Gjest CecilieX Skrevet 20. november 2021 #52941 Skrevet 20. november 2021 (endret) Lill skrev (22 minutter siden): Det er vel ikke hvilken som helst dame dette her. Vi snakker om ei som polariser og bygger opp under dårlige holdninger og fordommer. Disse holdningene rammer familien hans direkte. Det er vel mer et spark mot dette enn å «trykke ned damer, ved å seksualisere de». Da tar man debatten på en saklig måte. Kona hans har gjort en utmerket jobb i så måte. Du må gjerne forklare hvorfor det å fortelle Sylvi at han blir hard av å tenke på henne, ikke er å seksualisere henne. Forøvrig sa Odda selv at det ikke var en god ide å lage en erotisk sang om en politiker. Det ble kommentert fra en an produsentene at dette handlet om sex. Jeg skjønner meg ikke på dette. Når Helene Drage ammer babyen sin så ser du ikke amming men eksponering av bryster, mens når Odda synger om at Sylvi gjør ham hard, at han vil åpne henne opp, komme inni henne, bore i henne, da er det ikke seksualisering? Og hvis vi skal snakke om dette i et samfunnskritisk lys, har du ikke fått med deg Metoo? Hvis du er interessert kan du lese denne artikkelen som viser at 1 av 3 kvinnelige politikere har opplevd trakassering av seksuell art. De opplever det som så ubehagelig at de får problemer psykisk. https://amnesty.no/personlig-truende-og-seksualisert-hets Endret 20. november 2021 av CecilieX La til
Havnefogden Skrevet 20. november 2021 #52942 Skrevet 20. november 2021 Dancke ønsket at Caroline skulle eie fordommene, og spille på dem. Det fikk hun ikke særlig godt til, synes jeg. Jeg skjønner at det må være nesten umenneskelig vanskelig å stå på direktesendt, nasjonalt TV å framføre noe som helst, så det er forståelig. Men det at hun ikke maktet å stå i sangen sin fullt ut var nok årsaken til få poeng fra mentorene. Det kan godt tenkes at hun blir bedre jo flere sendinger hun får være med i. Jeg stemte på Einar. Jeg syntes han kom best ut av det med både sang og sceneshow. 19
Hut Skrevet 20. november 2021 #52943 Skrevet 20. november 2021 Skrottefar skrev (4 minutter siden): Ahahahah.....det spruta sjalusi ut av dommerne ja, sjalusi på hva da liksom? Tror nok dommerne klarer å se forskjell på gull og gråstein altså 🤣 CBE gikk videre. Håper du er happy nå🤣 3
FotbaIlflua Skrevet 20. november 2021 #52944 Skrevet 20. november 2021 Basilika skrev (2 timer siden): Hun var stiv som en stokk på programmet nå jo. Til den låten burde hun ha beveget seg mye mer og danset litt. Jeg skjønte ikke det selfie lyset hun gjemte seg bak halve fremførelsen? Jeg så hun virket ukomfortabel og at hun måtte bevise noe. Men sangen var OK. Hun får terningskast 3 av meg. Fin kjole også. Det er jo ikke enkelt å være lett og ledig i kroppen når alt fokuset er på å holde inne magen og stramme lårmusklene... Da blir man stivbeint og dessverre også usjarmerende... 28
Gjest Kattedama Skrevet 20. november 2021 #52945 Skrevet 20. november 2021 (endret) CecilieX skrev (16 minutter siden): Da tar man debatten på en saklig måte. Kona hans har gjort en utmerket jobb i så måte. Du må gjerne forklare hvorfor det å fortelle Sylvi at han blir hard av å tenke på henne, ikke er å seksualisere henne. Forøvrig sa Odda selv at det ikke var en god ide å lage en erotisk sang om en politiker. Det ble kommentert fra en an produsentene at dette handlet om sex. Jeg skjønner meg ikke på dette. Når Helene Drage ammer babyen sin så ser du ikke amming men eksponering av bryster, mens når Odda synger om at Sylvi gjør ham hard, at han vil åpne henne opp, komme inni henne, bore i henne, da er det ikke seksualisering? Og hvis vi skal snakke om dette i et samfunnskritisk lys, har du ikke fått med deg Metoo? Jeg har vel aldri skrevet at når HD driver med amming så ser jeg bare bryst? Ganske uredelig å tilegne andre meninger de ikke har. Odda har vært en del av et komiker miljø som har vært rimelig drøy til tider. Det gjenspeiler seg i teksten, som han forøvrig har fått hjelp til å skrive av en annen artist. Driver denne artisten med metoo også da eller? Når det vises sleivspark på nytt på nytt, er det metoo? Viktig tema men også viktig å ikke bruke begrepet feil eller utvanne det slik at det ikke får noe kraft. Og ja, Odda sa at råd til neste nye deltaker var å ikke skrive en erotisk sang om en politiker (fordi han røyk ut). Det var da virkelig ikke en innrømmelse av noe slag som du hentyder til. Det var vel ikke et bidrag til en debatt, men harselering . Endret 20. november 2021 av Lill :)
Måne Rampelyset Skrevet 20. november 2021 #52946 Skrevet 20. november 2021 Tråden er ryddet for avsporing, brukerangrep, latterliggjøring og svar til dette. Måne, admin. 3
Skrottefar Skrevet 20. november 2021 #52947 Skrevet 20. november 2021 Hut skrev (8 minutter siden): CBE gikk videre. Håper du er happy nå🤣 Sikkert ikke like happy som du er 14
Kiosk Skrevet 20. november 2021 #52948 Skrevet 20. november 2021 CecilieX skrev (16 minutter siden): Da tar man debatten på en saklig måte. Kona hans har gjort en utmerket jobb i så måte. Du må gjerne forklare hvorfor det å fortelle Sylvi at han blir hard av å tenke på henne, ikke er å seksualisere henne. Forøvrig sa Odda selv at det ikke var en god ide å lage en erotisk sang om en politiker. Det ble kommentert fra en an produsentene at dette handlet om sex. Jeg skjønner meg ikke på dette. Når Helene Drage ammer babyen sin så ser du ikke amming men eksponering av bryster, mens når Odda synger om at Sylvi gjør ham hard, at han vil åpne henne opp, komme inni henne, bore i henne, da er det ikke seksualisering? Og hvis vi skal snakke om dette i et samfunnskritisk lys, har du ikke fått
Hallepalle2 Skrevet 20. november 2021 #52949 Skrevet 20. november 2021 Hut skrev (13 minutter siden): CBE gikk videre. Håper du er happy nå🤣 Selvsagt er ‘vi’ happy. Hva ellers skal vi fylle våre tomme liv med? 😉 Nå det er sagt, så var det kun jeg av familien på fem i alderen 7-54 som visste hvem CBE er. Tror kanskje det kan gjøre det vanskelig for henne. Barn og unge vet ikke hvem hun er, og de fleste menn har heller ikke snøring. 20
Gjest CecilieX Skrevet 20. november 2021 #52950 Skrevet 20. november 2021 (endret) Lill skrev (12 minutter siden): Jeg har vel aldri skrevet at når HD driver med amming så ser jeg bare bryst? Ganske uredelig å tilegne andre meninger de ikke har. Odda har vært en del av et komiker miljø som har vært rimelig drøy til tider. Det gjenspeiler seg i teksten, som han forøvrig har fått hjelp til å skrive av en annen artist. Driver denne artisten med metoo også da eller? Når det vises sleivspark på nytt på nytt, er det metoo? Hvem enn som har bidratt til låta på tekstskriving driver med seksualisering. Om han ville slå tilbake mot Sylvi kunne han ha laget en låt om meningene hennes. Du besvarer ikke spørsmålet om hvorfor dette ikke er seksualisering. La ved en lenke til en undersøkelse som Amnesty har gjort som viser at 1 av 3 kvinner i politikkem blir utsatt for trakassering av seksuell art, noe som gjør at de får psykisk ubehag. Noen velger å trekke seg ut av politikken så dette er en trussel mot kvinners engasjement i offentligheten. https://amnesty.no/personlig-truende-og-seksualisert-hets Odda gjør Sylvi til et seksuelt objekt. Henviser forøvrig til dine egne innlegg i HD tråden. Endret 20. november 2021 av CecilieX
Rev. Revenge Skrevet 20. november 2021 #52951 Skrevet 20. november 2021 Så, skal vi gå tilbake til det tråden handler om og snakke om markedsverdien carolinebergeriksenno / Treasures AS oppnår ved å sende frontfiguren og daglig leder til kiosksalg og honorert deltakelse i et program der jakten på "megahit'en" har et større fokus enn deltakerne selv? 25
Hut Skrevet 20. november 2021 #52952 Skrevet 20. november 2021 Hallepalle2 skrev (Akkurat nå): Selvsagt er ‘vi’ happy. Hva ellers skal vi fylle våre tomme liv med? 😉 Nå det er sagt, så var det kun jeg av familien på fem i alderen 7-54 som visste hvem CBE er. Tror kanskje det kan gjøre det vanskelig for henne. Barn og unge vet ikke hvem hun er, og de fleste menn har heller ikke snøring. Det er sikkert riktig at mange ikke vet hvem CBE er. Det gjelder nok en del av de andre deltagerne også. Synes hun gjorde en god opptreden. Det var sikkert derfor hun gikk videre. Sangen var så som så, men det gjaldt resten av sangene også. 4
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 20. november 2021 #52953 Skrevet 20. november 2021 For å si det sånn, jeg har ikke sett på, syns ikke tv 2 er noe flinke å lage programmer farmen sesong 65… idol det var kanskje gøy i 2003 syngekonkuranse 1,2 og 3 som IKKE ee idol, slutt, bare slutt senkveld for å snakke om programmene nevnt overfor, neitakk, best å se noe annet tv 2 får ikke mitt seertall Fikk lyst å spore av litt jeg og
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 20. november 2021 Populært innlegg #52954 Skrevet 20. november 2021 Kiosk skrev (2 minutter siden): Er det ikke merkverdig at moderator Måne er her hver gang kritikken mot ( noen av de) faste brukere kommer? Skulle nesten tro vedkommende er bruker i tråden...Ikke første gangen... Just sayin' Det skyldes at du, og en del andre "faste brukere" kritiserer andre deltagere i tråden, framfor å holde dere til tema. Det blir rapportert som brukerdebatt, og da kommer moderator. Håper dette var oppklarende. 84
Aricia Skrevet 20. november 2021 #52955 Skrevet 20. november 2021 FruJohansen skrev (1 minutt siden): Det skyldes at du, og en del andre "faste brukere" kritiserer andre deltagere i tråden, framfor å holde dere til tema. Det blir rapportert som brukerdebatt, og da kommer moderator. Håper dette var oppklarende. 28
Gjest Kattedama Skrevet 20. november 2021 #52956 Skrevet 20. november 2021 (endret) CecilieX skrev (31 minutter siden): Hvem enn som har bidratt til låta på tekstskriving driver med seksualisering. Om han ville slå tilbake mot Sylvi kunne han ha laget en låt om meningene hennes. Du besvarer ikke spørsmålet om hvorfor dette ikke er seksualisering. La ved en lenke til en undersøkelse som Amnesty har gjort som viser at 1 av 3 kvinner i politikkem blir utsatt for trakassering av seksuell art, noe som gjør at de får psykisk ubehag. Noen velger å trekke seg ut av politikken så dette er en trussel mot kvinners engasjement i offentligheten. https://amnesty.no/personlig-truende-og-seksualisert-hets Odda gjør Sylvi til et seksuelt objekt. Henviser forøvrig til dine egne innlegg i HD tråden. Du kan henvise til HD tråden til du blir blå, det stemmer fortsatt ikke. Du er rimelig drøy som googler deg frem til lenke om seksualisert hets, og knytter det opp mot denne sangen. Overdrivelser er aldri god debattskikk. Det er dårlig humor men langt fra metoo. Endret 20. november 2021 av Lill :)
Fru Uperfekt Skrevet 20. november 2021 #52957 Skrevet 20. november 2021 Lill skrev (23 minutter siden): Jeg har vel aldri skrevet at når HD driver med amming så ser jeg bare bryst? Ganske uredelig å tilegne andre meninger de ikke har. Odda har vært en del av et komiker miljø som har vært rimelig drøy til tider. Det gjenspeiler seg i teksten, som han forøvrig har fått hjelp til å skrive av en annen artist. Driver denne artisten med metoo også da eller? Når det vises sleivspark på nytt på nytt, er det metoo? Viktig tema men også viktig å ikke bruke begrepet feil eller utvanne det slik at det ikke får noe kraft. Og ja, Odda sa at råd til neste nye deltaker var å ikke skrive en erotisk sang om en politiker (fordi han røyk ut). Det var da virkelig ikke en innrømmelse av noe slag som du hentyder til. Det var vel ikke et bidrag til en debatt, men harselering . Jeg så på den som en låt ala Jeg drømmer om en natt med Kaci Kullmann Five
Gjest Kattedama Skrevet 20. november 2021 #52958 Skrevet 20. november 2021 (endret) Slettet grunnet avsporing. Endret 20. november 2021 av Lill :)
Kleenex Skrevet 20. november 2021 #52959 Skrevet 20. november 2021 (endret) Ser Caroline Berg Eriksen på tv idag og ser at hun har overraskende "lite ved foran hyttedøra" der hun står i en kjole ala skøyteprinsesse. Og frua er ikke rynkefri heller... Endret 20. november 2021 av Kleenex 12
neon_sun Skrevet 20. november 2021 #52960 Skrevet 20. november 2021 Jeg synes den teksten bare bekrefter hele mitt inntrykk av CBE. Klarer ikke se ironien i den, og jeg elsker ironi. Teksten isolert er skikkelig kvalm når den kommer fra henne. Likte starten av låten, men så skjena det i vei fort. Her kunne hun ha hatt en tekst for å bygge andre opp, og da hadde jeg faktisk blitt positivt overrasket, men nok en gang ble dette bare nok en selvopphøyelig seanse. 38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå