Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kollontaj skrev (8 minutter siden):

Vel. Å smitte andre med luftveisinfeksjon i disse dager er ganske omfattende for de som smittes, de må jo helst teste seg. Nå vet jeg ikke om det er nyoppstått sykdom CBE har, men da skal man iallfall være forsiktig. Å kunne fremstå som en rollemodell for en gangs skyld, er tydeligvis for mye å forvente. 

Men det kan jo ikke fruen fra særp ta ansvar for vel, Hvordan det blir for andre når de blir smittet. Det er jo ikke deres problem.  Det er å gi de litt for mye refleksjon tror jeg. Her er det  jeg, meg og meg alene.

• Liker 25
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (23 timer siden):

Vel. Å smitte andre med luftveisinfeksjon i disse dager er ganske omfattende for de som smittes, de må jo helst teste seg. Nå vet jeg ikke om det er nyoppstått sykdom CBE har, men da skal man iallfall være forsiktig. Å kunne fremstå som en rollemodell for en gangs skyld, er tydeligvis for mye å forvente. 

Ok, så hvis man har luftveisinfeksjon, har testet seg for covid, så bør man holde seg hjemme? Latterlig.

Innlegget er ryddet for avsporing.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 5
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (23 timer siden):

Eh. Vet du at hun har testet seg? Nå har jeg riktignok hjemmekontor akkurat nå, men til vanlig er vi oppfordret til å være hjemme ved nyoppståtte symptomer. Å hoste og nyse på andre er liksom ikke helt greit nå.  

Du vet ingenting om det er nyoppstått eller ikke.

Innlegget er ryddet for avsporing.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 1
Skrevet
Skrottefar skrev (55 minutter siden):

Hvorfor i all verden er hun det? Er hun helt bortreist, eller? 🤢

Hun s vel (på P3 morgen) at hun var stor fan av CBE pga de ekstremt gjennomførte og pompøse (mitt ord) bursdagen hun hadde for barna sine. 

• Liker 2
Gjest Kattedama
Skrevet
Kiosk skrev (23 timer siden):

Ok, så hvis man har luftveisinfeksjon, har testet seg for covid, så bør man holde seg hjemme? Latterlig.

Det er klart man skal holde seg hjemme med luftveisinfeksjon. Er du klar over hvor dårlig immunforsvar folk flest har fått etter pandemien? Ærlig talt, det er det minste man kan forvente av folk. Det heter å ta hensyn. I tillegg ser jeg virkelig ikke sammenhengen i hva folk i tråden er/ ikke er når det gjelder diskusjonen om hva CBE  viser frem på sine kanaler? 

Skrevet

Angående sykdom, så har vel hun vært syk lenge nå. Hun sier på instastory at hun egentlig ikke er dårlig lenger, men sliter med heshet. Da er hun vel ikke smittebærer lenger. Men er enig i det som blir sagt om at hun ikke virker til å være den som tar mest hensyn når det gjelder smittevern. 

• Liker 19
Skrevet
123Frustrert skrev (8 minutter siden):

Er det latterlig? Om du er sylte forkjølet , tester deg og går ut, da kan du smitte 1,2,3,4 også må disse være borte fra jobb fordi de har symptomer, de må teste seg og være hjemme til nesten viser negativt. Det baller på seg skjønner du. Du skal så klart ikke være ute blant folk med hoste og forkjølelse nå, det trodde jeg var oppløst og betatt, i alle fall blant oppegående folk. 

Si det til sykepleiere, renholdere, leger, bussjåfører, butikkansatte, lærere, barnehageansatte. Skal alle disse være hjemme ved forkjølelse? Du som er så oppegående?

• Liker 2
Skrevet
CecilieX skrev (1 time siden):

Det er jo utrolig interessant å se hvordan dette fungerer i praksis. Dette er jo et genialt triks, der artistene får reklame verdt flere titalls tusen kroner ved å sende et kamera til ca 1000 kr og litt skamløs skryt til CBE. Egentlig fornøyelig at CBE lar seg bruke på denne måten, men hun fikk jo  mulighet til å vise frem godordene. Bransjen er rimelig falsk. 

Det har jo alt med å få promotert låta å gjøre. De har valgt ut folk med mange følgere og kjøpt seg promotering med et skarve kamera og litt smisk. 

Tilføyelse: To hoder, en tanke @Inocybe

Jeg fikk ikke med meg årsaken til passelig dyrt, sponset kamera i promo-pakken fra Dagny, Astrid og Christine. Er det meningen at Berg Eriksen skal bruke mottatt gratiskamera til noe? Seg selv sprintende på mølla til låta "Pretty" kanskje?

• Liker 19
Skrevet
Kiosk skrev (23 timer siden):

Du vet ingenting om det er nyoppstått eller ikke.

Nei, det skrev jeg i det første innlegget om du gidder lese. 

• Liker 8
Skrevet
Lill :) skrev (4 minutter siden):

Det er klart man skal holde seg hjemme med luftveisinfeksjon. Er du klar over hvor dårlig immunforsvar folk flest har fått etter pandemien? Ærlig talt, det er det minste man kan forvente av folk. Det heter å ta hensyn. I tillegg ser jeg virkelig ikke sammenhengen i hva folk i tråden er/ ikke er når det gjelder diskusjonen om hva CBE  viser frem på sine kanaler? 

Tuller du? Hvorfor har folk dårligere immunforsvar?

Skrevet
Kiosk skrev (19 minutter siden):

Er hoveddelen av brukerne i tråden uføre? Wild guess, ja.

Den uføre-kommentaren kunne du ha spart deg, fullstendig lavmål 

• Liker 38
Skrevet
Kiosk skrev (3 minutter siden):

Si det til sykepleiere, renholdere, leger, bussjåfører, butikkansatte, lærere, barnehageansatte. Skal alle disse være hjemme ved forkjølelse? Du som er så oppegående?

Være hjemme til symptomene er på retur og man er feberfri, ja. Og selvsagt testet for covid, men det sier vel seg selv. 
https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/befolkningen/hva_skal_du_gjore_ved_nye_luftveissymptomer/

• Liker 36
Skrevet (endret)
skruf skrev (5 minutter siden):

Den uføre-kommentaren kunne du ha spart deg, fullstendig lavmål 

Står i stil til innlegget ditt jeg kommenterte. Traff godt vil jeg tro

Endret av Kiosk
b
  • Liker 2
Skrevet
Felis skrev (6 timer siden):

Selvfølgelig må Ozo få polkagris til jul! Lars Kristian har vokst opp med hunder, og de fikk alltid polkagris til jul. Og det gikk kjempebra, så kom ikke her og kritiser kostholdet til bedrift-srekvisitten, paret vet best. Det samme gjelder forøvrig for sjokolade...

Det er så trist det vi er vitne til nå. Caroline har høstet kritikk for nesten alt hun har foretatt seg, men når det kom til hundeholdet har hun vært uangripelig. Jeg har aldri lest annet enn at folk syntes hun var en god hundeeier. Det at de lot de to forrige få slippe sammen, viste en sjelden evne til uselviskhet hos både henne og mannen.  

Men så kommer Ozo, instagramvennlig og trendy. Han skulle booste parets friluftsimage, samtidig som han tok seg pent ut på bilder. Og hva ser vi? Han spiser sjokolade og sukker, gjerne rett av bordet, han hopper på folk, og i følge Caroline er han så sterk at hun ikke klarer å holde han. Så han kan ikke gå i band heller. Hunden mangler grunnleggende hverdagslydighet, noe den faktisk MÅ ha når den er så stor. Og paret løfter ikke en finger for å korrigere han, neida, alt dette gjør han på kommando må vite.

Og det er ikke bare dressur de ikke mestrer, de mangler grunnleggende forståelse for en hunds behov. De lar han trekke på ski, selv om han bare er en liten baby. De jogger med han på glovarm asfalt og opp bratte fjell. Og setter han igjen i bilen selv om det er 20 grader og sol ute. Og alt det sukkeret... De ofrer hundens helse, kun for å presentere noen fine bilder på instagram. Det får meg til å lure på om grunnleggende menneskelige egenskaper visner og dør, når man lever i den bobla dag etter dag...

Nå lo jeg høyt! :ler:

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...