Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Solaire skrev (1 time siden):

Hun fremstiller seg selv som en kald voksdukke med merkelige, nesten mekaniske bevegelser. Hun beveger seg så utstudert og ultrafeminint at det tipper fullstendig over i parodi. Det eneste som mangler er at hun legger seg oppå et bilpanser for å pludre om krig og fred og sånn.

De lange, tykke løsneglene blir forresten way too much og altfor uhygienisk for meg, men akkurat dét er jo en smakssak.

ingenting i disse reklamene som frister meg til å kjøpe produktene..

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er meningen at det skal markedsføres anbefalte produkter fordi carolinebergeriksenno står inne for dem (får betalt for å anbefale), hvorfor ser vi lite fokus på produktene og mye fokus på alt annet?

Får annonsøren det de betaler for?

• Liker 28
Gjest tranedatter
Skrevet
Hallepalle2 skrev (17 timer siden):

De fikk jo virkelig kjørt seg av Mimir Kristjansson (om jeg ikke husker feil) etter den seansen da. Det var fasinerende å se hvor hardt LK padlet for å redde seg ut av den. 

Svarene fra LKE (som tar det som kompliment fra Mimir...) gir en bra beskrivelse av hvordan jeg i alle fall oppfatter bloggen/lke/cbe. 

" bloggen har nok, kanskje overraskende for mange, et lesersegment bestående av relativt høyt kultiverte" - citat lke. Jo de som er dette følger nok cbe.no som de leser se&hør - guilty pleasure de lux. Og følger man med i kommentarfeltet så er det andre bloggere/wannabe bloggere samt en bitteliten ullen skare av....mennesker som åpenbart er. Hva er politisk korrekt å skrive? Enklere slag....? 😬

Mens lke og frue selv IKKE er selv i denne kultiverte målgruppa, foråsidetsånn.... Det viser han ved att han ønsker at Guillou skal skrive ny Hamilton bok. Hva da, 20 år etter siste (bra) bok? Nå vet jeg ikke hva MImir og Guillou snakket om, men siste serien til G er jo et helt annet nivå enn Hamilton i innhold og intellekt!

- språket og innhold på bloggen er enkelt og barnslig.

- bildebruken er repeterende, enkelt og forutsigbart. 

- promoterer kvantietet framfor kvalitet.

- spiller på urgamle forestillinger på hvordan mann og kvinne skal/bør være.

- å bruke barn i SoMe er sååå 2010.

- promoterer bruk og kast - i en verden der til og med HM og IKEA satser på gjenbruk og resirkulering.

- fokus på (fake) kropp med fillers, sminke, merkelige poseringen, der PR og mediabransjen etterlyser det motsatte. Nemlig naturlighet, ulikheter, aksept, eldres med stil, ha noe unikt, se sunn ut,  og ikke minst naturlig utstråling.

Nei du, cbe.no er gammeldags og forbrukt - men vi følger og debatterer de fordi det er som å se en bilulykka - det er så ekstremt ut Out of date at man bare blir fascinert over hvor mye en influencer kan henge etter! Essensen av å være en influencer er jo liksom å være IT-girl, være , i framkant. Mens cbe.no går baklengs inn i framtiden.

"Synonymer til «influenser» er «trendløk», «påvirker»,[2][3][4] «meningsbærer», «meningsskaper», «opinionsdanner», «opinionsleder»,[5] «trendskaper», «trendsetter», «motivator».

Influenser – Wikipedia

Skrevet

@trenedatter 👏👏 helt enig!

Den bruk og kast mentaliteten er vond å se på. De trasker rundt i sitt nyoppussede hjem (enda en gang!) og messer om hvor glad de er i jula, blant annet med å pynte til jul tidlig. De vasset rundt i plastikk tre, plastikk pynt i rosa, hvitt og gull, mens nye tinnsoldater i ulike størrelse blir vist frem. Nye puter som matcher de nye ( like stolene de hadde før)stolen. De er sååååååååååå glad i jul må vite!! 
Julen for meg er det motsatte av cbe tror jeg. Lite ny julepynt. Julepynten jeg har er arvet fra besteforeldre, foreldre og laget av barna. Alt har minner og tradisjon. Jeg får i blant noe pynt av noen venninner, men da er det pynt som de har funnet på et marked og de tenkte på med ol. 
Gjenstandene passer kanskje ikke helt sammen i farge, men det gjør det veldig hyggelig😀 

julen er det motsatte for meg i forhold til å frotse i gaver på adventskalenderen og stille opp barna stivpyntet. De skal surre rundt i pyjamasen, men de koser seg med en liten ting fra julekalenderen eller en sjokoladebit. Julen handler ikke opp det materialistiske, CBE!! 

• Liker 49
Skrevet

Vet at dette har vært tatt opp tidligere, men jeg er fortsatt forvirret jeg: 

Er det Elisabeth Arden eller Bli Vakker hun har et samarbeid med? Hvis det er Bli Vakker så burde de være misfornøyde med jobben som blir gjort, for det blir jo ikke nevnt med et ord at det er de det er reklame for. 

• Liker 30
Skrevet

MYE kan sies om CBE og det meste har kanskje blit sagt!

En ting jeg har lurt på lenge, er hvordan det står til i det hjemmet når kamera er lagt bort, når de virkelig snakker sammen? Skyldes "barneeksoneringen, thinso, fremstilling av "det perfekte" osv. osv. iskald beregning og kun en tanke om at de må gjøre alt for bedriften. Eller tror de på det? Tror de at de er suksessrike, vellykkede mennesker med perfekte liv?

Innser de at de er på ett synkende skip og prøver desperat og redde restene, eller har de hodet så nedgravd i sanden?  Tar panikken dem innimellom? De er to voksne mennesker som egentlig ikke har noen annen inntektskilde enn en business som skranter!

• Liker 37
Skrevet
35 minutter siden, Frk.fri said:

MYE kan sies om CBE og det meste har kanskje blit sagt!

En ting jeg har lurt på lenge, er hvordan det står til i det hjemmet når kamera er lagt bort, når de virkelig snakker sammen? Skyldes "barneeksoneringen, thinso, fremstilling av "det perfekte" osv. osv. iskald beregning og kun en tanke om at de må gjøre alt for bedriften. Eller tror de på det? Tror de at de er suksessrike, vellykkede mennesker med perfekte liv?

Innser de at de er på ett synkende skip og prøver desperat og redde restene, eller har de hodet så nedgravd i sanden?  Tar panikken dem innimellom? De er to voksne mennesker som egentlig ikke har noen annen inntektskilde enn en business som skranter!

….og som har vent seg til et overforbruk av klær, kosmetikk, oppussing, stash…slik at det nok blir verre for dem (mentalt sett) å skru ned forbruket enn de fleste andre mer nøkterne personer….

• Liker 14
Skrevet

6-700 likes på ‘reklameinnlegget’ (skriver i hermetegn da jeg er usikker på hva det reklameres for). Det må da være dårlig uttelling. 

• Liker 14
Skrevet (endret)

Næh, hva kan vi gjøre for å matche svarte stol-lener i metall? Jo, bord og speil med samme sorte metallrammer. Svarte vaser? Ja takk! 

:Gjesp:

Endret av Kollontaj
  • Liker 30
Gjest Blinkie
Skrevet (endret)
Isild skrev (4 timer siden):

Vet at dette har vært tatt opp tidligere, men jeg er fortsatt forvirret jeg: 

Er det Elisabeth Arden eller Bli Vakker hun har et samarbeid med? Hvis det er Bli Vakker så burde de være misfornøyde med jobben som blir gjort, for det blir jo ikke nevnt med et ord at det er de det er reklame for. 

Enig. Handler aldri i noen butikk, eller nettbutikk som cbe/lke reklamer for. Følger heller ingen av de i sosiale medier. 

Endret av Blinkie
Skrevet

Dagens selvdiggings-selfie og spm.runde. Hiv dere på! Eller, hun tar jo aldri med kritiske spm uansett. 😄

D12DDF25-1A32-4CD5-9150-26625FA8B0F7.jpeg

• Liker 14
Skrevet (endret)

Da vet vi i hvert fall det, jobben hennes er trening, kroppspleie, frisør, negltimer, lage smoothie, handle nips, spille teater, drikke kaffe, sminke, ta selfies i speilet og vise fram kropp. Og eksponere barn.

Glemte jeg noe?

Endret av Anonym90059005
  • Liker 42
Skrevet
Snødronninga skrev (1 time siden):

Dagens selvdiggings-selfie og spm.runde. Hiv dere på! Eller, hun tar jo aldri med kritiske spm uansett. 😄

D12DDF25-1A32-4CD5-9150-26625FA8B0F7.jpeg

Hvem i alle dager stiller disse utrolig kjedelige spørsmålene? Vaser og hvor hun oppbevarer bestikk…znork..

• Liker 25
Skrevet

En halv måned nedetid på bloggen, og 10 kommentarer? Inkludert hennes egne. Ca 600 likerklikk på reklame? Det går så det suser??

Når det gjelder de bildene hun pumper ut selv kontra de andre tar så er det nesa som fascinerer meg mest, hvordan får hun til å halvere den? Er det kun filter? På alle bilder hun poster selv?

• Liker 41
Gjest sukkerspinndilla
Skrevet
Anonym90059005 skrev (57 minutter siden):

Da vet vi i hvert fall det, jobben hennes er trening, kroppspleie, frisør, negltimer, lage smoothie, handle nips, spille teater, drikke kaffe, sminke, ta selfies i speilet og vise fram kropp. Og eksponere barn.

Glemte jeg noe?

Håret vokser!!!!

Skrevet (endret)
Revenge o'Cavatina skrev (13 minutter siden):

Caroline Berg Eriksen har gått i sin egen influenserfelle.

Tidligere har hun skrevet at hun er gründer og driver eget firma, at det er jobben. Nå skjer det vel så lite på bloggen at det kanskje ikke er mulig å definere som en jobb. Er jo IG som har tatt over og ja, færre bilder, kortere tekster, mer film. Nå har vi jo også sett at når hun tidligere har skrevet at hun står opp kl 6 for å jobbe, er dette egentlig løping i kjelleren. 

kilder

https://www.carolinebergeriksen.no/ofte-stilte-spørsmal/

https://www.carolinebergeriksen.no/2015/06/03/46732/

Endret av Kollontaj
  • Liker 31

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...