Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
123Frustrert skrev (45 minutter siden):

Ser mannen i hus er på Twitter om tema også.. ang vaksinemotstandere. Ser han ikke sin egen oppførsel i forhold til smittevern? For meg stiller det seg på ett ; de som ikke tar vaksine og de som gir blanke i smittevern. Hensynsløst begge deler. Ser han hevder at skulle man holde seg hjemme om man hadde sårhals stopper Norge.. og at det ikke var karanteneplikt om man hadde symptomer.  Følger han i det hele tatt med? 
de er like tette i pappen begge to. 

Mystisk at Kiosk durer på her inne, og så twitrer LKE om akkurat det samme.. eller det er vel ikke så mystisk når jeg tenker meg om.. 😆

• Liker 39
Skrevet (endret)
Klink skrev (12 minutter siden):

Et spørsmål om det dere påstår med smittevernsregler: I fjor da jeg ble forkjøla så trengte jeg kun å teste meg og være hjemme fram til jeg fikk testsvaret? Så kunne jeg reise på jobb igjen selv om jeg ikke var frisk?  Og jeg jobber med helse. Så er dere helt sikre på dette? 

Ja. Når du er syk -skal du være hjemme til 24 timer etter at du er feberfri og/eller du kan gå tilbake til jobb når du bare har milde restsymptomer. Jeg er veldig overrasket over at folk faktisk ikke vet dette. Alle luftveisinfeksjoner utløser testing og karantene frem til svar foreligger. Det er klart det er viktig å ikke smitte en haug andre med forkjølelse oppi dette og dermed bruke verdifull testkapasitet.

Fra HelseNorge.no: Flytskjemaet nederst i sitatet er veldg greit å forholde seg til.

Når kan ungdom og voksne dra tilbake på jobb/skole?

Ungdom og voksne bør ha en negativ koronatest før de vender tilbake til skole eller jobb. Dersom symptomene kraftige og du er veldig syk, bør du bli hjemme til allmenntilstanden er god og du har vært feberfri i 24 timer, uten bruk av febernedsettende medisiner..

Ved milde symptomer som forsvinner helt etter én dag, kan du dra tilbake til skole eller jobb. Se flytskjema hos FHI

Endret av pøbelsara
  • Liker 32
Skrevet

Hjelpes.. jeg er så takknemlig for at det ikke er jeg som er gift med Åge 😳 Den konstante nedlatende kveruleringen hadde jeg blitt nedbrutt av altså… 

• Liker 35
Skrevet
Klink skrev (57 minutter siden):

Et spørsmål om det dere påstår med smittevernsregler: I fjor da jeg ble forkjøla så trengte jeg kun å teste meg og være hjemme fram til jeg fikk testsvaret? Så kunne jeg reise på jobb igjen selv om jeg ikke var frisk?  Og jeg jobber med helse. Så er dere helt sikre på dette? 

Ja hekt sikker!

• Liker 5
Skrevet

Anbefaler alle å høre på Emilie Nereng, tidligere Voe, hos Drivkraft NRK. Hun reflekterer rundt det å bare fokusere på seg selv på insta, kritikk osv. veldig relevant ift diskusjonen her!

• Liker 29
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Det kommer faktisk an på arbeidsgiver. Det er fritak for helsepersonell også kan man heller ikke sammenligne reglene som er nå kontra de som var i våres. I våres var det helt annerledes regler for de vaksinerte i helsesektoren. 

• Liker 9
Skrevet
123Frustrert skrev (2 timer siden):

JA!! Man skal holde seg hjemme om man har symptomer, selv om man har testet negativt  på test. Har du symptomer, hold deg hjemme!! Du kan smitte Andrews forkjølelse og disse må da igjen holde seg hjemme. Tenk på andre og mindre på deg selv! Det er noen unntak ved samfunnskritiske jobber, blogger er ikke en av de 😀

Jo, men jeg spurte på jobben min og det var bare å komme tilbake såfremt jeg hadde negativ test og var feberfri. Ved feber ville jeg ikke dratt uansett pandemi eller ikke. 

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, Kiosk said:

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/hva_skal_du_gjore_ved_nye_luftveissymptomer/

Altså feil at man SKAL være hjemme ved luftveissymptomer ved negativ test. Jeg er SJOKKERT over at noen ikke klarer å differensiere. Men de sitter vel hjemme uansett.

Det er jo også stor forskjell på å dra på jobb der man sørger for å holde avstand - og dra på helt unødvendige tilstelninger (frisør, pleie-dill, badebursdag), julebord (det var deltagelse på et julebord som befestet omikron i Norge)…

Jeg har ikke satt meg skikkelig inn i karantenereglene - jeg har hjemmekontor uansett - og hvis jeg blir forkjølet sjekker jeg reglene da.

»de sitter vel hjemme uansett». Nok et stikk til uføre?

• Liker 28
Skrevet (endret)
Hallepalle2 skrev (7 timer siden):

Når man får overveldende respons på hvor vakker man er, med dén huden, på et ihjelredigert bilde - hva gjør det med selvfølelsen til en som har utseende som sin viktigste attributt? 

Dama er definitivt skadet etter så mange år i SoMe.. når utseende betyr mer enn ærlighet🤷‍♀️ Det mangler føflekk under øyet og "hakk" i panna, (mulig et arr etc, jeg vet ikke) på IG bilder, mens det er på videoer og bilder fra Norges nye megahit. Man kan se føflekken her, men hun har helt klart prøvd å skjule den, derfor hun bare tar bilder fra en vinkel? Hvilke signaler sender dette til barna hennes...

Screenshot_20211216-142903_Instagram.jpg

https://www.tv2.no/v/1706143/

Screenshot_20211216-142926_Chrome.jpg

Endret av MacBeth
Lagt til link
  • Liker 29
Skrevet
29 minutter siden, MacBeth said:

Dama er definitivt skadet etter så mange år i SoMe.. når utseende betyr mer enn ærlighet🤷‍♀️ Det mangler føflekk under øyet og "hakk" i panna, (mulig et arr etc, jeg vet ikke) på IG bilder, mens det er på videoer og bilder fra Norges nye megahit. Man kan se føflekken her, men hun har helt klart prøvd å skjule den, derfor hun bare tar bilder fra en vinkel? Hvilke signaler sender dette til barna hennes...

Akkurat når det gjelder den lille føflekken/utveksten under øyet skimter man den på barbie-look-bildet også - på andre siden, er vel tatt ved hjelp av CBE’s trofaste hjelper, speilet…

• Liker 7
Skrevet (endret)
Andrea59 skrev (13 minutter siden):

Akkurat når det gjelder den lille føflekken/utveksten under øyet skimter man den på barbie-look-bildet også - på andre siden, er vel tatt ved hjelp av CBE’s trofaste hjelper, speilet…

Hva er de "lys-ringene" hun har i øynene? Er det samme type forskjønnende selfie-speil som hun hadde på Norges nye megahit?

Endret av Solaire
Gjest sukkerspinndilla
Skrevet
skruf skrev (7 timer siden):

Du traff faktisk spikeren på hodet; jeg ble over natta 100% ufør da det ble oppdaget langkommet, uhelbredelig kreft for litt over 1 år siden. Så ja, jeg har vært ufør i ca 1 år. Og vil være det den tiden jeg har igjen å leve. Ser dog ikke hvilken sammenheng det har med min kognitive tilstand når det gjelder å skrive innlegg og ytre mine meninger på et forum. Det er hele skjelettet jeg har metastaser i, ikke hjernen. 

Hva mener du med «står i stil med innlegget du kommenterte»? Hvilken sammenheng er det at jeg var kritisk til at CBE velger å ignorere nasjonale smittervernråd ved å farte rundt i forkjølet tilstand og dermed spre smitte med min tilstand som kreftsyk og ufør? Du vet at det ikke er bare covid som smitter nå ja? Og at det anbefales å være restriktive med nærkontakter, at det stenges ned igjen nå (tenk da, alt dette har jeg, som ufør, fått med meg!) Jeg orker ikke ramse opp alle tiltakene FHI gjennom den siste tiden har tilbakeført fra forrige nedstengning, men det finner du fort ut av hvis du har kapasitet og vilje til å lese deg opp- 

Synes, og står for, at det er passe (veldig) lavpanna av deg å diskreditere ei gruppe mennesker i samfunnet, å dra feit-misunnelig-og ufør-kortet er lavmåls og viser bare at du kommer til kort i en diskusjon.

Ps; «trygda» har allerede blitt utbetalt denne måneden her 🙃

Hoho buuuuurn kiosk😂

Skrevet
1 hour ago, MacBeth said:

Til og med fargen på øynene er endret på.

• Liker 12
Skrevet
Xmasclovn skrev (4 timer siden):

Kan man tolke det som økonomisk krisesituasjon i Kulås når PTmannen selger unna interiør/møbler i lokale salgsgrupper på FB?

Det trenger man ikke å tolke som noe som helst. Det er da bare positivt at de selger ting som ikke blir brukt. 

Kiosk skrev (3 timer siden):

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/hva_skal_du_gjore_ved_nye_luftveissymptomer/

Altså feil at man SKAL være hjemme ved luftveissymptomer ved negativ test. Jeg er SJOKKERT over at noen ikke klarer å differensiere. Men de sitter vel hjemme uansett.

Har du fått et oppheng? 

• Liker 18
Skrevet
h/k skrev (5 timer siden):

Fantastisk. 😂 Har du noen skjermbilder av annonsene? 

94BA1835-5B88-422F-AB2D-289153DF7BFD.thumb.jpeg.e9c8fe17dc3f8b312ac973c74fa1d078.jpeg

• Liker 11
Skrevet
Hallepalle2 skrev (50 minutter siden):

Det trenger man ikke å tolke som noe som helst. Det er da bare positivt at de selger ting som ikke blir brukt. 

Jo jo, det er i seg selv positivt. Trodde bare ikke elitemennesker menget seg med hvermannsen på den måten. Tenkte dermed at det kanskje var en slags nød lærer naken kvinne å spinne.

• Liker 14
Skrevet
Xmasclovn skrev (1 minutt siden):

Jo jo, det er i seg selv positivt. Trodde bare ikke elitemennesker menget seg med hvermannsen på den måten. Tenkte dermed at det kanskje var en slags nød lærer naken kvinne å spinne.

Tenker det samme. Virker litt merkelig at den selvutnevnte "Alt på stell, Chanel"-fiffen begunstiger brukt-til-salgs sider på FB med sitt ekslusive "gårsdagens inventar". 

Da kan jo også alle se at det egentlig er billigræl mener jeg.

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...