Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
30 minutter siden, Ultiva said:

"Man bør være avholdende ved gjennomføring av en penicillinkur, da alkohol til en viss grad nedsetter kroppens egen evne til å bekjempe infeksjonen. I tillegg tåler man alkohol dårligere hvis man har en så kraftig infeksjon at man trenger penicillin. Blir man kvalm og kaster opp tablettene, avtar effekten av kuren.

Et annet poeng er at både alkohol og penicillin kan gi løs avføring. Det er også et moment at alkoholbruk øker sannsynligheten for at man glemmer å ta penicillintablettene til rett tid.

Når du har fått penicillin eller annen type antibiotika av legen, er det fordi legen mener at du har en infeksjon i kroppen som trenger behandling. Det er derfor uansett anbefalt at man tar det med ro, både med tanke på aktivitetsnivå og med alkoholinntak inntil man blir frisk igjen. Det anbefales derfor ikke å drikke alkohol når man behandles med antibiotika."

Hentet fra:

https://www.antibiotika.no/antibiotika-og-alkohol/

Men for all del. Det er jo ikke ulovlig å blande antibiotika og alkohol. Så det hindrer neppe et bloggerpar som alltid vet best, og som er vant med å trosse de fleste anbefalinger (som f eks redningsvest, hjelm, alkoholreklameloven, Forbrukertilsynets veileder for reklamemerking, utlevering av mindreårige på internett osv).

Bare for å ha sagt det. Jeg var innlagt på sykehuset med endokarditt (betennelse på hjertet) og fikk da en hestekur av den sterkeste antibiotikaen de hadde på sykehuset - intravenøst tre ganger om dagen i syv uker. Etterhvert ble jeg frisk nok til å få permisjon til å reise hjem, bare jeg var tilbake igjen til neste intravenøse kur. Jeg spurte da min lege, som er en av verdens ledende professorer i kardiologi, om jeg kunne ta et glass vin. Det var helt problemfritt, sa han. Bare jeg ikke kom ravende full tilbake til sykehuset. ;)

• Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man ser på sykkebilder fra Hvaler så har hun ikke så stor stuss da, så da er det nok lys og skygger.

• Liker 6
Gjest Emmy_H
Skrevet
16 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Himmel og hav - det var ulikt gitt! 

Noen som vet hvorfor innlegget mitt (som @ssophiesiterer) ble fjernet? 🙄

Var noen som rapporterte kan jeg tenke meg 🤔

Gjest Emmy_H
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Ja, forstår det. Men hvilke retningslinjer brøt det? 🙄

Jeg vet ikke men ble innlegget til @Sandin slettet før det ble synlig? Eller tar jeg  feil @Sandin?

Endret av Emmy_H
Gjest Emmy_H
Skrevet
6 minutter siden, Katten89 skrev:

Noen har photoshoppet rumpa i alle fall 😂

Nei, det er bare å laste ned Netfit og følge treningsrådene der så får du den forandringen på 1 mnd 🙄

Gjest CecilieX
Skrevet
1 time siden, ssophie skrev:

Vanskelig å være uenig i det. Padding på sykkelshorts sitter ikke på selve skinkene. Vill utvikling på én måned: https://imgur.com/a/oxVnXYq

Vanligvis kan det være vanskelig å sammenlikne slike bilder, men poseringen er jo identisk helt ned til svaien i ryggen og armenes vinkel. 

Her er det noe som ikke stemmer.

Hvis det er slik at de med viten og vilje (igjen) har redigert, så er det nok et skuffende bevis på usunt kroppsfokus og negativ bruk av påvirkningskraft. 

Skrevet
53 minutter siden, Sandin skrev:

Hvis man ser på sykkebilder fra Hvaler så har hun ikke så stor stuss da, så da er det nok lys og skygger.

Det er svaiet rygg og litt sånn her og der.

Uansett i dette tilfellet av "kroppkritisering og kroppsfiksering" så syns jeg det er litt morsomt siden man har en mann oppi det her som for noen år siden skapte krig i Norge fordi han mente hofter, rumper og lår som Beyonce var digre og uattraktive...

• Liker 39
Gjest Emmy_H
Skrevet
1 minutt siden, CabinCruiser skrev:

Det er svaiet rygg og litt sånn her og der.

Uansett i dette tilfellet av "kroppkritisering og kroppsfiksering" så syns jeg det er litt morsomt siden man har en mann oppi det her som for noen år siden skapte krig i Norge fordi han mente hofter, rumper og lår som Beyonce var digre og uattraktive...

Det er nettopp det jeg tenker på også, han kalte B for feit rett og slett.

Skrevet
11 minutter siden, CecilieX skrev:

Vanligvis kan det være vanskelig å sammenlikne slike bilder, men poseringen er jo identisk helt ned til svaien i ryggen og armenes vinkel. 

Her er det noe som ikke stemmer.

Hvis det er slik at de med viten og vilje (igjen) har redigert, så er det nok et skuffende bevis på usunt kroppsfokus og negativ bruk av påvirkningskraft. 

Helt enig. Ser ut som den sorte shortsen har padding på rumpa og ikke mellom beina som på en vanlig sykkelshorts feks. Voldsomt fokus herr og fru Eriksen har på pupper, rumpe og lår om dagen. Kroppsfokus kroppsfokus og atter kroppsfokus. Det er ikke helt sunt! 

• Liker 29
Skrevet

Jeg undrer meg over hvem bloggen egentlig er til for, all den tid bedriftseierne som nå er nærmere 40 enn 20 og foreldre, benytter markedsføringsplattformen sin til å vise seg mer eller mindre avkledd, og med fokus på kroppsdeler lite relevante for målgruppa fra 4 år tilbake.  https://ocast.com/nb/influencers/caroline-berg-eriksen-314/audience

• Liker 29
Skrevet
1 minutt siden, Aquarius04 skrev:

Det er så vanvittig harry - og det vitner om desperasjon eller en ekstrem form for selvdigging/selvforherligelse. 

Nettopp... Så hva er poenget med den bloggen egentlig nå i dagens tid og sammfun, når dem ikke klare og være ærlig med seg selv. Akkurat på lik linje som at SE har lagt seg under kniven igjen, før hun dro på den øde hytte øyen turen ned typen.

• Liker 14
Gjest Emmy_H
Skrevet
19 minutter siden, Uglesjel skrev:

Og dem tok ikke lærdom fra sist gang?🤦‍♀️ Spørsmålene rundt fruens brystpartiet blir ikke noe mindre når dem bare MÅ ha slike type bilder av henne. Ergo.. Dem lyver og bildene sier sannheten. That's it!🙏

20190730_213351.jpg

De får kjøre på, det er ikke lenge før det kommer etiske retningslinjer for bloggere ifølge Bloggpatruljen og da er denne bedriften en av de som må stoppe opp og tenke over hva de faktisk driver med. Hyggelig å tenke på at foreldre til alle barna på skolen x skal starte på til høsten vet alt om denne bloggeren sine kroppsdeler. De kan ikke akkurat skylde på at de er unge og dumme heller..    https://www.minmote.no/#!/artikkel/24455455/naa-faar-bloggere-etiske-retningslinjer-mot-kroppspress

Skrevet

Veldig synd at de ikke bruker muligheten til å vise frem mer av naturen og la den være i fokus, ikke rumper og mager som er sett utallige ganger før. LKE er en habil fotograf, hvorfor kan han ikke klare å fokusere på noe annet enn kona? Budskapet blir (for meg, iallfall) at utseende trumfer alt, dessverre. 

• Liker 40
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Emmy_H skrev:

De får kjøre på, det er ikke lenge før det kommer etiske retningslinjer for bloggere ifølge Bloggpatruljen og da er denne bedriften en av de som må stoppe opp og tenke over hva de faktisk driver med. Hyggelig å tenke på at foreldre til alle barna på skolen x skal starte på til høsten vet alt om denne bloggeren sine kroppsdeler. De kan ikke akkurat skylde på at de er unge og dumme heller..    https://www.minmote.no/#!/artikkel/24455455/naa-faar-bloggere-etiske-retningslinjer-mot-kroppspress

Det gleder meg at du forteller dette. Jeg ser virkelig frem til at dem må bremse ned og tenke flere ganger før dem kan poste noe. 

Endret av Uglesjel
  • Liker 4
Skrevet
24 minutter siden, Uglesjel skrev:

Og dem tok ikke lærdom fra sist gang?🤦‍♀️ Spørsmålene rundt fruens brystpartiet blir ikke noe mindre når dem bare MÅ ha slike type bilder av henne. Ergo.. Dem lyver og bildene sier sannheten. That's it!🙏

20190730_213351.jpg

Hvordan forklarer de dette for barna?

Pappa skal bare ta bilde av mamma mens hun bare har trusa på...

• Liker 40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...