårlige. I forhold til smittevern. Jeg tenkte akkurat det samme. Ja, vi har hatt en høst slik LKE beskriver der man kan teste seg og gå på jobb med restsymptomer eller så er vi mange som ikke hadde fått gjort noe denne høsten. Men NÅ er vi i en helt annen situasjon. Selv har jeg vært syk en uke og er ikke velkommen på jobb og da er jeg selvfølgelig ikke ute blant andre heller, selv med restsymptomer og negativ test. Det er rett og slett bare noe de fleste av oss forstår selv, vi behøver ikke hjelp til å ta den avgjørelsen. Jeg vet flere har skrevet det før, men jeg lurer på om han noen ganger gjennom rantene sine tenker tanken at han kanskje ikke har nok kunnskap om det han skriver om? Det er i alle fall veldig tydelig for oss som har den kunnskapen. Men verst er den nedlatende holdningen han har i sin måte å diskutere på. Det minner veldig om de som prøver å skjule en dyptgående usikkerhet, og det tjener ikke en bedrift som allerede er synkende. Men cbe.no skal nok engang få tommel opp for å fronte vaksine👍 45
Gjest Finlay Skrevet 17. desember 2021 #54414 Skrevet 17. desember 2021 Lavande skrev (23 minutter siden): Fra https://twitter.com/lkeriksen23/status/1471595074819657730?s=20 Det er tydelig at eieren bak Treasures AS ikke har fått med seg at regjeringen har bedt oss om å begrense antall nærkontakter og holde oss mer hjemme, jfr. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/strengere-nasjonale-tiltak-for-a-begrense-smitten/id2892042/ Så nei, vi bør ikke leve som normalt. Ta hensyn. Alle bør tenke over hva man kan bidra med her. Noe annet er egoisme. Jeg tenker at spesielt påvirkere som f.eks. Lars Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen bør reflektere over hvilke signaler de ønsker å sende ut. Vil de være gode eller dårlige influencere? Frem til nå har de valgt å være dårlige i forhold til smittevern, der det kan virke som de kun har sett sin egen "nesetipp". "Jeg mener..." hvorfor tror han at det betyr noe hva han mener i denne sammenhengen? Man forholder seg til nasjonale retningslinjer. Ikke hva den enkelte tror og mener.
Inocybe Skrevet 17. desember 2021 #54415 Skrevet 17. desember 2021 Jobbermedbarn skrev (9 minutter siden): forkortet innlegget for å framheve det under men er enig i alt. Det minner veldig om de som prøver å skjule en dyptgående usikkerhet, og det tjener ikke en bedrift som allerede er synkende. Det der tror jeg er spot on. Bøllete atferd for å skjule de vet de kommer til kort. 37
123Frustrert Skrevet 17. desember 2021 #54416 Skrevet 17. desember 2021 Jobbermedbarn skrev (19 minutter siden): Jeg tenkte akkurat det samme. Ja, vi har hatt en høst slik LKE beskriver der man kan teste seg og gå på jobb med restsymptomer eller så er vi mange som ikke hadde fått gjort noe denne høsten. Men NÅ er vi i en helt annen situasjon. Selv har jeg vært syk en uke og er ikke velkommen på jobb og da er jeg selvfølgelig ikke ute blant andre heller, selv med restsymptomer og negativ test. Det er rett og slett bare noe de fleste av oss forstår selv, vi behøver ikke hjelp til å ta den avgjørelsen. Jeg vet flere har skrevet det før, men jeg lurer på om han noen ganger gjennom rantene sine tenker tanken at han kanskje ikke har nok kunnskap om det han skriver om? Det er i alle fall veldig tydelig for oss som har den kunnskapen. Men verst er den nedlatende holdningen han har i sin måte å diskutere på. Det minner veldig om de som prøver å skjule en dyptgående usikkerhet, og det tjener ikke en bedrift som allerede er synkende. Men cbe.no skal nok engang få tommel opp for å fronte vaksine👍 At dere kunne få gå på jobb med symptomer og negativ test er sikkert fordi man trengte dere på jobb 😀 at LkE mener dette gjelder badebursdag og pepperkakehus pynting også er jo å dra det litt langt. De som kan skal (og skulle) holde seg hjemme, slik at de som må på jobb kan gå på jobb med minimal risiko for å bli syk. At de tenker deres yrkesliv er så viktig at de kan gå på ut av huset syke er helt spesielt ego. 36
Gjest Lavande Skrevet 17. desember 2021 #54417 Skrevet 17. desember 2021 (endret) Det jeg ikke forstår er hvorfor noen (fortsatt) ønsker reklamesamarbeid e.l med Treasures AS? Dvs. hvorfor risikere å knytte en negativ merkevare (carolinebergeriksenno/Treasures AS) med sin egen? Er det fordi de ikke har satt seg godt nok inn i de negative sidene ved Treasures AS, jf. dagens diskusjon her inne, samt årevis med uetisk drift - https://influencere.wordpress.com/cbe-no/? Endret 17. desember 2021 av Lavande
Surikatt Skrevet 17. desember 2021 #54418 Skrevet 17. desember 2021 123Frustrert skrev (18 minutter siden): At dere kunne få gå på jobb med symptomer og negativ test er sikkert fordi man trengte dere på jobb 😀 at LkE mener dette gjelder badebursdag og pepperkakehus pynting også er jo å dra det litt langt. De som kan skal (og skulle) holde seg hjemme, slik at de som må på jobb kan gå på jobb med minimal risiko for å bli syk. At de tenker deres yrkesliv er så viktig at de kan gå på ut av huset syke er helt spesielt ego. De får heller krype ned i kjelleren og fortsette med selfier derfra. 8
MorUgle Skrevet 17. desember 2021 #54419 Skrevet 17. desember 2021 Surikatt skrev (21 timer siden): Og hvorfor kvitter de seg med ting etter så kort tid? Ikke så fint likevel?? Selger ett bord de har blitt sponsa med fra Ellos.. Det går stadig nedover… 15
Jobbermedbarn Skrevet 17. desember 2021 #54420 Skrevet 17. desember 2021 123Frustrert skrev (43 minutter siden): At dere kunne få gå på jobb med symptomer og negativ test er sikkert fordi man trengte dere på jobb 😀 at LkE mener dette gjelder badebursdag og pepperkakehus pynting også er jo å dra det litt langt. De som kan skal (og skulle) holde seg hjemme, slik at de som må på jobb kan gå på jobb med minimal risiko for å bli syk. At de tenker deres yrkesliv er så viktig at de kan gå på ut av huset syke er helt spesielt ego. 👍 Helt klart. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå