Klaraku78 Skrevet 21. november 2021 #52981 Skrevet 21. november 2021 Aquarius04 skrev (2 timer siden): Hentet fra VG, som er enig med deg. VG er visst ikke så imponert over kostymevalget, men det er kanskje ikke så rart. Da det alltid skal være fokus på å vise mest mulig kropp, om du så er på hytta med svigers, trener eller er på fjelltur. Jeg var på foredrag med Sunn Idrett for noen uker siden, hvor de snakket om det å ha et positivt kroppsbilde. At man i korte perioder kan ha fokus på kroppen, men etter en stund må man la fokuset komme litt i bakgrunn, slik at man får med seg hva som skjer ellers i verden. Har man for lenge fokus på kroppen sin, så vil man etter hvert få et negativt kroppsbilde. Man vil aldri klare å bli fornøyd med egen kropp. Man vil alltid hige etter det perfekte. Det perfekte som ikke eksisterer. Det var foretatt en svensk undersøkelse, med barn og kroppsbilde. Og de barna som hadde et positivt kroppsbilde, hadde foreldre som ikke var opptatt av kropp. Og hvis de var opptatt av kropp, så var det på hva den kan utrette, ikke hvordan den ser ut. Alt det de sa, virker jo veldig logisk. Så hvis ikke fokuset endrer seg hos CBE og LK, så er det nok ikke enkelt for de som vokser opp i samme hus, og få et positivt kroppsbildet. 46
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 21. november 2021 #52982 Skrevet 21. november 2021 Kiosk skrev (8 timer siden): Åååkey...du vet ikke forskjellen på følgere av en instakonto og lesere av denne tråden? Tilfeldig clickbait når noe blir diskutert
FruRosa Skrevet 21. november 2021 #52983 Skrevet 21. november 2021 odipodis skrev (48 minutter siden): Spurte i kommentarfeltet på bloggen om teksten til "Gjør det selv" er ironisk, eller om hun mener alt hun synger. Den ble slettet. Det spørsmålet hadde jo vært lett å besvare med JA! ... om teksten er ironisk, da, vel og merke ... 9
Fru Uperfekt Skrevet 21. november 2021 #52984 Skrevet 21. november 2021 Hut skrev (10 timer siden): Jøss. Du vokste kanskje opp for en seksti sytti år siden? Det var nok ikke så vanlig med sånne antrekk den gangen😁 Er da ikke vanlig i dag heller. Hun minnet om en cabare danser eller en som driver med kunstløp. 18
Hut Skrevet 21. november 2021 #52985 Skrevet 21. november 2021 Fru Uperfekt skrev (8 minutter siden): Er da ikke vanlig i dag heller. Hun minnet om en cabare danser eller en som driver med kunstløp. Vanlig? Hvor da? På scenen er det da vanlig at artister har på korte kjoler med masse glitter. CBE så forresten helt fantastisk ut i går. 3
Hallepalle2 Skrevet 21. november 2021 #52986 Skrevet 21. november 2021 Hut skrev (1 minutt siden): Vanlig? Hvor da? På scenen er det da vanlig at artister har på korte kjoler med masse glitter. CBE så forresten helt fantastisk ut i går. Selv VG skrev at kjolen så ut som en drakt fra VM i kunstløp. Kanskje de også er misunnelige og ute etter å kritisere? Enig i at hun så bra ut, men litt morsomt at der de andre er ironiske i kostymevalget, må cbe selvsagt ta seg ut fra sin beste side. 44
Hut Skrevet 21. november 2021 #52987 Skrevet 21. november 2021 Hallepalle2 skrev (Akkurat nå): Selv VG skrev at kjolen så ut som en drakt fra VM i kunstløp. Kanskje de også er misunnelige og ute etter å kritisere? Enig i at hun så bra ut, men litt morsomt at der de andre er ironiske i kostymevalget, må cbe selvsagt ta seg ut fra sin beste side. Misunnelig? Ute etter å kritisere? Hva babler du om? Hvor har jeg skrevet noe om misunnelse? 2
Gjest tranedatter Skrevet 21. november 2021 #52988 Skrevet 21. november 2021 Hut skrev (1 minutt siden): Misunnelig? Ute etter å kritisere? Hva babler du om? Hvor har jeg skrevet noe om misunnelse? Les ditt eget svar. Er jo VG personen henviser til.
Gjest Trolltussa Skrevet 21. november 2021 #52989 Skrevet 21. november 2021 Kiosk skrev (9 timer siden): Åååkey...du vet ikke forskjellen på følgere av en instakonto og lesere av denne tråden? Følgere og følgere. Tror det er mennesker som har trykket følg for lenge siden og glemt å avfølge. Rundt 2000 likerklikk på bildene tilsier ikke at 300k følger kontoen, da liker de ihverfall ikke bildene som blir lagt ut!😳
Fru Uperfekt Skrevet 21. november 2021 #52990 Skrevet 21. november 2021 Hut skrev (15 minutter siden): Vanlig? Hvor da? På scenen er det da vanlig at artister har på korte kjoler med masse glitter. CBE så forresten helt fantastisk ut i går. Joda men det gjør ikke sammenligningen (som flere har gjort) dårligere av den grunn. 4
Hut Skrevet 21. november 2021 #52991 Skrevet 21. november 2021 tranedatter skrev (6 minutter siden): Les ditt eget svar. Er jo VG personen henviser til. Jeg har ikke skrevet et ord om misunnelse. Ikke legg ord i munnen på meg. 3
Hut Skrevet 21. november 2021 #52992 Skrevet 21. november 2021 Fru Uperfekt skrev (1 minutt siden): Joda men det gjør ikke sammenligningen (som flere har gjort) dårligere av den grunn. Jeg forstår ikke hva du er ute etter å oppnå med denne diskusjonen. At CBE lignet på en skøyteprinsesse når hun sang?😅
Kollontaj Skrevet 21. november 2021 #52993 Skrevet 21. november 2021 Hut skrev (18 minutter siden): Vanlig? Hvor da? På scenen er det da vanlig at artister har på korte kjoler med masse glitter. CBE så forresten helt fantastisk ut i går. Mulig den minnet flere om kunstløp. Kjolen var veldig pyntet, iallfall. Mulig den var ment ironisk? Flere av de andre hadde jo kostymer, noen var «vanlig» kledd, jeg skjønte ikke helt profilen til programmet ut fra klærne; morsomme tekster og kostymer, ironi? Helt blodig alvor? Kanskje det kom en forklaring underveis, men jeg så bare kort på framførelsene. Konseptet er litt ullent, iallfall. 23
Fru Uperfekt Skrevet 21. november 2021 #52994 Skrevet 21. november 2021 Hut skrev (11 minutter siden): Jeg forstår ikke hva du er ute etter å oppnå med denne diskusjonen. At CBE lignet på en skøyteprinsesse når hun sang?😅 Var bare min formening om hva jeg synes kjolen hennes minnet meg om, uten at det nødvendigvis er grobunn for en diskusjon. Hvorfor det gjør deg svett aner jeg ikke. 15
Hut Skrevet 21. november 2021 #52995 Skrevet 21. november 2021 Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden): Var bare min formening om hva jeg synes kjolen hennes minnet meg om, uten at det nødvendigvis er grobunn for en diskusjon. Hvorfor det gjør deg svett aner jeg ikke. Gjør meg svett? Hva babler du om nå? Det er jo du som siterte meg😅Hvorfor aner jeg ikke engang. 3
Embla82 Skrevet 21. november 2021 #52996 Skrevet 21. november 2021 Fizzypo skrev (20 timer siden): Hvilken del av teksten mener du signaliserer at kritikken som gis kun motiveres av misunnelse? Tenker du at all kritikken hun får er saklig og berettighet? Men om kritikk på kg = misunnelse, hvorfor har ikke influensere med større suksess som feks funkygine lengre og mer aktiv tråd her enn CBE? Og hvorfor får Odda kritikk nå som han har laget en seksualisert låt om en politiker samtidig som folk stort sett liker ham ellers. Har vi noen grunn til å være misunnelig på ham akkurat nå, men ikke i forbindelse med filmen han nettopp produserte og spilte i som har fått super kritikk? Alle som er i rampelyset og får mye oppmerksomhet vil selvfølgelig få noe surmaga kommentarer. På samme måte som at alle som jobber i kundeservice opplever noen som har en dårlig dag og tar det ut over dem en gang i uka eller så. Men om man får mye mer kritikk enn andre bedrifter så kan det faktisk hende det har noe med bedriften å gjøre, og om en influenser får mye mer kritikk enn andre med flere følgere og mer engasjement, så kan det faktisk ha noe med hvordan influenseren velger å fremstille seg selv. 46
Klink Skrevet 21. november 2021 #52997 Skrevet 21. november 2021 CecilieX skrev (3 timer siden): Det er jo dette som er problemet. Influencere legitimers av media. Ved å gi henne oppmerksomhet blir hun relevant igjen. Når hun nå får netto positiv tilvekst i følgere (hun får flere enn hun mister) så hjelper det ikke å tie det ihjel i håp om at mindre fokus vil gi fall i oppmerksomhet. Det har jo aldri skjedd at hun ties i hjel heller. 3
Fibonacci Skrevet 21. november 2021 #52998 Skrevet 21. november 2021 (endret) Jeg har ikke vært aktiv i denne diskusjonen på en lang stund, har delvis «koblet av» i høst. Men har vært innom og lest litt i det siste. Jeg synes ikke CBEs deltakelse i Norges nye megahit er kritikkverdig, heller synes jeg det er bra at hun tør! Og det er bra at fokuset hennes går fra hjemmelivet med trening, små matporsjoner, barneeksponering og merkelige, slankende poseringer foran speilet til noe som dette. Selve sangen og programmet var absolutt ikke min greie, men sikkert fin underholdning for målgruppa (som jeg dog er usikker på hvem er). Vil mye heller se henne i settinger som dette, på teatret og på en musikkscene - selv om hun virker stiv og nervøs - enn de sedvanlige selfiene og filmingen av jentene. For det er fortsatt mye av det. Er usikker på om teksten er selvironisk, men håper det. 😉 Endret 21. november 2021 av Fibonacci 21
Isola2 Skrevet 21. november 2021 #52999 Skrevet 21. november 2021 Kollontaj skrev (25 minutter siden): Mulig den minnet flere om kunstløp. Kjolen var veldig pyntet, iallfall. Mulig den var ment ironisk? Flere av de andre hadde jo kostymer, noen var «vanlig» kledd, jeg skjønte ikke helt profilen til programmet ut fra klærne; morsomme tekster og kostymer, ironi? Helt blodig alvor? Kanskje det kom en forklaring underveis, men jeg så bare kort på framførelsene. Konseptet er litt ullent, iallfall. Når har CBE noen sinne vært ironisk i forhold til seg selv? Dama er jo toppen av selvhøytidelighet! 35
loffen Skrevet 21. november 2021 #53000 Skrevet 21. november 2021 Hut skrev (33 minutter siden): Gjør meg svett? Hva babler du om nå? Det er jo du som siterte meg😅Hvorfor aner jeg ikke engang. Du bruker jo stadig 'svett-smileyen' Denne: 😅 Mulig det er derfor. 27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå