Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den sangen var, som ungdommen sier, «evig cringe»

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, Nudeldama said:

Nei, dette skjer konsekvent med alle som er uenige med den faste gjengen her inne.

De får alltid spørsmål som om de er misforstått. De må alltid bruke masse energi på å skrive 

"Nei, det var ikke det jeg mente"
"Du misforstår meg"
"Hvor får du DET fra, var ikke det jeg skrev..."

Så bruker man mye tid og energi på å forsøke å forklare hva man egentlig mente, men etter masse runder med et hav av folk som bruker alle mulige latterliggjøringer og hersketeknikker så går man lei. Enten gir man opp og slutter å skrive eller man blir provosert og svarer tilbake - begge deler fører til at man blir beskyldt for å spore av debatten og at man ikke kan svare for seg.

Så, nei takk. Jeg blir ikke med på den karusellen igjen.

Påstanden din om at dette skjer konsekvent med alle som er uenige med "den faste gjengen" (hvem nå de enn er), forventer jeg dokumentasjon på. Hvis ikke, er det du skriver ikke annet enn ubegrunnede spekulasjoner uten et snev av hold i virkeligheten.

Hva resten av innlegget ditt angår, så kan jeg bare gjenta meg selv: Kanskje jobbe litt med egen uttrykksmåte og formuleringer :) 

• Liker 27
Skrevet (endret)
Hunter7 skrev (1 minutt siden):

Påstanden din om at dette skjer konsekvent med alle som er uenige med "den faste gjengen" (hvem nå de enn er), forventer jeg dokumentasjon på. Hvis ikke, er det du skriver ikke annet enn ubegrunnede spekulasjoner uten et snev av hold i virkeligheten.

Hva resten av innlegget ditt angår, så kan jeg bare gjenta meg selv: Kanskje jobbe litt med egen uttrykksmåte og formuleringer :) 

Jeg har vært med på dette hundre ganger sånn ca. Det finnes ikke dokumentasjon for det er slettet. 

Endret av Klink
  • Liker 11
Skrevet
Anonym90059005 skrev (3 minutter siden):

Hvorfor er ikke CBE en del av det nye "da vi styrte internett" programmet? Har hun nevnt noe om det? Rimelig sikker på at hun hadde vært aktuell om ville.

Kanskje ho ikke ville? Eller så ville ikke Linnea ha henne med i programmet. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Noen her skriver kritikk av programmet alene, noen skriver sarkastisk om sangtekstene, og noen andre poster negative karakteristikker av stemme, eller av kropp.

De sistnevnte rapporterer feks jeg. Men jeg klarer fint å lese de førstnevnte som on-topic kritiske innlegg om en (absurd nok) dagsaktuell sak som involverer CBE. For (newsflash) alle innlegg i denne tråden er fremdeles IKKE forfattet og postet av én og samme bruker.

Dessuten: Dersom man skiller ut et tema som angår CBE og lager en egen tråd om det kommer denne til å bli flettet inn i denne tråden etter kort tid. Alt om CBE blir samlet her, enten debattdeltakerne vil det eller ikke. Dermed er det faktisk KG som er suppekokerne, ikke deltakerne i tråden. Sistnevnte poster her med mange ulike utgangspunkt og agendaer, akkurat som i andre åpne og offentlige diskusjoner på et forum, eller i et demokrati.

Så man må nok bare ta egen dømmekraft og kritisk sans i bruk her dessverre (irriterende greier), med mindre man bare leser diskusjonen med noen store, grumsete briller foran øynene der ordet "SUPPE" i caps lock sperrer for utsynet.

Endret av Aricia
  • Liker 30
Gjest CecilieX
Skrevet
Nudeldama skrev (1 minutt siden):

Dette har jeg allerede svart på i innlegget du siterer.

Jeg får ta utgangspunkt i begge forståelsene da. 

1. Bare kritikk av programmet er OK. Dette er jeg uenig i. Selve konseptet er å vurdere låter for å finne ut om de har hitpotensiale. Da må det være innafor å ha en mening om dette, det er jo i prinsippet det programmet går ut på. 

2. Det er greit å vurdere låt, men ikke i denne tråden. Jeg tenker at det blir litt rart. Denne tråden handler om det innholdet som CBE produserer. Akkurat nå handler innholdet om hennes deltagelse i et program. Hun har laget en låt og ber leserne engasjere seg. Hun håper leserne vil stemme på låten. Det fremstår vel da som om hun vil ha lesernes mening om dette? At hun bare vil ha positive meninger forstår jeg, men konseptet er ikke bygget opp slik. Jeg vil tørre å påstå at gitt valg av deltagere som ikke er profesjonelle musikere, så ligger noe av underholdningsverdien (som med mye annen kjendis-reality) at de ikke nødvendigvis er superflinke. 

Om ikke folk hadde engasjert seg i slikt, så hadde grunnlaget for å tjene penger på å delta i slike programmer falt bort. Og det er det dette er, inntektsgivende arbeid som i tillegg brukes til å lage innhold i foretaket der hun er ansatt. 

Skrevet

Hvorfor denne grundige, nesten dype analysen av en sang? Og det i et program som enda ikke er sendt!😅

Synes det høres litt ut som en tullesang, som skal være med i et lettbeint underholdningsprogram på TV2. Man kan tolke det som om det kommer fra CBEs hjerte, men kanskje bare hun harselerer litt, med både KG og seg selv?

Det trenger ikke være mer enn det!😂

Skrevet

Sangen minner om en trassig treåring som roper «kan selv». 

• Liker 14
Skrevet
Surikatt skrev (Akkurat nå):

Sangen minner om en trassig treåring som roper «kan selv». 

Det finnes de som ikke vokser ut av den oppførselen 🤣

• Liker 7
Skrevet

Sangen er grusom, men det er da virkelig de andre sine også. Jeg har store vansker med å forstå konseptet, spesielt når de konkurrerer mot Maskorama. Om man ønsker å høre på middelmådig sang, så er jo Maskorama det åpenbare valget, all den tid det programmet har et element av spenning i seg. 

• Liker 28
Skrevet

CBE-sangen er skikkelig ræl.......jalla og harry får virkelig en ny betydning spør du meg.
Men når sant skal sies så er ikke de andre sangene noe særlig å skrive hjem om heller 😛

Bettingselskapene har selvfølgelig også satt sine odds på deltakerne, men de er ikke helt enige i flg. denne artikkelen

ComeOn:

Sitat

ODDS: Dette er oddslista til ComeOne. Foto: Skjermdump ComeOn

Betsson:

Sitat

BETTINGLISTE: Slik ser oddsen ut for Norges nye megahit fra Betsson. Foto: Skjermdump Betsson

• Liker 7
Gjest Kattedama
Skrevet (endret)
CecilieX skrev (1 time siden):

Det er tydeligst at OMW ironiserer, han har lagt om til en annen dialekt og det fremstår derfor som han har laget seg en karakter. Jeg oppfatter det som satire hvor skytset er rettet mot Sylvi Listhaug

Resten av sangene ser ut til å ha et budskap som ikke er spesielt kontroversielt eller ironisk.

Einar Nilson kjører på språklige bilder i det å bygge hverandre opp / med referanser til husbygging (hans rolle i oppussingprogram)

Abu synger om hvor fin dama er (tror jeg) og at hjertet banker. 

Helene Olafsen synger om ildsjelen som jobber dag og natt for å få klargjort bakken. 

Piateed (Maria Stavang) synger om trening og viktigheten av å holde seg i form. 

CBE synger at man må tørre å ta sjanser (ikke lytte til angsten) for deretter å synge om seg selv og hvor vellykket hun er og alt hun har fått til. 

Abu og Maria er jo faktisk komikere, så jeg vet ikke om de har brukt dette i tekstskriving.

Man kan jo lure på om de er seriøse, eller om de ironiserer over den sjangeren som Spellemann kalte festmusikk.  

Jeg får også Ylvis-vibber av dette, kan man en proff produsent lage gull av gråstein? Mulig de satser på at om de flopper, så kan de dra en «jeg bare tulla». 

Nå var vel fokuset på «samfunnsnyttig» kritikk av denne sangen og CBE sitt bidrag mitt innlegg handlet om. Ikke om en analyse av programmet eller hvorvidt det blir en suksess eller ikke. Det er vel en egen tråd for dette på KG? 

Endret av Lill :)
Skrevet
Klink skrev (1 time siden):

Kanskje ho ikke ville? Eller så ville ikke Linnea ha henne med i programmet. 

Det er jo det jeg spør om, hvorfor hun ikke ville og om hun har sagt noe om det. For er rimelig sikker på at hun kunne vært med om ønsket det.

• Liker 4
Skrevet

Åh Gud bedre. Hørte 8 sek av sangen nå og ørene mine blør!!!

• Liker 17
Skrevet
Anonym90059005 skrev (14 minutter siden):

Det er jo det jeg spør om, hvorfor hun ikke ville og om hun har sagt noe om det. For er rimelig sikker på at hun kunne vært med om ønsket det.

Tror ikke hun har skrevet noe om det. 

Skrevet
Finlay skrev (1 time siden):

Hvorfor denne grundige, nesten dype analysen av en sang? Og det i et program som enda ikke er sendt!😅

Synes det høres litt ut som en tullesang, som skal være med i et lettbeint underholdningsprogram på TV2. Man kan tolke det som om det kommer fra CBEs hjerte, men kanskje bare hun harselerer litt, med både KG og seg selv?

Jeg håper du har rett.

• Liker 6
Skrevet
Finlay skrev (1 time siden):

Nettopp, men nei alt hun driver med er blodig alvor…. 

• Liker 11
Gjest Kattedama
Skrevet
Hallepalle2 skrev (16 minutter siden):

Hun ble intervjuet på God morgen Norge og sa, helt uten ironi og glimt, at hun ville lage en sang om Girl power og om å bygge hverandre opp. Og det poenget fremhevet hun med ‘penger, pussy og power’? Hvordan forklare sine mindreårige barn at mamma synger om ‘pussyen’ sin? Den ene går tross alt på internasjonal skole og vet nok godt hva ordet betyr. 

Har du link til dette intervjuet? Finner det ikke på tv2. 

Skrevet
Lill :) skrev (1 minutt siden):

Har du link til dette intervjuet? Finner det ikke på tv2. 

God morgen Norge i dag, kl 09.40

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...