Surikatt Skrevet 19. november 2021 #52841 Skrevet 19. november 2021 (endret) Jeg oppfattet også at hun mente at den teksten er girl power. Lurer på om det er det hun sier til barna, også? Får deltakerne betalt for å være med på dette? Eller er det for å få oppmerksomhet? Den sangen om Sylvi Listhaug er også lavmål. Den eneste som er verdt å se på er Einar fra Tid for hjem. Må man være halvnaken for å leke girl power? Hun er totalt utdatert. Endret 19. november 2021 av Surikatt 39
Kollontaj Skrevet 19. november 2021 #52842 Skrevet 19. november 2021 Hvis den teksten er i nærheten av girl power, må musikkhistorien fra Spice Girls til Lady Gaga skrives om. Da har vi misforstått begrepet. 35
Måne Rampelyset Skrevet 19. november 2021 #52843 Skrevet 19. november 2021 Tråden er ryddet for personangrep, avsporing og svar til dette. Måne, admin.
Hunter7 Skrevet 19. november 2021 #52844 Skrevet 19. november 2021 2 hours ago, Klink said: Jeg har vært med på dette hundre ganger sånn ca. Det finnes ikke dokumentasjon for det er slettet. Da tvinger spørsmålet om hvorfor disse innleggene ble slettet seg frem. Jeg har ennå til gode å se en slettemelding som går på dårlig formulerte spørsmål. Til gjengjeld har jeg sett mange som går på avsporing, og da kan det jo tenkes at det er alt de er - avsporinger. Hvilket igjen tilsier at spørsmålene og svarene ikke var relevante for problemstillingen. 28
loffen Skrevet 20. november 2021 #52845 Skrevet 20. november 2021 Felis skrev (8 timer siden): Det første som slår meg er at dette har vi hørt før. Her i tråden. Det er jo nærmest ordrett av hva enkelte forsvarere her inne argumenterer igjen og igjen. Caroline jobber hardt, har mye penger, lagd sin egen business og alle vet hvem hun er (kjendis). Og selvfølgelig, alle som ikke er enige, er misunnelige... Har hun fått hjelp av enkelte her inne, kanskje? (Jeg ser stadig språklige særtegn fra Østfold😉) Hvilke språklige særtegn er fra Østfold? Og hvilken relevans har det hvor i landet hun bor? 3
Snødronninga Skrevet 20. november 2021 #52846 Skrevet 20. november 2021 Det er en ting som er sikkert, og det er at teksten ikke er ironisk. Hun legger det absolutt ikke frem på den måten, og da hadde hun ikke sendt et stikk til alle hatere og kritikere. 31
Gjest CecilieX Skrevet 20. november 2021 #52847 Skrevet 20. november 2021 Finlay skrev (10 timer siden): Hvorfor denne grundige, nesten dype analysen av en sang? Og det i et program som enda ikke er sendt!😅 Synes det høres litt ut som en tullesang, som skal være med i et lettbeint underholdningsprogram på TV2. Man kan tolke det som om det kommer fra CBEs hjerte, men kanskje bare hun harselerer litt, med både KG og seg selv? Det trenger ikke være mer enn det!😂 Programmet er ikke sendt, men sangene ligger ute på Spotify og andre strømmetjenester. Det er jo der musikk hovedsaklig legges ut i dag. Om forutsetningen var at sangene ikke kunne bedømmes før programmet var sendt, så hadde ikke TV2 tillatt at de ble lagt ut. Det å legge dem ut på Spotify er et ledd i promoteringen av programmet og sangene vil jeg tro. Og det funker. Det skaper engasjement i form av å ha en mening. Når man mener noe om musikk så handler det jo om flere parametere. Å analysere teksten er et av dem. Når man har en mening om noe bør man begrunne den. Tekstanalyse inneholder selvfølgelig kommentarer om budskap.
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 20. november 2021 Populært innlegg #52848 Skrevet 20. november 2021 (endret) Men altså. Dette stedet i helvete for damer som drar andre damer ned - er det reservert for damer som drar henne ned, eller er det også for damer som går løs på damer som mener utseendepress og eksponering av barn er galt? Er dette stedet i helvete forbeholdt de som mener at alle damer bør følge de reglene vi har i det som er samfunnet vi alle lever i, eller er stedet også for de som sender hele fanklubben sin etter de som mener at reklame skal merkes riktig og at barns privatliv skal skjermes? Just asking. Endret 20. november 2021 av pøbelsara 86
Isild Skrevet 20. november 2021 #52849 Skrevet 20. november 2021 Jeg tror nok TV2 her forsøker å lage et humor-program? Med "megahit`er" i Sommerkroppen-kategorien? Jeg leser teksten ironisk iallefall, men et et lite "pisk" til all kritikken de har fått igjennom årene. "Her står vi og er på stell etter all dritten vi har fått. up yours.." Slik sammenfatter jeg teksten. TV2 syns sikkert dette er litt "gøy". Norges største rosablogger i rosa fuskepels, med fjasete rosa-låt (mulig de ikke har fått med seg at lesertallene har sunket fra 100 000 til 3-4 000, at inntekten er på et all time low, og at "budskapet" etterhvert kun er kaffekopper, treningselfier, kropp og barna) Alt på stell der altså. Tar ikke dette særlig alvorlig jeg iallefall. Musikken er selvsagt helt ræva - som musikk laget av/for folk for å ironisere/være selvironisk ofte er. HVIS den "morsomme" blogger-sangen slår an, så får CBE.no sårt trengt publisitet og ny vind i seilet. Det hadde de trengt. Men det kan også slå ut motsatt, at folk flest ikke orker mer influencer-TV, og kanskje ikke en gang vet hvem hun er/husker hvem hun er. Uansett, så er det litt tøft av henne å bli med på dette syns jeg. Heier på at hun beveger seg ut av kjelleren. 31
Populært innlegg Blondinbolla Skrevet 20. november 2021 Populært innlegg #52850 Skrevet 20. november 2021 Tenk om det hadde vært «Topp til tå i Chiquelle», eller noen elementer om spons, Vixen, hyppige frisørbesøk, nye negler, trening eller massivt fotoutstyr utenfor en blomsterbutikk. Det er bare ikke tatt på kornet om det skal være morsomt, og teksten er ikke dratt langt nok til at det kan være ironi. Dancke er en kul og morsom dame som helt sikkert ville hjulpet henne å lage en selvironisk låt om artisten ville det. Basert på intervju, det hun sier i blogg og i sang leser jeg en dame som har misforstått konseptet og nå er det for sent å snu💔 64
Gjest sukkerspinndilla Skrevet 20. november 2021 #52851 Skrevet 20. november 2021 🎼 jeg har alt på stell stell stell, mens du jobber som en trell trell trell 🎵🎵🎵
Isild Skrevet 20. november 2021 #52852 Skrevet 20. november 2021 Blondinbolla skrev (19 minutter siden): Tenk om det hadde vært «Topp til tå i Chiquelle», eller noen elementer om spons, Vixen, hyppige frisørbesøk, nye negler, trening eller massivt fotoutstyr utenfor en blomsterbutikk. Det er bare ikke tatt på kornet om det skal være morsomt, og teksten er ikke dratt langt nok til at det kan være ironi. Dancke er en kul og morsom dame som helt sikkert ville hjulpet henne å lage en selvironisk låt om artisten ville det. Basert på intervju, det hun sier i blogg og i sang leser jeg en dame som har misforstått konseptet og nå er det for sent å snu💔 Jeg tror hun tror at dette er ironisk og morsomt. For å være ekte selvironisk så må man ha et klart bilde av hvordan man blir sett utenifra, og det har jeg ikke inntrykk av at Caroline/CBE.no har... desverre. 38
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 20. november 2021 Populært innlegg #52853 Skrevet 20. november 2021 Ja, men det er ikke ironi. Hun svarer helt alvorlig på GMN om sangen; det er girl power og om å ikke trekke hverandre ned. (Har sett klippet nå!😬) 57
Populært innlegg Blondinbolla Skrevet 20. november 2021 Populært innlegg #52854 Skrevet 20. november 2021 CBE på GMN (uten glimt i øyet): «Jeg hadde lyst til å lage en girl power låt om å ha troa på seg selv, klare seg selv.. og om å backe hverandre opp istedenfor å dra hverandre ned.» Ca 1 minutt senere forteller Olafsen lattermildt om sin låt som handler om han litt sinte fyren som preppet skibakkene i oppveksten. Altså, det er et verdenshav mellom disse to deltakernes forståelse av denne konkurransen. 90
Kollontaj Skrevet 20. november 2021 #52855 Skrevet 20. november 2021 pøbelsara skrev (1 time siden): Men altså. Dette stedet i helvete for damer som drar andre damer ned - er det reservert for damer som drar henne ned, eller er det også for damer som går løs på damer som mener utseendepress og eksponering av barn er galt? Er dette stedet i helvete forbeholdt de som mener at alle damer bør følge de reglene vi har i det som er samfunnet, eller er stedet også for de som sender hele fanklubben sin etter de som mener at reklame skal merkes riktig og at barns privatliv skal skjermes? Just asking. Selvsagt er det reservert de som er kritiske til kommersiell influencervirksomhet der småbarn og thinspo, bløffing og utseenderedigering er hovedbestanddelene. Det er jo tross alt en markør på at du er et særdeles semmert menneske. ☺️ 31
Pikeliten Skrevet 20. november 2021 #52856 Skrevet 20. november 2021 Caroline har jo erfaring som «artist» fra tidligere: https://www.carolinebergeriksen.no/2010/06/15/na-kan-du-kjøpe-singelen-til-skyheels-d/ https://p3.no/norges-svar-pa-spice-girls/ Kom det noen gang noe mer enn én låt fra dem? 10
Gjest Kattedama Skrevet 20. november 2021 #52857 Skrevet 20. november 2021 Blondinbolla skrev (59 minutter siden): CBE på GMN (uten glimt i øyet): «Jeg hadde lyst til å lage en girl power låt om å ha troa på seg selv, klare seg selv.. og om å backe hverandre opp istedenfor å dra hverandre ned.» Ca 1 minutt senere forteller Olafsen lattermildt om sin låt som handler om han litt sinte fyren som preppet skibakkene i oppveksten. Altså, det er et verdenshav mellom disse to deltakernes forståelse av denne konkurransen. For å kunne formidle satire/ironi på en god måte, må man kunne forstå Sjangeren. Så enten har hun ikke skjønt det, eller så spilles det videre på den stereotypiske «dum og deilig» bloggeren. For hennes del håper jeg at alt er bare tull.
jaeols Skrevet 20. november 2021 #52858 Skrevet 20. november 2021 Poenget er at hun ikke kan synge, er med for å ta seg ut. Ikke noe talent der i gården. 5
Fizzypo Skrevet 20. november 2021 #52859 Skrevet 20. november 2021 Blondinbolla skrev (2 timer siden): Tenk om det hadde vært «Topp til tå i Chiquelle», eller noen elementer om spons, Vixen, hyppige frisørbesøk, nye negler, trening eller massivt fotoutstyr utenfor en blomsterbutikk. Det er bare ikke tatt på kornet om det skal være morsomt, og teksten er ikke dratt langt nok til at det kan være ironi. Dancke er en kul og morsom dame som helt sikkert ville hjulpet henne å lage en selvironisk låt om artisten ville det. Basert på intervju, det hun sier i blogg og i sang leser jeg en dame som har misforstått konseptet og nå er det for sent å snu💔 Nå har jeg bladd noen sider tilbake her for å finne sangteksten og jeg må si at jeg tolker innholdet i teksten annerledes enn du og flere her, ihvertfall etter å ha lest GMN intervjuet der hun forklarer hva som hun ønsket å formidle med låten. Det virker som at flere tolker referansene om å være ikledd topp til tå i Chanel, jobbe sene kvelder og ha alt på stell som at hun snakker om seg selv (og mannen?). For meg virker det åpenlyst at refrenget går til alle damer som driver egen business og er økonomisk uavhengige, slik hun utdyper intervjuet. Delen der hun bruker ordet "jeg" og tilsynelatende skryter seg opp og nevner underlivet sitt er jo også den biten hun rapper, og i den sjangeren er det vanlig med overdrivelser og såkalt "hyping". Det å sette ting på spissen eller t.o.m provosere er på et vis med på å understreke poenget. 7
pøbelsara Skrevet 20. november 2021 #52860 Skrevet 20. november 2021 Jeg håper at det er slik du sier, Fizzypo. AT dette ikke bare er en ny utgave av krobikkern hun skrev på kvinnedagen for noen år siden. 22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå