Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor diskutere og kritisere hva hun velger å ha på seg i en middag og bursdagsfeiring? Hva har det med bedriften hennes å gjøre??

Hun er ikke akkurat første og eneste som har brukt en kjole med åpen rygg og som viser litt pupp. Er hun selv komfortabel i det så må hun nå bare kjøre på.

Ingen dør av det. Tviler og på det ødela kvelden for de andre 👍

• Liker 5
Skrevet
Sozzen skrev (20 minutter siden):

Seriøst? Er det KVALMT at en mor kysser datteren sin på munnen? Er det virkelig stakkars barn? 

Da er det mange kvalme mødre der ute og ikke minst mange stakkars små barn...

Men kjære deg (ja, det er på sin plass), du skjønner ikke at reaksjonene er på at det er staget for å lage materiale til mammas arbeidsplass? Du skjønner ikke at slike bilder gir et digert fuck off til Kripos, unicef og andre som har fokus på barns beste og som vet hva slike bilder blir brukt til? 

• Liker 38
Skrevet
Sozzen skrev (2 minutter siden):

Og hvorfor diskutere og kritisere hva hun velger å ha på seg i en middag og bursdagsfeiring? Hva har det med bedriften hennes å gjøre??

Hun er ikke akkurat første og eneste som har brukt en kjole med åpen rygg og som viser litt pupp. Er hun selv komfortabel i det så må hun nå bare kjøre på.

Ingen dør av det. Tviler og på det ødela kvelden for de andre 👍

Fordi det legges ut på en offentlig kanal? Og ingen har antydet at noen dør av det. Hvorfor påstår du det? Har du ikke bedre argumenter enn å gå i strupen på folk som diskuterer? Hvorfor tror du at du har noen rett til å styre diskusjonen? 

• Liker 46
Skrevet
123Frustrert skrev (16 timer siden):

Jeg må le av fruens håndtering av smittevern. I går var det pynting pepperkakehus og i dag badebursdag.. 

Budskapet om å forsøke å begrense nærkontaktene sine har vist ikke nådd Kulås..

Og dagen før dette, var det vennesamling på en restaurant/bar. Her snakker vi ikke om å ta hensyn til henstillingen fra myndighetene om å begrense sosial kontakt. 

• Liker 38
Skrevet

DA prøver jeg igjen!! LES nøye nå.

1) Det er helt ok å kysse barnet sitt pp munnen. Det får faktisk hver familie bestemme selv. Det er IKKE noe kvalmt med å kysse barnet sitt på munnen.

2) Det er IKKE ok å legge det ut på instagram.

Er det tydelig nok nå??? Jeg syns på ingen måte den eksponeringen av barn er innenfor 👍

Jeg driter også i hvordan andre folk velger å kle seg. Enten det er på trening, en familiemiddag eller ute. Skjønner heller ikke at andre har behov for å si sin mening om hvordan andre kler seg. Det finnes tusenvis av ting å kritisere henne for så klesstil og klesvalg er vel de minste problemene.

• Liker 15
Skrevet
Kosemose skrev (2 minutter siden):

Jeg og reagerte på dette bildet. Ikke i seg selv at en mot kysser barnet sitt på munnen, men helheten. 

Tid på døgnet; instastory rundt midnatt, bildene før gir inntrykk av voksenseldkap med masse ulike vin- og snapsglass, og lutefisk pent dandert, mor i ildrød satengkjole med dyp utrigning foran og bak. Alt dette bygger opp forventning om voksenselskap, så jeg ble litt satt ut da det plutselig dukket opp et barn ved midnatt. Ikke noe galt egentlig, men bare så brudd med resten av storyen og forventningene man sitter med som er bygget opp.  Og det er vel det dette er; en redigert story som selges. Hvordan ting egentlig er/var aner jeg ikke. 

Så poserer mor og tar et bilde av kyss på munnen med barnehagedatter.  Mor er liksom supererotisk med puppene veltende ut av trang rød «silke». Også har man dette uskyldige førskolebarnet som bare er glad i mamman sin og som ikke aner hva hun stiller opp på, og som ikke aner at 300 000 ser på og tenker sitt om dette bildet. 

I utgp er det ikke noe galt i at de susser på munnen ved midnatt etter et juleselskap. Men historien slik firmaet velger å presentere det er skikkelig usmakelig og ekkel i mine øyne. 

Hvordan tenker de at dette er til barnets beste?

Her er vi helt enig. 

• Liker 5
Skrevet
Surikatt skrev (16 timer siden):

Synes oppriktig synd på de to jentene som blir kledd opp i identiske antrekk og stylet på håret før de blir plassert i trappa foran noen tinnsoldater, fotografert og lagt rett ut på insta. Det er noe ondskapens hotell over det hele. Det dystre huset og den liksom idylliske julen Caroline Berg Eriksen lever av. Det er en så sykt overdreven julefokus og det er forbruk-forbruk-forbruk mens hun skryter av at de ikke gir julegaver. Forbruket hennes utkonkurrerer det jeg bruker på julegaver. Så jeg gir med glede en julegave til mine nærmeste da jeg ikke bytter ut alt av møbler eller pusser opp hvert år. Det jeg har av klær får plass inni et helt vanlig, dobbelt klesskap. 

og tenk det forbruket bedriftens yngste erfarer som «normalt». Hele huset og ikke minst deres rom blir jo endret og stylet nye stadig vekk. Og da snakker vi dyr styling og at alt byttes ut. Og alt skal byttes ut og ingen plass for nostalgi eller minner. Ikke så imponerende å hoppe over julegaver (for å skryte av dette), når så mye blir kjøpt inn i løpet av året ellers. (Kær, leker, Ski, sykler etc også - som andre barn ofte får nettopp som jule og bursdag gaver). Er ikke imponert her heller 

• Liker 9
Skrevet
Sozzen skrev (39 minutter siden):

Seriøst? Er det KVALMT at en mor kysser datteren sin på munnen? Er det virkelig stakkars barn? 

De færreste legger det vel ut på IG..

• Liker 10
Skrevet
Sozzen skrev (2 minutter siden):

1) Det er helt ok å kysse barnet sitt pp munnen. Det får faktisk hver familie bestemme selv. Det er IKKE noe kvalmt med å kysse barnet sitt på munnen.

Er det tydelig nok nå??? Jeg syns på ingen måte den eksponeringen av barn er innenfor 👍

Jeg driter også i hvordan andre folk velger å kle seg. Enten det er på trening, en familiemiddag eller ute. Skjønner heller ikke at andre har behov for å si sin mening om hvordan andre kler seg. Det finnes tusenvis av ting å kritisere henne for så klesstil og klesvalg er vel de minste problemene.

Men hvorfor da gå i strupen på dem som, likeledes som deg, mener bildet ikke hører til i offentligheten?

Angående klær så kan alle få ha en mening på et debattforum. Akkurat som du. Jeg har en mening om klær som vises som inspirasjon og narrativ på offentlig konto - spesielt når innholdet blandes med barn. Thinspo, lettkledd, spill på sex og barn er kombo jeg sterkt misliker. 

• Liker 34
Skrevet (endret)
Sozzen skrev (2 timer siden):

Folk skriver at BILDET er kvalmt!

Stor forskjell på det, og å kalle selve kysset kvalmt. Og enda kvalmere er det at det legges ut for "hele verden"!

Endret av FruRosa
Tastetull
  • Liker 31
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)

Så er man i gang igjen. Her må man veie sine ord på gullvekt ser jeg. 🍿

Endret av Lill :)
Skrevet
Inocybe skrev (25 minutter siden):

Men hvorfor da gå i strupen på dem som, likeledes som deg, mener bildet ikke hører til i offentligheten?

Angående klær så kan alle få ha en mening på et debattforum. Akkurat som du. Jeg har en mening om klær som vises som inspirasjon og narrativ på offentlig konto - spesielt når innholdet blandes med barn. Thinspo, lettkledd, spill på sex og barn er kombo jeg sterkt misliker. 

Artig. I det sekundet jeg sier min mening så går jeg i strupen på folk. Da vet jeg det.

• Liker 4
Skrevet

Ser at det er flere som reagerer på barneeksponering av barn og at familien skriver/applauderer på bildet på insta. 
jeg må si jeg også lurer, hvem beskytter disse barna når «alle» rundt de synes det er greit?

• Liker 36
Skrevet
Sozzen skrev (3 minutter siden):

Artig. I det sekundet jeg sier min mening så går jeg i strupen på folk. Da vet jeg det.

Du er svært hissig i dine innlegg = man føler du går i strupen. 

Det er nok bare det. 

• Liker 16
Skrevet
Lill :) skrev (10 minutter siden):

Så er man i gang igjen. Her må man veie sine ord på gullvekt ser jeg. 🍿

Omtrent som i Dragetråden! 😑

• Liker 13
Skrevet
Kollontaj skrev (19 minutter siden):

Hold deg til trådens tema

• Liker 4
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
Kollontaj skrev (48 minutter siden):

Forskjellen er vel at de som kommer inn i Dragetråden gjerne kritiserer andre for det samme de forsvarer HD for. Eller velger å ikke kommentere åpenbare kritikkverdige ting. 

Endret av Lill :)
Skrevet
Sozzen skrev (1 time siden):

Hvis du driter i hvordan Caroline kler seg, så har Caroline mislykkes i jobben sin. Jobben hennes er å få publikum til å bry seg, enten det gjelder interiør, mote, mat eller trening. ALT hun legger ut i bedriftskanalen, legges ut for å skape engasjement, derfor kan også alt som legges ut diskuteres offentlig. Hva hun går med privat har vi ingenting med.

Det forundrer meg at bedriftseierne ikke bryr seg mer om tilbakemeldinger, det er jo gratis markedsanalyse. Når publikum skriver at de synes antrekk er upassende, så burde hun revurdere. Når publikum skriver at de er likegyldige, så burde hun seriøst gå i tenkeboksen. Men paret fortsetter i samme spor, mens inntektene stuper. Helt merkelig.

• Liker 44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...