Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Hallepalle2 skrev (På 5.12.2021 den 14.35):

De fikk jo virkelig kjørt seg av Mimir Kristjansson (om jeg ikke husker feil) etter den seansen da. Det var fasinerende å se hvor hardt LK padlet for å redde seg ut av den. 

Tusen takk for at du delte denne! Priceless 😂

• Liker 16

Fortsetter under...

Jeg må bare si at jeg synes det er bra at vi er flere som engasjerer oss i barneeksponeringsdebatten. Håpet er jo at hvis nok folk reagerer så vil det føre til en lovendring, og om ikke i alle fall en bevisstgjøring og holdningsendring i samfunnet.

• Liker 21
Gjest sukkerspinndilla
Gjenferdet skrev (8 timer siden):

Jeg vet knapt en ting om barna til CBE siden jeg ikke følger henne, men om jeg hadde hatt uærlige hensikter og ønsket å misbruke informasjon, så ligger jo knappe 100.000 søk på barna til sammen tilgjengelig hvis jeg hadde vært interessert. Tragisk. Grunnen til at jeg er i debatten, men ikke følger henne, er fordi jeg interesserer meg for barneeksponering. Det er en økende, bekymringsfull, trend som bare blir verre og verre. Ikke bare hos CBE, men hos samtlige offentlige personer. Jeg synes ingen skal tvinges til å bli en offentlig person, langt mindre mindreårige som ikke kan samtykke og ikke kjenner til internetts farer. 

Måtte søke ett av navna, og så søkte eg prinsessen sitt navn, mer bilder på første søk enn andre søk

Når det gjelder temaet barneeksponering vil jeg gi lit kreds til Inger in Dubai. Her har fruen mye å lære. Inger gikk også i "sharenting" fellen de første årene som mamma. Men så innså hun at det ikke var så lurt og stoppet. Nå er barna helt i bakgrunnen og hun fortsetter å formidle de tingene hun fokuserer på, trening og livet som treningsperson. Hun bruker heller ikke barna i kommersielle samarbeid (som jeg har sett). Hun reklamerer kun for ting til seg selv og produkter hun selv bruker og kan stå inne for. Det er Bergansklær og ikke dåsespray og vitaminbjørner liksom. 

• Liker 36
Gjest Snøsøta

Ang. målgruppe, så er det hvor trang bobla de går og jobber i som skinner mest igjennom. De har null kontakt med hva folk er opptatt av. Den morgenen folk våkner til ny nedstenging har hunden funnet rampenissen som sammen med barna og magen til mora utgjør det viktigste innholdet på bloggen for tiden, og spist hodet. CBE fisker etter hjelp, det er nemlig den ORGINALE rampenissen fra USA de trenger tilkjørt på døra, hun kan ikke stikke på butikken og kjøpe en ny.

Samtidig ser hun ikke at alle andre enn barna får høre historien om at hunden har spist denne nissen. Dele hemmeligheter for barna på internett, hvor tett går det an å være? Når barna kommer på skole/bhg kan de få vite det av andre barn, eller andre voksne de møter ila dagen. Virker som mora faktisk ikke skjønner det?

Hun er altså en påvirker som fullstendig mister grepet på internett. Bobla har blitt virkeligheten. Og målgruppa sim står igjen er de som ikke helt får med seg det som skjer rundt seg. De som anser anbefalinger om smittevern fra helsemyndighetene for å være valgfrie, at miljøtrusselen kan avhjelpes med en tannbørste og at barns rettigheter er noe foreldrene selv kan velge. 

Katten89 skrev (2 timer siden):

Når det gjelder temaet barneeksponering vil jeg gi lit kreds til Inger in Dubai. Her har fruen mye å lære. Inger gikk også i "sharenting" fellen de første årene som mamma. Men så innså hun at det ikke var så lurt og stoppet. Nå er barna helt i bakgrunnen og hun fortsetter å formidle de tingene hun fokuserer på, trening og livet som treningsperson. Hun bruker heller ikke barna i kommersielle samarbeid (som jeg har sett). Hun reklamerer kun for ting til seg selv og produkter hun selv bruker og kan stå inne for. Det er Bergansklær og ikke dåsespray og vitaminbjørner liksom. 

Inger var skikkelig ille. Og tok et realt oppgjør med seg selv og sin opptreden på insta. Hun var sjokkert over hva hun hadde drevet med. Hun tok selvkritikk og var seriøs. Og har også vist at hun mente det. Vi ser aldri eldste lenger. Hun legger ut trening, og godteri på lørdagene. Liker henne og mannen hennes. De har vist at det er mulig å endre seg. 

• Liker 37

Annonse

Snøsøta skrev (4 timer siden):

Ang. målgruppe, så er det hvor trang bobla de går og jobber i som skinner mest igjennom. De har null kontakt med hva folk er opptatt av. Den morgenen folk våkner til ny nedstenging har hunden funnet rampenissen som sammen med barna og magen til mora utgjør det viktigste innholdet på bloggen for tiden, og spist hodet. CBE fisker etter hjelp, det er nemlig den ORGINALE rampenissen fra USA de trenger tilkjørt på døra, hun kan ikke stikke på butikken og kjøpe en ny.

Samtidig ser hun ikke at alle andre enn barna får høre historien om at hunden har spist denne nissen. Dele hemmeligheter for barna på internett, hvor tett går det an å være? Når barna kommer på skole/bhg kan de få vite det av andre barn, eller andre voksne de møter ila dagen. Virker som mora faktisk ikke skjønner det?

Hun er altså en påvirker som fullstendig mister grepet på internett. Bobla har blitt virkeligheten. Og målgruppa sim står igjen er de som ikke helt får med seg det som skjer rundt seg. De som anser anbefalinger om smittevern fra helsemyndighetene for å være valgfrie, at miljøtrusselen kan avhjelpes med en tannbørste og at barns rettigheter er noe foreldrene selv kan velge. 

både bedriftslederen og hennes medarbeider virker å leve i en slags boble hvor hverken covid 19 og smittevern problematikk, valg diskusjoner (når det var aktuelt tidligere i høst) eller andre samfunnsinteresserte og aktuelle saker virker å få fokus. Antagelig knapt tatt ad nota heller når man ser det kjøres løs med hyppige sosiale treff med ulike folk. Ikke noe fokus på å være et forbilde her heller. Tvert om - er bare «se meg» fokus på ulike nivåer. 

• Liker 18
Inocybe skrev (1 time siden):

Nei da. Er jo fordi fansen blir så lei seg, når hun ikke kan oppdatere SoMe hele tiden, så de velger å ikke stemme på henne. ;) 

Legendarisk!:Knegg:

Nevnt blant annet her: https://www.nettavisen.no/skal-vi-danse/caroline-berg-eriksen/kanskje-leserne-rett-og-slett-savnet-bloggingen-min/s/12-95-8491379

Til sist ble resultatet av hele "Skal vi danse"-deltakelsen på 5 episoder oppsummert i en eneste dansekjolekavalkade: https://www.carolinebergeriksen.no/2014/11/08/min-skal-vi-danse-reise/

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 17

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...