Kollontaj Skrevet 4. desember 2021 #53781 Skrevet 4. desember 2021 (endret) MacBeth skrev (1 time siden): Og hva har det å si for bedriften og dens drift? At du syns den er upraktisk møblert eller hvor vidt det er bøker i bokhyllene eller ei er fullstendig irrelevant. Det er det da visselig ikke. CBEs narrativ er at hun elsker å lese bøker, men stemmer narrativet hvis man ikke har bøker? I tillegg har de gjennom flere år fortalt at de er opptatt av god skolegang for barna sine. Bøker er i den sammenhengen ganske viktig. Visste du at elever i grunnskolen faktisk får spørsmål om antall hyllemeter bøker de har hjemme? (husker ikke hvilken undersøkelse, men vet at mine har fortalt om det fordi de ikke skjønte relevansen). Grunnen er selvsagt at bøker har med kulturell kapital å gjøre, sammen med andre indikatorer, selvsagt. At man ikke har bøker synlige i hjemmet, men tomme bokhyller ville jeg reagert på om jeg så det hjemme hos andre også, fordi man er vant til at folk har bøker i bokhyllene. Det er derfor innafor å kommentere, siden det i CBEs tilfelle ikke stemmer med øvrig narrativ. Endret 4. desember 2021 av Kollontaj 43
Gjest CecilieX Skrevet 4. desember 2021 #53782 Skrevet 4. desember 2021 (endret) Vipser skrev (7 timer siden): Sikter dere til kakaokrusene, så er de Royal copenhagen, ikke Wik & Walsøe.. https://www.kitchn.no/nettbutikk/glass-krus/kopper-og-krus/1017449/ Servicet dukket første gang opp i dette innlegget: https://www.carolinebergeriksen.no/2017/01/23/starfluted/ Umerket, som dere ser. Det er en interessant diskusjon om dette kan kritiseres som manglende merking. FT sier at så lenge det har markedsføringsverdi så skal det merkes. Serviset er fortsatt i salg. Det springende punktet her er jo også OM det var reklame i utgangspunktet. Det er jo dette som ofte er problemet hos CBE, fraværet av merking på en god del av det som vises frem. Nå har jo FT hatt fokus på dårlig merking (skrift, plassering, ordvalg etc) men i slike tilfeller vil man jo finne merkingen hvis man leter, hos CBE er det jo fraværet av merking som gjør at leseren ikke forstår at det er reklame. Tilføyelse: Leste gjennom kommentarfeltet og det står der at hun fikk serviset i julegave. Det ville jo være den ultimate skjulte reklame, men gitt at det er publisert i januar, da det ikke er høysesong for juleserviser så er det jo mulig? Endret 4. desember 2021 av CecilieX La til
Hallepalle2 Skrevet 4. desember 2021 #53783 Skrevet 4. desember 2021 Snødronninga skrev (5 timer siden): Litt upraktisk indeed. Hun sa en gang på bloggen at de pleide å ligge i sofaen og se på TV, så da var det greit at den henger så høyt. 🤔De hyllene er mindre pene, hadde i alle fall vært finere med bøker eller noe pynt kanskje. Men de liker en naken stil, har jeg inntrykk av. Det var jo de hyllene hun hadde planer om å kjøpe gamle bokserier på bruktbutikk for å fylle opp da de flyttet inn. Altså har hun ikke bøker hun selv leser å sette der? Kulturell kapital, der altså. MacBeth skrev (1 time siden): Og hva har det å si for bedriften og dens drift? At du syns den er upraktisk møblert eller hvor vidt det er bøker i bokhyllene eller ei er fullstendig irrelevant. Det er en (bl.a) interiørblogg. Da er det helt i bedriftens ånd å diskutere interiøret? 38
Isild Skrevet 4. desember 2021 #53784 Skrevet 4. desember 2021 CBE.no legger ut interiør, pynting og dekor som content. Hun sang jo til og med om det i den ene "megahit`en" Pyntingen til jul legges ut som inspirasjon og reklame, og for å få likes (men da evt også dislikes) Hvis jeg syns f.eks et bilde av julepyntet ett-eller-annet fra H&M Home ser helt jævlig ut, så kan jeg si det uten å bekymre meg for om H&M blir lei seg. Det blir faktisk akkurat det samme. 44
pøbelsara Skrevet 4. desember 2021 #53785 Skrevet 4. desember 2021 Klink skrev (2 timer siden): Men den hylla som er tom har åpenbart ikke noe med dette å gjøre. Hvis ho ikke forsøker å selge hylla da? Men er det opp til meg som leser å vite hva som er reklame og business og hva som er privat? 35
Pikeliten Skrevet 4. desember 2021 #53786 Skrevet 4. desember 2021 1 hour ago, CecilieX said: Servicet dukket første gang opp i dette innlegget: https://www.carolinebergeriksen.no/2017/01/23/starfluted/ Umerket, som dere ser. Det er en interessant diskusjon om dette kan kritiseres som manglende merking. FT sier at så lenge det har markedsføringsverdi så skal det merkes. Serviset er fortsatt i salg. Det springende punktet her er jo også OM det var reklame i utgangspunktet. Det er jo dette som ofte er problemet hos CBE, fraværet av merking på en god del av det som vises frem. Nå har jo FT hatt fokus på dårlig merking (skrift, plassering, ordvalg etc) men i slike tilfeller vil man jo finne merkingen hvis man leter, hos CBE er det jo fraværet av merking som gjør at leseren ikke forstår at det er reklame. Tilføyelse: Leste gjennom kommentarfeltet og det står der at hun fikk serviset i julegave. Det ville jo være den ultimate skjulte reklame, men gitt at det er publisert i januar, da det ikke er høysesong for juleserviser så er det jo mulig? Hun skriver at hun lenge har ønsket seg et juleservise til frokost i innlegget du linker til. Har hun glemt at hun skaffet seg det allerede i 2011? https://www.carolinebergeriksen.no/2011/10/23/endorfiner-skaper-julemodus/ 20
Gjest Kattedama Skrevet 4. desember 2021 #53787 Skrevet 4. desember 2021 Jeg legger meg flat, det er ikke wik og walsøe.
Zenhouse Skrevet 4. desember 2021 #53788 Skrevet 4. desember 2021 Og så drar vi trøya opp, slik at den ligger skrukkete over puppene, slik at magen vises godt- der ja *knips 34
Klink Skrevet 4. desember 2021 #53789 Skrevet 4. desember 2021 pøbelsara skrev (1 time siden): Men er det opp til meg som leser å vite hva som er reklame og business og hva som er privat? Man trenger ikke gjøre seg dummere enn man er 4
Gjest Solaire Skrevet 4. desember 2021 #53790 Skrevet 4. desember 2021 lillevennen skrev (12 timer siden): Selv om ikke jeg har ansvar for fremmedes unger tar jeg ansvar for hvordan jeg omtaler dem og det som er deres, uansett hvem som har ansvaret for at barnet er eksponert og at det mulig for meg å kommentere det. Lillevennen, hvor lenge skal det egentlig kveruleres om det her? Allerede når man oppretter forumbruker så signerer man da vitterlig på at man står ansvarlig for egne utsagn. Det du skriver er altså helt innlysende, selvsagt og ikke minst forventet. Og her inne omtales aldri barna, men foreldrenes ekstreme eksponering av dem. Ser du brudd på forumreglene så rapporter.
Gjest Solaire Skrevet 4. desember 2021 #53791 Skrevet 4. desember 2021 (endret) Kollontaj skrev (3 timer siden): Det er det da visselig ikke. CBEs narrativ er at hun elsker å lese bøker, men stemmer narrativet hvis man ikke har bøker? I tillegg har de gjennom flere år fortalt at de er opptatt av god skolegang for barna sine. Bøker er i den sammenhengen ganske viktig. Visste du at elever i grunnskolen faktisk får spørsmål om antall hyllemeter bøker de har hjemme? (husker ikke hvilken undersøkelse, men vet at mine har fortalt om det fordi de ikke skjønte relevansen). Grunnen er selvsagt at bøker har med kulturell kapital å gjøre, sammen med andre indikatorer, selvsagt. At man ikke har bøker synlige i hjemmet, men tomme bokhyller ville jeg reagert på om jeg så det hjemme hos andre også, fordi man er vant til at folk har bøker i bokhyllene. Det er derfor innafor å kommentere, siden det i CBEs tilfelle ikke stemmer med øvrig narrativ. Ja jeg husker godt rommet som hun først omtalte som biblioteket, men som etter hvert ble tv-stue i stedet. Ikke engang 4 bittesmå hyller har de klart å fylle med bøker 🤔 Det var den påståtte lesehesten da.... Og ikke glem at CBE og LKE fikk bokbad med Jan Guillou og Mimir Kristjansson i bursdagsgave, og at det eneste CBE klarte å gjenfortelle om neste dag var pizzaen og alkoholen de fikk i seg etterpå. Noe som naturligvis er helt greit, men hun liker jo å fremstille seg selv som en som fikk toppkarakter etter 4 mnd med et privat juss-studie (som åpenbart ikke inkluderte innføring i alkoholreklameloven eller markedsføringsloven), og som liker godt å lese. Endret 4. desember 2021 av Solaire
Gjest Lavande Skrevet 4. desember 2021 #53792 Skrevet 4. desember 2021 Klink skrev (4 timer siden): Men den hylla som er tom har åpenbart ikke noe med dette å gjøre. Hvis ho ikke forsøker å selge hylla da? For å forstå hva som kritiseres er det viktig å ha med seg at bedriften Cbe.no fremmer et narrativ om perfeksjonisme. Noe som man samfunnsmessige kan se på som negativt. Videre bør man ha med seg at alt som legges ut i cbe.no sine SoMe-kanaler er endel av influencer-bedriften, og dermed åpnes det opp for at folk bl.a. kan la seg påvirke eller innta en kritisk mening om det. I dette tilfellet har folk en mening om misforholdet mellom "den perfekte modellens forhold til bøker" og "det bedriften faktisk viser frem her".
lillehammeren Skrevet 4. desember 2021 #53793 Skrevet 4. desember 2021 Zenhouse skrev (1 time siden): Og så drar vi trøya opp, slik at den ligger skrukkete over puppene, slik at magen vises godt- der ja *knips Umerket reklame for både Netfit og ICIW. 👏🏼 27
Populært innlegg Surikatt Skrevet 4. desember 2021 Populært innlegg #53794 Skrevet 4. desember 2021 Jeg skjønner godt hun svarer reporteren etter hun røk ut av megahit at hun skal hjem å pynte til jul med barna. Huset er alt overlesset og barna i full jobb på mors Instagram. De snikfilmes og fotograferes jevnlig utover kvelden og spres på nettet av mor. Det er ikke idyll men fullstendig creepy. Jeg ser ikke på det som koselig i det hele tatt. Hun sitter med mobilen klistra i hånda og dokumenterer alt som for andre batn er privatliv. 50
Surikatt Skrevet 4. desember 2021 #53795 Skrevet 4. desember 2021 Zenhouse skrev (1 time siden): Og så drar vi trøya opp, slik at den ligger skrukkete over puppene, slik at magen vises godt- der ja *knips Men det var ikke sånn hun så ut på tv forrige helg? Hva heter dette filteret? 29
Populært innlegg Isild Skrevet 4. desember 2021 Populært innlegg #53796 Skrevet 4. desember 2021 Zenhouse skrev (2 timer siden): Og så drar vi trøya opp, slik at den ligger skrukkete over puppene, slik at magen vises godt- der ja *knips De aller fleste velger å dra t-skjorten ned før det blir tatt bilde. Begynner å bli litt påtrengende med den magen på alle bilder nå egentlig... 58
odipodis Skrevet 4. desember 2021 #53797 Skrevet 4. desember 2021 Zenhouse skrev (3 timer siden): Og så drar vi trøya opp, slik at den ligger skrukkete over puppene, slik at magen vises godt- der ja *knips Tydeligvis veldig fornøyd med dette bildet. Hun la det vel ut i egen story tidligere i uka, og i går på Netfit-kontoen hvor det fremstår som bildet og filmen kommer fra (gårs)dagens økt.. 19
MacBeth Skrevet 4. desember 2021 #53798 Skrevet 4. desember 2021 (endret) pøbelsara skrev (8 timer siden): Men du har fått med deg at arbeidet, altså det bedriften tjener pengene sine på, består i å vise frem barn, julepynt, kropp, møbler, dekor, kjøkkenskap, festkaker, negler og hårsveis? Dessverre ja, men det er irrelevant om stuen ser upraktisk ut, likt som det er irrelevant om noen syns CBE er pen eller ei mt på hva denne tråden egentlig skal handle om? Lagt til: Men som nevnt, leserene vet ikke hva som er reklame eller ei, siden det merkes litt etter fingern i været, så da kan man anta at alt er reklame og alt, absolutt alt kan kritiseres. Hvorfor slås det da ned på når man diskuterer barna, eller hvordan hun virker som person? Endret 4. desember 2021 av MacBeth 3
Populært innlegg Frk.Fjas Skrevet 4. desember 2021 Populært innlegg #53799 Skrevet 4. desember 2021 Jeg er vel i det hun mener er målgruppen (høyt utdannet kvinne i midten av 30 årene). Jeg lurer veldig på hvordan hun tenker at hun inspirerer meg? Altså, jeg blir ikke fristet til verken et slaraffenliv, barneeksponering, til å ta bilder i sexy undertøy eller annet hun driver med. Mitt liv, er ganske langt unna hennes. Jeg har riktignok to barn, et flott hus og en mann, men der stopper ellers likheten. Jeg jobber 100 % ++++ og min hverdag er veldig ulik hennes. Kjenner at det ikke er noe i meg som ønsker hennes hverdager - så hva skal jeg inspireres til? Har ingen ønske om tre treningsøkter, en mini porsjon mat eller posering i rare vinkler. Kunne riktignok vært deilig med litt hudpleie, lunch og egentid. Men tror en uke hadde vært nok. Vent, det har jeg av og til, kalles ferie! Hennes liv er så forskjellig fra de fleste andres, at det hun driver med i bobla si, ikke er overførbart til virkeligheten 77
Kiosk Skrevet 4. desember 2021 #53800 Skrevet 4. desember 2021 Er det sånn å forstå at hvis det vises fram en tom bokhylle, så betyr det at det ikke leses i det hele tatt? Er det fastslått? Eller er det spekulasjoner? 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå